Toon posts:

[Simyo] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 27 Laatste
Acties:
  • 335.204 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:49
Geen matches
Supremo schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 18:01:
[...]

Volgens mij kun je aangeven dat je je nummer wil behouden. Het nummer zelf komt echt helemaal op het eind. Ik vond het zelf ook wat verwarrend, maar als je het vinkje gezet hebt dat het nummer overgezet moet worden komen de vragen helemaal op het eind.
dus na "bestel"? Kan ik ook aangeven dat mn abbo pas 5nov in gaat? Niet dat ik vanaf morgen al ga betalen

edit: Al gelukt, er staat echter in mn e-mail dat ik gelijk een simkaart van simyo krijg. Dit betekent toch niet dat ik direct bij simyo moet gaan betalen?

[ Voor 14% gewijzigd door DoubleYouPee op 05-10-2011 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Geen matches
DoubleYouPee1 schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 18:06:
[...]

dus na "bestel"? Kan ik ook aangeven dat mn abbo pas 5nov in gaat? Niet dat ik vanaf morgen al ga betalen

edit: Al gelukt, er staat echter in mn e-mail dat ik gelijk een simkaart van simyo krijg. Dit betekent toch niet dat ik direct bij simyo moet gaan betalen?
Nee, dat staat ook in de mail als het goed is.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Matched: hi
Marzman schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 19:58:
[...]

Nee, dat staat ook in de mail als het goed is.
Er staat alleen dat ik mn simkaart op die datum wordt overgezet.

Er staat ook
Binnen drie werkdagen ontvang je het Simyo Startpakket met je nieuwe simkaart in de brievenbus. Zodra je het Startpakket hebt ontvangen, activeer je de simkaart met behulp van je simkaartnummer. Hierna kun je direct bellen en sms'en!
Hoe kan ik over drie dagen al bellen en smsen als ik over een maand pas begin met betalen?
edit: het antwoord staat in de FAQ
Zodra je de Simyo simkaart activeert, kun je direct bellen en gebeld worden. Je belt dan met een tijdelijk nummer en betaalt de buiten bundel tarieven.

Je bundel gaat echter pas in als op het moment dat je huidige nummer wordt overgezet naar Simyo. Op die manier betaal je nooit dubbele abonnementskosten
Gewoon simkaart pas over een maand activaten dus?

[ Voor 25% gewijzigd door DoubleYouPee op 05-10-2011 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Geen matches
DoubleYouPee1 schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 20:11:
[...]

Er staat alleen dat ik mn simkaart op die datum wordt overgezet.

Er staat ook

[...]

Hoe kan ik over drie dagen al bellen en smsen als ik over een maand pas begin met betalen?
edit: het antwoord staat in de FAQ

[...]

Gewoon simkaart pas over een maand activaten dus?
Het staat er dus gewoon in :p Buiten de bundel tarieven. Je kan hem gerust activeren maar nog even niet mee bellen/internetten.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Laatst online: 10:42

westergas

rikkie_pc

Geen matches
Vorige week donderdag een simkaart+nummerbehoud aangevraagd. Gisteren nog steeds niets binnen--->ik mailen.
quote: simyo
Uw bestelling is niet automatisch door ons systeem verwerkt
Lol niet erg professioneel :z
Op mijn vraag of mijn nummerbehoud nu een maand later in gaat heb ik nog niets op gehoord...

Update, reactie ontvangen. Beetje slap antwoord dat wel...
quote: simyo
Beste meneer/mevrouw,

Wij kunnen op dit moment nog niet zien of uw nummerbehoud aanvraag goedgekeurd is door uw vorige provider. U wordt per email op de hoogte gehouden over uw nummerbehoud status.
De vorige keer met Ben was het nummerbehoud ook al zo'n gekloot. Dat heb ik toen weer opgezegd voordat het was gerealiseerd. Hoop dat dit beter gaat...

[ Voor 57% gewijzigd door westergas op 06-10-2011 14:28 ]

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 12:17
Geen matches
Ik heb vrijdag een abonnement aangevraagd met nummerbehoud en vandaag de simkaart ontvangen. 1 december wordt ik overgezet. Dit weet ik van Vodafone omdat zij een smsje sturen met de status van het nummerbehoud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bhudda79
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-05 21:05
Geen matches
Vreemd, met mijn xperia ray geen problemen met de sim. Wel toen ik Simyo internet wilde gaan gebruiken. Ze hebben nu een actie dat 1gb maar 4,95€ per maand kost! (ook voor bestaande abonnees, gewoon 1200 bellen en dan wordt het geregeld)

De instellingen die de website vermeld voor Android kloppen niet :

maak eerst een nieuwe apn aan met de naam Mobiel Internet en vul dan dit in:

Naam toegangspunt (APN): basicinternet

Gebruikersnaam toegangspunt: [leeg laten]

Wachtwoord toegangspunt: [leeg laten]

Verificatie: PAP

succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Geen matches
Vandaag ook Simyo kunnen proberen. Ik kom van Ben af en nu eindelijk ook vol 3G thuis :) Met Ben uberhaupt geen 3G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Geen matches
Ik wil binnenkort de iPhone 4S kopen en ben aan het oriënteren. Ik vind het OK om te betalen voor kwaliteit, maar ik heb niet het idee dat KPN's tarieven redelijk zijn. €50 per maand voor 350 minuten OF sms en ook nog 250 euro bijdokken voor een iPhone. What the hack. Die 350 SMSjes alleen is net okay.

De iPhone 4S los aanschaffen is financieel geen slecht idee. Ik baal er wel van dat Symyo slechts 1Mbps downstream heeft, dat is anno 2011 wel erg weinig :S.

Anyway, weet iemand of Simyo de Personal Hotspot functie heeft geblokkeerd of niet? Oftewel, kan ik via mijn iPhone internet op mijn iPad en laptop krijgen of niet? Ik kan het niet vinden.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:13
Geen matches
Geen probleem want 1 gb limiet. Hoe je het gebruikt maakt niet uit. Ik tether ook regelmatig met adriod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Laatst online: 10:42

westergas

rikkie_pc

Geen matches
xabre16v schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 19:56:
Vandaag ook Simyo kunnen proberen. Ik kom van Ben af en nu eindelijk ook vol 3G thuis :) Met Ben uberhaupt geen 3G.
Hoe ervaar jij die 1Mbps? Is het in de praktijk genoeg om een beetje soepel te internetten?

