Toon posts:

Hoe voeding aansluiten op moederbord?

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik heb een nieuw systeem aangeschaft en deze wil ik nu in elkaar gaan zetten, echter op het nieuwe moederbord zit een atx voedingaansluiting met 24 pinetjes, terwijl de voeding maar 20 aansluitingen heeft. ik kan hem dus niet in het midden aansluiten zodat hij vastklikt. Ik kan hem wel aan 1 kant aansluiten zodat aan de andere kant 4 pinetjes overblijven.

Het moederbord dat ik heb aangeschaft is een asus A8N-E en de voeding is een huntkey LW-6400SH (400 watt)

Moet ik deze nu zo aansluiten zoals het past dus aan een kant (bovenkant) of moet ik een soort van verloop stekker of iets dergelijks hebben?

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 17:43
Volgens mij had ik dat ook met mijn nieuwe A8N SLI Deluxe, en vloekte ik dat ik mijn dure Enermax voeding kon wegdoen, maar het paste gewoon.

Gewoon aansluiten zoals het past en het werkt. Weet ook niet waar die andere 4 voor zijn.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• AMDathlonxp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-06-2024
Dat zijn bekende problemen ;)

Je kunt gewoon zonder problemen je 20 pins voeding gebruiken. Gewoon aansluiten zodat je aan een kant 4 pinnetjes overhoud, dat die 4 pinnen overgehouden worden is helemaal niet erg. ;

Dit heb ik bij mij ook gedaan, en werkt goed :)

Verwijderd

Topicstarter
Wow dat is snel!

Bedankt mensen dan kan ik weer verder bouwen :D

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Die 4 extra pinnen zijn er voor de extra stroom die het systeem vraagt. Je kunt op zich wel zonder die 4 pinnetjes werken, maar houdt er rekening mee dat de nu aangesloten pinnetjes zwaarder belast kunnen raken doordat je er 4 niet gebruikt.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:24

Thandor

SilverStreak

Je kunt ook een converter kopen van 20 naar 24 pins. Ook kun je in sommige gevallen een 20pins ATX connector insteken en een aparte molex gebruiken op het moederbord.

De FAQ bevat ook informatie m.b.t. 20/24 pins ATX connectoren :)

[ Voor 30% gewijzigd door Thandor op 01-10-2005 19:36 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:05

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

offtopic:
Hou je in de gaten dat die Huntkey problemen kan opleveren bij zware belasting van het systeem; geen idee wat je er nog meer in hebt zitten.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
Hoezo problemen?

Ik heb er verder alleen een 80 gb hdd, een dvd speler en een 7800GT in zitten.

Werkt tot nu toe heel goed

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Die Huntkey is een prima voeding. Ikzelf heb de 500 watt variant en de spanning zijn echt super stabiel. Maar volgens mij stond het antwoord gewoon in de FAQ en een beetje rondzoeken had je ook wel een antwoord gegeven...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit staat dus gewoon in de FAQ van dit subforum beantwoord :) Omdat hier op GoT van jou wordt verwacht dat je éérst o.a. de FAQ van het probleem-gerelateerde subforum raadpleegt voordat je een topic start en je dat hier niet aantoonbaar hebt gedaan, gaat dit topic dicht. Zie ook de Algemene gedragsregels (Netiquette) :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.