[Discussie] Functioneren van de DPC-crew

Pagina: 1
Acties:
  • 337 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-07 11:20

mcB

Funcracker, BwO en Stephan202 bedankt!
Misschien dat jullie uit kunnen/willen leggen waarom jullie er mee stoppen en eventueel vertellen wat er leuk/niet leuk is aan de functie. Dat zou misschien mensen over de streep kunnen trekken om te solliciteren (of juist niet).

Strix (Skullflame)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14-05 09:00

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

mcB schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 14:52:
Funcracker, BwO en Stephan202 bedankt!
Misschien dat jullie uit kunnen/willen leggen waarom jullie er mee stoppen en eventueel vertellen wat er leuk/niet leuk is aan de functie. Dat zou misschien mensen over de streep kunnen trekken om te solliciteren (of juist niet).
Goed idee wel :)

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Ik heb het idee dat het verloop van de diverse posities behoorlijk hoog is. Misschien is het interessant om van elke functie de aanstellingsdatum te noteren. Waarom? Stats zijn stats natuurlijk en om dezelfde reden die mcB aandraagt. Waarom stoppen mensen er (zo snel?) mee?
Ik het zo snel even niet terugvinden, maar BwO heeft zelfs nooit in de DPC FAQ gestaan.

En kan het zijn dat er momenteel 4 statsposters zijn? (Rollerjooster, Kuuke, Allied en Pim.)

Verder zal ik mijn opbouwende kritiek (als vervuller van geen enkele functie :P) voorlopig voor me houden en de afzwaaiers hartelijk bedanken voor hun inzet!

Hopelijk krijgen we nog betere vervangers :)

[ Voor 17% gewijzigd door Mobster op 07-10-2005 09:14 ]

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-05 15:04
BwO is vorig jaar november begonnen. (gelijk met mij)
Funcracker in october volgens mij.
Stephan202 heeft een aantal jaren in de crew gezeten.

Dus de termijn dat de eerste twee stoppen is ongeveer een jaar. Op GoT en FOK is dat ook vaak de termijn dat een persoon mod is. (uitzonderingen nagelaten)

Pyrus is ook nog steeds statsposter, en En1 is er net nieuw bijgekomen (alleen heeft hij nog niet gepost)

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkB
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Mobster schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 09:00:
Ik heb het idee dat het verloop van de diverse posities behoorlijk hoog is. Misschien is het interessant om van elke functie de aanstellingsdatum te noteren. Waarom? Stats zijn stats natuurlijk en om dezelfde reden die mcB aandraagt. Waarom stoppen mensen er (zo snel?) mee?
Ik het zo snel even niet terugvinden, maar BwO heeft zelfs nooit in de DPC FAQ gestaan.

En kan het zijn dat er momenteel 4 statsposters zijn? (Rollerjooster, Kuuke, Allied en Pim.)

Verder zal ik mijn opbouwende kritiek (als vervuller van geen enkele functie :P) voorlopig voor me houden en de afzwaaiers hartelijk bedanken voor hun inzet!

Onderschatting van de functie en opeens teveel verantwoordelijkheid die men niet kan/wil dragen lijkt me. Of soms ligt het in de privesfeer. Ga maar eens na waarom jij destijds zo snel gestopt bent met statsposten :)

De oude crew... helemaal zo slecht niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-07 16:01

Pyrus

Hardknock life

Mobster schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 09:00:

Ik ben ook nog statsposter zoals al eerder gezegd, maar ik post zo goed als niet meer onder andere doordat m'n leefritme een beetje omgegooid is naar op tijd naar bed gaan. Dus niet meer tot 02:00 op blijven om stats te posten :P Andere reden is dat ik begonnen ben met studeren en geen internet op m'n kamer heb nog (hopelijk over 3 à 4 weken wel). Vroegste wat ik bij een PC met inet kan zijn is een uur of 9, maar dan moet ik wel om 6am op staan ofzo. Tegen de tijd dat ik dan eens bij de bus aan kom (8-uurish) zijn de stats over het algemeen al gepost, laat staan de pc met internet dus :P

LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobster

Mobster

Los Alcoholicos

MarkB schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 10:31:
[...]

Onderschatting van de functie en opeens teveel verantwoordelijkheid die men niet kan/wil dragen lijkt me. Of soms ligt het in de privesfeer. Ga maar eens na waarom jij destijds zo snel gestopt bent met statsposten :)
Als ik me niet vergis viel die snelheid wel mee en ik heb destijds een verklaring gegeven. Nu LIJKT mij de aanslag op de vrije tijd als statsposter ook groter als bij de andere functies. Die hebben meer aanslag op andere dingen :)
iisschots schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 09:42:
BwO is vorig jaar november begonnen. (gelijk met mij)
Funcracker in october volgens mij.
Stephan202 heeft een aantal jaren in de crew gezeten.
Vreemd dan dat de FAQ daar niet op was aangepast. Trouwens, Pim staat daar ook nog als crewmember? Klopt dat nog?

Back to the sollicitaties :)

-edit-
Kan ik geen posts van mezelf verwijderen?

[ Voor 29% gewijzigd door Mobster op 07-10-2005 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkB
  • Niet online
Mobster schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 13:35:
[...]
Als ik me niet vergis viel die snelheid wel mee en ik heb destijds een verklaring gegeven. Nu LIJKT mij de aanslag op de vrije tijd als statsposter ook groter als bij de andere functies. Die hebben meer aanslag op andere dingen :)
De tijd die je erin stopt als statsposter is ook erg veel in vergelijking tot een crewmember (ligt ook aan de functie en aan de persoon btw) dus dat ben ik met je eens. Wat ik aan wilde geven is dat priveredenen, zoals ondermeer bij jou, een reden kunnen zijn om te stoppen met werkzaamheden voor DPC. Ik heb het even opgezocht en tussen je eerste en laatste DPCH zaten 199 dagen en dat vind ik vrij snel (nofi) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63996

was ik rapper :( ook door prive omstandigheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.

Pim.

het is mij vooral opgevallen dat de mensen die in de crew komen niet uitgaan van veel werk, en dat is het soms best.
Maar meer nog is het mij opgevallen dat mensen schrikken van grote projecten die ergens open staan neem als voorbeeld doc123, daar is 2 jaar over geroepen dat ie vernieuwd moest worden. Ik heb daar 2 avonden aangewerkt en toen was hij klaar voor kritiek en wat lichte aanpassingen (met dank aan mist)
Maar dan moet je dus ook wel die 2 avonden er in willen stoppen, wil je dat niet dan heeft het denk ik weinig zin om te solliciteren naar de job van crewmember.

Zo ben ik eergisteren begonnen met het afnemen van een interview, en ik zal proberen elke week één te doen. ook zat ik te denken om binnenkort eens aan een RC5 en OGR faq beginnen aangezien die er ook nog niet zijn.

Op zich hoef je niet in de crew te zitten om mee te helpen natuurlijk, je moet alleen zelf zien wat je mist en dat in beweging zetten, en aangezien het in beweging zetten van mensen meer werk is dan het zelf doen kies ik vaak voor het laatste :P

En om te zien wie van de crew actief is zijn er to-do lijsten op forum.dutchpowercows.org gezet zodat iedereen kan zien hoe actief crewleden zijn, staat er geen to-do dan mag het duidelijk zijn hoe druk iemand zich maakt lijkt me :)

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobster

Mobster

Los Alcoholicos

Ik ben het helaas voor een groot deel met je eens :) De rest van de 'discussie' kunnen we misschien beter een andere keer (in ieder geval in een ander draadje) voeren :)
@MarkB. No problem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.

Pim.

Mobster schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 16:42:
Ik ben het helaas voor een groot deel met je eens :) De rest van de 'discussie' kunnen we misschien beter een andere keer (in ieder geval in een ander draadje) voeren :)
@MarkB. No problem :)
Deze discussie is dus even afgesplitst (op verzoek van iisschots) om de vacaturedraad zuiver te houden en een discussie over het functioneren van de crew niet in de weg te staan. Dus Mobster ga rustig verder waar je gebleven bent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisschots
Er zijn volgens mij een aantal redenen dat er de laatste tijd nogal wat mensen stoppen met crew en andere functies.

Naast het gewone verloop zijn er nu een groot aantal die er al geruime tijd in zitten. Ze hebben nu andere dingen gekregen die zij ook belangrijk vinden en daar wat meer aandacht aan willen schenken. Omdat er een groot aantal zijn die gelijk beginnen is de kans er dat er in een korte termijn meerder opstappen groter.

Daarnaast is het in de internet wereld al lang als iemand een jaar een functie heeft. Zie GoT, FOK of elk ander groot forum. Na een jaar stappen er veel mensen op. Wanneer men dan nog doorgaat is dat vaak voor een langere tijd.

Crew is met statsposter zijn een van de zwaarste functies binnen DPC. Het kost mij zeker een uur per dag. Ook word er als crew van je verwacht dat je zelf met ideeën komt en deze uitwerkt. Het kan gebeuren dat mensen zich vergissen in de tijd en verantwoordelijkheid daar aan zit en dat je het niet zomaar even een paar weken kan laten liggen.

Om dingen te doen voor DPC hoef je niet in de crew te zitten, zie de DPC-kansspelen of FADdict. Dit zijn goede initiatieven, waar met wat aan heeft. Wat je ook kan doen. Wanneer je nieuws over een project hebt gezien daar een leuk stukje over schrijven en dat op FDO posten. Dan zorgen wij er wel voor dat het op WDO komt.

Waarom wij dan toch nog crewleden zoeken is om het volgende. Dat zijn de mensen die de voortrekkers zijn van de verschillende nieuwe ideeën. En deze samen met anderen uit te voeren.

