Beetje lastig om een titel te verzinnen, maar hopelijk heb ik de aandacht te pakken 
Ik probeer via javascript en wat divjes een scrollbalk te maken, die ik kan gebruiken in een applicatie. Het idee is een schuifje dat door een gebruiker op verschillende manieren kan worden verplaatst. De positie (waarde) van het schuifje wordt bijgehouden in een hidden input, zodat ik deze na een post kan verwerken op de server.

Ik heb een voorbeeldje online gegooid, dat maakt het idee duidelijk.
de bijbehorende javascript- en css-file vind je hier en hier
In IE ben ik al een aardig eind gevorderd, alleen heb ik nog het probleem dat wanneer je een button ingedrukt houdt, je muis verplaatst buiten de button en daar je muisknop pas loslaat, dat dan het blokje blijft schuiven. Ik dacht dat op te kunnen lossen door het onmouseup-event van het document tijdelijk aan te passen. Maar ik krijg het niet voor elkaar. Ik doe dus iets gigantisch fout, of ik probeer iets wat niet mogelijk is.
Toen ik voor FF aan de slag ging, moest ik toch even slikken
In de event-afhandeling kom ik 2 gigantische fouten tegen:
Ik probeer via javascript en wat divjes een scrollbalk te maken, die ik kan gebruiken in een applicatie. Het idee is een schuifje dat door een gebruiker op verschillende manieren kan worden verplaatst. De positie (waarde) van het schuifje wordt bijgehouden in een hidden input, zodat ik deze na een post kan verwerken op de server.

Ik heb een voorbeeldje online gegooid, dat maakt het idee duidelijk.
de bijbehorende javascript- en css-file vind je hier en hier
In IE ben ik al een aardig eind gevorderd, alleen heb ik nog het probleem dat wanneer je een button ingedrukt houdt, je muis verplaatst buiten de button en daar je muisknop pas loslaat, dat dan het blokje blijft schuiven. Ik dacht dat op te kunnen lossen door het onmouseup-event van het document tijdelijk aan te passen. Maar ik krijg het niet voor elkaar. Ik doe dus iets gigantisch fout, of ik probeer iets wat niet mogelijk is.
Toen ik voor FF aan de slag ging, moest ik toch even slikken
- als je klikt in het scrollgebied, dan blijkt de mousepositie niet goed uitgelezen te worden;
- als ik dezelfde stappen van het IE probleem uitvoer, dan krijg ik een een error dat this.restoreEvents geen function is. En dat begrijp ik niet
Today's subliminal thought is: