[XP] Blue Screen tijdens install

Pagina: 1
Acties:

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:07
Na jaren gezeken te hebben op Microsoft en alle Windows producten toch maar eens via Surfspot een licentie aangeschaft. Hoeveel problemen er ook mee zijn, ik kan er beter mee werken dan met Linux, dus overstappen op een ander OS is nooit echt een optie geweest.

Van de week de installatie CD binnen gekregen, Windows XP Professional UK SP2. Specifiek de Engelse versie, aangezien ik toch het meeste Engelse talige software draai. En gisteren besloten om het dan maar goed te doen, en meteen te gaan installeren.

En daar begonnen de problemen. Waarschijnlijk ligt het aan de upgrade versie, maar ik heb al zoveel dingen geprobeerd dat ik lichtelijk wanhopig begin te worden...

Elke keer als ik vanaf de officiele CD opstart krijg ik een SESSION3_INITIALIZATION_FAILED blue screen zodra de echte installer gestart moet worden ('Setup is starting Windows XP' staat er dan in de witte balk onderaan). Volgens informatie gevonden op GoT en op internet zou dit te maken kunnen hebben met een NTFS partitie, een bestand wat corrupt of weg is.

Alle hardware die niet direct van toepassing is op het uberhaupt kunnen runnen van mijn systeem is al losgekoppeld. Ik heb geen werkend diskette station. Zowiezo heb ik met meerdere bootable CD's en partitiemanager lopen kloten. De HD is ook volledig leeg, en nog steeds wil het niet werken.

Het laatste wat ik nu nog aan het proberen is het installeren van een pre SP2 windows XP. Niet geheel en al legaal, en ik hoop dus dat ik er wel een legale winxp overeen kan installeren met een andere key. Anders moet ik ergens een windows 2000 installatie vandaan zien te toveren, of zelfs Windows 98 installeren om als basis voor de upgrade te dienen. En beide CD's ben ik zelf kwijt.

Als er iemand een idee heeft hoe ik ervoor kan zorgen dat ik de installatie procedure gewoon vanaf de upgade CD kan uitvoeren... Dan kan ik namelijk zonder geklooi eindelijk weer Windows installeren op mijn desktop machine.

Verwijderd

Begrijp ik het nou goed dat je een Windows Installatie op een kale schijf wilt installeren, met een Upgrade Versie ipv een Normale Versie?

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Verwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 07:36:
Begrijp ik het nou goed dat je een Windows Installatie op een kale schijf wilt installeren, met een Upgrade Versie ipv een Normale Versie?
Dat kan prima mits je tijdens de installatie als ie erom vraagt even een windows98/ME/2000 cd in de cdrom speler doet :)

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Er is niets illegaals aan het installeren van een andere CD, zolang het maar hetzelfde OS is als die van de licentie. Wij hebben op de zaak een aantal PC's met UK-licentie en een NL-installatie.
Kan ook gewoon tijdens installatie, ook activatie is geen enkel probleem.

Probeer eens te booten van een Ultimate Boot CD of een Memtest CD, en draai eerst eens een geheugentest, zou goed kunnen dat de fout daarin zit.

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:07
Memtest is gedraait, geen probleem. Andere Windows install CDs werken dus wel gewoon (geen upgrades).

En ik heb vroeger ook vaak genoeg win98 en win2k vanaf een upgrade CD geinstalleerd. Maar ik met deze upgrade kom ik nog niet eens in het partitioneer scherm...

[update]
Ok, na veel gekloot, gezeur en gezever heb ik het opgelost. Ik heb eerst een winxp prof uk versie geinstalleerd zonder SP2, die dus best wel erg illegaal is. Daar heb ik dan mijn wel legale versie als update overheen kunnen zetten. Er lijkt dus een probleem te zijn als ik de setup vanaf CD wil starten, maar als de setup vanaf de HD gestart wordt werkt het wel...
[/update]

[ Voor 43% gewijzigd door Wolfensteijn op 01-10-2005 10:37 ]