[XP] Focus verlies tijdens spelen spel*

Pagina: 1
Acties:

• mmniet
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-03 10:26

mmniet

De beetje weter

Topicstarter
Tweakers,

ik heb een ernstig probleem. Elke 15 minuten komt er in mijn taakbalk een mysterieus item te voorschijn voor circa een halve seconde. Zie hieronder voor het idee.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mmniet/taakbalk.JPG

op zich is het geen groot probleem wil het niet dat ik tijdens het spelen van spellen de focus verlies en terug keer naar mijn bureaublad. Tijdens spellen is dit vervelend want daardoor gaat ik af of lig ik tijdens een race opeens een paar plaatsen achter.

Mijn vraag is dus:
Hoe kom ik er achter wat dit venstertje is en hoe los ik dit probleem op.

Wat heb ik al gedaan?
  • windows opnieuw geinstalleerd
  • programma's uitgeschakeld zoals virusscanner, soundmax, msn messenger, bluetooth, iTouch, HP programma.
  • log boeken bekeken maar niets te vinden

It's me Mario

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:33
Heb je al eens grondig gescand op Spyware en op virussen, dat mis ik nog in je topicstart en daar lijkt het wel op ;)

Edit:
Vermeld ook nog even je windows versie :)

[ Voor 19% gewijzigd door Morax op 16-09-2005 01:01 ]

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Verwijderd

Als je meerdere schijven/partitie's gebruikt heeft het weinig nut om een clean install te maken, als de bron van een mogelijk virus/spyware of trojan daar staat :) Die gaat dan namelijk gewoon vrolijk verder. Maar goed, zoals al werd gezegd, even grondig checken daarop.

Verwijderd

Welk OS hebben we het hier over?

• mmniet

mmniet

De beetje weter

Topicstarter
sorry, was ik even vergeten te melden:

ik heb win xp sp 2

ik heb op spyware en troep gechecked. zelfs dan doet hij het nog steeds

It's me Mario

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:19

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

zie jij niet dat dat xp is :? klassieke menu ;)
Iig, check je startup list eens (msconfig) en doe voor de zekerheid ook even een viruscheck.

[ Voor 3% gewijzigd door Outerspace op 16-09-2005 18:29 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik zet even [XP] in de titel per de Windows Operating Systems - Policy.

Outerspace: je kan die knopjes ook allemaal aanpassen he, dus je kn er niet klakkeloos vanuit gaan :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• mmniet

mmniet

De beetje weter

Topicstarter
ik heb een troep-scan gedaan over alle hardeschijven,
ik heb windows nogmaals geherinstalleerd en alleen de benodigde programma geinstalleerd
ik heb enkele services uitgezet die ik niet nodig heb
ik heb in msconfig programma uitgezet bij opstarten die niet nodig zijn

nog steeds krijg ik het probleem. kan echt niemand mij helpen?

is er anders niet een mogelijkheid om te zorgen dat een spel altijd op de voorgrond blijft?

It's me Mario

Verwijderd

Als je je taaklijst voordat het 'venster' verschijnt eens opslaat en nadat het venster verschijnt ook en daarna kijken welk proces erbij is gekomen :). Welke antispyware heb je gebruikt?
mmniet schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 16:50:
ik heb een troep-scan gedaan over alle hardeschijven,
ik heb windows nogmaals geherinstalleerd en alleen de benodigde programma geinstalleerd
ik heb in msconfig programma uitgezet bij opstarten die niet nodig zijn

nog steeds krijg ik het probleem. kan echt niemand mij helpen?

is er anders niet een mogelijkheid om te zorgen dat een spel altijd op de voorgrond blijft?

• Morax
Het is een beetje een long-shot, maar als het echt steevast om de 15 minuten komt, kijk dan eens je taakplanner na op geplande taken, en ook andere programma's die geplande taken (kunnen hebben).
enk hierbij aan een virusscanner of spyware scanner of iets dergelijks :)

• mmniet

mmniet

De beetje weter

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 16:52:
Als je je taaklijst voordat het 'venster' verschijnt eens opslaat en nadat het venster verschijnt ook en daarna kijken welk proces erbij is gekomen :). Welke antispyware heb je gebruikt?

[...]
ad aware pro
spy sweeper
S&D
hitman pro
webroot sweeper

It's me Mario

• mmniet

mmniet

De beetje weter

Topicstarter
Morax schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 16:56:
Het is een beetje een long-shot, maar als het echt steevast om de 15 minuten komt, kijk dan eens je taakplanner na op geplande taken, en ook andere programma's die geplande taken (kunnen hebben).
enk hierbij aan een virusscanner of spyware scanner of iets dergelijks :)
niet exact om de 15 minuten helaas

It's me Mario

• Morax
Heb je misschien ook al eens gekeken of het probleem zich ook voordoet op een kale installatie?
En welke programma's zijn die "benodigde programma's".