Wat voor mij de crew leuk maakt is dat je veel mensen ontmoet en goed leert kennen. Een aantal daarvan ben als vriend gaan beschouwen. Daarnaast geeft het gewoon een kick als sommige dingen gelukt zijn, recentelijk het regelen van het gratis collocaten van de DPC-server. Maar soms het ik ook wel eens het gevoel waar doe ik het voor, bijvoorbeeld het DPC-uitje van morgen. Er is een topic geweest van wat men wil doen met het uitje. Daar zijn meer dan 100 reacties op geweest, waarvan 40+ voor het paintballen. Dan ga je dat regelen en kan komen er maar 16 man. Dan denk je wel bij jezelf, ga ik daar de volgende keer weer mijn tijd in steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puchelaar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-09-2024
offtopic:
Ik was echt heel graag naar 't paintballen gekomen vandaag iischots, en dat ik er niet ben is echt een agenda kwestie, geen onwil of gebrek aan zin. Ik weet dat het in mijn familie (± 75 man) ook erg moeilijk is om een familiedag te organiseren waarbij iedereen komt; meestal moet je 't een jaar vantevoren opzetten, en dan nog... Dus 25 van de 40 is volgens mij nog niet eens zo'n slechte opkomst. En ik ben 't draadje wel blijven volgen zodat ik 'n eventuele volgende keer iedereen alvast een beetje herken aan zijn al dan niet grote mond ;)

En de rest van de verhalen doorlezende lijkt het erop dat mensen ofwel binnen/na één jaar stoppen, ofwel dat ze meteen een behoorlijk langere tijd actief zijn. En dat lijkt er dan weer op dat te wijzen dat de 'snelle' stoppers beginnen om de verkeerde redenen (stoer om crew te zijn of zo?)/met een verkeerde tijdsinschatting. Ik vind een jaar overigens niet echt kort, maar ook bij andere vrijwilligersbanen zie ik vaak dat het zo gaat; blijkbaar hebben mensen ongeveer driekwart jaar nodig om te besluiten dat een baan niet echt geschikt voor ze is (het laatste kwart is dan nodig om de overgang naar een vervanger in goede banen te leiden of om de moed op te brengen te stoppen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-07 16:46

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Er is soms niet altijd zichtbaar wat de crew doet en soms komt er ook niet uit wat men verwcht maar toch vind dat de personen die in de crew zitten het beste voor DPC voor hebben. Er is op FDO iets geweest over zelfreflectie, je kan ook misschien een optie maken dat na een maand in een nieuwe fuctie of drie er een reflectie komt of de functie ook is wat je er van verwacht had en of het verstandig is om de functie te blijven uitoefenen.

Zo is er een statsposter aangesteld die na een korte tijd meteen niks meer van zich laat horen, in zo'n situatie zou je kunnen zeggen dat de functie door desinteresse (of bv tijdgebrek) kan komen te vervallen.

Overigens had ik ook gezegd dat ik zou komen bij het paintballen. Het is fout van me dat ik niet heb gepost dat ik het niet ging redden.
* Xaverius heeft een huissie gekocht :+ en is daardoor in het weekend en donderdagavond onder andere de keuken- en badkamerboeren aan het aflopen...

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100235

Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom statsposten toegang tot een computer vereist. Bij deze doneer ik mijn koeienstampende machine, voor een scriptje om de stats automatisch te posten.

(scriptje heb ik geen tijd voor, dat moet iemand mij weer doneren)

Heb je statsposters alleen nog maar nodig voor een inleidende first-post, c.q. als er fouten optreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100235

bedoelde dus, dat mijn machine toch bijna 24/7 aanstaat en dat dat jobje er van mij zo bij mag. (misschien kan het zelfs via een cronjobje bij mijn hostingprovider?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27535

De discussie hier gaat over de crew, niet over statsposters. Daarnaast is het onderwerp automatische stats al tot in den treure besproken, en is daaruit gekomen dat de persoonlijke tint die de statsposter eraan geeft de stats interessant houdt.

Je laatste zin doet vermoeden dat je niet weet hoe het op dit moment gaat: het verhaal boven de stats en signaleren of er wat mis is is wat statsposters op dit moment doen. De stats zelf worden al tijden automatisch gegenereerd.

Daarbij, zou ik het niet echt handig vinden de stats automatisch te laten draaien bij iemand die al geen tijd en moeite wil investeren in een scriptje. Hoe staat het dan als die bak een keer onderhoud nodig heeft? Heb je daar dan wel tijd voor?

Anyhoe, zoals gezegd, het topic gaat niet echt over de statsposters :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.

Pim.

familyman zou je de eerste post willen editten als je nog iets toe te voegen hebt ipv een tweede post te maken ;)

En als het een dual AMD64 systeem is wil ik em wel hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funcracker
  • Laatst online: 07-03-2024

Funcracker

The LedZ Collective

Waarom ik gestopt ben.

Omdat mijn studie iets anders is verlopen dan geplanned heb ik het dit hele jaar bij vlagen zo druk dat het moeilijk werd om genoeg tijd te besteden aan DPC. Vandaar dat ik ben gestopt met statsposten, om mij meer toe te kunnen leggen op Content. Dat was dan nog moeilijk, maar in ieder geval beter te doen.

In juni is echter longkanker bij de vader van mijn vriendin geconstateerd. Het was meteen duidelijk dat dit terminaal zou zijn en om die reden ben ik (vooral mijn vriendin) veel meer tijd bij haar ouders thuis gaan besteden. Ook als steun natuurlijk, want dat konden ze goed gebruiken. Naast dat dit mijn hoeveelheid tijd drastisch inperkte ga je bepaalde bezigheden in een iets ander daglicht zien. De prioriteit die je geeft aan zaken als DPC daalt dan (helaas) een stukje. Inmiddels is haar vader anderhalve week geleden overleden aan de gevolgen van zijn ziekte. Maar daar is nog een hele strijd aan voorafgegaan tussen artsen en familie over wel of geen euthanasie.. Allemaal een stuk minder prettig.,Uiteindelijk woonde ik de laatste week zo'n beetje bij mijn vriendin haar ouders om ze allemaal een beetje te ondersteunen.

Ergens tegen het einde van de zomervakantie heb ik daarom besloten dat ik het vertouwen dat men in mij als hoofd Content wel genoeg had beschaamd en ik mijn plaats ter beschikking zou stellen. Ik sta nog immer achter die beslissing.

Kortom: Het heeft dus niets te maken met "niet leuk". Hoofd Content is een geweldige functie waar mensen die iets ambieren in de journalistiek zeker eens over zouden moeten gaan denken. Aan de andere kant raakt dat maar één onderdeel van de functie. Hoewel journalisten zeker nodig zijn moet een hoofd Content eigenlijk meer een PR figuur zijn. Anderen kunnen aanzetten tot het produceren van content en tevens als inspiratie dienen. Het belangrijkste is dan ook: Een voorbeeld zijn. En dat is nou net waar ik niet in geslaagd ben. In het begin ging dat nog best aardig, maar het afgelopen jaar is dat steeds verder gaan versloffen.

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is. Ik heb absoluut genoten van de functie en zou het zo weer doen als ik een meer stabiele agenda heb voor de komende paar jaar (aka 'een vaste baan') die genoeg vrije tijd weet te garanderen.
Het belang van content moet niet onderschat worden want het is één van de beste manieren om DPC te laten groeien. Natuurlijk helpt het overtuigen van vrienden en collega's daar ook bij, maar het binnenhalen van grote groepen mensen (helaas vaak voor kortere tijd) gaat toch door middel van nieuwsberichten en oproepen op fora en andere media. Daar zullen we dus nog meer gebruik van moeten zien te maken.

Dus in het kort de vereisten nog een keertje: Je moet tijd hebben! Je moet een visie hebben voor Content of er anders snel één zien te ontwikkelen ;) En je moet zelf de handen uit de mouwen durven steken.

Als er meer vragen zijn dan hoor ik dat graag.

I am one hell of a guy, I can do anything I want, only I just don't have the faintest idea what.
Zaphod Beeblebrox, in The Hitch Hiker's Guide To The Galaxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.

Pim.

gecondollerd met het verlies en zoals al eerder gezegd gaat de persoonlijk situatie natuurlijk altijd boven andere dingen (ook DPC) respect voor de tijd die je wel in DPC gestoken hebt en ik hoop dat je in rustiger vaarwater kan komen

Ik heb natuurlijk wel één vraag:
Kunnen we controle over de DPCHbot krijgen ???
We zijn er als statsposters goed aangewent en willen hem graag behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funcracker
  • Laatst online: 07-03-2024

Funcracker

The LedZ Collective

Pim. schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 13:56:
gecondollerd met het verlies en zoals al eerder gezegd gaat de persoonlijk situatie natuurlijk altijd boven andere dingen (ook DPC) respect voor de tijd die je wel in DPC gestoken hebt en ik hoop dat je in rustiger vaarwater kan komen

Ik heb natuurlijk wel één vraag:
Kunnen we controle over de DPCHbot krijgen ???
We zijn er als statsposters goed aangewent en willen hem graag behouden.
Yes you can. Ik heb hem voor jullie gemaakt, dus dat gaan we absoluut regelen.

En bedankt!

I am one hell of a guy, I can do anything I want, only I just don't have the faintest idea what.
Zaphod Beeblebrox, in The Hitch Hiker's Guide To The Galaxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47200

Ik wil hier ook even op reageren, ik denk dat het verloop zo groot is doordat veel van de nieuwelingen in de crew (toen ik erbij kwam in ieder geval) vrij jong waren. Ik zelf zit ook nog op school en daar kunnen af en toe dingen gebeuren waardoor je plotseling geen tijd meer hebt.

Wanneer je werkt heb je MEESTAL een wat vaster ritme voor een langere tijd, daardoor is het voor die mensen denk ik langer vol te houden. Ik ben zelf rond 8 september begonnen en ik wist toen al dat ik stage moest gaan lopen maar ik heb daarna pas de beslissing genomen om naar het buitenland te gaan. Nu zit ik op Sint Maarten en heb ik aangegeven te willen stoppen omdat mijn tijd online hier erg beperkt is en bovendien zit ik op mijn werk te internetten dus kan ik ook niet heel veel tijd aan andere dingen besteden.

