biosflash lukt niet

Pagina: 1
Acties:

• schuimpie
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-02 19:34
hallo, ik wil graag mijn mobo Soltek slkt400a flashen. Het wil alleen niet lukken. De readme geeft aan dat ik amiflash moet gebruiken om hem te flashen. Ik start dus cmd en tik in amiflash 400a23.rom. Hierbij wil het niet lukken. Ik lees wat verder in de readme, waarin staat dat het alleen wil lukken vanuit dos. Hoe start je nu je pc op via dos?? Ik heb het al geprobeerd met een opstartdiskette van win me, maar hierbij kun je niet van directory wisselen. (blijf in A:\).

HOop dat iemand een oplossing weet voor mijn probleem.

schuimpie

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

flashtool + rom even op flop erbij planten wil wel helpen.

"Grandma was slow, but she was old....!!"

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Thandor

SilverStreak

Je kunt wel van directory wisselen. Je moet alleen wel zeker weten dat je een directory op de diskette hebt staat ;)

CD Directorynaam werkt prima :)

Hoe ga je te werk :
Maak een opstartdiskette. Kopieer het flashprogramma en de te flashen bestanden op de diskette. (Gewoon op A:\>, directory maken is overbodig)
Start de PC m.b.v. de diskette. Eenmaal op A:\> aangekomen typ je amiflash 400a23.rom in.
Eventueel met parameters om een backup van de huidige BIOS te maken :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• schuimpie
hey, de bestanden zijn te groot om op de opstartdiskete te zetten. Met "kan niet van directory wisselen" bedoelde ik van a:\ naar f:\.

HOe maak ik nu een opstartdiskette? Bedankt voor de snelle reacties.

schuimpie

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Thandor

SilverStreak

Waar kan ik de BIOS downloaden en hoe moet ik het updaten?

Als er te weinig ruimte op de diskette is moet je de diskette leegmaken. Een diskette moet groot genoeg zijn voor een onder DOS draaiend flashprogramma met bijbehorende BIOS.

Desnoods ga je naar Bootdisk.com en download je een kant-en klaar MSDOS bootdisk (DOS6.2 is prima voor flashen).

Wisselen tussen A:\> en F:\> noem je wisselen van station, niet directory.
Overigens kan DOS geen NTFS lezen. De oudere DOS versies kunnen ook niet overweg met FAT32. Als je F:\> als FAT16 hebt en alle andere voorgaande driveletters geformatteerd hebt in NTFS wordt de F:\> onder DOS de C:\> omdat de andere partities niet gelezen kunnen worden onder DOS ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Thandor op 09-10-2005 16:18 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Ga naar Deze computer, klik met rechts op je diskette drive, en kies voor formatteren. In dit scherm kies je vervolgens voor Systeembestanden kopieeren. Nu heb je een opstart diskette.
Plaats vervolgens een andere lege diskette in je drive en plaats hier je amiflash en je bios bestand op.

Start de computer nu op met je opstartdiskette. Als deze is opgestart haal je de diskette eruit en stop je die met amiflash erin. Type nu amiflash 400a23.rom in en het flashen gaat beginnen.

Juist

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:23
schuimpie schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 16:12:
hey, de bestanden zijn te groot om op de opstartdiskete te zetten. Met "kan niet van directory wisselen" bedoelde ik van a:\ naar f:\.

HOe maak ik nu een opstartdiskette? Bedankt voor de snelle reacties.

schuimpie
Een BIOS + flashprog zou gewoon op een diskette moeten passen.

Overigens, probeer je niet naar een NTFS schijf te gaan met een opstartflop zonder NTFS ondersteuning? Dan "kun je niet van directory wisselen" nee... Ook zijn onder DOS je driveletters waarschijnlijk door elkaar gegooid en niet meer hetzelfde als in windows.

[ Voor 3% gewijzigd door Xander op 09-10-2005 16:19 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Kawaii
  • Niet online
schuimpie schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 16:04:
hallo, ik wil graag mijn mobo Soltek slkt400a flashen. Het wil alleen niet lukken. De readme geeft aan dat ik amiflash moet gebruiken om hem te flashen. Ik start dus cmd en tik in amiflash 400a23.rom. Hierbij wil het niet lukken. Ik lees wat verder in de readme, waarin staat dat het alleen wil lukken vanuit dos. Hoe start je nu je pc op via dos?? Ik heb het al geprobeerd met een opstartdiskette van win me, maar hierbij kun je niet van directory wisselen. (blijf in A:\).

HOop dat iemand een oplossing weet voor mijn probleem.

schuimpie
Heb je eigenlijk een goede reden om je bios te flashen?
Zonee, dan zou ik het niet doen, want het brengt toch risico's met zich mee. En het kan zijn dat je pc het straks niet meer doet.

• schuimpie
het is gelukt hoor mensen. Ik heb een tooltje gebruikt dat heet"NTFS4DOS". En ja, ik had een goede reden. Het soltek mobo dat ik in bezit heb gaat niet goed om met de laatste nvidia drivers. Dit probleem had ik ook met mijn andere soltek (zelfde type), maar die is gister overleden.

thnx voor de hulp.

cheers

• Xander
  • Laatst online: 14:23
En dat alles omdat je een Bios ROM van 262KB en een flashutil van 607KB niet op een floppy van 1.44MB krijgt? Mmkay...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Pagina: 1