Probeer anders voor de zekerheid nieuwere versies te vinden van al die benodigde programma's. Misschien dat er een bug in 1 van die programma's zit oid :)

Verwijderd

Beste TS en andere,

Sinds een aantal dagen zit ik met hetzelfde probleem. Om de 15 min ook die blanco knop.
Mijn pc draait op XP pro sp2 en op een kale installatie is dit probleem niet aan de orde.
Ik heb ook gescanned op spyware, trojan etc. Norton draait hier, hitman pro en MS Antispyware.

Misschien hebben de TS en ik dezelfde applicaties draaien en mijn vraag is, na welk programma die hij had geinstalleerd heeft opgemerkt.

- Photoshop 8.0 CS / Imageready
- Autodesk Autocad 2006
- Discreet 3d studio max
- CloneDVD
- Printer software van hp all-in-one serie

Ik word er gek van, maar wil nog geen format C uitvoeren, hopelijk zijn er meer mensen die op deze topic kunnen reageren.

Grtz

edit:
Maar goed ik ben nog even vergeten te vertellen dat mijn system aangedreven wordt door een:
- Amd 4400+ dual core //

Waarom ik dit post omdat ten tijde van het blanco knop evenement wordt mijn "niet actieve systeemprocessen een beetje baldadig: 99 % van me proc eet ie. 8)7

Denk dat de format C: sneller inzicht komt :X

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2005 21:56 ]

• mmniet

mmniet

De beetje weter

Topicstarter
Naza, dat is interessant. ik noem even de programma's op die ik nu heb draaien en waarmee ik het probleem nog steeds heb, correctie, ik maak een screen van de processen die ik heb draaien.

Voor de duidelijkheid, ik heb alle winxp updates, dus daar kan het niet aan liggen, hier mijn screenie:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mmniet/processen.JPG

edit= ik heb even opgelet, maar het wel exact om de vijf minuten, als ik mijn netwerkverbindingen uitzet blijft hij het doen. ik krijg dan niet een melding dat updaten bijvoorbeeld mislukt is.

ik zie trouwens dat NaZa ook HP software heeft draaien, dat heb ik ook.

[ Voor 30% gewijzigd door mmniet op 08-10-2005 01:32 . Reden: moest nog wat info bij ]

It's me Mario

• mmniet

mmniet

De beetje weter

Topicstarter
NaZa ik heb ontdekt dat als ik alle software van HP uitschakel (dus door middel van de processen te beeindigen) ik geen problemen meer heb. voor de zekerheid doe ik nu ook nog de printer uit

Bedankt voor je bijdrage

edit = ik heb hp op de hoogte gesteld van dit onderwerp, hopelijk doen ze er verstandig aan om er wat mee te doen, het is namelijk knap vervelend.

[ Voor 39% gewijzigd door mmniet op 08-10-2005 02:15 . Reden: laatste woorden voorlopig ]

It's me Mario

• Daacuso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-02 01:13
Die Isass.exe hoort er in ieder geval niet in, dat is volgens mij een soort van trojan ;)

[ Voor 37% gewijzigd door Daacuso op 08-10-2005 02:26 ]

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

• Fulcrum2000
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01 02:54

Fulcrum2000

Ik wil een threadripper...

Daacuso schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 02:25:
Die Isass.exe hoort er in ieder geval niet in, dat is volgens mij een soort van trojan ;)
Ik ben lsass.exe gewoon draaien hoor, en ik ben behoorlijk zeker dat mijn systeem virusvrij is ;)

Updateje:
lsass - lsass.exe - Process Information

Process File: lsass or lsass.exe
Process Name: Local Security Authority Service

Description:
lsass.exe is a system process of the Microsoft Windows security mechanisms. It specifically deals with local security and login policies.

[ Voor 35% gewijzigd door Fulcrum2000 op 08-10-2005 02:32 ]

AMD Ryzen 9 5950X | Asus ROG Strix X570-E Gaming | G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC (64 GB total) + Samsung 980 Pro 1TB (M.2) | Corsair Hydro H100x

Verwijderd

mmniet schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 02:05:
NaZa ik heb ontdekt dat als ik alle software van HP uitschakel (dus door middel van de processen te beeindigen) ik geen problemen meer heb. voor de zekerheid doe ik nu ook nog de printer uit

Bedankt voor je bijdrage

edit = ik heb hp op de hoogte gesteld van dit onderwerp, hopelijk doen ze er verstandig aan om er wat mee te doen, het is namelijk knap vervelend.
Oke dus het ligt aan die rot hp software. Ik vind het zo'n bagger troep, maar als ik die niet instal dan werkt me all-in-one niet goed. Maar wat ik raar vind is dat mijn "niet actieve systeemprocessen" telkens op 99 staat..

