Toon posts:

Visual Basic en Autocad tekening

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Is het volgende mogelijk!

effe simpel voorbeeld.
druk op knop en in een venster van het programma (dus niet autocad openen) wordt de autocad tekening geopend.

Kan dat??

Verwijderd

Moet de tekening door een druk op de knop van jouw programma in autocad geopend worden of in jouw programma.

Indien in jou programma dan kun je in Delphi gewoon een shellexecute gebruiken (in vb ook volgens mij) een word document wordt dan door word geopend.

Hij gebruikt de staandaars koppeling voor dat document. word -> Word , xls -> Excel enz

Verwijderd

Topicstarter
Nee, het is de bedoeling om op systemen waar geen autocad geinstalleerd is toch autocad tekeningen bekeken kunnen worden.

de bedoeling is dus dat mensen met GEEN verstand van autocad met het VB progje bepaalde tekeningen op kunnen zoeken, openen en eventueel kunnen afdrukken.
Dus niet in autocad, maar met simpele drukknoppen en een paar scroll balkjes in VB.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:16

Crazy D

I think we should take a look.

Hmmm.. ik weet het niet helemaal zeker, maar volgens mij kun je de whip! viewer downloaden van de autodesk site, daarmee kun je autocad tekeningen bekijken.

Exact expert nodig?

Verwijderd

Inderdaad, dan moet je dus gebruik maken van een externe vieuwer of van een componentje dat die functionaliteit biedt.

Of je zou een eigen component kunnen schrijven >:)

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:16

Crazy D

I think we should take a look.

Ff opgezocht...

http://www3.autodesk.com/adsk/section/0,,163301-123112,00.html

ocx component, gratis, je moet alleen hun disclaimer meenemen, en ik dacht dat je je moet registreren. Werkt perfect, heb 'm al eens in een project gebruikt (alleen zat er toen een bug in dat als je meer dan 1 afbeelding met ingebouwde hyperlink liet zien, de boel crashde.. :(

(had m'n bericht kunnen editten als ik m'n wachtwoord had geweten....|:()

Exact expert nodig?

• Mr. B.
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Of je zou een eigen component kunnen schrijven >:)
Hmm... is het AutoCAD file formaat openbaar dan? >:)

StatBar.nl - @GoT

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.

Verwijderd

Hmm... is het AutoCAD file formaat openbaar dan?
Kun je natuurlijk ook even analyseren >:)

Verwijderd

dewie: Kun je natuurlijk ook even analyseren >:)

http://www.opendwg.org/homepage.htm

Enjoy...

Verwijderd

Weet iemand hoe je autocad vanuit internet Explorer kan laten openen met een bepaalde tekening. Ik wil dus de tekening test.dwg openen met autocad vanuit IE. Hoe doe ik dat met VBScript??

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

Dat kan niet. Je kunt hoogstens de browser een bestand met extensie .dwg laten downloaden en hopen dat de lokale gebruiker een goede applicatie heeft geinstalleerd die met .dwg files overweg kan.

Verder nogal nutteloze kick van ruim 3 jaar, maak maar een nieuw topic volgens de quickstart als je meer moet weten :)

Professionele website nodig?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.