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Geen matches
Ja joh, mijn eerste adsl-verbinding bij msstream was destijds 512 kbps :p, daarna heel lang een Casema 2 Mbit verbinding gehad. Op de telefoon heb je veel minder bandbreedte nodig. Met 1 mbit kun je prima Skypen en dergelijke.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomAtTweakers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-09 21:56
Daar wil ik even aan toevoegen dat ik ook goede ervaringen heb met 1 Mbps als downloadsnelheid (19 oktober ga ik over naar Simyo, momenteel heb ik een Hi aansluiting met dezelfde downloadsnelheid). Snelheden als 3,6 Mbps zijn natuurlijk beter maar vergeet niet dat dat ook maar een maximum snelheid is die lang niet op alle locaties gehaald kan worden.

[ Voor 4% gewijzigd door TomAtTweakers op 09-10-2011 02:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Geen matches
westergas schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 12:02:
[...]

Hoe ervaar jij die 1Mbps? Is het in de praktijk genoeg om een beetje soepel te internetten?
Nou dat gaat prima hoor, kan zelf youtube filmpjes via tethering prima binnenhalen.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBurger
  • Laatst online: 04-08 23:05
Het valt me op dat hier veel iPhone 4 gebruikers zitten. Ik had gisteren de bundel aangezet en was lekker gaan surfen maar zag net toch gebruikskosten op de Simyo account-page staan.

Welke instellingen gebruiken jullie onder [ general > network > cellur data ] ?

Dit heb ik nu
code:
1
2
3
APN = internet
Username = KPN
Password = gprs

referentie

Hebben jullie dit ook? en kan ik nu gaan internetten zonder dat er extra kosten in rekening worden genomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Geen matches
apn is inderdaad 'internet' maar username en password gewoon leeglaten... zo heb ik het ingesteld en zo staat het ook op de site van simyo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Geen matches
Bhudda79 schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 18:03:
Ze hebben nu een actie dat 1gb maar 4,95€ per maand kost! (ook voor bestaande abonnees, gewoon 1200 bellen en dan wordt het geregeld)
Da's interessant.. Ik heb nu het goedkoopste abonnement van 2,99 (Zelden) per maand. Als ik naar 1200 zou bellen zou ik dan mijn abonnement kunnen opschroeven naar die van 6,99 (Geregeld) en dan voor 4,95 per maand de internetbundel kunnen krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Geen matches
Gewoon proberen, nee heb je, ja kan je krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-09 19:33
Geen matches
Op de site staat ook dat de APN "basicinternet" is, kortom wat dat betreft is het een beetje een zooitje op die website. Maar zolang de vernoemde APN/wachtwoord combinaties maar blijven werken en het van de standaard data bundel afgaat zal het mij verder een zorg zijn.
xabre16v schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 14:23:
apn is inderdaad 'internet' maar username en password gewoon leeglaten... zo heb ik het ingesteld en zo staat het ook op de site van simyo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:29
Geen matches
iBurger schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 13:49:

Dit heb ik nu
code:
1
2
3
APN = internet
Username = KPN
Password = gprs

referentie

Hebben jullie dit ook? en kan ik nu gaan internetten zonder dat er extra kosten in rekening worden genomen?
Zo staat het inderdaad op de site, maar zijn de kosten daadwerkelijk van internet zelf? Gaat internet dan ook meteen aan als je de bundel internet aanzet? Of krijg je dit pas de volgende maand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBurger
Geen matches
Untouchablezz20 schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 21:12:
[...]

Zo staat het inderdaad op de site, maar zijn de kosten daadwerkelijk van internet zelf? Gaat internet dan ook meteen aan als je de bundel internet aanzet? Of krijg je dit pas de volgende maand?
Als je kijkt op de simyo website staat er bij de Abonnementen FAQ: "De bundel gaat direct in op het moment dat je de bundel activeer via Mijn Simyo.". Maar simyo rekent toch kosten af. Ik neem aan dat ze dit gaan terug krediteren want dit klopt echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Geen matches
blijven de kosten nu nog steeds oplopen? En gebruik je het internet nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Geen matches
Volgens mij gaat het pas de eerst volgende kalendermaand in die bundel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBurger
Geen matches
Afbeeldingslocatie: http://lh3.googleusercontent.com/-2YGT1wJPEi8/TpKeaJBsJLI/AAAAAAAABuo/vwUOhmZ4d3o/s624/Fullscreen%252520capture%25252010102011%25252092444%252520AM.jpg

> blijven de kosten nu nog steeds oplopen? En gebruik je het internet nog?

Ja en ja! maar ik ga nu maar iets rustiger aan doen en wacht even de reactie van de helpdesk af. Ik doe niets verkeerd zover ik weet. Alle instellingen staan goed op de iPhone EN de internet bundel staat aan.

[update]
Mijn fout! als je "internet op je mobiel /MMS " aanzet onder het tabje Selfservice heb je niet de bundel aangezet. Je moet bellen naar 1200 en het laten handmatig laten aanzetten door de klanten service.

Conclusie: bundel kan je alleen via de klantenservice laten activeren.

[ Voor 24% gewijzigd door iBurger op 12-10-2011 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-09 19:33
Geen matches
Zo te zien betaal je het buitenbundel tarief omdat je databundel op is (halve cent per 100 kb ipv 10 cent)...

Wat staat er over je databundel onder verbruik?

Gebruik zelf trouwens de "basicinternet" APN op mijn iphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-08 19:20
Geen matches
Ik heb ook een Simonly Abo bij Simyo afgesloten, incl internetbundel voor maar € 11,94 per maand. Erg goeie deal ;)
Heb echter wel een vraag:
Mijn huidige Vodafone Abo loopt af op 26 november. Dit is een zaterdag en volgens Simyo moet het overzetten van je nummer op een werkdag gebeuren. Aangezien er duidelijk staat op de site dat je niet eerder dan je huidige abo afloopt overgezet kan worden, heb ik maar maandag 28 november gekozen als overzetdatum.
Betekent dit nu dat ik dan 2 dagen niet bereikbaar ben? Lekker handig zou dat zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBurger
Geen matches
troftnom schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 11:28:
Zo te zien betaal je het buitenbundel tarief omdat je databundel op is (halve cent per 100 kb ipv 10 cent)...

