Toon posts:

Hulp nodig...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben van kabelnetwerk overgegaan op draadloos.Ik heb daarom een draadloos netwerk kaartje gehaald plus en een draadloze router.Echter lukt het mij niet om de router op mijn computer aan te sluiten(op een manier dat tie ook werkt).Ik heb het volgens het "boekje"gedaan,echter werk hij nog steeds niet.Heeft iemand hiermee enige ervaring.

Gegevens:
Computer 1(waar de router op aangesloten is):2,4 ghz pentium 4 Windows XP
Computer 2(waar ik graag internet op wil):3,2 ghz pentium 4 Windows XP

Router:Netgear 54 mbps WGR614 v 6 (2,4 ghz 802.11)
Modem:Speedtouch usb Alcatel
ISDN splitter:1000 ADSL LP Alcatel.

Het probeem is dus wanneer ik de router zodanig geinstalleerd heb zoals het moet,dat hij geen verbinding kan maken met het internet.Ik weet dus niet of het aan de instelling ligt of aan de modem,of iets dergelijks.

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

Alvast bedankt.

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Post even de instellingen van je router en de twee pc's (ip adressen, gateway, dns servers etc). Kan je de router wel pingen en/of de pc's onderling ?

Lijkt me gewoon wat instellingen die niet goed staan

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Verwijderd

ben je zeker dat het die router is? op de netgear-site staat niet dat ie een usb-aansluiting heeft, dus lijkt me om te beginnen al moeilijk om je modem hierop aan te sluiten.... trouwens wat werkt er juist niet? of wat juist wel?

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:12

Guldan

Thee-Nerd

Ik vermoed dat Jaosha het USB modem op de router heeft aangesloten. Ik vermoed ook dat dit alleen is voor een printer en hij het USB modem niet herkend. Maar ik heb eerlijk gezegd ook weinig ervanring met USB modems op een router. Maar ik heb wel van een paar situaties op internet gehoord dat het kan werken. Als ik jou was zou ik eens op je USB modem kijken wat voor lampjes branden. Of de router het modem herkend (staat ergens in de router config) en of de gegevens van je ipconfig /all wel kloppen.

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

Verwijderd

Topicstarter
Ja,ik denk dat je gelijk hebt,want volgens het boekje moet ik de kabel die van modem naar mijn computer gaat(zo'n inbelstekkertje) in de router doen,echter zit mijn usb kabel(in die usb kabel zit dus oorspronkelijk mijn ibelstekkertje,die van mijn isdn splitter naar de usb kabel gaat) nog steeds in de computer.Ik hoop dat iemand hier enige ervaring mee heeft,anders word het een monteur die moet langskomen.

In iedergeval bedankt voor de reacties.

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:41

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Jaoshua, probeer zo duidelijk mogelijk de boel te omschrijven, dan kunnen wij er ook meer mee.

Ik gok dat je het als volgt hebt:

ADSL modem, wat via USB aan PC1 is aangesloten.

van PC1 een netwerkstekker (met zo'n lipje) naar de draadloze router
en dan in PC2 een draadloze netwerkkaart.

Als dat zo is, dan heb je de verkeerde spullen gekocht. Je had een draadloos accespoint moeten kopen, en dan gebruik moeten maken van internet connection sharing, of je had toen je ADSL bestelde een ethernemodem moeten nemen ipv een USB modem.

Meld even of ik dit allemaal goed heb, dan kijken we verder :)

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Verwijderd

Topicstarter
Sparhawk schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 18:58:
Jaoshua, probeer zo duidelijk mogelijk de boel te omschrijven, dan kunnen wij er ook meer mee.

Ik gok dat je het als volgt hebt:

ADSL modem, wat via USB aan PC1 is aangesloten. CORRECT

van PC1 een netwerkstekker (met zo'n lipje) naar de draadloze router CORRECT
en dan in PC2 een draadloze netwerkkaart. CORRECT

Als dat zo is, dan heb je de verkeerde spullen gekocht. Je had een draadloos accespoint moeten kopen, en dan gebruik moeten maken van internet connection sharing, of je had toen je ADSL bestelde een ethernemodem moeten nemen ipv een USB modem.

Meld even of ik dit allemaal goed heb, dan kijken we verder :)

Ik denk dat je inderdaad gelijk hebt.Is het mogelijk gewoon als nog een ethernemodem te nemen ofniet?alvast bedankt.

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:41

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Ik denk dat je inderdaad gelijk hebt.Is het mogelijk gewoon als nog een ethernemodem te nemen ofniet?alvast bedankt.
Ik denk dat dat het makkelijkste is, of je moet de spullen die je gekocht hebt nog kunnen ruilen. Houd er dan wel rekening mee, dat als je een wireless accespoint koopt, dat PC1 altijd aan moet staan, wil je op PC2 kunnen internetten. Een ADSL modem kopen lijkt me wel het handigst.

Nu nog even een beetje offtopic:

Als iedereen die een probleem heeft, een titel zou kiezen met hulp nodig.., dan werd het hier 1 grote puinhoop!. Probeer dan ook voortaan een zo duidelijk mogelijke titel te kiezen, dan kunnen mensen gelijk inschatten of ze je kunnen helpen.

Ten tweede, als je op een bericht van iemand reageert, dan is het handig om met de
code:
1
  [quote] en [/quote]
te werken. Dat maakt het allemaal een stuk duidelijker. Hoe dat allemaal werkt kun je hier vinden
Overzicht van UBB-codes
(Dit is allemaal als positieve kritiek bedoeld hoor, het is zo voor jou en voor ons makkelijker :) )

Voor de rest, als je nog vragen hebt over dit probleem gerust stellen hoor!

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Pagina: 1