24" widescreen Sony GDM-FW 900 op eBay

Pagina: 1
Acties:
  • 862 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• deeltje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-05-2023

deeltje

.Part of my particles are part

Topicstarter
Sony GDM WF900

Eventjes als nieuwe post aangemaakt,

Ik heb zojuist een Sony GDM FW900 24inch CRT Monitor besteld, hij komt vanuit Duitsland (EUR 99,00 verzendkosten incl. verzekering, hij weegt ongeveer 50KG en komt per vrachtwagen).
Direct-Buy was EUR 399,00 ik heb hem gesjoemelt voor EURO 370,00

Ik weet dat "Line Bender" zat te twijfelen om zo'n scherm te kopen. Ze zijn zeldzaam helaas, wil je ze via USA laten komen dan betaal je US_DOLLAR 400,00 aan verzendkosten, maar zelfs dit bedrag is deze monitor waard.

Ik zal mensen die deze monitor ook interessant vinden hier op de hoogte houden, aangezien deze meneer er nog meer heeft.

-edit-
Hij is verstuurd en komt dus op eigen palet met onderstaande vrachtwagen volgende week woensdag binnen (maandag is dag van de arbeid in Duitsland dus feestdag)
Afbeeldingslocatie: http://portal.emons.de/content/emons/emons000457/main_sattelzug.jpg
Hij komt via Emons Spedition

Review Scherm (2000)
Specs PDF

Scherm heeft de optie om zowel BNC als VGA dingen op aan te sluiten. Zo kan je bijvoorbeeld een Xbox of een Mac en een PC tegelijk aansluiten, d.m.v. een input knopje aan de voorkant van het scherm kan je dan switchen.

Scherm is bijvoorbeeld perfect als HDTV voor de komende xbox360, scherm kan resolutie van 1920-1080 (1080i HDTV) met net iets meer dan 100Hz (meen 103Hz) draaien.

Ik sluit hem denk ik aan via een BNC Kabel.

Afbeeldingslocatie: http://www.delta9.nl/projects/SonyGDMWF900/BNC_Kabel.jpg

Foto's Scherm:
Afbeeldingslocatie: http://www.delta9.nl/projects/SonyGDMWF900/13.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.delta9.nl/projects/SonyGDMWF900/12.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.delta9.nl/projects/SonyGDMWF900/8.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.delta9.nl/projects/SonyGDMWF900/9.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.delta9.nl/projects/SonyGDMWF900/10.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.delta9.nl/projects/SonyGDMWF900/11.jpg
**SNIP**
Modbreak:Zwaar layoutverneukende en idioot grote pics :X

Het beeldscherm wordt na ontvangst vergezelt door onderstaande:

1GB x 2 (2GB) PC3200 DDR, CL2.5 (TwinMos)
AMD Athlon 64 X2 3800+ Manchester (S939, 2,0GHz, 2x512KB, Boxed)
Asus A8N-SLI Premium, nForce4 SLI (Sound, LAN, SATA II, RAID, 1394)
Asus GeForce 7800 GT 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI, ViVo) EN7800GT/2DHTV
Samsung Spinpoint SP2504C, 250GB (7200rpm, SATA II, 8MB, NCQ)
Creative Soundblaster Audigy 2 ZS

Oude spullen die al aanwezig waren:
Chieftec Matrix, Zwart, met plexiglas window.
Zooitje Fans en Cold-Cats. Neon-Groen
Logitech Ultra-X Toetsenboard
Logitech MX500 Muis
Inspire T5400 Boxjes

Over de PSU ben ik nog niet uit, ik wilde graag de Cooler Master RS-450-ACLY Real Power, 450W maar
[zeurmode]
die heeft een neon-blauw verlichting ingebouwt en dat vloekt bij mijn neon-groene opstelling
[/zeurmode]

Op/aanmerkingen op het toekomstige systeem zijn meer dan welkom.

[ Voor 70% gewijzigd door dion_b op 16-11-2005 01:22 ]

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-07 14:17
Wat een super mooi scherm zeg! Ben echt jaloers maar weet je zeker dat je bureau het kan houde. 50 Kilo is echt veel zeg.

