Waterkoeling op deze setup

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:44
Hey ppl.
Ik weet dat dit eigelijk niet mag maar heb zelf nu geen tijd op het uittezoeken en ik ga zo wat spullen bestellen waaronder waterkoeling.
De specs van mij compu staan in mijn sig en ben opzoek naar een waterkoelings KIT tot max 250 euro. ik wil graag weten welke ik daar voor het beste kan nemen. Het liefst eentje die

- zo stil mogelijk is
-Geen buitenzuil heeft zoals de zalman ivm bezoeken van lan party's
-goed genoeg koelt voor mijn cpu hdd en videokaart en cpu word overgeclockt dus gaarne rekening mee houden.
- en als het mogelijk is eentje die sli combitible is

Bijvoorbaat dank

*knip

[ Voor 2% gewijzigd door MueR op 15-05-2024 09:55 ]

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-02 15:00
Frontysco schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 19:11:
Hey ppl.
Ik weet dat dit eigelijk niet mag maar heb zelf nu geen tijd op het uittezoeken en ik ga zo wat spullen bestellen waaronder waterkoeling.
De specs van mij compu staan in mijn sig en ben opzoek naar een waterkoelings KIT tot max 250 euro. ik wil graag weten welke ik daar voor het beste kan nemen. Het liefst eentje die

- zo stil mogelijk is
-Geen buitenzuil heeft zoals de zalman ivm bezoeken van lan party's
-goed genoeg koelt voor mijn cpu hdd en videokaart en cpu word overgeclockt dus gaarne rekening mee houden.
- en als het mogelijk is eentje die sli combitible is

Bijvoorbaat dank

Hans van den Hoek
Als je weet dat het niet mag, doe het dan niet ;). Maar omdat ik in een goede bui ben: er zijn wel wat setjes die binnen je bereik liggen.

Echter zie ik aan de hardware dat die best zwaar is, dus je zult naar high end kits zoals die van Asetek moeten kijken. Ik pak maar even gauw een voorbeeld: (ik sluit een slotje niet uit :P) CPU cooling kit - KT03A-12VX/10mm. Hier moet je dan los een VGA en HD cooler kopen. Dan heb je voor 250 E een zeer nette set.

Verder zijn de kits van Alphacool zoals deze ook goed te doen, alhoewel ik dan wel zal kijken naar een set met een betere pomp, omdat je ook nog de GPU en de HHD('s ?) gaat koelen.

Verder kun je even kijken in [WC] Het grote waterkoelingsvragen-topic deel XIV, daar staat ook veel informatie. Ook over kits.

op GoT groeten we elkaar niet. Daarnaast raad ik je aan even de FAQ te lezen...

[ Voor 26% gewijzigd door Roet op 04-10-2005 19:35 ]

• Frontysco
Aller eerst bedank ik je voor je reactie.
Ik heb zelf een beetje lopen kijken en mijn oog is gevallen op de Asetek Waterchill KT12-L20/220V 10mm CPU/VGA/MB
met een 700 l/u pomp.
Zal dit setje mijn setup aankunnen? En is de pomp zwaar genoeg.
Als deze vraag beantwoord is ben ik ruim tevreden en kan ik gaan bestellen

*knip

[ Voor 2% gewijzigd door MueR op 15-05-2024 09:55 ]

• Roet
Frontysco schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 20:09:
Aller eerst bedank ik je voor je reactie.
Ik heb zelf een beetje lopen kijken en mijn oog is gevallen op de Asetek Waterchill KT12-L20/220V 10mm CPU/VGA/MB
met een 700 l/u pomp.
Zal dit setje mijn setup aankunnen? En is de pomp zwaar genoeg.
Als deze vraag beantwoord is ben ik ruim tevreden en kan ik gaan bestellen

Hans
Let je wel op dat je dan een Northbridge cooler koopt die je, volgens mij, niet gaat gebruiken? Bij winkels als Azerty kun je zelf losse Asetek spullen kopen. Dan kun je precies kopen wat jij wilt. En dan ben je goedkoper uit dan een set denk ik. De pomp kan het aan. Maar als je wilt gaan overclocken raad je ik je toch aan de L30 te nemen. De specs van de L20 en L30 zijn iets vertekenend aangezien ze niet zo'n grote druk kunnen leveren.

