Tjah, ik moet hier toch ook even m'n zegje doen. Ik begin bij de single player- dies heerlijk, weer een tandje hoger dan bij de vorige delen, grafisch, en kwa uitdagingen. Speelt heerlijk weg, en fan als ik ben heb ik daar eigenlijk weinig kritiek op. Smilies all around.
Maar toen begon mijn nachtmerrie. Ik heb aardig wat uurtjes (1000?) op Xbox Live gezeten, met vooral Pandora, en daarna Chaos. (de vorige delen). Wat is er gebeurt met Sam? Serieus. Op m'n eigen forum heb ik hier al een aardige discussie over lopen-
Vroagah, toen Pandora net uit was, heb ik heel braaf nacht na nacht lopen defusen, etc etc. Stilletjes, en swift. Uiteraard niet te beroerd om een nek om te draaien mocht ik niet wegkunnen. Logischerwijs gaat dat vervelen, en zoek je meer uitdaging. Dus zoek je die hansworsten op, en sla je ze de kamer rond.

In Chaos werden we gezegend met een leuke co-op game mode- ook erg onderhoudend.
En nu? co-op is een lullige template voor multiplayer, waarbij je freaking terminals mag leegzuigen. Als merc heb ik de grootste lol- want je hebt zo ongeveer alles, en elke spion licht op als een kerstboom. Maar zelfs als ik me in de spirit van deel een als spion stil en bescheiden opstel is het niet leuk meer. Dat ik moet sluipen- en totaal niet meer kan deathmatchen (Sam slaat niet graag meer om een of andere reden), vind ik al erg genoeg. Komt bij het gemis van echte co-op missies. (echte missies, dus niet 'jat dit, en lurk deze terminal in deze multiplayer map')- ook vervelend. Maar om elke spion als een kerstboom te verlichten, elke merc uit te rusten met een arsenaal aan zut waar James Bond nog jaloers op zou zijn... vind ik echt zonde. Waarom heeft een merc een ROV met een bom, terwijl Sam alleen maar gasvorming in zn direct omgeving kan veroorzaken? Bye bye afleiding. Natuurlijk is het te doen, en zit er een uitdaging in. Maar de miltyplayer is zo marginaal geworden...
En waarom moet ik dingen unlocken? Wat als ik puur multiplayer wil doen, met alle maps tot m'n beschikking? Ik respecteer de fanatiekelingen die net zo lang doorspelen tot alles open is oprecht, maar daar heb ik het geduld niet voor. In PGR3 is dat kwartje bij de makers gevallen- waarom doet SC dan juist een stap terug?
Goed, dat was m'n ei
[
Voor 3% gewijzigd door
Verwijderd op 22-10-2006 15:37
]