Toon posts:

[Exchange + Outlook 2000] Mappen machtigen

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik heb een Win 2000 server SP4 waarop Exchange draait.
De gebruikers willen hierop hun agenda delen maar dan ook enkel de agenda.
Alle gebruikers draaien Office 2000 pro. In de postbus van de gebruiker map agenda
klik ik rechtermuis en ga naar eigenschappen, in tabblad "beheer" zou ik kunnen aanduiden dat de map beschikbaar is enkele voor gebruikers met toegangsmachtiging.
Ik heb al verschillende gebruikers gemachtigd op 1 agenda maar de optie ("deze map is beschikbaar voor gebruikers met toegangsmachtiging") blijft grijs, zodat ik deze optie niet kan aanduiden.

Hierop heb ik al even in de exchange server zelf gaan duiden omdat me dat lijkt op een "rechten" aangelegenheid. Zelfs als ik de verschillende gebruikers administrator rechten geef maakt dit niets uit. In de exchange task kun je hier niets over instellen.

Ik heb al eens op google en KB van microsoft gezocht maar hier krijg je de meeste antwoorden die te maken hebben met pda / syncs

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Afbeeldingslocatie: http://img386.imageshack.us/img386/5213/outlookagendadelen3tk.th.jpg

Rechtsklikken op agenda, eigenschappen, tabblad "Machtigingen"?

Je moet niet dronken dat ik denken ben.
What seems to be the officer, problem?
Waar is de brand, meester?

Verwijderd

Als je alleen de agenda wilt machtigen moet je nog wel de machtiging op de postbus instellen. Dus op "outlook vandaag" rechtsklikken, eigenschappen en tabblad machtigingen. Daar moet de gebruiker ook in staan. Succes

Verwijderd

Topicstarter
Dit had ik inderdaad al gedaan, in het tabblad machtiging de gebruikers toegevoegd die de agenda mogen zien, al dan niet mogen wijzigen. Maar dan blijft in het beheer tabblad nog altijd de optie in het grijs staan.

Toch al bedankt voor de reactie

Verwijderd

Ok nogmaals. Het tabblad beheer (bij eigenschappen van agenda) heb je niet nodig.
Je hoeft alleen de gebruiker toe te voegen bij de machtigingen van de "agenda" en "outlook vandaag".
Dit moet werken. Zo niet, probeer het eens op de server. Als je daar tenminste bij kan/mag.

Verwijderd

Topicstarter
Geeft geen verschil. Ik blijf telkens alle mappen zien.

Wat m'n vermoeden wel sterkt is wanneer ik de rechten van "EVERYONE" op de server allemaal op DENY zet (van 1 bepaalde postbus) dan krijg ik de map niet meer open. Wat volstrekt logisch is.
Maar als ik de rechten van everyone allemaal op DENY (buiten read permission) zet en READ PERMISSION op ALLOW, dan krijg ik nog altijd geen mogelijkheid om de mappen te zien.
T'is of het één, niks zien, of het ander, alles zien.
Ik heb al enkele sites How to site geprobeerd, ze leggen allemaal hetzelfde uit en beloven allemaal een goed werkende oplossing..... maar toch niet voor mij.
(www.howto-outlook.com/Howto/permissions.htm)

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Volgens mij gaat Deny boven Allow; op het moment dat je expliciet iets op DENY zet zal er geen ALLOW zijn die dat kan overriden

Verwijderd

Topicstarter
Dat is inderdaad zo, maar ik zet Read permission niet op DENY enkel op ALLOW, zodoende dat deny geen overhand krijgt.

Ik heb eerder de indruk dat wanneer de gebruiker een machtiging op een map plaats dit totaal geen effect geeft op de postbus zelf en dus ook niet naar andere gebruikers toe.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2005 14:37 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Schopje naar Software Algemeen - dit lijkt me meer iets wat met Exchange te maken heeft :)

Windows Operating Systems >> Software Algemeen

Verwijderd

Topicstarter
In de properties van een user + mailbox heb je zowel een security tab waar je rechten kan aanpassen. Maar ook in de tab "Exchange Advanced" is er een mogelijkheid om rechten aan te passen (in mailbox rights). Het enige verschil tussen deze 2 is dat de mailbox rights rechten in het grijs staan zodat gebruikers of rechten niet te verwijderen / wijzigen zijn.

Is het dus onmogelijk om mailbox rights bijvoorbeeld "everyone" te verwijderen? Of kan ik dit nog op een andere manier doen?

Verwijderd

Topicstarter
Uiteindelijk gevonden. Volgende zaken aangepast en hiermee lukt het dus.

In System management van Exchange op de postbus aangeduid dat everyone geen rechten heeft,
zo is het gemakkelijk om te controleren welke gebruikers er per postbus zijn toegevoegd omdat je zo verplicht bent gebruiker per gebruiker toe te voegen aan een bepaalde mailbox

In Active Directory per mailbox de gebruikers toevoegen die deze mailbox mogen gebruiken
het enige van rechten dat ze moeten hebben is read permission, al de rest staat afgevinkt

Dan bij de gebruikers zelf: De mailbox zelf, dus de postbus machtigen voor de gebruikers.
Dan per map (voorbeeld agenda). Gebruiker toevoegen ne Machtigingen instellen wat ze per map mogen doen.

Alvast bedankt voor de mensen die tijd hebben genomen om me te helpen
Pagina: 1