Toon posts:

[XP] opnieuw installeren xp pro (krijg een BSOD)*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag Windows XP Pro opnieuw installeren. (omdat heel mijn computer de hele tijd vastloopt) Maar als tijdens de installatie (net nadat ie daarmee begonnen is) de pc opnieuw moet worden opgestart dan krijg ik ineens een blauw scherm met de foutmelfing STOPFOUT. session3_initialization_failed, 0x0000006F (0xC000012F, 0x00000000 etc...
Ik heb geen idee wat ik nu moet doen. Ik wil gewoon win XP pro opnieuw installeren en mijn HD mag helemaal wissen. Kan iemand mij vooruit helpen want ik kan mijn opdrachten voor school niet maken :'( :(

(p.s. Ik heb ook een cd van win2000 die ik erop zou kunnen zetten, maar dat kan dus niet omdat ie zegt dat dat een oudere versie is t.o.v. xp)

• bdgroot
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-11-2024
Je zou eerst zelf even moeten zoeken naar een oplossing (of de oorzaak) voor dit probleem... de oplossing is vaak dichterbij dan je denkt

http://www.google.nl/sear...=nl&ie=UTF-8&q=0x0000006f

[ Voor 58% gewijzigd door bdgroot op 23-11-2004 12:30 ]

Laat een computer nooit merken dat je gehaast bent.

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 12:22:
Ik wil graag Windows XP Pro opnieuw installeren. (omdat heel mijn computer de hele tijd vastloopt) Maar als tijdens de installatie (net nadat ie daarmee begonnen is) de pc opnieuw moet worden opgestart dan krijg ik ineens een blauw scherm met de foutmelfing STOPFOUT. session3_initialization_failed, 0x0000006F (0xC000012F, 0x00000000 etc...
Ik heb geen idee wat ik nu moet doen. Ik wil gewoon win XP pro opnieuw installeren en mijn HD mag helemaal wissen. Kan iemand mij vooruit helpen want ik kan mijn opdrachten voor school niet maken :'( :(
Boot dan even in dos op met een Windows XP Bootflop, draai fdisk. Maak even nieuwe primary partition aan. Opnieuw booten van CD en dan zou ie moeten werken, als je HD formateerd in NTFS.
(p.s. Ik heb ook een cd van win2000 die ik erop zou kunnen zetten, maar dat kan dus niet omdat ie zegt dat dat een oudere versie is t.o.v. xp)
Dit zegt ie alleen als XP nog op je HD staat. Formateren dus en anders Fdisk /MBR

Signature?

Verwijderd

Topicstarter
Boot dan even in dos op met een Windows XP Bootflop, draai fdisk. Maak even nieuwe primary partition aan.
hoe kom ik aan een winows xp bootflop??

En wat is fdisk? Maak ik dan daarmee ook een nieuwe primary partition aan?

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 15:54:
[...]

www.bootdisk.com

Verwijderd

dit probleem ben ik ook tijdens mijn stage tegen gekomen.

ik denk dat het aan je geheugen ligt. als er 2 modules in zitetn haal er 1 uit en probeer het nog eens. als het dan fout gaat probeer je de andere .

als het goed is kreeg je ook blauwe schermen tijdens windows of je comp valt uit. dit zijn gehgeugen dumps. dit kan je ook zien aan de foutmelding die je kreeg tijdens de installatie. als er maar 1 module in zit . stop er dan is ander geheugen in ik denk dat het hiermee opgelost is

suc6 er mee zou ik zeggen

zeg als ik fout zit

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2004 16:04 ]

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Heb je al eens gezocht op
session3_initialization_failed
bij http://support.microsoft.com ?:?

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 15:54:
[...]

Tis wel duidelijk dat je je hardeschijf niet goed geformateerd heb en waarschijnlijk dus over je oude windows heen heb geprobeerd te installeren.

Dan krijg je dit soort fouten.

Zoals hierboven al gelinked staat, even goede bootdiskette downloaden. Liefst de XP versie.

In de bios even Booten van Floppy aanzetten mocht dit uitstaan.

Opnieuw opstarten, floppy erin, wachten tot ie klaar met booten is.

Zodra je A: ziet staan type je:

FDISK /MBR

Dit zorgt ervoor dat oude windows opstartgegevens worden verwijderd uit de Master Boot Record.

Vervolgens type je weer:

FDISK

Dan start FDISK op, kan je het beste even alles opnieuw indelen, aangezien alles toch weg mocht. Programma wijst zichzelf wel. Lees anders dit even: Black Viper's "fdisk" Usage Guide.

Vervolgens opnieuw opstarten. In bios opstarten van CD-Rom aanzetten mocht dit nog niet gebeurt zijn.

En dan de schijf formateren met NTFS filesystem (Geen Quick) waar je windows wil hebben.

Als je hierna nog problemen heb, kan je corrupte windows CD of problemen met geheugen hebben.

Succes

Signature?

Verwijderd

het is natuurlijk veel sneller om er gewoon nieuw geheugen in te stoppen ( als je dit bij de hand heb ) ipv eerst formatteren. stel dat nu alles goed gaat heb je wat tijd bespaard met het formatteren van dat hele ding

edit:

Osdorp-Dude heeft trouwens gelijk denk ik!

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2004 16:38 ]

• JorisPenders
  • Laatst online: 23-03 20:57

JorisPenders

Designer & Coder

biggust,
ik heb het probleem thuis ook met geheugen dumpen,
geheugen is dan KAPOT ?

Of kan het ook zijn dat er teveel stof op zit?

SystemSpecs -- WebArea - Your Online Home -- Webdesign

• stefan001
  • Laatst online: 21-01 16:26
veel sneller is om ff memtest te draaien :)

• JorisPenders
  • Laatst online: 23-03 20:57

JorisPenders

Designer & Coder

Mmm... memtest86 ofzo heb ik volgens mij nog op diskette.. zal dat eens draaien

SystemSpecs -- WebArea - Your Online Home -- Webdesign

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het bestandje waarmee ik de 6 opstartdiskettes maak gedownload, maar ik kan het niet draaien..... :?
Is er een ander manier , kan ik misschien een andere opstartdiskette maken, niet van xp? Of werkt het dan niet?

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 17:11:
ik heb het bestandje waarmee ik de 6 opstartdiskettes maak gedownload, maar ik kan het niet draaien..... :?
Is er een ander manier , kan ik misschien een andere opstartdiskette maken, niet van xp? Of werkt het dan niet?
Windows 98 bootflop werkt net zo goed. Download die hier.

Signature?

Pagina: 1