• deeltje

deeltje

Topicstarter
Ik heb een zwaar berkenhouten bureau (meen dat het berkenhout is). Grote plank die ik bij de groothandel heb gehaald. Ding is 2Meter lang en 80Cm diep, was het grootste wat ik kon krijgen. Vergezelt door 4 ijzeren poten die elk met 4 grote schroeven vast zitten. (moet eigenlijk grotere ronde poten hebben maar die krengen kosten EUR 32,00 per poot)

**SNIP**
Modbreak:Resize je pics aub voor het hosten/posten, deze is weer veel te groot (zowel qua bestandsgrootte als grootte op het scherm)

[ Voor 34% gewijzigd door dion_b op 16-11-2005 01:23 ]

• yamAUchi
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

yamAUchi

0x5f3759df

Hmmz, dat is wel interessant =)

(ook leuk dat je widescreen nodig hebt om het topic goed te kunnen zien, leuk detail ! ;P)

[ the server is down, life after student-dorm sucks ]

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-07 14:17
Zit je daar te gamen, vet ongezellig maar veel plezier! Zit echt te kwijlen maar na mijn reis naar Azie ga ik ook zon vette game PC kopen.

• deeltje

deeltje

Topicstarter
Is kantoor he, loopt uit op woonkamer, maar zit hier wel goed hoor, kan boxen hier redelijk voluit zetten :) en op deze manier heeft mevrouw de vriendin geen last van me.

Verwijderd

dit is echt ziek zo`n groot scherm >:)
ga je je dell schermpje weg doen? heb anders wel wat interrese er in ;)

edit: Damn :( let ook nooit op heeft vast te maken met m`n impulsieve chronisch computer lovende aard |:(

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2005 23:00 ]

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-07 11:09

Res-q

Redder in nood?

Dat Dell schermpje is niet van hem, maar van de verkoper op E-bay :)

en zo is het voorspeld!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

En voor de liefhebbers van dit scherm, er staan er twee te koop op Speurders.nl. € 350 en € 600. :)

ARME AOW’er

Verwijderd

Proficiat met je nieuwe scherm! Hopelijk komt ie heel aan. Houd ons zeker op de hoogte als hij er is, en veel pics plaaten! :)

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-07 19:42
Mooi schermpje inderdaad (nou ja schermpje ;) ). Ik ben zelf dit jaar overgestapt van een 21" CRT naar een 24" TFT omwille van de ruimte en grotere beelddiagonaal, maar aan sommige voordelen van een CRT kan zo'n TFT toch niet tippen.

Mijn CRT was met 29 Kg al zwaar maar dit is wel heel erg :P .

• deeltje

deeltje

Topicstarter
Guardian Angel schreef op woensdag 28 september 2005 @ 23:03:
En voor de liefhebbers van dit scherm, er staan er twee te koop op Speurders.nl. € 350 en € 600. :)
Had ik beiden al op geboden, maar die reageren niet.

• deeltje

deeltje

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2005 @ 23:10:
Proficiat met je nieuwe scherm! Hopelijk komt ie heel aan. Houd ons zeker op de hoogte als hij er is, en veel pics plaaten! :)
Dankje :) maar hij is er nog niet he. Hij komt op een eigen palet _/-\o_ volgende week ergens (*hoop ik:))

Wat betreft heel aankomen, zit wel goed, ding is verzekerd verstuurd.

Ik zal in dit topic er pics van plaatsen.

[ Voor 12% gewijzigd door deeltje op 28-09-2005 23:31 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Woei :D

Geen miskoop!

* dion_b heeft ondertussen een maand of 6 de Sony W900 staan

De W900 is de voorganger van deze FW900, verschil zit'm in de vlakte van de buis (die 'F' is er niet voor niets ;) ), de dot pitch en de refresh rates die de electronica aankan. Met de W900 kom ik op 85Hz niet boven de 1600x900 (nog steeds ERG lekker :9 ), deze zou dat op iets van 2048x1200 moeten kunnen :)

Enige reden dat ik de W900 nam was budget - ik kon hem voor EUR 100 op de kop tikken 8)7 Desondanks erg positief erover, pracht van een scherm met iedere instellingsmogelijkheid die je maar wilt. En BNC+DB15 combo is handig - laatst nog mijn hoofdPC op DB15 laten zitten terwijl ik een Sparcstation Ultra 10 op BNC hing om te installeren. Even support nodig? Schakelaartje om en ik had m'n PC terug.

