[(D)HTML] voortgang balk

Pagina: 1
Acties:

• robinm
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-12-2025
Heb ff een probleem waar voor ik nergens een oplossing kan vinden.

ik wil in een form het volgende hebben:
men moet op een balk die loopt van 0 tot 10 een plek kunnen kiezen:

0 |----------------------------------------------------------------------| 10
             /|\
de gene moet dus bij bijv. het pijltje kunnen tikken en de waarde die bij dat punt hoort moet worden meegestuurd.

Is daar een manier voor?

Robin

[ Voor 12% gewijzigd door robinm op 28-09-2005 22:57 ]

Verwijderd

Ongetwijfeld, wat heb je zelf al geprobeerd?

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Wat heb je zelf al geprobeerd om dit op te lossen?

Een manier die doorgaans wat meer wordt gebruikt is met radio buttons de waarde aangeven:

1 2 3

Motor onderhoud bijhouden

• robinm
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-12-2025
heb het geprobeerd via een imagemap maar dat werkt super onhandig en is erg onoverzichtelijk
dus ik dacht dat het wel beter moet kunnen maar kan echt niet vinden hoe dat dan moet
ook met kleine plaatjes lukt het wel maar das ook te zwaar om steeds te moeten laden

Die radios heb ik nu maar dat is volgens de opdrachtgever niet goed. Mensen moeten op de balk hun gevoel weergeven tussen 0 en 10. bij cijfertjes is het volgende de verslaggever niet betrouwbaar genoeg omdat mensen dan snel gaan vergelijken :/

[ Voor 32% gewijzigd door robinm op 28-09-2005 23:22 ]

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-04 11:43

André

Analytics dude

Kun je hier misschien wat inspiratie uit opdoen?
[rml][ js] custom schuifbalkje[/rml]

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Wat is er onhandig aan een imagemap??? Als je alleen de x-coordinaat pakt dan heb je toch je waarde van 1 tot 10 indien 10 pixels groot plaatje, de rest is gewoon delen en afronden. Maak er 1 functie van en klaar is robinm.

• Willem
  • Nu online
robinm:
Die radios heb ik nu maar dat is volgens de opdrachtgever niet goed. Mensen moeten op de balk hun gevoel weergeven tussen 0 en 10. bij cijfertjes is het volgende de verslaggever niet betrouwbaar genoeg omdat mensen dan snel gaan vergelijken :/
:D

Dat is waar, 3,741 zegt meer dan 4, of 3. 8)7

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
willem169 schreef op woensdag 28 september 2005 @ 23:33:
[...]

:D

Dat is waar, 3,741 zegt meer dan 4, of 3. 8)7
Bij een schaal van 1 op 10 zegt dit toch mooi dat iemand meer voor 4 gaat dan voor 3. En hij/zij is het meer eens met 4 dan iemand die op 3,74099 heeft geklikt. terwijl hij/zij het minder eens is dan met iemand die op 3,74101 heeft geklikt.

Maar ff serieus, het is uit wetenschappelijke onderzoeken wel gebleken dat als je iemand 10 opties geeft dat hij langer gaat nadenken en twijfelen dan wanneer je hem een balk geeft waaruit je aan de hand van de stip ( / muisklik ) 10 waardes interpreteert. Dus mensen kiezen / klikken makkelijker als ze een balk krijgen. Alleen is dan de vraag : Is 3,501 een spastische laatste muisbeweging en wou de persoon toch voor 3 kiezen. Of zit hij meer tegen 4 aan.

• Willem
  • Nu online
Snap ik, ging meer om het idee ;)

Kun je hier niet bijvoorbeeld iets van leren? :)
http://www.colormatch.dk/

Pagina: 1