ik heb voor haar gekocht een 2de hands laptop p2, mat win me erop die doet het goed.
wij internetten via de kabel [kabelfoon/caiway]
ik wil alles veranderen en dus alleen internet op de laptop, deze heb ik nu voorzien van een sitecom wireless netwerkaart type 54g[ er staat op de dooss54 mbps transfer speed 2,4ghz 802.11g deze heb ik geinstalleerd, verder heb ik een kabelmodum van kabelfoon van het type docsis, deze is aan gesloten op het kabelnetwerk het ip adres is 192.168.0.1,
toen heb ik gekocht van een kennis een router van het merk conceptronic type is c54rap4, volgens mijn heb ik het zo aangesloten vanaf de kabelmodem gaat de netwerkkabel als het goed is is dat een utpkabel[gekocht en zijden dat dat de goede was]naar de router en die zit in de ?wan poort oid.
nu moet ik op de laptop volgens de gebruiksaanwijzing van de router het ip adres[10.0.0.1] invullen om in de setup te komen nou dat lukt me wel maar dan ben ik het spoor bijster , ip adres van netwerkkaart moet ik in de router ingeven,mac adres invullen enz enz, kan iemand mij vertellen op een manier die ik begrijp hoe ik dit alles moet doen zodat ik het snap, want echt ik heb er echt geen verstand van, ik had er al een keer een warrig verhaal opgezet maar nu wil ik dus alleen internet via de laptop.
voor degene die het uitlegd uiteraard vast heel erg bedankt