Enig minpuntje was dat de instellingen (met name convergentie) nogal de neiging hebben om te 'wandelen' - eens per paar weken moet de boel weer onder handen genomen worden om de fijnafstelling goed te krijgen. Daarna is het haarscherp, maar het is wel een ongemakje. Geen idee of dat met de FW900 nog zo is trouwens. Maar mocht het beeld in eerste instantie niet goed scherp lijken, niet gelijk de verkoper vervloeken maar even goed met convergentie spelen (op de W900 zijn er welgeteld 4 convergentie instellingen, V, H algemeen, H top en H bottom) :z

Oslik blyat! Oslik!

• deeltje

deeltje

Topicstarter
dion_b schreef op donderdag 29 september 2005 @ 21:32:
Woei :D

Enig minpuntje was dat de instellingen (met name convergentie) nogal de neiging hebben om te 'wandelen' - eens per paar weken moet de boel weer onder handen genomen worden om de fijnafstelling goed te krijgen. Daarna is het haarscherp, maar het is wel een ongemakje. Geen idee of dat met de FW900 nog zo is trouwens. Maar mocht het beeld in eerste instantie niet goed scherp lijken, niet gelijk de verkoper vervloeken maar even goed met convergentie spelen (op de W900 zijn er welgeteld 4 convergentie instellingen, V, H algemeen, H top en H bottom) :z
Wel bekend probleem met de W900, de electronica was niet optimaal in deze versie, ik kon voor EUR 75,00 ook aan een licht beschadigde W900 komen, maar in de FW900 zijn alle kleine foutjes van de W900 opgelost, dus was de keuze ondanks het grote prijsverschil niet moeilijk.

Het is wel eventjes een geregel en gedoe om dat ding te laten versturen, dus ben er nog mee bezig.

Verwijderd

Vraaaaagje... hoe heb je je gamecube op dit scherm aangesloten? Via een soort verloop naar BNC ofzo??

• Pesticide
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-02-2025
die fotos waren niet van hem maar van de verkoper , heb je je scherm toegekregen ? want hij heeft niets meer van zich laten horen en menslief is dit een VET scherm, die tfts komen er hier bij nooit in de komende tien jaar omg zo een prachtscherm

Verwijderd

Je ziet vooral op de movie screenshots waar een LCD nog flink in tekort schiet: detail in donkere partijen/scenes, oftewel, een gebrek aan écht contrast. De CRT doet het hier gewoon 10 keer beter.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2005 05:37 ]

• jona
Jammer inderdaad dat we niks meer horen. Misschien is het scherm kwijtgeraakt tijdens transport >:)
Scherm is bijvoorbeeld perfect als HDTV voor de komende xbox360, scherm kan resolutie van 1920-1080 (1080i HDTV) met net iets meer dan 100Hz (meen 103Hz) draaien.
Puur gekeken naar de resolutie moet dit makkelijk kunnen inderdaad maar ik vraag me af of het gaat lukken. Er zijn zoveel beveiligingsmaatregelen die ze aan het inbouwen zijn om te voorkomen dat HDTV beelden onbeveiligd worden doorgestuurd. In het geval van een (onbeschermde) analoge verbinding via VGA willen ze weergave alleen toe staan op halve resolutie. Maar misschien dat ze dat niet doen voor games?

Verwijderd

Toch blijf ik me afvragen hoe die gamecube is aangesloten..... volgens mij zijn er geen gamecube BNC / VGA adapters op de markt.... Misschien met zo'n vga box ofzo...

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:24
Zijn er geen emulators voor de Gamecube?

Verwijderd

niet die op zulke hoge reso's draaien... en ook spelen die TWW niet, erg zwaar GC spel

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:07
Inmiddels alweer 2006, hopelijk is het scherm aangekomen? Ben wel erg benieuwd naar wat foto's. Ik stuitte pas geleden op dit scherm, maar zie dat er al veel meer interesse naar is. Onder welke namen word dit scherm nog meer verkocht?

