Toon posts:

Bios probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag wilde ik mijn bios flashen van versie 1,5 naar versie 1.9. Ik heb dit
gedaan via de flash utility van Msi. Het gaat om een K8N Neo fsr bord.

Alles leek te goed te gaan en ik kwam Windows wer in. Na een uurtje of 2 ik
me comp uitgezet en 2 uur later weer aan. Op dat moment wilde hij niet meer
booten. Hij telde het geheugen en hing. Dus ik een strip geheugen er uit gehaald. Er
zaten er 2 van 512 in. En hij deed het weer. En elke keer als ik 2 strips er in zet
loopt hij vast.

Wat me op viel is dat ik ineens een plaatje van de Platinum versie kreeg met opstarten
terwijl ik die niet heb. Ik probeer nu mijn oude 1.5 bios er weer op te zetten maar dit wil
niet echt lukken. Is er iemand die dit probleem kent of mij kan helpen?

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Wellicht heb je een Platinum BIOS erin geflashed? Hij geeft natuurlijk niet voor niets dat plaatje weer.
Neem eens kijkje in de PMG FAQ en dan met name het kopje Hoe recover ik een mislukte BIOS flash? (om het maar even mislukt te noemen ;)).

Wat bedoel je met "wil niet echt lukken"? In principe maakt het bij een BIOS-flash niet uit of de te flashen ROM ouder of nieuwer is dan het huidige.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de flash file en ook een boot flop. Ik kom dan in dat menutje om te flashen
en krijg dan de melding. File Name To Program en daar kan ik dan wat invullen.

Dan druk ik A: omdat de file daar staat en dan krijg ik. SOURCE FILE NOT FOUNT.

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
Het is ook de bedoeling dat je de hele filename invult..

Dus zoiets als: A:\BIOS.15 . Anders verwijs je alleen naar de floppy.

If I can't fix it, it ain't broken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wel gewoon Windows er op staan. Is er ook een manier om vanuit Windows te flashen?
Het is een schone versie met verder niks er op.

Verwijderd

dit ligt dus aan je bios ... das duidelijk, als je nu eens een downgrade doet? naar bijvoorbeeld een versie lager. Ook is de kans groot dat je een verkeerde BIOS heb geinstalleerd, alsnog is het dan raar dat hij uberhaupt opstart ? ik zou in ieder geval voor een downgrade gaan en er zeker van zijn dat je de goede type BIOS hebt. het is overigens ook aan te raden om het flashen in DOS te doen heh... was waarschijnlijk al bekend :)

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 21:08:
Ik heb wel gewoon Windows er op staan. Is er ook een manier om vanuit Windows te flashen?
WinFlash

Op zich zou je zelf wat meer moeite kunnen doen aangezien ook dit binnen een paar seconden met behulp van bijvoorbeeld Google te vinden is ;)

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Verwijderd

Topicstarter
Ok hij doet het weer. Porbleem was dat hij er idd een Platinum bios
had op geflashed. Toen ik dat bericht las dat ik het volledige pat moest
typen ben ik de bestanden door gaan kijken en ja hoor hij deed het. Bios
moest wel geresset worden maar ok.

Vandaag weer een goed les geleerd flash NOOIT via msi live update. Die gaf me de verkeerde bios. :(
Pagina: 1