Toon posts:

[XP] Formateer foutmelding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers

Sinds een aantal weken ben ik een gelukkige eigenaar van een pc'tje die nu al overhoop ligt. Sinds een aantal dagen gebeurd er iets raars met me pc. Klik hier voor het topic Aangezien ik mijn pc nu meerdele malen heb gescanned met norton is het probleem nog steeds niet gevonden, ben ik overgegaan op een format C.

Ik heb de OS cd erin gedaan en aangegeven dat ik een nieuwe installatie wil.Even aanvinken dat ik de partitie wil selecteren en mijn pc start opnieuw op. So far, so good.

Eerste foutmelding die ik tegen kwam: Setup kan niet uitgevoerd worden i.v.m. virussen en/of veranderde controllers en/of beschadigde harde schijven en/of deze goed zijn afgesloten,geconfigureerd. En als dit de eerste melding was, moest ik ff rebooten, maar bij de tweede maal toch het probleem gaan opzoeken. Na de tweede melding heb ik de stroom eraf gehaald en ff een minuutje gewacht. Wanneer de setup geladen is krijg ik nu wel het installatie scherm. De keuze opnieuw installeren, repareren.. Bij de keuze opnieuw installeren krijg ik vervolgens de melding: Setup kan de bestanden niet kopieren doordat hij niet mijn vasteschijven kan vinden.

Hier kan ik enigzins inkomen, want mijn 2 wd raptor schijven staan in raid 0. Ik heb totaal geen verstand van alle instellingen etc vandaar dat ik mijn pc heb laten installeren. Jullie hebben veel meer kennis over dit soort zaken en met de faqs en guides kan ik ook niet uit de voeten.

Mijn vraag aan jullie is of jullie mij zodanig willen helpen met het opnieuw installeren van mijn pc'tje en dit stap voor stap uit willen leggen. Bijvoorbaat dank.

De pc specs: mobo - asus a8n-sli deluxe. Harde schijven in raid 0 en os xp pro

Met vriendelijke groet,
NaZa

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

RAID driver niet correct? Kijk ff na of er updated drivers zijn op de mobo fabrikant site...

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Topicstarter
Aetje schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 23:52:
RAID driver niet correct? Kijk ff na of er updated drivers zijn op de mobo fabrikant site...
Bij opstart / reboot krijg ik geen foutmelding in de raidcontroller. Hij detecteerd beide schijven en start vervolgens op.

Ik heb diverse topics doorgenomen en volgens mij is dit een aardig karwij. Eerst in je bios wat aanpassingen maken, drivers laden/aanwijzen, xp instal doen... :? Misschien zijn er personen hier die ook een a8n sli deluxe nforce 4 mobo hebben, die mij hier door heen kan loodsen.. _/-\o_

Verwijderd

F6 driver op flop toevoegen tijdens installatie ?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 00:16:
F6 driver op flop toevoegen tijdens installatie ?
F6 driver? Ik heb geen floppy disks, alleen cd's

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 00:18:
F6 driver? Ik heb geen floppy disks, alleen cd's
sorry was iets te vaag...

tijdens het starten van de installatie kan je op F6 drukken om een driver toe te voegen die windows zelf niet heeft.

Maak een flop met de laatste drivers voor je raid controler en voeg deze toe via de F6 procedure.

suc6

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 00:23:
[...]

sorry was iets te vaag...

tijdens het starten van de installatie kan je op F6 drukken om een driver toe te voegen die windows zelf niet heeft.

Maak een flop met de laatste drivers voor je raid controler en voeg deze toe via de F6 procedure.

suc6
Thnx. Ik ga het even proberen... Wanneer ik er niet uit kom, horen jullie meer van mij. Grtz _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers

Met wat rommel werk is het uiteindelijk gelukt om mijn winxp opnieuw te installen op mijn systeem.
Grtz. van mij mag het topic dicht :7

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je hoeft niet te starten met Beste Tweakers hoor ;)

Verder - topics gaan niet dicht als jij een oplosing hebt, het is namelijk zo dat de informatie uit dit topic best nog wel nuttig kan zijn voor andere mensen, daarom is het ook wel leuk als je nog even vertelt wat je nou precies gedaan hebt om tot een oplossing te komen :)
Pagina: 1