Andere DOS versie

Pagina: 1
Acties:

• Macaco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-03-2022
Hallo,
Ik draai windows98se daar zit een dosversie bij maar ik kan niet achterhalen welke dat nou is.Als ik VER op de prompt tikt geeft ie enkel de windows versie aan.Ik dacht zelf dat bij 98SE dos versie 7.0 geinstalleerd staat.

Mijn vraag bestaan er nog betere dos versies en zo ja zijn die vrij (freeware) te verkrijgen op het i-net?

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:29
Ik neem aan dat je graag FAT32 support wil? Anders is er nix mis met good ol' MSDOS 6.22.

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Verwijderd

freedos

• Macaco
Op dinsdag 16 januari 2001 21:29 schreef budi het volgende:
Ik neem aan dat je graag FAT32 support wil? Anders is er nix mis met good ol' MSDOS 6.22.
Ik doe af en toe wat met dos expirimenteren om er wat van te leren.

Ik hoor ook wel eens van mensen die een schone windows install doen eerst dos erop knallen en daarna windows.
Dus daarom dacht ik hebben ze zeker een andere versie van dos dan die versie die bij windows98se zit.

Ik probeerde vanuit dos mijn schijf te defragmenteren maar dat lukte toch niet moest perse in windows zelf. Maarja :?

Verwijderd

als je wat wilt leren over commandprompt gebruik enzo kun je beter linux pakken.

De command prompt van dos is heeeeeeeeeeeel beperkt

Verwijderd

http://www.rt.com/man/ >:) da's nou een rijtje tools waar je echt wat mee kunt.

• Macaco
LOL >:)

Ik ben ook een tijdje bezig geweest met Linux en ik heb ook twee linux versies op de pc staan maar op gegeven moment loop ik vast met linux,niks lukt enzo.Maar nu zit ik eigenlijk te wachten totdat ik kabel of adsl hebt dan kan ik het weer proberen op te pakken dat linux (Howto's op mijn gemakkie lezen zonder telefoon tikken)Ik vindt linux best gaaf zeker als je weer wat verder komt.

Maar ik vindt het ook belangrijk dat ik wat met hoe zeggen ze dat ''good old dos'' uit de voeten kan. lekker deltreeen :)

• Mr. B.
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik dacht zelf dat bij 98SE dos versie 7.0 geinstalleerd staat.
7.0 zat bij de retail versie van Win95; sinds Win95 OSR2 is het 7.1 (met FAT32 ondersteuning).

StatBar.nl - @GoT

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.

Verwijderd

Op dinsdag 16 januari 2001 23:35 schreef NEWBIE het volgende:
...Maar nu zit ik eigenlijk te wachten totdat ik kabel of adsl hebt dan kan ik het weer proberen op te pakken dat linux (Howto's op mijn gemakkie lezen zonder telefoon tikken)...
Je kunt natuurlijk ook de howto's installeren.
Pagina: 1