Wat staat er over je databundel onder verbruik?

Gebruik zelf trouwens de "basicinternet" APN op mijn iphone.
Had net dus even gebeld met 1200 en probleem is opgelost!

btw. "basicinternet" is de oude APN en ze zijn een paar maanden terug overgestapt op "internet".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Geen matches
iBurger schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 11:51:
[...]

btw. "basicinternet" is de oude APN en ze zijn een paar maanden terug overgestapt op "internet".
Wat was er nou aan de hand dan? Stond je internet gewoon niet aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBurger
Geen matches
Mr_Size schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 11:36:
> Betekent dit nu dat ik dan 2 dagen niet bereikbaar ben? Lekker handig zou dat zijn...
Nee! je zit dan nog 2 dagen op je oude provider. In jouw geval vodafone, en die sturen je dan een rekening voor November waar ze 2/30 van je normale tarief in rekening brengen.

no worries ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBurger
Geen matches
hars73 schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 11:59:
[...]

Wat was er nou aan de hand dan? Stond je internet gewoon niet aan?
Bundel kan je alleen via de klantenservice laten activeren. Maar de 'Internet op je mobiel / MMS' service kan je wel aanzetten. Ik begrijp niet waarom je dat zou doen.. want het is vrij prijzig. Maar anyway, alles werkt nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Geen matches
iBurger schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 12:11:
[...]
Bundel kan je alleen via de klantenservice laten activeren. Maar de 'Internet op je mobiel / MMS' service kan je wel aanzetten. Ik begrijp niet waarom je dat zou doen.. want het is vrij prijzig. Maar anyway, alles werkt nu.
Ow, da's goed om te weten. Ik dacht dat dat hetzelde was (net als jij en vermoedelijk veel anderen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
Geen matches
iBurger schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 12:06:
Nee! je zit dan nog 2 dagen op je oude provider. In jouw geval vodafone, en die sturen je dan een rekening voor November waar ze 2/30 van je normale tarief in rekening brengen.

no worries ;)
Ok, mooi!
Begrijp ik nu goed dat je het internet moet activeren via de klantenservice? Het is dus niet simkaart in je telefoon, instellingen goed zetten en gaan?

Ik stel wellicht wat n00bvraagjes, maar heb nog nooit internet op mobiel gehad en er dus niet zoveel ervaring mee ;) Maar goed, anno 2011 kan je natuurlijk niet aankomen zonder internet :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:19
Geen matches
Mr_Size schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 12:16:
[...]

Ok, mooi!
Begrijp ik nu goed dat je het internet moet activeren via de klantenservice? Het is dus niet simkaart in je telefoon, instellingen goed zetten en gaan?

I
Heb een half jaar geleden een Simyou abo genomen met een 1G internet bundel en simkaart in de telefoon instellingen goed zetten en gaan!!
Wel eerst gekeken in "mijn Simyou" of internet aan stond en dat was zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
Geen matches
aart44 schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 13:35:
Heb een half jaar geleden een Simyou abo genomen met een 1G internet bundel en simkaart in de telefoon instellingen goed zetten en gaan!!
Wel eerst gekeken in "mijn Simyou" of internet aan stond en dat was zo.
Ok, ik zie wel als het zover is, anders bel ik de klantenservice ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Geen matches
iBurger schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 11:51:
[...]

Toen ik mn tijdelijke nummer activeerde bij simyo kreeg ik automatisch instelling en daar stond nog gewoon basicinternet in :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBurger
Beste meneer/mevrouw,

Volgens het systeem is de internetbundel per vandaag ingegaan. Met het
aanzetten van de internetoptie op Mijn Simyo activeert u geen
internetbundel. Dit kan alleen via de klantenservice. We kunnen de kosten
daarom ook niet vergoeden
. Inmiddels is de internetbundel actief en kunt u
er gebruik van maken.

Mocht u nog vragen hebben dan vernemen wij dat graag van u.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.
Lekker! Maar je moet niet zeiken bij een een budget provider.

@Mr Size:
Ik had een abbo afgesloten zonder internet bundel. Maar jij neemt die bundel gelijk vanaf de eerste dag bij je contract dus je zit gewoon goed denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Geen matches
Als je de internet bundel niet aan of uit kan zitten bij instellingen... waar dient die optie dan voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomAtTweakers
Geen matches
Die optie op Mijn Simyo dient voor 'los' internet op je telefoon: geen bundel maar gewoon afrekenen naar verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09 08:36
Geen matches
Slogan van Simyo: Alles online regelen.
Behalve het aanzetten van de internetbundel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Geen matches
Bij Ben is de actiekorting op de databundel inmiddels van de website verdwenen. Simyo zal dus ook wel snel volgen. Dus voor diegenen die nog op zoek zijn naar een goedkope internetbundel: sla je slag! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Geen matches
TexMex schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 19:38:
Bij Ben is de actiekorting op de databundel inmiddels van de website verdwenen. Simyo zal dus ook wel snel volgen. Dus voor diegenen die nog op zoek zijn naar een goedkope internetbundel: sla je slag! ;)
Volgens de voorwaarden duurt de actie tot 31 oktober