Ik heb iets gelezen over HP en IBM ofzo?

http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...C_VI_ReBay_Pr4_PcY_BID_IT

250 euro voor zo'n schermpje is natuurlijk ook wel erug aantrekkelijk :p maarja in the states.. invoerrechten verzendkosten ect.

[ Voor 31% gewijzigd door Magnolia op 10-01-2006 20:59 ]

Ontspan.

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-07 13:13
Topic op het Hardforum beetje doorgelezen, indrukwekkend schermpje!

Afbeeldingslocatie: http://ded.zenblue.net/FW900/fw900_cdrom.jpg
Vergelijking met een CDtje derbij

Afbeeldingslocatie: http://img230.imageshack.us/img230/2843/resizeofimg16286fm.jpg
Gladiator op 1080i

Hmjah... 50 kilo schoon aan de haak, moeilijk te vinden, 100 euries verzendkosten... je moet het allemaal maar wagen. Kben benieuwd of de TS nog enig iets van zich laat horen. Tis en blijft een bruut scherm :9

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08:13
Op Marktplaats staat nog zo'n scherm...voor 750 euro. Ik wil er best graag eentje, maar niet tegen die prijs.

Verwijderd

Ik heb via er marktplaats eentje voor €325 geen krassen op de monitor, komt bij een it bedrijf weg, Ik haal hem morgen op en dan laat ik weten of hoe die bevalt.

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Haai :> Ik stuitte vanmiddag op dit topic en toen leek het me wel leuk om ook zo'n ding te scoren....en verdomd, hier issie dan:

Afbeeldingslocatie: http://pics.oceserver.nl/snars/dual_pimpage_resize.jpg

Allereerst, WAT een BAKBEEST. Tijdens de glibberige meters tussen auto en lift voelde ik me net Ted van de Parre bij het WK Betonbal Droppen. Ik heb aardig wat nieuwe vieze woorden uitgevonden toen ik het ding eindelijk neer kon zetten. Voor de rest van het traject maar een huisgenoot ingeschakeld om mee te tillen.

Dan aansluiten...wat een PIXELS! 1920x1200 ownt alles wat kleiner is. Groter is zeker beter. Op het plaatje staat ie naast m'n bejaarde 19" Iiyama maar eigenlijk is niet goed te zien hoeveel enormer het ding nog is.

Dan...wat een GEKLOOI om het allemaal in te stellen :P De auto-adjust doet het echt belabberd, en je kan achterlijk veel dingen instellen. Eerst maar alles gereset, toen de Nivida-software helemaal gereset en maar klikken met dat pookje. Inmiddels heb ik het redelijk op orde, alleen de scherpte klopt nog niet overal. Onderin is ie wat onscherp, bovenin klopt het ongeveer.
Zijn er nog handige tools om zo'n ding te calibreren?

Het relaxte aan breedbeeld is dat al je gedownloade shi..uh ik bedoel legaal gekochte DVD's mooi beeldvullend kan bekijken. Aan effectief beeld heb ik nu gewoon meer dan op m'n grote 4:3 TV, en het beeld is mooier natuurlijk. In Photoshop heb je opeens een stuk meer ruimte in het midden, PDFjes passen mooi leesbaar op je scherm, je breezahsoftware kan mooi rechts in de hoek.....kortom ruimte zat.

Al met al....masterlijk veel pixels voor m'n geld. Evenveel als een 24" LCD maar voor een fractie van de prijs. Ik was van plan om een 19" TFT te kopen maar dit is best leuk om een tijdje mee te spelen terwijl ik doorspaar voor een 30" TFT :+

[ Voor 34% gewijzigd door snars op 02-03-2006 20:55 ]

I reject your reality, and substitute my own.

Verwijderd

_sNaRs_ schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 20:46:
Haai :> Ik stuitte vanmiddag op dit topic en toen leek het me wel leuk om ook zo'n ding te scoren....en verdomd, hier issie dan:

[afbeelding]

Allereerst, WAT een BAKBEEST. Tijdens de glibberige meters tussen auto en lift voelde ik me net Ted van de Parre bij het WK Betonbal Droppen. Ik heb aardig wat nieuwe vieze woorden uitgevonden toen ik het ding eindelijk neer kon zetten. Voor de rest van het traject maar een huisgenoot ingeschakeld om mee te tillen.