Daarnaast had ik een hele andere verwachting van de dpc crew, ik was ervan uit gegaan dat de woordvoerder bijvoorbeeld gewoon werk uit zou delen. Daarnaast heb ik het idee dat dingen die ik maak wel nuttig moeten zijn, na heel lang denken ben ik aan een benchmark database begonnen. Ik denk dat er wel een misvatting is over de gemiddelde DPC'er, de meesten flushen alleen. Een groot aantal checkt ook nog de stats maar slechts een heel klein gedeelte is daadwerkelijk actief op WDO en FDO. En ik weet dat er veel mensen zijn die daar anders over denken maar ik denk niet dat WDO een echte toegangspoort is tot de wereld van DPC, imo komen vrijwel alle users binnen via GoT en via andere dpc users. Vandaar dat ik het hele WDO verhaal af en toe een beetje overtrokken vond, misschien blijkt later dat ik geen gelijk heb of wel.

My 2 cents :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobster

Mobster

Los Alcoholicos

De afsplitsing van dit draadje heb ik even gemist. Vandaar mijn late reactie :)

Als allereerste mijn condoleances aan Funcracker (en zijn schoonfamilie). Sterkte de komende tijd. ;(
Wel mooi dat je af en toe nog je blik hier binnen gooit.

Verder kunnen we (ik in ieder geval :P) eindeloos 'discussieren' over het functioneren van de crew. Wat ik denk dat het grootste probleem is, is het volgende. Ik denk dat 90% van de mensen die een functie binnen DPC gaan vervullen (PV-er, statsposter, algemeen crewlid etc.) echt wel de wil, tijd en motivatie hebben om er het beste van te maken. Zij die dit tentoonspreiden komen echter snel tot de conclusie dat je heel veel zelf moet doen en dat wanneer er om hulp of feedback gevraagd wordt, dit (te) weinig of (te) laat gedaan wordt. Ikzelf heb dit als statsposter en functieloze fanatiek DPC-er meegemaakt.

Ik denk dat het grootste probleem op het moment is, dat mensen met gelijkende functies elkaar niet gemotiveerd krijgen. En wanneer de oogst van al je werk (zoals iisschots vermeld over het Paintballen) dan zo mager is, is de motivatie om er de volgende keer weer zo hard aan te trekken, een stuk minder. Dat kan zo erg worden, dat je na verloop van tijd zelfs het bijltje er bij neer gooit.

Dit is gewoon even mijn mening en helaas heb ik geen oplossing voor wat ik denk dat het probleem is. Wel wil ik van deze gelegenheid nog even gebruik maken om iedereen te bedanken die zo'n functie vervuld en er veel tijd in steekt :* (ik voel me net de PVDA, klagen langs de zijlijn, maar als ik het zelf zou moeten doen... :))

Nu ik het nog even doorlees merk ik dat ik misschien andere functies, die buiten de crew vallen, er ook bij betrek. Hopelijk zien jullie het grote plaatje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisschots
quote thekip:
Daarnaast had ik een hele andere verwachting van de dpc crew, ik was ervan uit gegaan dat de woordvoerder bijvoorbeeld gewoon werk uit zou delen.
Er is bij het oprichten van de crew bepaald dat er geen voorzitter zou komen (vandaar ook de naam woordvoerder). We hebben geprobeerd het zo duidelijk mogelijk te maken dat je zelf het initiatief moet nemen, waarschijnlijk zijn we daar nog niet helemaal in geslaagd.

Daarnaast kan ik het zelf wel vinden in de uitleg van Mobster.

@MAB: Pim. is sinds 27 sebtember geen crewlid meer.

offtopic:
Sorry maar ik begrijp totaal niet wat deze discussie hier voor nut heeft. Er is iemand die van de HGA moderator rechten heeft gekreken, in dit geval Pim., en deze maakt een beslissing. Wanneer je het daar dan niet mee eens bent moet je conform de regels contact opnemen met hem of met zijn HGA, in dit geval F_J_K.

[ Voor 1% gewijzigd door iisschots op 12-10-2005 15:03 . Reden: was 27 ipv 25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcB

mcB

Dan zijn we het nu helemaal eens. Dat dat topic meteen op slot zou moeten wist ik niet (dit topic is toch ook een afsplitsing? beide topics zijn nog open)

Jammer dat BwO en Stephan202 nog niet gereageerd hebben.
De inschrijving voor de vacatures sluit vanavond al. Voordat ik zou gaan solliciteren wil graag weten wat de functie inhoud (concreet) en hoeveel tijd er in gaat zitten.

Strix (Skullflame)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisschots
mcB schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 15:11:
Jammer dat BwO en Stephan202 nog niet gereageerd hebben.
De inschrijving op de vacatures sluit vanavond al. Voordat ik zou gaan solliciteren wil graag weten wat de functie inhoud (concreet) en hoeveel tijd er in gaat zitten.
Je mag je vragen daarover op GoT zetten. :)
Daarnaast mag je contact opnemen met mij, wil ik je wel uitleggen waar het om gaat, wat er verwacht word van je ect ect.
Ben op ICQ, MSN, IRC en mail beschikbaar, aan jou de keuze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.

Pim.

Ik weet dat BwO het erg druk heeft ivm persoonlijke omstandigheden en Steef heeft het volgens mij (weet niet zeker) erg druk met zijn werk. De kans dat die gaan reageren si dus niet erg groot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.

Pim.

Ik weet niet meer welke crewmeet het geweest is maar het is besproken dat subteam reclame is (in beperkte vorm) geen probleem. (HUH WAT ZEGT IE NOU :P )

De redenatie daarachter is het volgende:

In het begin was het een geschreeuw tegen elkaar welk team beter was. Elke keer als er een user op GoT zich melde sprong iedereen boven op die jongen om zijn subteam maar te vergroten. Die regel is toen ingesteld om de "loslopende" user geen onbeschermd wild te laten zijn wat zo binnengehaald kon worden ;)

De consequentie daarvan was dat het minder gezellig werdt in de DPCH's en dat onderlinge strijd eigenlijk uitbleef.
De regel is toen dan ook aangepast en subteam reclame kan dus weer. Mat natuurlijk een paar restricties.
- Een user die geen team heeft moet niet worden lastig gevallen
- Een post moet niet alleen bestaan uit: TEAM XXX RULEZ !!!!!
- Er moet met verstand gepost worden. Het is in het verleden wel gebeurt dat users na verloop van tijd flauw werden van een subteam zijn geschreeuw met het resultaat dat de reclame averechts werkt :P

edit:
FAQ Dutch Power Cows

[ Voor 4% gewijzigd door Pim. op 12-10-2005 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSmarty
  • Niet online
Dit topic heb ik even opgeschoond. Alle niet relevante posts zijn verplaatst naar een nieuw topic [rml][ Afgesplitst] Meningsverschil over modbreak[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobster

Mobster

Los Alcoholicos

De discussie komt niet echt op gang heb ik het idee. Misschien is er ook geen behoefte aan. Dat kan ook natuurlijk.

Wat vindt de crew eigenlijk zelf van hun functioneren? Zijn er mensen binnen de crew dat er ruimte is voor verbetering of loopt alles op rolletjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalfanBlackness
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MetalfanBlackness

♥ PV & SB ♥

Pim. schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 16:17:
Ik weet niet meer welke crewmeet het geweest is maar het is besproken dat subteam reclame is (in beperkte vorm) geen probleem. (HUH WAT ZEGT IE NOU :P )
Betekend dit ook waarschuwingen wordt verwijderd voor mensen die in het verleden subteam reclame hebben gemaakt?

Solarboiler: Top Senz 200 Nero-3 ⣿⣿ Photovoltaics: 9x LG 320N1K-A5, SE 3000H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustMe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-11-2022

JustMe

#1 R@H

Volgens mij geeft de post van Pim wel goed aan hoe het zit:
Pim. schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 14:18:
het is mij vooral opgevallen dat de mensen die in de crew komen niet uitgaan van veel werk, en dat is het soms best.
Maar meer nog is het mij opgevallen dat mensen schrikken van grote projecten die ergens open staan neem als voorbeeld doc123, daar is 2 jaar over geroepen dat ie vernieuwd moest worden. Ik heb daar 2 avonden aangewerkt en toen was hij klaar voor kritiek en wat lichte aanpassingen (met dank aan mist)
Maar dan moet je dus ook wel die 2 avonden er in willen stoppen, wil je dat niet dan heeft het denk ik weinig zin om te solliciteren naar de job van crewmember.

Zo ben ik eergisteren begonnen met het afnemen van een interview, en ik zal proberen elke week één te doen. ook zat ik te denken om binnenkort eens aan een RC5 en OGR faq beginnen aangezien die er ook nog niet zijn.

Op zich hoef je niet in de crew te zitten om mee te helpen natuurlijk, je moet alleen zelf zien wat je mist en dat in beweging zetten, en aangezien het in beweging zetten van mensen meer werk is dan het zelf doen kies ik vaak voor het laatste :P

En om te zien wie van de crew actief is zijn er to-do lijsten op forum.dutchpowercows.org gezet zodat iedereen kan zien hoe actief crewleden zijn, staat er geen to-do dan mag het duidelijk zijn hoe druk iemand zich maakt lijkt me :)
Het is gewoon een kwestie van aanpakken, zit je niet in de crew dan kun je dit doen wanneer je daar tijd voor en zin in hebt. Zit je wel in de crew dan zul je er ook tijd voor moeten maken imho, ook als het een keer een wat minder leuke 'klus' is. Zie je dat niet zitten moet je niet in de crew gaan.

Cureseekers | There's something wrong with this yogurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobster

Mobster

Los Alcoholicos

Agreed! Maar voor de mensen die niet in de crew zitten en die wel iets willen doen, is het wel handig dat ze er niet eerst tijd in steken en er vervolgens achter komen dat iemand anders het ook al gedaan heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.

Pim.

MetalfanBlackness schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 12:22:
[...]

Betekend dit ook waarschuwingen wordt verwijderd voor mensen die in het verleden subteam reclame hebben gemaakt?
Als intrim mod heb ik geen toegang tot notes ivm de wet op de bescherming persoonsgegevens.
Wel weet ik dat notes niet worden verwijderd, natuurlijk worden ze op waarde geschat na verloop van tijd dus ik kan me niet voorstellen dat iets van lang geleden zwaar meeweegt met het een of ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.

Pim.