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Geen matches
Jan-E schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 07:17:
Slogan van Simyo: Alles online regelen.
Behalve het aanzetten van de internetbundel ;)
En uitzetten, best stom want bij de prepaid kan het wel. Ook het veranderen van bundel kan niet online.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vcom
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19-09 15:03
Geen matches
@DoubleeYouPee1: Bron? Ik wil ook over, maar kan pas 17 okt nummerbehoud aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Geen matches
Vcom schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 14:46:
@DoubleeYouPee1: Bron? Ik wil ook over, maar kan pas 17 okt nummerbehoud aanvragen.
Das geen probleem, er stond in dat je ook van de actie gebruik kan maken als je nummerbehoud hebt aangevraagd en je simyo pas ná 31 okt ingaat:
Afbeeldingslocatie: http://img803.imageshack.us/img803/7335/simyo.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vcom
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19-09 15:03
Geen matches
Thanks. Had zelf ook al gezocht maar kon het niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:16
Geen matches
Ook Simyo voor mij per 2012. Ik kom van vodafone. Ik vond 20+ euro wel erg gortig voor een 200mb abootje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarrr
  • Laatst online: 11:48
Hoi allemaal,

mijn huidige Sim Only abonnement loopt op 6 december af bij Vodafone, en ik ben me nu aan het oriënteren voor mijn eerste smartphone met internet. Nu ben ik van plan om waarschijnlijk voor een Simyo abonnement te gaan inclusief 1 GB internet, maar ik lees er ook veel negatieve reacties over. Een paar vragen aan degenen die er ervaring mee hebben:

1. Wordt het internetgebruik nu afgerond per kb, of per 100 kb? Dit vind ik nogal belangrijk want ik ben ontzettend bang om onverwachts voor hoge internetkosten te staan. Kortom: is de 1 GB internet van Simyo betrouwbaar en ga je hier niet overheen met normaal gebruik zoals iedere gemiddelde Nederlander?

2. Wanneer ik nu gebruik wil maken van de actiekortingen, die tot 31 oktober lopen, kan ik dan wel of niet mijn abonnement pas op 6 december in laten gaan met die korting? En dat hij dan dus 12 maanden rekent VANAF 6 december en niet vanaf het moment dat ik het afsluit in oktober?

3. Het schijnt dat je tussentijds iedere maand je bundel kunt wijzigen, oftewel je kunt je sms-bundel en internetbundel per maand aan- of uitschakelen. Wanneer je dit bijvoorbeeld een maand uitschakelt en de volgende maand weer aanzet, betaal je dan nog steeds het actietarief van 4,95 voor internet of geldt dit alleen bij 12 maanden achter elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Sarrr schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 21:12:
Hoi allemaal,

mijn huidige Sim Only abonnement loopt op 6 december af bij Vodafone, en ik ben me nu aan het oriënteren voor mijn eerste smartphone met internet. Nu ben ik van plan om waarschijnlijk voor een Simyo abonnement te gaan inclusief 1 GB internet, maar ik lees er ook veel negatieve reacties over. Een paar vragen aan degenen die er ervaring mee hebben:

1. Wordt het internetgebruik nu afgerond per kb, of per 100 kb? Dit vind ik nogal belangrijk want ik ben ontzettend bang om onverwachts voor hoge internetkosten te staan. Kortom: is de 1 GB internet van Simyo betrouwbaar en ga je hier niet overheen met normaal gebruik zoals iedere gemiddelde Nederlander?

2. Wanneer ik nu gebruik wil maken van de actiekortingen, die tot 31 oktober lopen, kan ik dan wel of niet mijn abonnement pas op 6 december in laten gaan met die korting? En dat hij dan dus 12 maanden rekent VANAF 6 december en niet vanaf het moment dat ik het afsluit in oktober?

3. Het schijnt dat je tussentijds iedere maand je bundel kunt wijzigen, oftewel je kunt je sms-bundel en internetbundel per maand aan- of uitschakelen. Wanneer je dit bijvoorbeeld een maand uitschakelt en de volgende maand weer aanzet, betaal je dan nog steeds het actietarief van 4,95 voor internet of geldt dit alleen bij 12 maanden achter elkaar?
@1 internet bij simyo wordt per KB afgerond en over het algemeen is 1GB meer dan voldoende. Tevens kan je op de site gewoon de 1GB aan data bijhouden, dus kleine moeite even inloggen en je ziet de actuele status. Per kB is uiteraard gunstiger dan per 100 Kb http://www.simyo.nl/sim-only/mobiel-internet

@2 Ja, zover ik weet kan je nu het contract aanvragen en deze pas 6 december laten ingaan. Je zit dan 2 maanden voordat je contract afloopt en volgens mij is dat de termijn die gesteld moet worden voor nummerbehoud. Dus de actie zal dan ook uiteraard voor jou gelden, ongeacht dat je abonnement later ingaat.

@3 Dit antwoord moet ik je schuldig blijven. Heb een vermoeden dat je daarna gewoon het standaard tarief gaat betalen, omdat de actie dan is afgelopen. Je hebt nu namelijk de mogelijkheid om een jaar lang maar 4,95 te betalen voor het internet. Tevens lijkt het me wel dat, wanneer simyo weer zo'n actie heeft en jij weer internet wilt aanzetten, dat je dan gewoon actie tarief krijgt. Nogmaals dit weet ik niet helemaal zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nmgn82
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-09-2020
ik zag las hier net de actievoorwaarden van de simyo aanbieding, 4,95 voor 1Gb internet, toto 31 oktober duurt. maar op hun site is dit vanochtend alweer aangepast en geld deze 50% korting actie helaas niet meer.
Op hun site zeggen ze wel dat een abonnement maandelijks opzegbaar is. Wordt hier mee bedoelt dat je gewoon elke maand het abonnement afzegbaar is ongeacht het aantal maanden dat je het abonnement hebt? of geldt dit pas naar 12 maanden? omdat in de voorwaarden ook staat dat deze actie de eerste 12 maanden van je abonnement geldig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
nmgn82 schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 12:57:
ik zag las hier net de actievoorwaarden van de simyo aanbieding, 4,95 voor 1Gb internet, toto 31 oktober duurt. maar op hun site is dit vanochtend alweer aangepast en geld deze 50% korting actie helaas niet meer.
DoubleYouPee1 schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 23:13:
[...]

