Toon posts:

partitie kwijt!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hello,

heb een harde schijf van 123,5 gb van IBM die maar één partitie wilt weergeven..
de bruikbare partitie die er op staat is 32 GB
het lukt me niet om de rest van de schijf te vinden en te partitioneren
met welk programma kan ik de ganse harde schijf opnieuw bruikbaar maken?

In partition magic 8.0 geeft hij dus enkel maar één partitie weer. Net alsof de schijf maar 32 GB groot zou zijn, maar het is dus wel degelijk een grotere schijf..

plz help

ddking

Verwijderd

OM FAQ / Beleid

Staat in de faq, lijkt erop dat je problemen hebt met je controller :)

Verwijderd

Topicstarter
hello,

bedankt voor je reactie

de zaken die ik daar gelezen heb waren heel interessant, maar ik heb nog steeds mijn verloren ruimte niet terug. Het probleem is dat alle programmaatjes die daar vermeld staan telkens maar 66055248 LBA (33 GB) sectoren vinden op deze schijf, terwijl er vier maal zoveel zouden moeten opstaan. Dus er zijn blijkbaar 90 gb zoek, zonder dat er één enkel programma dit lijkt te zien.. :-( Moesten ze dit zien dan zou ik die ruimte onmiddellijk kunnen formateren, maar dat is dus niet het geval.

In feite wil ik de schijf gewoon naar haar oorspronkelijke staat terug brengen, de fabrieksstandaard.

iedereen die me kan helpen is welkom!!

ddking

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Welkom op GoT :w
Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2005 @ 18:29:
[...]
In feite wil ik de schijf gewoon naar haar oorspronkelijke staat terug brengen, de fabrieksstandaard.
Dus de eventuele data die erop staat is niet meer van belang? Wat maakt het dan uit dat een partitiemanager maar een deel van een partitie ziet? Verwijder deze, maak een nieuwe en formatteer hem.

Je weet dus ook zeker dat je in de OM FAQ deze stukjes gezien hebt:
Wanneer je een schijf in Windows 2K/XP met FAT32 wil partitioneren en formatteren, dan kun je niet verder dan 32GB gaan.
Verkeerde jumpersetting
Wanneer een harddisk de 32GB CAP ondersteunt (om de aloude 32GB limiet bug van AWARD BIOS te omzeilen) en een van de master/slave jumpers per abuis op de 32GB CAP staat afgesteld, dan zul je logischerwijs maar 32GB van de harddisk kunnen zien cq benutten.

[ Voor 47% gewijzigd door Rone op 29-09-2005 18:40 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Verwijderd

Topicstarter
Hello,

goh, voel me echt dom nu..

vreselijk bedankt

probleem opgelost

ddking

ps : niet genoeg geslapen denk ik... :Z

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2005 19:13 ]

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2005 @ 19:01:
Hello,

goh, voel me echt dom nu..

vreselijk bedankt

probleem opgelost

ddking

ps : niet genoeg geslapen denk ik... :Z
Zou je dan even zo vriendelijk willen zijn te vermelden wát precies je probleem heeft verholpen.
Dit met het oog op mensen die in de toekomst in een soortgelijke situatie terechtkomen :)

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Verwijderd

Topicstarter
quote:
Verkeerde jumpersetting
Wanneer een harddisk de 32GB CAP ondersteunt (om de aloude 32GB limiet bug van AWARD BIOS te omzeilen) en een van de master/slave jumpers per abuis op de 32GB CAP staat afgesteld, dan zul je logischerwijs maar 32GB van de harddisk kunnen zien cq benutten.

de jumper stond dus inderdaad op de 32GB Cap..

ddking
Pagina: 1