Toon posts:

"Calibration error" DVD-RW

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi iedereen,

Laatst probeerde ik een DVD (4.7Gb) te writen met wat data bestandjes op (totaal iets van een 3Gb) via Nero. Maar tijdens de "lead-in" van de cd krijg ik plots het bericht in Nero "Power calibration error"' en stopt het proces met writen!! Ik heb dit nog nooit eerder gehad, ik heb ook eens met een andere DVD-R schijf geprobeerd, maar nog steeds hetzelfde probleem...Weet er iemand wat dit is en wat ik moet doen om dit te voorkomen? Ik heb een ATAPI 8xmax DVD writer. Nog nooit heb ik dit gehad en ik write al maanden met dezelfde DVD schijfjes (Traxdata). Kan iemand me helpen? dank u.

Groetjes,
Alex

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:26

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Misschien een beetje stom, maar heb je dit doorgenomen:
Mijn CD/DVD lezer/brander werkt niet goed ? Daar staat een stukje uitgelegd over sommige problemen ;)

Wat heb je zelf eigenlijk allemaal al geprobeerd om dit op te lossen :?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-02 08:33

MeNTaL_TO

The future is not set

Welk merk dvdspeler is het? (want ATAPI is geen merk maar een manier van aanspreken) en er kunnen 2 dingen aan de hand zijn, je brander is op, of je hebt een stapel slechte dvd's.
Probeer eens met bijv dvddecrypter de mediacode van de schijfjes te achterhalen (traxdata is normaal Ritek G05 als het goed is) en weet ik gelijk of het in mijn geval aan Arita ligt of dat Ritek gewoon momenteel butt schijfjes maakt.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Eerst en vooral bedankt voor de antwoorden...

De naam van de DVD speler is dus wel degelijk "ATAPI DVD RW 8XMax". Zo staat het bij systeembeheer. Wat ik al gedaan heb, het laatste programma dat ik geinstalleerd heb (Bearshare) heb ik verwijderd, maar het probleem is er nog steeds! Aan de DVD-schijfjes kan het niet liggen want ik gebruik al maanden dezelfde schijven en dit is de eerste keer dat zich dit voordoet...Blijkbaar is mijn DVD writer een CD lezer geworden want het kan zelfs geen DVD's meer lezen. Als ik een DVD video of data schijf in de speler stop dan reageert het niet! Enkel Cd's worden nog gelezen en ik kan ook nog CD's branden. Het zou kunnen dat mijn lens vuil is, maar dat betwijfel ik! Dat de brander op is zou een meer logische verklaring kunnen zijn...maar dit kan toch niet tewijten zijn aan spyware of virussen?
Mijn Nero programma is nog goed, mijn firmware ook, dus daarg een probleem!