Volgens de voorwaarden duurt de actie tot 31 oktober
Zoals ik al vermoedde, bleken die voorwaarden dus niet zoveel waard... ;)

[ Voor 5% gewijzigd door TexMex op 17-10-2011 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
nmgn82 schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 12:57:
Op hun site zeggen ze wel dat een abonnement maandelijks opzegbaar is. Wordt hier mee bedoelt dat je gewoon elke maand het abonnement afzegbaar is ongeacht het aantal maanden dat je het abonnement hebt? of geldt dit pas naar 12 maanden? omdat in de voorwaarden ook staat dat deze actie de eerste 12 maanden van je abonnement geldig is.
Simyo is net als Ben per maand opzegbaar met een opzegtermijn van een maand, ongeacht het aantal maanden dat je het abonnement hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:10

greatgonzo

schit-te-rend!

Geen matches
Hoe staat het met de ontvangst.. Is de dekking net zo goed als KPN. Ik ben met name geïnteresseerd in de dekking in het oosten van het land (zowel voor 2G als 3G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Geen matches
Simyo gebruikt het netwerk van KPN. Dus zal de dekking wel ongeveer hetzelfde zijn ;)

[ Voor 41% gewijzigd door woekele op 17-10-2011 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Geen matches
Vandaag hoorde ik een verhaal dat Simyo maar een select aantal masten van KPN gebruikt, om zo kosten te drukken.

Persoonlijk leek dit me een broodje aap. Iemand die weet hoe dit zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Geen matches
Beetje rommelige eerste "echte" factuur, de periode is: 13.09.11 - 31.10.11
Hoop wel dat ze daarna gewoon een hele maand factureren, dit is een beetje apart.
Maar eigenlijk is het gratis, want ik krijg meer dan dat nog retour van T-mobile op hun laatste factuur :+

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Mensen ervaring met nummerbehoud en dat je een dag voordat je over gezet wordt een smsje krijgt, en deze ook daadwerkelijk hebben gekregen? Ben benieuwd in hoeverre Simyo de klant op de hoogte stelt hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Bartjeee schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 17:34:
Vandaag hoorde ik een verhaal dat Simyo maar een select aantal masten van KPN gebruikt, om zo kosten te drukken.

Persoonlijk leek dit me een broodje aap. Iemand die weet hoe dit zit?
Dat lijkt me grote onzin. Misschien dat ze stiekem wel meer prioreit geven aan 'echte' KPN-klanten oid, maar masten helemaal niet beschikbaar stellen lijkt me niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Geen matches
Gisteren van midden Friesland (via Gelderland, A28) naar Utrecht centrum gereden en zowel op de heen als terugreis online radio geluisterd. (via bluetooth naar de autoradio)'

Slecht 1x een onderbreking gehad op de A28 thv hmp 67,1 :P maw prima netwerk dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarrr
Geen matches
Untouchablezz20 schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 22:34:
[...]

@1 internet bij simyo wordt per KB afgerond en over het algemeen is 1GB meer dan voldoende. Tevens kan je op de site gewoon de 1GB aan data bijhouden, dus kleine moeite even inloggen en je ziet de actuele status. Per kB is uiteraard gunstiger dan per 100 Kb http://www.simyo.nl/sim-only/mobiel-internet

@2 Ja, zover ik weet kan je nu het contract aanvragen en deze pas 6 december laten ingaan. Je zit dan 2 maanden voordat je contract afloopt en volgens mij is dat de termijn die gesteld moet worden voor nummerbehoud. Dus de actie zal dan ook uiteraard voor jou gelden, ongeacht dat je abonnement later ingaat.

@3 Dit antwoord moet ik je schuldig blijven. Heb een vermoeden dat je daarna gewoon het standaard tarief gaat betalen, omdat de actie dan is afgelopen. Je hebt nu namelijk de mogelijkheid om een jaar lang maar 4,95 te betalen voor het internet. Tevens lijkt het me wel dat, wanneer simyo weer zo'n actie heeft en jij weer internet wilt aanzetten, dat je dan gewoon actie tarief krijgt. Nogmaals dit weet ik niet helemaal zeker.
Bedankt voor je antwoorden! Ik had zelf niet gevonden waar die informatie over afronden staat. Erg jammer dat ik nu inderdaad zie dat het actietarief opeens is afgelopen... Nu komt het eigenlijk op hetzelfde neer als wanneer je bij Telfort een Sim-Only abonnement afsluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Nou een paar berichten boven je staat dat de actie loopt tot 31 Oktober. Waarschijnlijk behoud Simyo het recht om de aanbieding aan te passen en zodoende de actie niet loopt tot 31 Oktober. In vergelijking met de andere providers heb je bij simyo wel een maand contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exi22
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:46
Geen matches
En ja hoor ze hebben weer een fout gemaakt. Ik had 2 maanden 5 euro teveel betaald en dat zouden ze deze maand verrekenen. Helaas hebben ze mij maar 4 euro terug gegeven en dus kan ik ze straks weer bellen pffff. Begint nu echt irritant te worden dit, hoe moeilijk kan het zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pontifex
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:40
Ik heb vandaag even contact opgenomen met Simyo omdat ik overweeg een sim only abonnement af te sluiten.
Echter was ik dit wel van plan onder de actievoorwaarden zoals aangegeven verder hierboven in dit topic. De medewerker moest even overleggen met zijn collega's maar gaf daarna aan dat ze de internetkorting alsnog verwerken op aanvraag na afsluiten van het contract. Blijkbaar was ik niet de eerste die hierover belde.

Bovendien is de basisprijs voor het bellen en sms'en verlaagd van 6,99 naar 5,99 waardoor je hierdoor nog eens wat extra kosten bespaart. Het zal misschien wat moeite kosten om na afsluiten van het contract nog even contact op te nemen maar voor een bedrag van 10,99 per maand met deze voorwaarden is het moeilijk dubben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep doei
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:25
Untouchablezz20 schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 19:17:
Mensen ervaring met nummerbehoud en dat je een dag voordat je over gezet wordt een smsje krijgt, en deze ook daadwerkelijk hebben gekregen? Ben benieuwd in hoeverre Simyo de klant op de hoogte stelt hierover.
Ik heb dat sms-je daadwerkelijk gekregen. Ik meen mij te herinneren dat er in stond dat het nummer de volgende dag al overgezet zou worden en dat ik de simkaart vóór die tijd mmoest activeren omdat er anders problemen konden ontstaan (dat had ik nog neit gedaan, was de laatste eurootjes van de Vodafone-bundel aan het opbranden).

http://serve.infoteur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Untouchablezz20 schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 19:17:
Ik kreeg geen SMS maar een mailtje, nou ja dat was mij ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Geen matches
Precies heb ook een e-mail gekregen, maar wel netjes dat ze iets communiceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomAtTweakers
Hier ook een mail, toevallig vandaag gehad omdat mijn nummer morgen wordt geporteerd. Ook bij mij de waarschuwing om de simkaart van tevoren te activeren om problemen te voorkomen.