JustMe_ schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 12:23:
Volgens mij geeft de post van Pim wel goed aan hoe het zit:

[...]

Het is gewoon een kwestie van aanpakken, zit je niet in de crew dan kun je dit doen wanneer je daar tijd voor en zin in hebt. Zit je wel in de crew dan zul je er ook tijd voor moeten maken imho, ook als het een keer een wat minder leuke 'klus' is. Zie je dat niet zitten moet je niet in de crew gaan.
Daarom zijn er ook zoveel vacatures ;)
Mobster schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 14:24:
Agreed! Maar voor de mensen die niet in de crew zitten en die wel iets willen doen, is het wel handig dat ze er niet eerst tijd in steken en er vervolgens achter komen dat iemand anders het ook al gedaan heeft :)
Meld dat je iets gaat doen op fdo en just do it denk ik dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcB

mcB

Pim. schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 16:54:
...
Meld dat je iets gaat doen op fdo en just do it denk ik dan :)
Het is dan wel handig om te weten dat er geen dubbel werk gedaan gaat worden. Een overzicht waar de crew mee bezig is en wat er komen gaat zou erg handig zijn. Zo had men bijvoorbeel kunnen lezen of er al aan een Tnet FD posting werd gewerkt na de 7 jaars MF.
Ik weet dat de crew de ToDo's bijhoudt, maar om nou van ieder crewlid de hele todo topics door te gaan lezen.....

Strix (Skullflame)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustMe

JustMe

#1 R@H

er was ergens ook een overzicht met wie wat doet, kan ik alleen zo 123 niet vinden, maar aan de hand daarvan is het vrij simpel denk ik om even te peilen bij die persoon of ergens al aan gewerkt wordt of dat je als niet crewlid er zelf wat mee kan gaan doen. Als je wilt dan is het altijd mogelijk natuurlijk, al ben ik het wel met je eens dat het niet te omslachtig moet zijn, dat moedigt niet aan natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfje666
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-04 15:50

Wolfje666

Shooter fanatic

Van ieder crewlid staat toch een todo-topic op FDO?

De Mazda 323F Club Holland
vanVlietDesign - Fotografie en Webdesign

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_man
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-05-2024
JustMe_ schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 18:36:
er was ergens ook een overzicht met wie wat doet, kan ik alleen zo 123 niet vinden, maar aan de hand daarvan is het vrij simpel denk ik om even te peilen bij die persoon of ergens al aan gewerkt wordt of dat je als niet crewlid er zelf wat mee kan gaan doen. Als je wilt dan is het altijd mogelijk natuurlijk, al ben ik het wel met je eens dat het niet te omslachtig moet zijn, dat moedigt niet aan natuurlijk.
FAQ Dutch Power Cows

En het todo topic is natuurlijk een handig hulpmiddel voor zowel crewlid en anderen die meevolgen/suggesties doen.

Edit: Ik haal nog even een quote van je aan, ik wens daar iets over te zeggen dat daarom niet alleen specifiek voor jou geldt.
Mobster schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 14:30:
Dit is gewoon even mijn mening en helaas heb ik geen oplossing voor wat ik denk dat het probleem is. Wel wil ik van deze gelegenheid nog even gebruik maken om iedereen te bedanken die zo'n functie vervuld en er veel tijd in steekt :* (ik voel me net de PVDA, klagen langs de zijlijn, maar als ik het zelf zou moeten doen... :))
Daarom is het belangrijk om te zeggen wat er op je lever ligt, zie je ergens een mankement of iets wat niet kan richt je tot de crew of in #dutchpowercows/#dpc en men zal er je met plezier voorthelpen.
Maar merk op dat commentaar geven gemakkelijk is! Flamen, trollen, zagen, ... noopt tot niets! Heb je een probleem denk dan aub even na voordat je simpelweg er iets uitflapt wat verkeerd begrepen kan worden. Onderbouw je kritiek en geef zo mogelijk een concrete oplossing.
Enkel op die manier kan je constructief meebouwen aan DPC!

[ Voor 45% gewijzigd door Blue_man op 13-10-2005 20:58 ]

le·vens·moe (bn.)
1.genoeg van het leven hebbend, het leven als een last beschouwend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustMe

JustMe

#1 R@H

Blue_man schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 20:52:
[...]

FAQ Dutch Power Cows

En het todo topic is natuurlijk een handig hulpmiddel voor zowel crewlid en anderen die meevolgen/suggesties doen.

Edit: Ik haal nog even een quote van je aan, ik wens daar iets over te zeggen dat daarom niet alleen specifiek voor jou geldt.

[...]

Daarom is het belangrijk om te zeggen wat er op je lever ligt, zie je ergens een mankement of iets wat niet kan richt je tot de crew of in #dutchpowercows/#dpc en men zal er je met plezier voorthelpen.
Maar merk op dat commentaar geven gemakkelijk is! Flamen, trollen, zagen, ... noopt tot niets! Heb je een probleem denk dan aub even na voordat je simpelweg er iets uitflapt wat verkeerd begrepen kan worden. Onderbouw je kritiek en geef zo mogelijk een concrete oplossing.
Enkel op die manier kan je constructief meebouwen aan DPC!
Ik bedoelde nog iets anders, projecten waar de (algemene) crewleden zich op zouden gooien oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcB

mcB

Wolfje666 schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 19:06:
Van ieder crewlid staat toch een todo-topic op FDO?
Zoals ik al zei;
mcB schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 17:01:
...
Ik weet dat de crew de ToDo's bijhoudt, maar om nou van ieder crewlid de hele todo topics door te gaan lezen.....
Bovendien zijn die topics ook niet sticky dus is het eerst al zoeken naar alle todo's en vervolgens moet je, van sommige crewleden, pagina's vol posts doornemen. Behoorlijk omslachtig als je bijvoorbeeld alleen wil nagaan of er al iemand met een tekst voor op T.net bezig is.
Door overzichtelijker te maken waar de crew al mee bezig is kan de niet-crew in één oogopslag zien wat er nog gedaan kan worden.

Strix (Skullflame)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfje666
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-04 15:50

Wolfje666

Shooter fanatic

mcB schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 21:28:
Bovendien zijn die topics ook niet sticky dus is het eerst al zoeken naar alle todo's en vervolgens moet je, van sommige crewleden, pagina's vol posts doornemen. Behoorlijk omslachtig als je bijvoorbeeld alleen wil nagaan of er al iemand met een tekst voor op T.net bezig is.
Door overzichtelijker te maken waar de crew al mee bezig is kan de niet-crew in één oogopslag zien wat er nog gedaan kan worden.
Dan is het idd een optie lijkt mij om de todo-lijsten sticky te maken.
Weet niet hoeveel het er zijn (heb geen zoekopdracht gebruikt) of een apart Forum-onderdeel voor maken.
Dan wordt dit zeker een stuk duidelijker.
Mijn opmerking was niet beledigend bedoeld oid hoor.

De Mazda 323F Club Holland
vanVlietDesign - Fotografie en Webdesign

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kristof
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-03 14:08

Kristof

is een Belgisch product

Juist een idee van mijnertwege:
We weten allemaal dat de beste stuurlui aan wal staan.
Echter is het niet mogelijk dat iedereen de kans krijgt om het te bewijzen.
Toch zijn er aardig wat mensen die goede ideën hebben...

Daarom: Is het misschien niet mogelijk om ergens een topic of subforum (hier of op fdo) te openen, waarin iedereen kan brainstormen over dingen. Gewoon alle ideën spuien en nadien collecteren, wat echt nuttig én haalbaar is.

Ik bedoel dan ideën zoals hierboven gezegd wordt: manieren om todo lijsten overzichtelijker te maken, manieren om content efficiënter te verzamelen etc etc

"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdFusion
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-05 12:47
Lijkt mij dat dat toch gewoon (in ieder geval) op fdo wel kan. Staan wel vaker brainstorm topics van mensen nl.

_______________-=Team ColdFusion=-_______________
#2 DPAD - #2 OGR27 - #2 F@H - #3 R@H - #5 RC5 - #6 SoB - #10 WCG
||| #1 ECCp109 - #1 ECC2-109 - #1 OGR24 - #1 D2OL P1|||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisschots
Anoniem: 86133 schreef op zondag 13 november 2005 @ 18:25:
Misschien licht offtopic, maar..
Dit is dus een leerboekvoorbeeld van overgecoordineerd. Een van de redenen dat DPC niet echt actief te noemen is wat betreft informatie en ontwikkelingen. Het is voornamelijk een computer die wat staat te stampen. Overduidelijk heeft niemand er problemen mee dat rosetta een project van dpc wordt, waarom dan nog geen stats in /5? Er wordt om geschreeuwd, de crew heeft te kennen gegeven dat het project okay was, maar er moet persee op de crewmeet gewacht worden? Het lijkt de upc wel. (zie SG)
Een tijd geleden zijn er binnen DPC afspraken gemaakt waaraan een nieuwe project moet voldoen.
Een quote uit de FAQ
Het moet een distributed computing project zijn.
Er moeten stats beschikbaar zijn of komen.
Het moet een non-profit project zijn.
Er moet een duidelijk omschreven doel en een duidelijke methode om dit te bewerkstelligen zijn.
De clients moeten stabiel zijn of er moet zichtbaar aan gewerkt worden.
De cheatgevoeligheid moet (zeer) laag zijn.
Er moet een goede (stabiele) organisatie zijn.
Er moet nu bepaald worden of rosetta aan deze voorwaarden voldoet, daarvoor moeten wij ons inlezen en dingen bespreken. Dit kost nu eenmaal tijd, tijd die wij hebben omdat FaD pas op 12 december stopt.

Omdat er nu een crewmeet aan zit te komen, leek het ons verstandig om het gewoon dan te bespreken en daarna bekend te maken of het wordt ondersteund. (er is ook sprake van andere projecten zoals predictor@home)

Daarnaast is het zo dat een aantal crewleden zich positief heeft uitgelaten over rosetta, maar de crew heeft nog geen okey gegeven zoals jij schrijft. Dan had dit door mij of kuuke gepost moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:04
Het lijkt me dat de "community" daar ook wat in te zeggen heeft, of niet? Een hele berg FAD-vluchtelingen, en misschien wel anderen, hebben Rosetta omarmd als nieuw project om op los te gaan. Er zijn stats (in ontwikkeling). Het draait "op" BOINC, dit is an sich al supported (SETI). Predictor? Yep, bestaat ook. Is misschien zelfs vergelijkbaar. Nauwelijks DPC te zien.

