Toon posts:

[XP] Fout bij installatie Windows xp Pro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,
ik ben reeds nieuw op jullie forum ,dus het kan zijn dat ik niet in het goede forum zit, maar ik hoop toch dat iemand mij kan helpen.

ik heb een pc gekocht waar windows 98 op stond. hierop wou ik graag windows XP installeren.
toen heb ik met mijn oude pc, de hardeschijf van de nieuwe pc geformateerd (van fat naar NTFS).

Maar als ik nu de installatie wil starten, geeft hij een blauw beeld met de fout "sessions initialization failed"

wat kan ik hieraan doen? ik heb alle hardware al uit de pc gehaald maar dit maakt niets uit.
het betreft een Intel Celeron II 733mhz met 192mb SD-Ram (128mb en 64mb).
er zit een 20gb hardeschijf in.

alvast super bedankt!
Groeten Harry

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:55
meerdere mogelijkheden
via floppy (fdisk)opnieuw formateren desnoods met HDfabrikanttool.
daarna kan de XP-cd hem toch partitioneren en converteren in NTFS?
lees FAQ

gewaarwordingshorizon

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-03 21:27

job

Draai eens een geheugentest: www.memtest86.com
Kijk of in je bios de bootvirus check uitgeschakelt staat.
Gebruik een windows cd-rom die gegarandeerd werkt.

Wanneer krijg je die melding exact?
Waarom formateer je de boel in een ander pc??
tijdens de installatie kan je gewoon de boel formateren.

[ Voor 32% gewijzigd door job op 02-10-2005 22:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
De pc valt steeds weg, als hij de bestanden voor de setup van windows XP heeft gekopieerd, dus nog voordat ik kan aangeven welke hardeschijf / partitie hij moet komen.
vandaar dat ik hem geformateerd heb met andere pc.

bootvirus staat ingeschakeld, maar maakt geen verschil als ik hem aan of uit zet.
ik weet dat je tijdens de installatie partities kan aanmaken, maar zover komt hij dus niet.

ik heb vaker pc's geinstalleerd, maar dit is echt de eerste keer dat ik zo n foutmelding krijg..

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het nu met meerdere hardeschijfen geprobeerd, en bij 1tje installeerde hij heel windows, tot hij opnieuw moest opstarten...

ik kreeg toen weer blauw scherm met: Lqual ore Not Equal..

vage pc :( zonde van mn centen ben ik bang

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net de hardeschijven verwisseld, en nu weer terug gedaan.. maar hij start nu helemaal niet meer op :S... hij blijft bij de bootscreen hangen..

na: Sec_Master

Ik heb de bios ook al gereset (baterij verwijderd) maar helpt niets..
ben bang dat hij nu echt stuk is??

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 23:45:
vage pc :( zonde van mn centen ben ik bang
Als ik jou problemen zie, zou ik als ik jou was teruggaan naar degene waar je het systeem gekocht heb. Windows XP zou gewoon soepel moeten draaien op dat systeem. Heb je gelijk na aanschaf WinXP geprobeert te installeren of heb je eerst de Win98 getest.(of het geen miskoop is)?? })

Verwijderd

Topicstarter
eerst getest, maar dat was wel goed!

maar het topic kan dicht!
het probleem was, 1geheugen bankje was defect.. nadat ik deze vervangen heb, werkt alles weer!

bedankt allemaal

Verwijderd

heb je hem soms vochtig aan gezet (condens) bij thuiskomst?
Pagina: 1