Wel mooi trouwens dat je voor 250 min/sms voortaan nog maar 5,99 EUR betaalt. Opvallend is dat dat bij Ben ook zo is. Benieuwd wie er eerder mee was: Simyo of Ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Geen matches
Ben was er eerder mee maar heb liever internet voor 5 euro ipv 1 euro korting op de belbundel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Geen matches
Hoe snel wordt het verbruik geüpdatet op de site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
  • Laatst online: 07:19
Geen matches
Volgens mij wordt het verbruik dagelijks geupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 11:19

icecreamfarmer

en het is

Geen matches
xabre16v schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 23:44:
Ben was er eerder mee maar heb liever internet voor 5 euro ipv 1 euro korting op de belbundel ;)
Ik dus ook heb ze maar een mail gestuurd want ze kunnen zoveel zeggen over de telefoon.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colors
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-07 08:46
Pontifex schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 16:04:
Ik heb vandaag even contact opgenomen met Simyo omdat ik overweeg een sim only abonnement af te sluiten.
Echter was ik dit wel van plan onder de actievoorwaarden zoals aangegeven verder hierboven in dit topic. De medewerker moest even overleggen met zijn collega's maar gaf daarna aan dat ze de internetkorting alsnog verwerken op aanvraag na afsluiten van het contract. Blijkbaar was ik niet de eerste die hierover belde.

Bovendien is de basisprijs voor het bellen en sms'en verlaagd van 6,99 naar 5,99 waardoor je hierdoor nog eens wat extra kosten bespaart. Het zal misschien wat moeite kosten om na afsluiten van het contract nog even contact op te nemen maar voor een bedrag van 10,99 per maand met deze voorwaarden is het moeilijk dubben.
Zelfde hier, maar ik heb Simyo een e-mail gestuurd dus ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeepPeepPeep
  • Laatst online: 21-09 12:28

PeepPeepPeep

It’s all or nothing

Hier een zeer tevreden Simyo gebruiker. Mijn vrouw en ik hebben een prepaid kaartje van Simyo. Bereik is echt top, en beschikbaarheid netwerk altijd goed.
Beiden in anderhalf jaar maar één keertje beltegoed gestort, geen gezeur verder met vervallen van beltegoed en zo...... gewoon super.

Simyo is een ABSOLUTE AANRADER!

Daikin single split L/L woonkamer + dual split L/L in slaapkamer/zolder - WPB Vaillant 200 ltr - inductieoven -16 x 385Wp Bauer glas 12 x Z, 4 x O/W / Enphase IQ7+ / System Controler 3INT / 2x batterij 5P flex // sinds 2023 gasloos //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CvDongen
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-09 06:47
Ik ben vandaag overgestapt van Hi naar Simyo (veel + internetbundel) en heb eigenlijk 2 vraagjes:

1) Als ik een website opstart krijg ik: "service is not part of the active profile", verder doen de apps die gebruik maken van internet het wel. Hoe los ik dit op? (telefoon: Samsung Omnia 7). APN instellingen al naar basicinternet gezet, maar krijg nog steeds dit.

2) Ik heb mijn abbonnement een tijd terug afgesloten toen er nog 5 euro korting zat op die internetbundel. Krijg ik die nu nog of kunnen ze dat per maand veranderen?

Alvast bedankt voor de antwoorden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasZer
  • Laatst online: 12-09 14:00
wat is nu het verschil tussen Simyo en Ben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
@CvDongen

@1 wat betreft de apn instellingen moeten deze volgens mij op internet gezet worden. Vreemd dat apps wel werken maar het browsen niet. Misschien proberen ze via twitter te bereiken? Je zal redelijk snel een antwoord terug krijgen.

@2 Als het goed is heb je ook een contract gekregen via mail. Daarin staat dat je de eerste 12 maanden internet krijgt voor 4,95 en dat zal de eerste 12 maanden dan ook zo blijven. Dat kunnen ze niet tussentijds zomaar veranderen.

@Baszer

De naam om mee te beginnen :D, verder simyo (KPN) en Ben (t-mobile) netwerk. Prijs verhouding is hetzelfde. Internetsnelheid wat ze leveren is hetzelfde, klantenservice van simyo is gratis en volgens mij bij Ben niet. Bij simyo wordt je internet per Kb afgerond, weet niet hoe dat bij Ben zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasZer
  • Laatst online: 12-09 14:00
Geen matches
@Untouchablezz20

thnx! Ga Simyo ook proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomAtTweakers
Gisteren is mijn nummer geporteerd.

Na het opstarten van mijn telefoon nog steeds net zo'n goed bereik als met Hi (logisch, zelfde netwerk), voicemail kon ik meteen uitzetten (heb er echt een hekel aan als een inkomende oproep al na 25 seconden wordt doorgezet naar je voicemail en bovendien luister ik hem toch nooit af), instellingen voor internet stonden meteen goed, op Mijn Simyo was het resterend bel- en datategoed voor de rest van de maand netjes naar rato bijgewerkt.

Goede eerste ervaringen dus. Tot nu toe absoluut geen spijt van mijn overstap. Wel ben ik er qua voorwaarden wat op achteruit gegaan (na 1 gb bijbetalen i.p.v. lagere snelheid, 300 i.p.v. 600 smsjes en afrekenen per minuut i.p.v. per seconde) maar daar staat tegenover dat ik voortaan drie keer zo weinig afreken per maand en dat is het me toch wel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CvDongen
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-09 06:47
Ja heerlijk twitter, even mijn probleem in 140 karakters uitleggen |:( Dan krijg je zon antwoord van: Zie FAQ voor de instelligen 8)7 dat werkt dus niet...