"We hebben de tijd, want FaD (waar ik trouwens fanatiek aan meedoe) stopt pas op 12 december( volgens mij 16e, is er dus nog neer tijd)" ?? Jammer. De meerderheid van de "zoekenden" hebben Rosetta gevonden. En, als ik het zo even bekijk, schoppen ze daar flink kont. Get real, een project wat heeft aangegeven ermee te kappen is geen motivatie voor een hoop mensen.

Naar mijn idee heeft "de community" zijn keus al lang gemaakt. Betekent niet dat de crew het daarmee eens moet zijn (aangenomen dat men daar goede redenen voor heeft). Maar gezien de omstandigheden zou een ingelaste, non-scheduled, crewmeet m.i wel op zijn plaats zijn.

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyalFlusher
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-05 15:45
Voor de verandering heb ik de FAQ eens gelezen, zoiets komt (haast) nooit voor.
Concrete vragen die nu bij mij opdoemen zijn:

Is Rosetta al officieel aangemeld als nieuw project?
En zo ja, wanneer wordt dit project door de crew gescreened?
Als de screening ok is dan is Rosetta een officieel DPC project.
Dat wordt dus niet door de crew bepaald.

Oja, er staat ook iets over 'als een project gekozen wordt', maar hoe dit precies in elkaar zit
is helaas niet nader uitgewerkt.

[ Voor 16% gewijzigd door RoyalFlusher op 13-11-2005 20:31 ]

Division BrabanderT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsh
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07-07 08:47
RoyalFlusher schreef op zondag 13 november 2005 @ 20:28:
Voor de verandering heb ik de FAQ eens gelezen, zoiets komt (haast) nooit voor.
Concrete vragen die nu bij mij opdoemen zijn:

Is Rosetta al officieel aangemeld als nieuw project?
En zo ja, wanneer wordt dit project door de crew gescreened?
Als de screening ok is dan is Rosetta een officieel DPC project.
Dat wordt dus niet door de crew bepaald.

Oja, er staat ook iets over 'als een project gekozen wordt', maar hoe dit precies in elkaar zit
is helaas niet nader uitgewerkt.
Volgens mij komt het erop neer dat DPC een aantal projecten ondersteund, welke allemaal zijn goedgekeurd door de crew. Een nieuw project moet eerst worden 'goedgekeurd', dat gebeurt middels een crew-overleg. Daar worden kandidaten getest volgens voorwaarden die iischots hierboven ergens postte.
Dit zal de 20ste dacht ik gebeuren, op een al langer vaststaande Crew-meet.
Rosetta is nog niet ondersteund dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-04 18:33
Sloompie schreef op zondag 13 november 2005 @ 19:50:
"We hebben de tijd, want FaD (waar ik trouwens fanatiek aan meedoe) stopt pas op 12 december( volgens mij 16e, is er dus nog neer tijd)
En Seti@Home Classic stopt waarschijnlijk op 15 december.
Bron: Matt Lebofsky, Project developer van Seti

Binnen ongeveer een maand vallen er dus 2 door DPC ondersteunde projecten weg. Tegen die tijd staat DPC al stevig in de top-10 of top-5 van Rosetta. Vinden jullie dit aanvaardbaar? Ik niet.

[cynische mode on]
Komaan, ik dacht dat Nederland het ITIL-land bij uitstek is? >:) Dit is een change die schreeuwt om "approval after the facts". Dat de crew (=CAB) pas over een week hierover wil vergaderen is de feiten achterna hollen. Wat ga je doen als Seti Classic stopt? Bellen met Berkeley om te zeggen dat het nog niet mag omdat de volgende crewmeet pas in januari is? :P
[cynische mode off]

Edit: Hoe je 't nu ook wil draaien of keren, Rosetta IS al een DPC project. Dat de crew met het wijsvingertje en de regeltjes loopt te zwaaien verandert daar geen moer aan.

[ Voor 22% gewijzigd door ColdRain op 13-11-2005 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109360

Ben het helemaal met je eens _/-\o_

[cynische mode on]
We kunnen er altijd nog een N(ot) D(PC) C(rew) A(pproved) projekt van maken >:)
[cynische mode off]

EDIT : Morgen een top 15 notering 8)

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 109360 op 13-11-2005 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
Net nog een interessant draadje gelezen.
Komt daar dit grafiekje in voor.
'k Heb op m'n eigen server gezet, mocht het origineel verdwijnen.
Lijkt me nuttig voor wie op zoek is naar de systeem specs van diverse boinc projecten, of ook voor wie wil weten of AMD nu beter of niet presteert in dit of een ander project.
We zijn tweakers, niet ? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:19

SandStar

DPC-Crew

Zandster

ColdRain schreef op zondag 13 november 2005 @ 21:18:
[...]

En Seti@Home Classic stopt waarschijnlijk op 15 december.
Bron: Matt Lebofsky, Project developer van Seti

Binnen ongeveer een maand vallen er dus 2 door DPC ondersteunde projecten weg. Tegen die tijd staat DPC al stevig in de top-10 of top-5 van Rosetta. Vinden jullie dit aanvaardbaar? Ik niet.

[cynische mode on]
Komaan, ik dacht dat Nederland het ITIL-land bij uitstek is? >:) Dit is een change die schreeuwt om "approval after the facts". Dat de crew (=CAB) pas over een week hierover wil vergaderen is de feiten achterna hollen. Wat ga je doen als Seti Classic stopt? Bellen met Berkeley om te zeggen dat het nog niet mag omdat de volgende crewmeet pas in januari is? :P
[cynische mode off]

Edit: Hoe je 't nu ook wil draaien of keren, Rosetta IS al een DPC project. Dat de crew met het wijsvingertje en de regeltjes loopt te zwaaien verandert daar geen moer aan.
Helaas, geen "request for change" ontvangen.
En in ons SLM is ook niets te vinden van enige SLA over reactiesnelheid bij invoering nieuwe projecten

:P
(alles aub met korrel zout nemen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar

SandStar

DPC-Crew

Zandster

(en dan ben ik nog niet begonnen over het release management....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
Anoniem: 109360 schreef op zondag 13 november 2005 @ 21:40:
We kunnen er altijd nog een N(ot) D(PC) C(rew) A(pproved) projekt van maken >:)
... ondertitel aangepast ... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ColdRain schreef op zondag 13 november 2005 @ 22:29:
[...]

... ondertitel aangepast ... :)
Nice _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Me too >:)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 109360 op 13-11-2005 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86133

hier boven word een goed punt aangedragen. De community vindt het goed, en de crew (nog) niet, dus die 200 mensen die al meedoen moeten wachten op de mening van één iemand? Wordt er dan ook echt doodleuk gezegd van: jullie kunnen allemaal de pot op! Als blijkt dat de organisatie niet ergens een billing address heeft ofzo? De crew was om te begeleiden, niet om te regeren :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkB
  • Niet online
DF stopt, de meerderheid gaat naar FaD. FaD stopt, de meerderheid gaat naar Rosseta@home. DF phase III begint (althans dat is eens de bedoeling) wat gebeurt er met Rosetta@home heeft iemand daar wel eens aan gedacht? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86133

MarkB schreef op zondag 13 november 2005 @ 22:49:
DF stopt, de meerderheid gaat naar FaD. FaD stopt, de meerderheid gaat naar Rosseta@home. DF phase III begint (althans dat is eens de bedoeling) wat gebeurt er met Rosetta@home heeft iemand daar wel eens aan gedacht? :)
blijft staan waarschijnlijk? Of we beginnen niet met DF? Al lijkt dat me sterk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Anoniem: 86133 schreef op zondag 13 november 2005 @ 22:45:
hier boven word een goed punt aangedragen. De community vindt het goed, en de crew (nog) niet, dus die 200 mensen die al meedoen moeten wachten op de mening van één iemand? Wordt er dan ook echt doodleuk gezegd van: jullie kunnen allemaal de pot op! Als blijkt dat de organisatie niet ergens een billing address heeft ofzo? De crew was om te begeleiden, niet om te regeren :/
Zoals al meerder malen is gemeld zal de beslissing vallen op de crewmeet aan de hand van wat er in de community leeft. Jammer dat mensen nu al conclusies gaan trekken voordat er ook maar iets is gebeurt. Dank voor het vertrouwen.
Tevens komt er meer bij kijken dan alleen het zetten van een stempel "crew-approved". 1 voorbeeld is de belasting van de statsposters maar zo kan ik er nog wel meer opnoemen.

En een project is een DPC project zodra het als teamnaam in de statistieken voorkomt. Je kan dan ook gerust topics openen op /5 over zo'n project en erover discusieren. Het stempel "crew-approved" betekend alleen dat er stats van op /5 worden gepost en dat er serieus aan ondersteuning m.b.v. een faq wordt gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MarkB schreef op zondag 13 november 2005 @ 22:49:
Nee, ik niet en wel om de doodeenvoudige reden dat ik niet in de toekomst kan kijken.
Maar misschien kun je je vraag toelichten en uitleggen wat je hiermee bedoelt ?
Betreft dit alleen R@H of ook de andere projekten welke hoogst waarschijnlijk na verloop van tijd zullen stoppen ?
Of zullen we maar gewoon niets doen met een projekt waar al redelijk veel enthousiaste mensen aan meedoen en we de stats door omhoog vliegen ?

EDIT :

Ach, laat eigenlijk ook maar. Heb absoluut geen zin om me hierover druk te maken.
Ik ga gewoon R@Hen en wie mee wil doen doet mee en de andere doen wat anders.
Crew-approval of niet :O

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 109360 op 13-11-2005 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143153

Anoniem: 109360 schreef op zondag 13 november 2005 @ 22:58:
[...]

