Toon posts:

aansluiten wireless netwerkaart sitecom op router en modem

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
:( wie weet hoe ik dit moet aansluiten,IK HEB ER DUS ECHT GEEN VERSTAND VAN, 8)7 maar doe het voor mijn dochter lief :9 , oja ze is pas 12 en ik hoef echt nog geen computer technische schoonzoon (8> , dus wel graag tips voor het aan sluiten van het gevraagde maar absoluut geen aanspraak maken op mijn dochter aub.
ik heb voor haar gekocht een 2de hands laptop p2, mat win me erop die doet het goed.
wij internetten via de kabel [kabelfoon/caiway]
ik wil alles veranderen en dus alleen internet op de laptop, deze heb ik nu voorzien van een sitecom wireless netwerkaart type 54g[ er staat op de dooss54 mbps transfer speed 2,4ghz 802.11g deze heb ik geinstalleerd, verder heb ik een kabelmodum van kabelfoon van het type docsis, deze is aan gesloten op het kabelnetwerk het ip adres is 192.168.0.1,
toen heb ik gekocht van een kennis een router van het merk conceptronic type is c54rap4, volgens mijn heb ik het zo aangesloten vanaf de kabelmodem gaat de netwerkkabel als het goed is is dat een utpkabel[gekocht en zijden dat dat de goede was]naar de router en die zit in de ?wan poort oid.
nu moet ik op de laptop volgens de gebruiksaanwijzing van de router het ip adres[10.0.0.1] invullen om in de setup te komen nou dat lukt me wel maar dan ben ik het spoor bijster , ip adres van netwerkkaart moet ik in de router ingeven,mac adres invullen enz enz, kan iemand mij vertellen op een manier die ik begrijp hoe ik dit alles moet doen zodat ik het snap, want echt ik heb er echt geen verstand van, ik had er al een keer een warrig verhaal opgezet maar nu wil ik dus alleen internet via de laptop.
voor degene die het uitlegd uiteraard vast heel erg bedankt _/-\o_ _/-\o_ namens mij en als het werkt ook mijn dochter lief, :9

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

WOW, sorry hoor maar het is niet vaak voorgekomen dat ik niet door een verhaal kon heen lezen. Zou je gramaticaal iets aan je post kunnen doen ? (leestekens, modum -> modem e.d.)

Verder kan je voor wat jij zoekt denk ik hier: FAQ - Network Troubleshooting alles vinden.

Tevens hebben we om je te helpen als het niet lukt met die info meer info van jou nodig. Wat zijn de instellingen van je PC's, router. Wat heb je gedaan om het al aan de gang te krijgen, enz enz enz

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Verwijderd

Ik zou eens beginnen met http://gathering.tweakers.net/forum/faq goed door te nemen. Op de manier waarop jij nu bezig bent maak je niet bepaald goed gebruik van dit forum; je hebt er nogal weinig aan met de vraagstelling die jij gebruikt.

Je geeft zelf al aan dat je er echt geen verstand van hebt; zolang jij geen flauw idee hebt wat je doet kunnen wij je ook niet helpen. Zo simpel is dat. Als je dit wil regelen dan zou ik een kennis/familielid die hier wat verstand van heeft vragen, dan ben je een stuk sneller klaar.

Dit topic is gesloten.