• Frontysco
Waarom dan die northbridge? En ik zou absoluut niet weten hoe ik zelf zo'n set moet samenstellen. aangezien ik niet weet waar ik op moet letten. En die L30 pomp welk merk is dat dan?

• Roet
Frontysco schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 20:22:
Waarom dan die northbridge? En ik zou absoluut niet weten hoe ik zelf zo'n set moet samenstellen. aangezien ik niet weet waar ik op moet letten. En die L30 pomp welk merk is dat dan?
goed genoeg koelt voor mijn cpu hdd en videokaart
+
CPU/VGA/MB
Hier spreek je jezelf tegen als het ware. Je denkt erover een set te nemen met een chipset (NB) cooler te nemen, maar je zegt in de startpost niet dat je deze nodig hebt. Vandaar dat ik je adviseerde een set zelf samen te stellen.

De Hydor L20 en L30 zijn beide pompen die Asetek ook verkoopt, ook onder de naam L20 en L30. De L30 is de 1200 L/u variant. De L20 haalt 700 L/u. Dit komt ook terug in de namen van de kits overigens.

[ Voor 3% gewijzigd door Roet op 04-10-2005 20:35 ]

• Frontysco
ah nu weet ik wat die nb in houd maar waar komt die dan pcies op het mobo dan en is dat nodig? srry dat ik zo noob ben ik wc maar wil er tog is aan beginnen. Maar dat ik die nb dan over hou is niet erg maar ik weet niet eens waar ik die voor ga gebruike :$

• Pilske
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-01 08:55
Frontysco schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 20:50:
ah nu weet ik wat die nb in houd maar waar komt die dan pcies op het mobo dan en is dat nodig? srry dat ik zo noob ben ik wc maar wil er tog is aan beginnen. Maar dat ik die nb dan over hou is niet erg maar ik weet niet eens waar ik die voor ga gebruike :$
dit moet je niet verkeerd opvatten, maar zou je niet eerst je eens heel erg verdiepen in waterkoeling ?? dat was het eerste wat ik heb gedaan .. het duurde misschien wel 2 dagen voor ik eindelijk (n beetje) wegwijs was in de termen maar het heeft me nog altijd geholpen om goed op te letten alsk spulle voor mn waterkoeling koop die toch best wel prijzig zijn.

let iig op de slangmaten ;) dat is mijn tip dat je niet dalijk met n te grote/kleine slang voor je blokken zit ..

• Frontysco
haha neej hoor ben een egte hollander dus kan wel wat kritiek verdragen. Maar ik zit al ong een week te researchen over waterkoeling maar kom steeds nieuwe termen tegen.
Ken je miss het laatste nb nog ff uitleggen dan ben ik je eeuwig dankbaar :)

• Roet
Afbeeldingslocatie: http://www.pc-infopratique.com/Theorie/dossier/chipset/shuttleAK31.jpg

Nord = Northbridge (waar je dus ook een koelblok voor kan kopen)
Sud = southbridge, die worden niet zo heet ;)

• vierkant228
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-04-2025
Ik heb de L20 pomp op een el-cheapo radiator en north bridge, Asetec VGA, Bigwater CPU en Enermax350W heb ik zelf 2 blokjes voor gemaakt.

12CM fan op mobo met fan aansturing (draait zo stil, pomp maakt meer herrie, en hoor je alleen met open kast en oor ernaast)(en 8cm papst voor intake)

temps stressed (AMD64 Winchester op A8V de Luxe niet OCed, gaat my om heb en silence)

36 graden mobo en 44 graden CPU (Aida32 gemeten)
Afbeeldingslocatie: http://vierkant228.tweakdsl.nl/WC1.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door vierkant228 op 04-10-2005 21:19 ]

• Frontysco
Gozer super bedankt. Ik heb de asetek besteld (kit) met de l30.

egt super bedankt

*knip

[ Voor 7% gewijzigd door MueR op 15-05-2024 09:55 ]

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Frontysco schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 19:11:
Hey ppl.
Als je weet dat dit hier niet de bedoeling is, waarom start je zo'n topic dan :?
En voor waterkoeling hebben we nog altijd ttp://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1050625
Was niet veel meer werk geweest om daar even doorheen te bladeren..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.