[Outlook 2k]Mappen beheren van andere gebruiker

Pagina: 1
Acties:
  • 209 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:08

Outerspace

Admin General Chat
Topicstarter
Voorbeeld:
Mevrouw X is de secretaresse van meneer Y. Zij mag zijn "postvak in" beheren en de rest ook. Nu is het grote probleem dat zij niet de map kan beheren van "Verzonden Items".

Een map overnemen doe je normaliter via Bestand -> Openen -> Map van andere gebruiker".
Daarin kan je alles overnemen, behalve de map "Verzonden Items". Is die optie er gewoon niet of zie ik wat over het hoofd :? Nu is het zo, dat zij verder geen rechten heeft en de systeembeheerder natuurlijk wel. Alleen kan ik als systeembeheerder deze optie ook niet aan de praat krijgen ;)

Een opmerking als 'neem zijn pc over met radmin oid' is niet nodig. Want zij krijgen namelijk verder geen rechten over de pc's (alleen met Outlook).

op GoT kon ik niets vinden en op google ook niet, of ik heb verkeerd gekeken ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Outerspace op 29-09-2005 13:33 ]

Wauw, een sig!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:19
In de handleiding had je kunnen lezen dat je niet alleen vanuit de ene gebruiker de andere kunt machtigen op delen van de mailbox maar dat je ook via Active Directory Users & Computers een gebruiker rechten op de *hele* mailbox kunt geven.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• Outerspace

Outerspace

Admin General Chat
Topicstarter
StevenK schreef op donderdag 29 september 2005 @ 13:43:
In de handleiding had je kunnen lezen dat je niet alleen vanuit de ene gebruiker de andere kunt machtigen op delen van de mailbox maar dat je ook via Active Directory Users & Computers een gebruiker rechten op de *hele* mailbox kunt geven.
Ok, we hebben net even gekeken, maar bij de opties van meneer Y staat mevrouw X al bij :)
Dus ik begin het vermoeden te krijgen dat het niet gaat werken.

edit:
met 'de opties' bedoel ik mee: Delivery Options ;)

edit2:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i.dsp?FotoAlbumID=67193&format=full&ext=.jpg
Zoals je ziet, staat ze er al tussen in het AD Users en Computers.

[ Voor 21% gewijzigd door Outerspace op 29-09-2005 14:41 ]

Wauw, een sig!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:19
'tuurlijk gaat dat niet werken, je kijkt nu naar de specifieke 'send on behalf' rechten, je moet naar de rechten op de mailbox zelf kijken.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Er wordt denk ik Tools -> Options -> Delegates bedoeld, maar daar kan je geen permissies op verzonden items instellen.

Ik heb het hier zo geregeld dat de secretaresse de mailbox van haar manager opent via Tools -> E-Mail Accounts -> More Settings -> Advanced -> Open these additional mailboxes.

Wat je dan niet moet vergeten is de betreffende secretaresse "Folder Visible" rechten te geven op de Outlook today van de manager...

Works like a charm :)

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

DyStiC

'Atta way, baby!

TheRookie schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 08:30:
Ik heb het hier zo geregeld dat de secretaresse de mailbox van haar manager opent via Tools -> E-Mail Accounts -> More Settings -> Advanced -> Open these additional mailboxes.

Works like a charm :)
Precies dat is een veel betere oplossing, dan heeft de secretaresse eigenlijk beide Postbussen geopend in Outlook, je ziet dan zowel de mappenlijst van je eigen als eventuele additionele postbussen. Daarbij kun je ook direct zien of er een nieuw e-mail bericht is binnengekomen, ipv telkens de 'map van andere gebruiker' te moeten openen.

• Outerspace

Outerspace

Admin General Chat
Topicstarter
Ah.
Ik zal het morgen meteen even uitproberen.
Bedank iig, jullie horen morgen mijn antwoord als het gelukt is of niet ;)

@sfj
:> ik zal er rekening mee houden :)

[ Voor 16% gewijzigd door Outerspace op 02-10-2005 17:59 ]

Wauw, een sig!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Outerspace, kijk ook even in je AD Users en Computers op de directeur tabblad Exchange Advanced. Klik daar op Mailbox rights. Geef de secretaresse daar Read Permissions en Full Mailbox Access, en het zou zeker moeten werken. Ze kan dan gewoon de mailbox toevoegen als TheRookie beschrijft :) toevoegen :) Zoals men al zegt is dit een veel mooiere oplossing. De optie om die mappen per stuk over te nemen is imo handiger als ze iemand bijvoorbeeld alleen bij de agenda moet kunnen.

Let wel even op, alle mail die met deze constructie verzonden wordt, wordt default in de Verzonden Items van de persoon die feitelijk stuurt geplaatst (in jouw geval dus Postvak - Secretaresse > Verzonden Items), ook al wordt dit vanaf Postvak - Directeur gestuurd :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1