Nouja klantenservice gemaild. Nu maar hopen op een beter antwoord!
http://www.simyo.nl/klant...agen?type=POS&category=51
Dit alles al geprobeerd en zonder resultaat.

Tweakers.net app geeft trouwens de volgende error:

Sorry
The element with name 'html' and namespace " is not an allowed feed format.

-- edit --
@Untouchablezz20
Welk pdf-je heb jij het trouwens over want ik zie echt geen mail met bijlage in mijn mailbox...

-- edit 2 --
Als ik bij de Network Profile app van Samsung een ander netwerk kies (dus geen KPN) werkt internet wel! Wel zo raar dat ik hiervoor eerst telfort/vodafone/tmobile moet kiezen, terwijl simyo van KPN is!

Bedankt voor de hulp :)

--edit 3--
@hieronder:
Die mail heb ik niet gehad, dat weet ik zeker.

[ Voor 31% gewijzigd door CvDongen op 20-10-2011 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Geen matches
ik heb van simyo een contract gekregen per e-mail, die je kan openen met adobe reader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07 20:18

Marando

Muziekje?

Pontifex schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 16:04:

Wat moet je precies doen na afsluiten van het contract? Moet je met een specifiek persoon contact opnemen (telefonisch of per mail) of moet je gewoon de servicedesk bellen? Het stomme is namelijk dat het mij niet gelukt is om telefonisch deze toezegging te krijgen, maar ze mogen ook niet met twee maten meten mijn inziens, dus ik heb het nu aangevraagd en ik wil er nog wel wat energie in stoppen om alsnog die korting te krijgen. Nee heb je, ja kun je krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:34
Geen matches
Ik heb in het topic even gezocht op skype, maar er heeft nog niemand een ervaring gepost.

Mijn vraag is dan dus ook: werkt skype?

In theorie zou er geen probleem moeten zijn qua upload snelheid, maar ik vraag me dus af of het inderdaad goed werkt en er niet aan traffic shaping wordt gedaan. Het gaat me alleen om audio, video heb ik niet zoveel interresse in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
Geen matches
Ik heb skype getest doet het maar is geen wifi ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 11:19

icecreamfarmer

en het is

icecreamfarmer schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 15:54:
[...]

Ik dus ook heb ze maar een mail gestuurd want ze kunnen zoveel zeggen over de telefoon.
Jammer maar helaas :'(
Beste heer/mevrouw,

Het is helaas niet meer mogelijk om van deze actie te profiteren. Voor een
overzicht van de actuele acties verwijzen wij u naar onze website.

Er stond inderdaad in de actievoorwaarden dat de actie tot 31-10-2011 zou
duren. Deze informatie was niet correct. Om deze reden is het niet mogelijk
om nog gebruik van de actie te maken. Meer informatie hierover vind u in de
disclaimer op onze website. (http://www.simyo.nl/voorwaarden/disclaimer)

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Wayne
Simyo Klantenservice

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:39
Geen matches
Simyo heeft bij mij ook te weinig korting gerekend deze maand. Eens kijken als ze dit grapje vaker uithalen.
Maar even mailtje gestuurd om te veel betaalde bedrag teruggestort te krijgen!

Mensen controleer je factuur dus altijd goed!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fastclaimer
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-09 10:54
En hoe bevalt bij mensen het internet hier ?
Ik ben van plan om een sim only abbonement te nemen, met internet.
Alleen lijkt 1 mbps mij nogal traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Geen matches
ik ben zeker tevreden over de snelheid van 1 mbps, deze ligt tevens vaker hoger dan 1 mbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimirene
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21-09 17:24
Geen matches
Heeft iemand ervaring met simyo i.c.m de nieuwe iphone 4s?
Hoorde geluiden dat een bijgeknipte sim kaart naar microkaart slecht werkte in de 4s.
Ben overigens al jaren tevreden gebruiker van simyo en nokia, maar wil nu overstappen op de iphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Pimirene schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 15:19:
Heeft iemand ervaring met simyo i.c.m de nieuwe iphone 4s?
Hoorde geluiden dat een bijgeknipte sim kaart naar microkaart slecht werkte in de 4s.
Ben overigens al jaren tevreden gebruiker van simyo en nokia, maar wil nu overstappen op de iphone.
Ben ik ook benieuwd naar, maar volgens mij lag dat meer aan het type chip van T-Mobile gebruikt.

Zijn er al simyo klanten die een iPhone 4s hebben en hun simkaart verknipt in de 4s hebben?

[ Voor 9% gewijzigd door Slasher op 23-10-2011 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

icecreamfarmer schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 14:26:

Beste heer/mevrouw,

Het is helaas niet meer mogelijk om van deze actie te profiteren. Voor een
overzicht van de actuele acties verwijzen wij u naar onze website.

Er stond inderdaad in de actievoorwaarden dat de actie tot 31-10-2011 zou
duren. Deze informatie was niet correct. Om deze reden is het niet mogelijk
om nog gebruik van de actie te maken. Meer informatie hierover vind u in de
disclaimer op onze website. (http://www.simyo.nl/voorwaarden/disclaimer)

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Wayne
Simyo Klantenservice
Fraai is dat....
Ik wilde net Simyo regelmatig en een databundel bij ze af gaan sluiten, komen ze ineens hiermee op de proppen..... 8)7
Misschien moet ik de gsm maar gewoon de deur uit trappen..... :X

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fastclaimer
Geen matches
Zoo simyo zelden + internet aangevraagd :)
Maar hoe lopen de maanden bij simyo? als ik bijvoorbeeld woensdag mijn simkaart binnenkrijg (26 oktober)
Loopt mijn maand dan van 26 oktober tot 26 november ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Geen matches
Nee bij simyo lopen ze altijd van 1 t/m 30 of 31

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarrr
Marando schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 11:57:
[...]

