Toon posts:

Welk geheugen [past het best bij dit systeem !!

Pagina: 1
Acties:
  • 73 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb nu onderstaand systeempje !!!

Welk geheugen zouden jullie hiervoor in de plaats in dit systeempje stoppen !!

Ik koop graag bij icomputers misschien dat jullie daar wat leuks kunnen vinden !!

www.icomputers.nl

Dit is het systeem dat ik tot dusver heb samengesteld.

PC kast: Coolermaster Stacker zilver met Plexiglas side panel
Moederbord: Asus A8N-SLI Premium
Processor: AMD Athlon64 X2 3800Manches (S939,2,0GHz, 2x512KB, Boxed)
CPU koeler Zalman CNPS7700-Cu
Geheugen: V-data 2 x 256 MB PC3200 DDR SDRAM (deze wil ik dus aanpassen
Harde schijf: Hitachi 250GB (Deskstar T7K250, 7200RPM, 8MB, SATAII
Videokaart Asus Nvidia EN6600/TD Silencer 256MB DDR SDRAM (PCI-E)
Voeding: Silentmaxx semi-Fanless 450W

Monitor: Samsung SyncMaster 930BF (19", 4ms G-G, D-sub/DVI-D) Inmiddels gekocht !!

Ben benieuwd wat top geheugen is, want ik zie door alle type snelheden de bomen het bos niet meer !!!

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2005 17:37 ]

• willy83
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-06-2024
Wat verwacht je van het geheugen?
Dat het gewoon zijn werk doet of dat het ver boven de spec's gaat(overclocken)?

Verwijderd

Topicstarter
Het moet wel overklokbaar zijn voor de toekomst en het liefst met headsinks zodat het goed gekoeld wordt omdat er relatief weinig koeling in de pc zit !!

120 mm fan voor, en een achter, en een 80 mm fan boven !!!

Het moet gewoon boven de standaard geheugen modules zijn zoals ik nu heb !!

Dus geen V-Data, Dan-Elec etc...

Het moet sneller toegangsnelheden hebben etc..

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Pak de compatibilitylijst van je mobo erbij. Daarin staat precies welk geheugen met welke chips is getest en je dus kunt gebruiken in je systeem. Enige is dat in de lijst vaak alleen tot PC3200 modules getest worden, omdat daarboven het geheugen niet meer voldoet aan de huidige JEDEC standaarden en derhalve niet getest worden.

Verwijderd

Pak gewoon Corsair XMS of TwinX geheugen, blijkt gewoon over het algemeen het beste prijs prestatie geheugen.

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:04
Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 18:15:
Pak gewoon Corsair XMS of TwinX geheugen, blijkt gewoon over het algemeen het beste prijs prestatie geheugen.
Bron?

Wil je gegarandeerd compatabiliteit zal je voor PC3200 moeten gaan uit de compatability list van je mobo fabrikant. Anders zou ik eens kijken naar snellere modules.

Verwijderd

Topicstarter
Ricardo87 schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 18:17:
[...]

Bron?

Wil je gegarandeerd compatabiliteit zal je voor PC3200 moeten gaan uit de compatability list van je mobo fabrikant. Anders zou ik eens kijken naar snellere modules.
Wat zijn kwalitatief nou de beste types geheugen ?

Ik meen Corsair, geil en Mushkin, maaar welke versie kan ik dan het beste nemen er staan er een heleboel op de site van www.icomputers.nl

Hoop dat jullie me een indicatie kunnen geven !

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 18:28:
[...]

Wat zijn kwalitatief nou de beste types geheugen ?

Ik meen Corsair, geil en Mushkin, maaar welke versie kan ik dan het beste nemen er staan er een heleboel op de site van www.icomputers.nl

Hoop dat jullie me een indicatie kunnen geven !
Waarom kijk je niet wat er in de compatibilitylist vernoemd wordt? Dan weet je wat in ieder geval werkt en wat dus verstandig is wat te kopen voor dat mobo.

Verwijderd

Hier links in de balk vindt je de memory QVL. Ofwel, waarvan asus zegt dat het geheugen geschikt is.

Voor normaal gebruik, zoals je aangeeft (zonder overclocken) kan je ieder van de modules op de lijst toepassen. Als je budget het toelaat zou je nog voor low-latency modules kunnen gaan voor een kleine performance-boost zonder overclocken.

Er is simpel weg geen "beste" aan te wijzen. Met geheugens is het net als met CPU's; de ene gaat wat verder dan de ander wb overclock, de ander gaat langer mee. Als je nou extreem gaat overclocken is het een ander verhaal, maar dan zit je ook in een prijsklasse die voor normaal gebruik zonde is.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2005 18:44 ]

Verwijderd

Ricardo87 schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 18:17:
[...]

Bron?

nja onder andere de compatibility list die Asus bij elk mobo uitgeeft. Ik weet die van dit mobo niet exact, maar 99% van die lijsten staat dit geheugen in.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-08 00:53

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Hier draait Kingston HyperX in een Asus A8N-SLI Deluxe.
Performence is prima.
Wat wil je met het geheugen doen? Draaien zoals het hoort of wil je gaan overklokken?
PC3200 of hoger is wel de goede snelheid geheugen die je moet hebben voor dit systeem. Pak je sneller geheugen dan kun je dit op snellere timings en/of op een hogere snelheid laten draaien. Maar wil je daar geen extra geld aan uitgeven dan is PC3200 prima :)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:33
Ik kan hier weinig meer aan toevoegen. Daarenboven hoort dit topic in PMG thuis en niet in V&B. Maar ook daar is dit een vrij standaard 'Wat moet ik nemen?' vraag waar de policy hier vrij duidelijk over is :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.