Maar ik was bezig geweest met een format C, die komt er zowiezo =] Krijg me format en nieuwe install niet voor me kaar op me raid0 schijven... :? Met foutmeldingen etc. |:(

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2005 14:57 ]

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:35
Waar doe je die format dan? In Windows gaat je idd niet lukken. Gewoon Windows XP cd opstarten en daarmee formatteren, dat is het makkelijkst. Wel eerst RAID-drivers laden natuurlijk.

Verwijderd

The__Virus schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 15:01:
Waar doe je die format dan? In Windows gaat je idd niet lukken. Gewoon Windows XP cd opstarten en daarmee formatteren, dat is het makkelijkst. Wel eerst RAID-drivers laden natuurlijk.
Ik doe via de win CD ja, alleen bij het drivers laden vraagt ie om de floppy. Maar ik heb geen floppy voor de drivers, deze staan op CD. Weet alleen niet hoe ik een floppy moet maken om zo de drivers in te kunnen laden. Misschien moeten we ff hier verder praten. We gaan offtopic :+
edit:
heb net me mobo boekje even doorgenomen en daarin staat vermeld hoe ik de raid drivers moet maken. Ik ga maar eerst ff floppy kopen. Heb ze net allemaal weggeflikkerd :D

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2005 15:08 ]

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-03 16:23
Post eens je Hijackthis log?

Hier kun je hem als 1e stap zelf al laten analyseren..

Systeem Specs

• mmniet

mmniet

De beetje weter

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 14:52:
[...]
Oke dus het ligt aan die rot hp software. Ik vind het zo'n bagger troep, maar als ik die niet instal dan werkt me all-in-one niet goed. Maar wat ik raar vind is dat mijn "niet actieve systeemprocessen" telkens op 99 staat..

(
komt dit niet doordat je computer dan gewoon niets aan het doen is? dus voor 99% niet bezig met de CPU?

It's me Mario

• Morax
mmniet schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 17:17:
[...]

komt dit niet doordat je computer dan gewoon niets aan het doen is? dus voor 99% niet bezig met de CPU?
Dat klopt :)

• mmniet

mmniet

De beetje weter

Topicstarter
heb antwoord gekregen van hp, het klopt dat het in de software zit van HP. Elke 15 minuten controleerd het dan namelijk de status van de printer. Beetje vaag dat het daarvoor een 'venster' moet openen.

Maar je kan het oplossen door in msconfig hpcmpmgr.exe uit te zetten bij het opstarten. Dit programma is namelijk niet erg noodzakelijk volgens HP.

It's me Mario

Verwijderd

dat zoiets niet gewoon als een background service gedraaid kan worden ofzo..

beetje slordig van HP inderdaad

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-03 14:10
mmniet schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 16:50:
?
ik zou toch maar eens naar een andere manier van ''probleem oplossen'' zoeken als ik jou was...bespaard je véél herinstallaties in de toekomst :)

als je spellen speelt, heb je dan ook die services allemaal draaien ?!

zo is het bij mij ongeveer...plus het spel dan :)

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/weertdebeste/services.JPG
Verwijderd schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 14:52:
[...]
Oke dus het ligt aan die rot hp software. Ik vind het zo'n bagger troep, maar als ik die niet instal dan werkt me all-in-one niet goed.

. |:(
Zelf heb ik ook een hp all in one...en die doet het gewoon !

Als je die software installeerd, kun je via start > uitvoeren > msconfig zorgen dat het niet met windows mee opstart...bij hp zit er idd behoorlijk wat software bij, maar die heb ik ook allemaal geinstalleerd.

Wanneer je dan iets wil gaan printen/scannen, start je gewoon zelf even dat programma op...

dit geld trouwens voor de meeste programma's die tussen je services staan

[ Voor 82% gewijzigd door Mr. Detonator op 11-10-2005 08:42 ]

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-03 10:23
ik had precies hetzeflde gezeik met die @#$%!@#$ hp software! is nu wel verdwenen... doe eens een minimale installatie van die software + updates van de hp site. Volgens mij moet het dan wel goed gaan....

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-03 14:10
Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 08:16:
dat zoiets niet gewoon als een background service gedraaid kan worden ofzo..
dat kan dus ook
Pagina: 1