Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

kras op printplaat

Pagina: 1
Acties:
  • 327 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
na een goede tijd met een afstandsbediening te hebben gewerkt waarvan de 1 het niet doet, bestoot ik hem toch maar eens open te schroeven. en wat denk je.. ik zie dat een baan op de printplaat een krasje bevat waardoor hij niet meer verbonden is. Nu wil ik dit graag repareren.

De baan is te klein om er een koperen draadje overheen te solderen, maar nu weet ik vaag dat het ook mogelijk is om het een hard potlood dit krasje weer te verbinden.. een andere manier was dacht ik om hem met arctic silver te verbinden..

weet iemand hoe ik dit krasje het makkelijkst weer verbind?

Verwijderd

Geleidende lijm misschien ook een optie?

Verwijderd

Topicstarter
zeker een optie.. maar niet voor handen.. ja ik weet het, kan morgen zo naar de winkel rennen, maar ding ligt nu open en ik dacht dat potlood een mogelijkheid was.. niet?

Verwijderd

Ik zou zeggen probeer het eens met een potlood ? Wat houd je tegen ? :)

• almar
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-04-2024
Kun je er niet gewoon een soldeerbrug met soldeersel make of zijn daar de bane te klein vor?

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Je zou beide eindjes van het spoortje een beetje kunnen schuren (zodat de beschermende groene laag erafis en je direct op het koper kijkt) en dan met alleen een soldeerbout en tin eroverheen gaan. Als je dat goed doet en het maar een smal krasje is kan je op die manier een 'bruggetje' van tin trekken.
Verder kan je het baantje natuurlijk ook volgen naar een plek waar je er wel een draadje tegenaan kan solderen.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het baantje een beetje opengekrast, en je ziet heel mooi het metaal zitten en het krasje, alleen wanneer ik probeer te solderen, komt er alleen maar hars op... het tin krijg ik er niet in..

• LWY
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-07-2022

LWY

= Louie

Eerst het spoortje warm maken met je soldeerbout en dan pas tin er tegenaan houden. Als het zo ook niet lukt (of je hebt al zo gedaan), haal dan iets meer van de beschermlaag eraf, solderen op kleine oppervlakken gaat namelijk ook niet echt lekker.

Verwijderd

Topicstarter
morgen maar even wat geleidende lijm kopen, want dit gaat me niet lukken.. :'(

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-10 11:03
Kun je niet de uiteinden van dat printspoortje opzoeken en daartussen een draadje solderen?

Casemod: Cubeleon

Pagina: 1