Nee, ik niet en wel om de doodeenvoudige reden dat ik niet in de toekomst kan kijken.
Maar misschien kun je je vraag toelichten en uitleggen wat je hiermee bedoelt ?
Betreft dit alleen R@H of ook de andere projekten welke hoogst waarschijnlijk na verloop van tijd zullen stoppen ?
Of zullen we maar gewoon niets doen met een projekt waar al redelijk veel entousiaste mensen aan meedoen en we de stats door omhoog vliegen ?

EDIT :

Ach, laat eigenlijk ook maar. Heb absoluut geen zin om me hierover druk te maken.
Ik ga gewoon R@Hen en wie mee wil doen doet mee en de andere doen wat anders.
Crew-approval of niet :O
Je hebt het veel beter verwoord dan de tekst die ik aan het schrijven was! _/-\o_

We zitten met een hoop mensen die goesting hebben in dit project(en waarbij er wel feedback etc van de organisatie komt). Als DF III er ooit eens komt zullen we dan nog wel zien,als het tenminste door de crew aanvaard wordt als DPC-project :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
SandStar schreef op zondag 13 november 2005 @ 22:57:
... zal de beslissing vallen op de crewmeet ...
En net daar zit grondig het mis ;)
Wij (de community) hebben al beslist.
Dat is ons prerogatief.
De vraag is nu of de crew zal volgen of niet.
Op zich een totaal waanzinnige vraag, uiteraard volgt de crew, want de DPC crew is géén regering maar een dienstverlenend team van enthousiastelingen. Toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ColdRain schreef op zondag 13 november 2005 @ 23:38:
[...]

Dat is ons prerogatief.
Op zich een totaal waanzinnige vraag, uiteraard volgt de crew, want de DPC crew is géén regering maar een dienstverlenend team van enthousiastelingen. Toch ?
FAQ quote : "Gezien de open community van DPC is de crew ook geen echt besturend orgaan, maar een uitvoerend orgaan."
Misschien uitvoeren wat de community wil :? 8)7

En daarmee niet te lang wachten :O
Oftewel, wanneer de community dat graag wil B)

Sjips, zou me niet meer druk maken :(

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 109360 op 13-11-2005 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar

SandStar

DPC-Crew

Zandster

ColdRain schreef op zondag 13 november 2005 @ 23:38:
[...]

Dat is ons prerogatief.
En als je bedenkt dat de crew afspiegeling is van community lijkt het mij waanzin om te denken dat de beslissing zo veel anders is. Wat niet betekend dat er zaken omheen zo'n beslissing niet geregeld mogen worden. En als de crew het makkelijk vind om die zaken op een crewmeet te bespreken is dat toch wel logisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

Jongens, jongens...
Laten we gewoon even de crewmeeting afwachten. Wat maken die paar dagen nou uit. Je kan gewoon zolang doorblijven draaien op Rosetta. Gezien de massa die al aan het overstappen (of al overgestapt is) naar Rosetta is het wel duidelijk dat er een grote voorkeur is dat Rosetta in de plaats van FaD komt. Mocht het ondersteund worden dan kan er natuurlijk in die korte periode totdat FaD stopt ook wel de DPCH's van Rosetta gepost worden, als die voldoen aan de eisen natuurlijk :)

En er wordt wel op meer projecten waar geen DPCH's van gepost worden onder de naam DPC gegraast

Mijn twee centjes

:w

En nu rap naar bed :p

Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Xaverius schreef op zondag 13 november 2005 @ 23:50:
Jongens, jongens...
Laten we gewoon even de crewmeeting afwachten. Wat maken die paar dagen nou uit. Je kan gewoon zolang doorblijven draaien op Rosetta. Gezien de massa die al aan het overstappen (of al overgestapt is) naar Rosetta is het wel duidelijk dat er een grote voorkeur is dat Rosetta in de plaats van FaD komt. Mocht het ondersteund worden dan kan er natuurlijk in die korte periode totdat FaD stopt ook wel de DPCH's van Rosetta gepost worden, als die voldoen aan de eisen natuurlijk :)

En er wordt wel op meer projecten waar geen DPCH's van gepost worden onder de naam DPC gegraast

Mijn twee centjes

:w

En nu rap naar bed :p
Naar bed :?

Ben jij niet statsverslaafd })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

Anoniem: 109360 schreef op zondag 13 november 2005 @ 23:51:
[...]
Naar bed :?
Ben jij niet statsverslaafd })
Wat moet ik anders bij ontbijt doen 8)7

Stop de verwelking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
SandStar schreef op zondag 13 november 2005 @ 23:43:
En als je bedenkt dat de crew afspiegeling is van community lijkt het mij waanzin om te denken dat de beslissing zo veel anders is. Wat niet betekend dat er zaken omheen zo'n beslissing niet geregeld mogen worden. En als de crew het makkelijk vind om die zaken op een crewmeet te bespreken is dat toch wel logisch?
Klopt. Daarom is het evenzeer waanzin om te doen alsof een en ander "op die crewmeet beslist gaat worden".
Ik heb hier nog niemand van de crew zien zeggen dat de gevolgen van de recente ontwikkelingen zullen besproken worden in de crewmeet, of dat de crew zich zal buigen over de gevolgen voor bv de statsposters. Wél hoogdravende mededelingen dat "de crew op 20 november zal beslissen welk project officieel wordt". Dat is puur machtsvertoon en staat vér van praktische, begeleidende, ondersteunende zaken.
Degrelijke (blijkbaar officele?) houding geeft eerder aan dat de crew spartaans beslist over ja of nee. Wat niet zo is. Als jullie dat wel vinden, dan denk ik dat de crew haar opdracht vanuit DPC verkeerd begrepen heeft. En dan is een reflectie dringend aan de orde.

[ Voor 7% gewijzigd door ColdRain op 14-11-2005 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ColdRain schreef op zondag 13 november 2005 @ 23:57:
[...]

Klopt. Daarom is het evenzeer waanzin om te doen alsof een en ander "op die crewmeet beslist gaat worden". Ik heb hier nog niemand van de crew zien zeggen dat de gevolgen van de recente ontwikkelingen zullen besproken worden, of dat de crew zich zal buigen over de gevolgen voor bv de statsposters. Wél hoogdravende mededelingen dat "de crew op 20 november zal beslissen welk project officieel wordt". Dat staat ver van praktische, begeleidende zaken, maar geeft eerder aan dat de crew spartaans beslist over ja of nee. Wat niet zo is. Als jullie dat wel vinden, dan denk ik dat de crew haar opdracht vanuit DPC verkeerd begrepen heeft. En dan is een reflectie dringend aan de orde.
Sorry (not), alweer _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 109360 op 14-11-2005 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.

Pim.

Ik heb posts uit het rosseta topic gehaald en hier neergezet wat het ging al lang niet meer over rosseta maar over het functioneren can de DPC crew.

ik vind deze discussie prima maar houdt het wel inhoudelijk en fair tegen ekaar. In een serieuse discussie pas het niet alleen een worshop smilie neer te zetten.

Voor de volledigheid, ik houdt mij inhoudelijk buiten de discussie, ik ga me er wel mee bemoeien als de discussie uit de hand loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPCquatar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-12-2024

DPCquatar

Kwaak

* DPCquatar zet nu even zijn crew-pet op.

Ik schreef op 8-11 al dat het een en ander besproken zou worden tijdens de crewmeet.
Het eerste topic op fdo is van 5-11. Het heeft dus wel degelijk onze aandacht, maar we vinden het belangrijk genoeg om dit niet via irc maar persoonlijk met elkaar te bespreken.

Dit heeft dus niet met machtvertoon te maken.

Cruncht tegenwoordig meestal vault projects

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
DPCquatar schreef op maandag 14 november 2005 @ 00:19:
* DPCquatar zet nu even zijn crew-pet op.
Dit heeft dus niet met machtvertoon te maken.
Alleen al het feit subonderwerp naar hier wordt verhuisd, is voor mij al meer dan machtsvertoon enoeg. Dat is "erover". VER erover.
Ik discussieer er na deze post niet meer over, in het trieste besef dat discussie totaal zinloos is.

* ColdRain out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar

SandStar

DPC-Crew

Zandster

dat deed pim als tweakers.net moderator...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 08:31
ColdRain schreef op maandag 14 november 2005 @ 00:27:
[...]

Alleen al het feit subonderwerp naar hier wordt verhuisd, is voor mij al meer dan machtsvertoon enoeg. Dat is "erover". VER erover.
Ik discussieer er na deze post niet meer over, in het trieste besef dat discussie totaal zinloos is.

* ColdRain out.
Volgens mij is Pim geen crew meer, maar moderator van /5 ? Wat heeft dat dan met een eventueel machtsvertoon van de crew te maken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoewel ik me de ingreep van Pim wel kan voorstellen kun je ook niet voorbij gaan aan het feit dat je in dit topic R@H-gerelateerde vragen krijgt welke direkt/indirekt toch met het funktioneren van de crew te maken kunnen hebben.
Waarom kan bij in dit geval (R@H) niet afgeweken worden van de "normale" gang van zaken als het zoveel deelnemers bezighoudt?
Refereer hierbij aan UD-Grid waarbij een deelnemer stats plaatst, terwijl dat toch alleen voorbehouden is aan DPC statsposters.
Misschien niet helemaal vergelijkbaar, maar voor mij gevoelsmatig toch voldoende.

Vraag me af wanneer er sprake is van

"Zeer grote spoed:
Alle crewleden worden telefonisch op de hoogte van de situatie gebracht enz"

of

"Spoed:
Het probleem wordt op het crewforum geplaatst enz."

en wie dat bepaalt.

De crew of de community ?

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 109360 op 14-11-2005 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Denk dat het wel zinvol om het volgende te plaatsen.
Het gaat hierbij om een antwoord op een mailtje van mij aan Coldrain.
Hieruit blijkt overduidelijk dat hij de crew op zich wel waardeert, maar van mening is dat de daadkracht tekortschiet.
Iets waar ik het mee eens ben en wat voor mij tevens de reden is dat ik me zover mogelijk verwijderd houd van crewitems, behalve als ik niet anders kan.

hey MAB ;-)

Sedert juni 2002 draai ik dagelijks de seti classic stats, en wellicht om die reden ('k kan me geen andere bedenken) hebben velen me al gevraagd om te solliciteren voor 'n crew functie. 'k Heb altijd vriendelijk bedankt om exact de reden die jij zelf aanhaalt. Ik ben daar te liberaal-anarchistisch voor ;-) En ook te oud (44), ik zie mijn rol eerder als ondersteunend.

Ik heb veel respect voor de crew, en voor het werk dat ze verzetten, maar de huidige crew is over-gestructureerd. Er is niet echt iemand die verantwoordelijkheid DURFT te nemen. Alles moet in overleg, alsof ze elkaar niet voldoende vertrouwen. Dat stoort me. Met MarkB was dat wel anders ...

DPC moet volgens mij vooral commnity-driven zijn, en dat is het nu helemaal niet. DPC is een angstvallig vasthouden aan regeltjes om toch maar niemand voor 't hoofd te stoten. Om de kritiek te smoren. Wat uiteraard niet lukt, want dat streven vertaalt zich in de praktijk in een ongewild beeld van laksheid en onbeslistheid. De huidige crew heeft een probleem met haar PR, ik ben ervan overtuigd dat ze heel wat werk verzetten, maar niemand van DPC die dat ziet of kan zien. Kan het erger? Amper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DPCquatar schreef op maandag 14 november 2005 @ 00:45:
@mab op dit topic "schoon" te houden verwijs ik naar mijn laatste post is dat andere discussie topic
Het mag wat mij betreft verplaatst worden, hoewel ik, en waarschijnijk meerdere mensen, het niet meer los kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisschots
Ik zie dat de discussie omtrent het feit dat R@H een officieel DPC project word aardig verhit is geraakt. Om één ding eerst duidelijk te maken, de DPC-Crew heeft het laatste woord in welke projecten een officieel DPC project worden. Dit is altijd zo geweest en is nog nooit ter discussie gesteld.

Hierbij worden naar een aantal dingen gekeken, de voorwaarden in de FAQ en of er een grote userbase is vanuit de DPC. Het laatste is zeker het geval, het eerste moeten wij gaan nalopen, dit nalopen heeft enige tijd nodig. Daardoor hebben wij als crew gezegt, we gaan al het voorbereidende werk eerst doen en nemen 20 november de beslissing of het een officieel project word. Daarnaast kijken we ook naar predictor@home, voor het geval dat R@H niet aan die voorwaarden voldoet. Dit is iets wat je niet te gehaast moet gaan doen.

Ook moet er ook naar andere dingen gekeken worden, dat er niet te veel projecten komen omdat anders de statsposters ze niet meer allemaal kunnen posten en nog meer van vergelijkbare zaken.
Vandaar dat we het op de agenda van de crewmeet hebben gezet.

zie quote van een post van mij van 7 november.
iisschots schreef op maandag 07 november 2005 @ 00:06:
Een update vanuit de crew over een nieuw project.
De komende twee weken gaan wij als crew zo veel mogelijk informatie verzamelen over de verschillende voorgestelde projecten. Gaan we bepalen of ze voldoen aan de voorwaarden waar een project moet voldoen wil het ondersteuning krijgen vanuit de DPC.

Op de Crewmeet (20 november) gaan we het er dan over hebben en gaan we bepalen welk(e) project(en) we gaan ondersteunen. Dat is ruim voor het einde van FaD, waardoor iedereen genoeg tijd heeft om de keuze te maken voor wel project hij/zij gaat.
Ik hoop dat het zo duidelijk is dat wij wel luisteren wat er door de verschillende DPC'ers word gezegt, en dat dit de grootste overweging is welk project we gaan ondersteunen.

Als laatste wil ik nog wat zeggen over de opmerkingen hoe de crew het doet:
Een aantal hebben hun bedenkingen bij het functioneren van de Crew en vind dat de crew sommige dingen uit puur machtsvertoon uitvoerd. Wij als crew volgen de regels en voorwaarden die hiervoor gesteld zijn, deze zijn jaren geleden goedgekeurd door de DPC. Mocht het zo zijn dat jullie er niet mee eens zijn.(dat kan en mag) Dan nodig ik jullie uit deze ter discussie te stellen.
Ben je het er niet mee eens over hoe de crew deze zaken ten uitvoor brengt, nodig je vooral uit om te gaan solliciteren naar een crewfunctie bij de komende vacature periode. (er zijn er nog een aantal beschikbaar) Dan kun je er zelf wat aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyalFlusher
Als de crew beslist welk project ondersteund gaat worden wil ik dit vermeld zien staan in de faq. Nu is daar alleen sprake van een evaluatie van het project (of het aan alle voorwaarden voldoet, de zogenaamde screening dus).

Hypothetisch voorbeeld: Zowel Predictor- als Rosetta worden beide aangedragen als nieuwe projecten.
Zowel Predictor- als Rosetta worden gescreened door de crew. Beide projecten blijken te voldoen aan de gehanteerde criteria.
De crew houdt een interne stemming en bepaalt dat Rosetta het nieuwe project wordt.

Ik wil duidelijk maken dat ik het niet eens ben als het op deze manier zou gebeuren. Als er gestemd
zou moeten worden dan moet dit gebeuren door de DPC-leden. Lijkt me wel zo democratisch.

Division BrabanderT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wessie
  • Laatst online: 07-07 14:17

Wessie

Noizy Cows Crewmember

Anoniem: 109360 schreef op maandag 14 november 2005 @ 00:47:
....

Met MarkB was dat wel anders ...

....
Ik snap wel wat je hiermee bedoeld en deels heb je ook wel een punt.
Echter is die situatie niet ideaal, wie die individu ook is.

Wessie ... member of the Noizy Cows !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMaD1909
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 31-10-2023

MrMaD1909

Ik graas alles @ NGS

ColdRain schreef op maandag 14 november 2005 @ 00:27:
[...]

* ColdRain out.
Ik ben best nieuw hier en het is mijn persoonlijke mening dat je niet op deze manier je stellige mening ventileerd. Los van het standpunt van ColdRain vind ik het gewoon niet netjes om zo te blijven drammen.
Ik vind het getuigen van professionaliteit dat de DPC crew vast houd aan de richtlijnen die er in het verleden zijn gesteld.

PC's:Dell AMD IBM T41 Tungsten|C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elteor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-12-2021

Elteor

doet wat met computers ....

* Elteor wordt na een heftig (vogelrijk) weekend wakker en ziet dat er weer een flinke discussie gaande is.

In mijn ogen is Rosette een leuk en aardig project wat duidelijk de aandacht verdient (en heeft) van de crew. Wat velen hierboven al aangeven, de flushers / deelnemers bepalen een project, niet de crew. Wat de crew doet is kijken of een project levensvatbaar is en voldoet aan een aantal eerder bepaalde / afgesproken kenmerken waarvoor het in aanmerking komt voor het predicaat "officieel". Nu is in mijn ogen het predicaat "officieel" niet echt een goede benaming, het gaat er hier om of de DPCH's in /5 geplaatst worden, er een PV voor komt, FAQ ondersteuning voor komt, wellicht statsbouwers ondersteuning en wellicht extra aandacht op WDO. Aangezien wij met z'n allen (dus niet allen crew) in het verleden hebben besloten om de DPCH's op /5 te posten, moeten wij ons houden aan afspraken met de beheerders vcan dit forum. Hiervoor zijn in het verleden die regeltjes opgesteld, en de crew bekijkt dus of dit project binnen de regeltjes en afspraken valt. Commitment vanuit de community lijkty mij gezien het stormachtige verloop de afgelopen dagen niet zo'n probleem iig. Dit project wordt al gedraait, heeft al stats en is dus al een DPC project in die zin van het woord. De behaalde resultaten tellen gewoon, er zijn een aantal discuusie en promotie draadjes aktief, er is in mijn ogen totaal geen reden om nu overhaast iets te gaan bepalen. De crew komt binnen een week in real life bij elkaar om dit project te gaan bespreken. Er zijn buiten Rosetta en de nu officieel ondersteunde projecten nu eenmaal nog een aantal leuke DC projecten, wellicht dat die projecten ook wat aandachty verdienen, zolang wij (en in mijn ogen terecht) onze officiele DPCH's op /5 blijven behouden kunnen wij nu eenmaal geen 25 projecten hier draaien, daarbij zijn wij ook (nog) niet zo groot als DPC om hier overal echt volwaardig aan mee te kunnen doen. De crew probeert een stukje vrije tijd om te zetten in een aantal uurtjes per week regelen van een aantal (soms leuke, soms vervelende) zaken. Denk hierbij dus aan fall-back stats, stats posten, dit soort draadjes als verplichte kost doornemen etc. Op een aantal punten (zoals het aantal DPCH-projecten) is er nu eenmaal geen onbeperkte mogelijkheid tot posten, dus zal er ergens besloten moeten worden wat wel en wat niet. Dat doet de crew, op aangeven en met input vanuit de community volgens regels die in het verleden opgezet zijn. Als er mensen zijn die van mening zijn dat die regels aangepast dienen te worden, ok, dan kan erover gedisusieerd worden. Als er mensen zijn die vinden dat de crew het niet gioed doet, ok, dan kan erover gediscusieerd worden. Het moet wel constructief zijn uiteraard.

Er is ondertussen een stats-site, velen doen al mee, ik zag een FAQ voorbijkomen, wat is nu de haast om van de crew perse een go of no-go nu te moeten horen :?

Ik zou zeggen draai lekker door op Rosetta (ik ga ook maar eens kijken waarom mijn machines niet meer flushen), of het nu wel of niet onbdersteund word, er zijn stats en is al een FAQ, en wacht gerust af tot volgende week.

