De afsplitsing van dit draadje heb ik even gemist. Vandaar mijn late reactie
Als allereerste mijn condoleances aan Funcracker (en zijn schoonfamilie). Sterkte de komende tijd.

Wel mooi dat je af en toe nog je blik hier binnen gooit.
Verder kunnen we (ik in ieder geval

) eindeloos 'discussieren' over het functioneren van de crew. Wat ik denk dat het grootste probleem is, is het volgende. Ik denk dat 90% van de mensen die een functie binnen DPC gaan vervullen (PV-er, statsposter, algemeen crewlid etc.) echt wel de wil, tijd en motivatie hebben om er het beste van te maken. Zij die dit tentoonspreiden komen echter snel tot de conclusie dat je heel veel zelf moet doen en dat wanneer er om hulp of feedback gevraagd wordt, dit (te) weinig of (te) laat gedaan wordt. Ikzelf heb dit als statsposter en functieloze fanatiek DPC-er meegemaakt.
Ik denk dat het grootste probleem op het moment is, dat mensen met gelijkende functies elkaar niet gemotiveerd krijgen. En wanneer de oogst van al je werk (zoals iisschots vermeld over het Paintballen) dan zo mager is, is de motivatie om er de volgende keer weer zo hard aan te trekken, een stuk minder. Dat kan zo erg worden, dat je na verloop van tijd zelfs het bijltje er bij neer gooit.
Dit is gewoon even mijn mening en helaas heb ik geen oplossing voor wat ik denk dat het probleem is. Wel wil ik van deze gelegenheid nog even gebruik maken om iedereen te bedanken die zo'n functie vervuld en er veel tijd in steekt

(ik voel me net de PVDA, klagen langs de zijlijn, maar als ik het zelf zou moeten doen...

)
Nu ik het nog even doorlees merk ik dat ik misschien andere functies, die buiten de crew vallen, er ook bij betrek. Hopelijk zien jullie het grote plaatje