Wat moet je precies doen na afsluiten van het contract? Moet je met een specifiek persoon contact opnemen (telefonisch of per mail) of moet je gewoon de servicedesk bellen? Het stomme is namelijk dat het mij niet gelukt is om telefonisch deze toezegging te krijgen, maar ze mogen ook niet met twee maten meten mijn inziens, dus ik heb het nu aangevraagd en ik wil er nog wel wat energie in stoppen om alsnog die korting te krijgen. Nee heb je, ja kun je krijgen.
Ik heb hier ook over gemaild, en kreeg de mededeling dat de aanbieding is gewijzigd en dat de huidige aanbieding terug te vinden is op de website. Wat dus geen aanbieding is. Ik kon geen contract krijgen tegen het actietarief, ondanks dat ik heb laten blijken dat ik op de hoogte was van het feit dat de actie tot 31 oktober zou lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarrr
Fastclaimer schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 19:32:
Zoo simyo zelden + internet aangevraagd :)
Maar hoe lopen de maanden bij simyo? als ik bijvoorbeeld woensdag mijn simkaart binnenkrijg (26 oktober)
Loopt mijn maand dan van 26 oktober tot 26 november ?
De maanden worden wel vanaf de eerste van de maand geteld, maar op je eerste factuur wordt het bedrag en het aantal minuten daarom aangepast.

Zie onderstaande informatie van de website op de vraag hoe de kosten op de eerste factuur worden berekend:

Op je eerste factuur kunnen de abonnementskosten hoger zijn dan normaal. Niet alleen worden de abonnementskosten en kortingen voor de eerste maand berekend, maar ook betaal je de abonnementskosten voor de volgende maand alvast vooruit.

Op de factuur worden voor de eerste maand alleen het aantal resterende aantal dagen berekend; de abonnementskosten worden voor de volgende maand in zijn geheel vooruit berekend.

Voorbeeld:

Je abonnement is ingegaan op 16 april. De maand april heeft 30 dagen en dus heb je in deze maand nog 14 dagen tegoed van je Simyo abonnement.

Als je hebt gekozen voor een Simyo geregeld abonnement met een reguliere prijs van € 9,99 en een actieprijs van € 6,99, komt er onder abonnementskosten een bedrag te staan van: 14/30 x € 9,99 = € 4,66. Hier wordt € 9,99 bij opgeteld voor de maand mei, dus kom je op een totaalbedrag onder abonnementskosten van € 14,65.

De actiekorting wordt op dezelfde manier berekend: 14/30 x € 3,- plus € 3,- (de actiekorting op Simyo geregeld). In totaal wordt de korting die je terugvindt onder ‘Kortingen en verrekeningen’ € 4,40.

Het aantal minuten/sms’jes in de bundel van april zal 14/30 x 250 = 117 zijn. Voor de maand mei ontvang je de gehele bundel van 250 minuten/sms’jes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarrr
BasZer schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 13:26:
wat is nu het verschil tussen Simyo en Ben?
Er zit heel weinig verschil tussen.
(Zie vergelijkend artikel: http://www.abonnementmobi...im-only-vs-simyo-sim-only).

De prijzen zijn vrijwel hetzelfde, het verschil zit hem in de provider. Simyo werkt op het KPN-netwerk en Ben werkt op T-Mobile. De meningen zijn er over verdeeld, maar de voorkeur gaat vaak uit naar KPN.

Daarnaast schijnt Simyo het internetverbruik af te ronden per kb, terwijl dit bij Ben per 10 kb gebeurt.

Ook is volgens het artikel de klantenservice van Ben niet gratis, terwijl dit bij Simyo wel gratis is. (Voor zover dit interessant is.)

Ik ga zelf waarschijnlijk voor Simyo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:34
Geen matches
saharoen schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 18:44:
Ik heb skype getest doet het maar is geen wifi ;)
Wat bedoel je daar precies mee? Zijn er haperingen in de spraak? Is het dramatisch slecht, of valt er nog prima te bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
Geen matches
Ik hoor de tegenpartij goed. Maar ik heb getest onderweg dus van mast naar mast en als je ontvangst van 3g niet optimaal is hapert het voor de tegenpartij. Maar zeker te doen als je genoeg data over heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fastclaimer
Ik heb inmiddels mijn simkaart binnen :P en geactiveerd, hierbij heb ik de voorwaarden geaccepteert. Maar krijg ik ook nog een "echt contract" welke ik moet tekenen? En ik ben ingelogd op de site van simyo, nu staat er wel al Resterende smsjes 50 , maar bij internet bundel staat Bestellen. Gaat de internet bundel automatisch aan als mijn nummer is over gezet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Fastclaimer schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 19:09:
Ik heb inmiddels mijn simkaart binnen :P en geactiveerd, hierbij heb ik de voorwaarden geaccepteert. Maar krijg ik ook nog een "echt contract" welke ik moet tekenen? En ik ben ingelogd op de site van simyo, nu staat er wel al Resterende smsjes 50 , maar bij internet bundel staat Bestellen. Gaat de internet bundel automatisch aan als mijn nummer is over gezet ?
Dat zou er al moeten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Weet iemand of Simyo inflatiecorrectie toepast?
In hun voorwaarden staat namelijk dat dit wordt toegepast indien dit opgenomen is in het contract. Maar ik kan zo een contract niet van te voren zien.

Bij Ben weet ik dat het helemaal geen inflatie correctie in zijn voorwaarden heeft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomAtTweakers
Geen matches
Ik quote de clausule uit mijn contract even:

"Inflatiecorrectie: Simyo behoudt zich het recht voor om het tarief van uw abonnement of bundel jaarlijks op 1 oktober te verhogen volgens de CBS Consumentenprijsindex over de voorgaande periode 1 juli - 30 juni. Deze verhoging geldt uitsluitend als op dat moment meer dan 3 maanden van uw contractstermijn zijn verstreken."

Ja, ze kunnen dus inflatiecorrectie toepassen maar dat is naar mijn weten afgelopen 1 oktober niet gebeurd (weet het niet zeker omdat toen mijn contract nog niet in was gegaan, laat staan al meer dan 3 maanden liep). De eerstvolgende mogelijk die ze hebben nu hebben is 1 oktober 2012 dus dat duurt nog wel even!
Pagina: 1 ... 10 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor storingen: https://allestoringen.nl/storing/simyo