HDD wel in hardware profiel, niet in verkenner

Pagina: 1
Acties:

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-03 12:00
Het zoeken naar een oplossing voor mijn probleem ging wat lastig omdat ik zelf niet goed het probleem vast kan stellen, maar misschien kan iemand hier een oplossing geven. Ik wil een HDD formatteren en dus hang ik hem slave aan m'n eigen harde schijf. Ik start m'n pc en windows herkent m'n 2e hdd, geen problemen in apparaat beheer. Maar ik kan de schijf niet bekijken of bewerken (formatteren) in verkenner.

Zie ik iets over het hoofd?

Afbeeldingslocatie: http://www.cmd.tech.nhl.nl/users/rooij100/images/probleem.jpg

edit; je ziet de property's van de HDD die wel werkt, de andere hdd geeft echter ook "werkt correct" ik pas de afbeelding nu aan.

[ Voor 14% gewijzigd door RSP op 01-10-2005 20:46 ]

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Wat zegt schijfbeheer? (Start » Uitvoeren » diskmgmt.msc)

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Verwijderd

waarschijnlijk heb je de hardeschijf nog niet geformatteerd:

rechtermuisknop deze computer -> beheren -> schijfbeheer -> en daar kan je hem dan vervolgens formatteren (rechter gedeelte aan de onderkant)

• RSP
r00n schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 20:45:
Wat zegt schijfbeheer? (Start » Uitvoeren » diskmgmt.msc)
*dat is de tool die ik zocht volgens mij*

ik zie daar inderdaad een tweede schijf staan die als niet geformatteerd wordt aangeduid, ik neem aan dat ik vanaf dit punt de schijf kan indelen en weer in gebruik kan gaan nemen?

• Rone
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
RSP schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 20:48:
[...]

*dat is de tool die ik zocht volgens mij*

ik zie daar inderdaad een tweede schijf staan die als niet geformatteerd wordt aangeduid, ik neem aan dat ik vanaf dit punt de schijf kan indelen en weer in gebruik kan gaan nemen?
Ja, je kunt vanuit daar de schijf (enkel met NTFS als bestandssysteem) formatteren en daarna meteen gebruiken :)

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Verwijderd

inderdaad

• RSP
Ik had de HDD echter eerder ook geprobeerd te formatteren dmv fdisk op de pc waarin deze schijf in gebruikt dient te worden. Hier kon ik echter aan het einde van het formatteren geen volumenaam opgeven waardoor de schijf onbruikbaar werd :? ik hoop dat ik op deze manier van dat probleem af ben.

• Rone
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Kijk voortaan dus eerst even in de OM FAQ / Beleid onder het kopje Mijn nieuwe HDD staat niet in Deze Computer, wat nu?.
Wanneer je een verse harddisk uit de winkel hebt gehaald, dan moet je vooral niet verwachten dat de harddisk reeds voor jou is klaargemaakt en ingericht. Het wordt dus niet direct in Deze Computer / Verkenner getoond. Je mag de harddisk dus helemaal zelf naar eigen smaak partitioneren en formatteren. Een stuk verderop in deze FAQ kun je terugvinden hoe: Hoe/waarmee kan ik mijn schijf/schijven het beste indelen?

• RSP
Het probleem lijkt verholpen, hartelijk dank :)

@r00n :/ je ziet maar weer hoe makkelijk iemand iets als 'n FAQ over het hoofd ziet. Ik ben het simpelweg vergeten. excuses :)

• Rone
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
RSP schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 20:57:
Het probleem lijkt verholpen, hartelijk dank :)

@r00n :/ je ziet maar weer hoe makkelijk iemand iets als 'n FAQ over het hoofd ziet. Ik ben het simpelweg vergeten. excuses :)
Kan gebeuren :) In elk geval mooi dat het is opgelost.

Pagina: 1