* Elteor gaat nog even vogeltjes vangen, en een tentoonstellingsruimte opruimen, tot vanmiddag :)

Distributed Computing - TEB - Elteor-statspage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkB
  • Niet online
Anoniem: 109360 schreef op maandag 14 november 2005 @ 00:47:

DPC moet volgens mij vooral commnity-driven zijn, en dat is het nu helemaal niet.
Wat je hier zegt klopt helemaal, althans gedeeltelijk :P DPC moet ook community-driven zijn maar zoals het nu gaat is het slechts eenrichtingsverkeer. Want wat er ook geprobeerd wordt om de community te betrekken bij het crewgebeuren, of uitvloeiselen daarvan, er wordt eenvoudigweg niet of nauwelijks gereageerd. Kijk naar het aantal reacties op vacatures die door de crew wordt uitgeschreven, kijk naar het aantal submits op wdo enzv. Mobster heeft daar een goed stukje over geschreven op wdo.
Met andere woorden hoe community-driven is DPC eigenlijk? In mijn ervaring als crewlid en statsposter zeg ik minimaal. Echter als het gaat om nieuwe projecten of als zaken niet gaan zoals de community het wil dan pas komen er stemmen op en beginnen te wijzen naar de crew. Op zich logisch natuurlijk echter laat je stem dan ook horen als het niet gevraagd wordt of als het niet direct jou aangaat en dat gebeurt m.i. niet.
Ik quote jou nu even maar ik heb nu al meerdere mensen al horen zeggen “de community wil dat” maar <100 mensen is niet de community dat is slechts een klein gedeelte van de community. De rest, en daar komt het probleem weer, interesseert het niet. Als er dus gestemd moet worden welk project erbij moet komen of dat er een nieuw project bij moet komen zullen alleen slechts diegene stemmen die direct ermee te maken hebben (plus een handvol die altijd meestemmen). Dit heeft dus altijd als gevolg dat er voor gestemd wordt, hoe community-driven is dat?
Er lopen nu een heleboel mensen naar de crew te wijzen en men kijkt nu –eindelijk- naar de FAQ over hoe nieuwe projecten officieel gemaakt kunnen worden maar dat is mijn inziens niet eerlijk en te laat. Vrij kort na de mededeling dat FaD zou gaan stoppen en het voorstellen om hier een ander project voor in de plaats te gaan doen is er vanuit de crew een reactie gekomen dat dit bij de eerst komende crewmeet, die er toevallig aan zit te komen, er over gesproken zal worden (conform procedure). Ik begrijp dan niet dat mensen hier plotseling over gaan vallen.

For the record, ik zit niet in de crew, heb er ook geen banden mee wordt er niet door betaald ofzo maar ik vind dat er iets genuanceerder gereageerd mag worden. De procedures zijn bekend niet daar nu over vallen als het je niet uitkomt.

PS. deze post is in gericht aan elk DPC-lid in principe en niet puur op de door mij gequote MAB :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Nemesis
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-06 19:51

Lord_Nemesis

Wa oars?

Hier ben ik het volledig mee eens. Ik zie het punt van sommige DPC-ers niet. Zoals al wordt gezegt zijn er al stats en een hele hoop DPC-ers bij Rosetta. Waarom kan er dan niet een weekje gewacht worden totdat de crew Rosetta toetst aan een aantal eerder gestelde criteria, criteria die door de community zijn aangenomen? Het lijkt mij belangrijk dat deze toetsing in goed overleg gaat. Dit doe je nou eenmaal beter in real life dan via de digitale snelweg. Wat er uit die screening/toetsing naar voren komt is weer een heel ander verhaal, maar dat horen we over 7 daagjes dan wel.

Dus mijn voorstel is dan ook om een weekje te wachten op de bevindingen van de crew en het tot die tijd te doen met wat we nu hebben; een zo goed als volwaardig DPC project.

[ Voor 10% gewijzigd door Lord_Nemesis op 14-11-2005 11:46 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-07 16:01

Pyrus

Hardknock life

MarkB schreef op maandag 14 november 2005 @ 09:50:
[...]

Heel verhaal over community driven gedoe.
Ik ben het er helemaal mee eens dat DPC iets moet zijn dat vanuit de community moet komen, maar het enige wat ik de laatste tijd uit de community heb zien komen (ik hoop op verbetering wat dit punt betreft) is Rosetta en aanhangselen. De DPCH's leven stukken minder dan vroeger. Het komt nu vaker voor dat er <=5 reacties per DPCH zijn, dan dat er >5 zijn heb ik het idee. Vroegâh, toen ik nog jong was en pas begon met statsposten was er nog iets loos in de DPCH's, zie bijvoorbeeld deze ouwe doos aan topics en vergelijk die eens met wat er nu aan reacties komt. Ook van de suggestie dingen voor boven de DPCH wordt niet gebruik gemaakt (ja, laatst stond er één ding voor O25, maar toen waren de stats kapoet |:( ). Misschien is DPC of iig /5 een beetje aan het uitsterven?

LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcB

mcB

Ik ben van mening dat de crew niets te verwijten valt. Zoals MarkB al aangaf hebben ze direct na het bericht dat FaD zou stoppen aangegeven de nieuwe projecten te zullen te zullen bespreken/evalueren.
Zonder het stempel 'DPC crew approved' kan men best wel meedoen aan een nieuw project. Dat er op dat moment nog geen stats in /5 zijn en er geen PV'er voor is, dat moet men dan maar voor lief nemen.
De periode tussen het bericht dat FaD zou stoppen en de crewmeet vind ik klein genoeg om niet eerder de crew-koppen bij elkaar te laten steken. Twee weken geduld is voor iedereen best op te brengen lijkt me en bovendien geeft het mooi de tijd om bekend te raken met de client en stats.

De crew heeft niet bepaald dat er een nieuw project moet komen. De crew heeft ook niet bepaald welk(e) project(en) dat zou moeten zijn. Dit is toch echt vanuit het meest actieve en meest in /5 aanwezige deel van de community gekomen. Dat DPC community driven is lijkt me wat dat betreft toch wel duidelijk.

@Pyrus
Hoe ik het zie omtrent het punt dat jij aanhaalt en slightly offtopic;
Hoe actief het is in de DPCH's ligt niet alleen aan de community zelf. Het is een combinatie van factoren. DPC groeit, maar blijft ongeveer hetzelfde aantal projecten 'officieel' ondersteunen. Het wordt steeds moeilijker om in de DPCH's van die paar projecten daily in de top te staan. Subteams worden groter en communiceren veelal intern (forum/slowchat/irc).
Zou de community uitgesmeerd zijn over meer projecten, dan zouden de verschillen tussen de nummer 1 en de nummer laatst ook niet zo groot hoeven zijn, hetgeen zorgt voor meer spanning in de stats en meer activiteit in de DPCH's

Strix (Skullflame)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kristof

Kristof

is een Belgisch product

Over het reageren in de DPCH:
Ik volg elke dag de DPCHs van de projecten waar ik aan meedoe of meegedaan heb én zelfs de projecten waaraan ikzelf niet meedoe, maar mijn subteam wel.
Geregeld lees ik zelfs die van projecten waar ik totaal geen binding mee heb.

Enkel, als je hier al enkele jaren rondhangt, is het moeilijk om nog zinvolle reacties te geven.
Je kan moeilijk elke dag komen roepen: "proficiat mijlpaalhouders, welkom nieuwe leden, geweldig gedaan FvdD", dat wordt ook saai.
Als ik iets te melden heb, dan doe ik het, maar elke dag is (bijna) niet mogelijk.
Dit wil niet zeggen dat de DPCHs niet gelezen worden.

Ik begrijp ook, en heb volledige respect, voor de statsposters, om elke dag opnieuw weer iets interessants te verzinnen om boven de stats te plaatsen. Na enkele maanden is hun inspiratie ook wel eens ten einde. Zeker op projecten als TSC en D2OL waar niet heel veel gebeurt qua cijfers.
Op projecten als FaD, waar regelmatig wat in verandert, kan je al vaker wat zeggen...

Dan nog even om te reageren op de reactie van Pyrus ivm de 'Suggesties voor de DPCH'.
1/ Enkel in de seti DPCH staat er een link naartoe. Veel mensen van andere projecten *weten* zelfs niet dat je een suggestie kan submitten.
2/ (En is niet bedoeld als aanval) Ik heb enkele malen een nieuwssubmit gedaan voor FaD. Dit wanneer er op het officiele forum meldingen gedaan werden, over het vervallen van queries, nieuws over de beta-clients, en andere nieuwtjes. Geen 1 keer is er ook maar 1 van mijn inzendingen ook daadwerkelijk in de DPCH terechtgekomen, en heb ik ze telkens zelf in een reactie moeten plaatsen.

"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkB
  • Niet online
Kristof schreef op maandag 14 november 2005 @ 11:57:

Dan nog even om te reageren op de reactie van Pyrus ivm de 'Suggesties voor de DPCH'.
1/ Enkel in de seti DPCH staat er een link naartoe. Veel mensen van andere projecten *weten* zelfs niet dat je een suggestie kan submitten.
1. bij RC5, OGR, F@h, D2OL, TSC, staat er ook een link naar de suggestiepagina, er is een topic over geweest dus dat had men kunnen weten.

Maar nu gaan we offtopic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kristof

Kristof

is een Belgisch product

MarkB schreef op maandag 14 november 2005 @ 12:06:
1. bij RC5, OGR, F@h, D2OL, TSC, staat er ook een link naar de suggestiepagina, er is een topic over geweest dus dat had men kunnen weten.
Oeps, je hebt gelijk, bij die projecten was het me wel niet opgevallen ;)
Maar dat topic is van 27 juli 2004 08:24...
Misschien nog eens onder de aandacht brengen binnenkort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyalFlusher
Iemand die weet wat er op de agenda van de Crewmeet staat?
Zijn er nog agendapunten ingebracht door DPC'ers?
Stomme vragen misschien, maar ik weet het in elk geval niet.

Division BrabanderT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 08:31
RoyalFlusher schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 06:22:
Iemand die weet wat er op de agenda van de Crewmeet staat?
Zijn er nog agendapunten ingebracht door DPC'ers?
Stomme vragen misschien, maar ik weet het in elk geval niet.
Je bedoelt dit draadje ?
[rml][ DPC] Crew meet[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyalFlusher
Stomme vraag was het dus ;) Bedankt voor het linkje!

Division BrabanderT

Pagina: 1

Let op:
Houdt de discussies fair en wordt niet persoonlijk. Als je een bepaald standpunt hebt beargumenteer dat dan en reageer niet alleen met een smilie of een "me too" reactie