Dan aansluiten...wat een PIXELS! 1920x1200 ownt alles wat kleiner is. Groter is zeker beter. Op het plaatje staat ie naast m'n bejaarde 19" Iiyama maar eigenlijk is niet goed te zien hoeveel enormer het ding nog is.

Dan...wat een GEKLOOI om het allemaal in te stellen :P De auto-adjust doet het echt belabberd, en je kan achterlijk veel dingen instellen. Eerst maar alles gereset, toen de Nivida-software helemaal gereset en maar klikken met dat pookje. Inmiddels heb ik het redelijk op orde, alleen de scherpte klopt nog niet overal. Onderin is ie wat onscherp, bovenin klopt het ongeveer.
Zijn er nog handige tools om zo'n ding te calibreren?

Het relaxte aan breedbeeld is dat al je gedownloade shi..uh ik bedoel legaal gekochte DVD's mooi beeldvullend kan bekijken. Aan effectief beeld heb ik nu gewoon meer dan op m'n grote 4:3 TV, en het beeld is mooier natuurlijk. In Photoshop heb je opeens een stuk meer ruimte in het midden, PDFjes passen mooi leesbaar op je scherm, je breezahsoftware kan mooi rechts in de hoek.....kortom ruimte zat.

Al met al....masterlijk veel pixels voor m'n geld. Evenveel als een 24" LCD maar voor een fractie van de prijs. Ik was van plan om een 19" TFT te kopen maar dit is best leuk om een tijdje mee te spelen terwijl ik doorspaar voor een 30" TFT :+
Je stuitte vanmiddag op dit topic en je hebt er nu al 1 ? knap zeg :) Waar heb je hem weggehaald en mag ik vragen wat je ervoor betaalt hebt ?

• snars
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 20:56:
Je stuitte vanmiddag op dit topic en je hebt er nu al 1 ? knap zeg :) Waar heb je hem weggehaald en mag ik vragen wat je ervoor betaalt hebt ?
Marktplaats.nl :+ Er werd er eentje in de buurt aangeboden en dan is het een kwestie van mailen, bellen, in de auto stappen en ophalen. Voor €220,- :)

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als het boven scherp is maar onder niet, heb je convergence problemen. Een FW900 heb ik niet van dichtbij gezien, maar waarschijnlijk lijkt de OSD aardig op mijn W900. Daar heb je 4 convergence instellingen:

H Convergence
V Convergence
V Conv top
V Conv bot

Het is belangrijk dat je bij het instellen ook die volgorde aanhoudt, dus eerst de H-conv, dan de V-conv *terwijl je naar iets middenin het scherm kijkt!*, pas daarna de V top en V bot.

Doe je het zo, dan krijg je nagenoeg alles scherp. Overigens is het volstrekt normaal dat convergence na vervoer ingesteld moet worden, alles is nogal door elkaar gerammeld en moet zo weer op scherpte gebracht worden ;)

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Hi,

@de topicstarter, is er een mogelijkheid om nog aan zo een scherm te komen via die meneer?

Ik die vooral grafisch werk en studies, 3DMAX, photoshop enz... dus zou deze monitor eigenlijk perfect zijn. Groot scherm, kleuren zijn natuurgetrouw, je kan spelen met resoluties en dat alles bij een hoge frequentie.

Laat me iets weten via heirweghjonas@telenet.be of via dit topic, ik zou het zeer op prijs stellen!
En trouwens als iemand dit scherm tekoop weet staan aarzel dan niet om het me te laten weten, ik zoek al een tijdje achter dit scherm maar enkel gevonden via ebay in amerika...

Grtz!

Verwijderd

Het is niet een w900 daar heb ik wel op gelet

Ik kan niet zien of die erboven een w900 of fw900 is want ik zie geen verschil.
Maar deze heb ik

http://virtualconsole.nl/gdmfw/IMG_1116.jpg

http://virtualconsole.nl/gdmfw/IMG_1121.jpg

dus ik denk dat ik wel goed heb

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2006 00:23 ]

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-01 22:32
w900 is rond
fw900 is plat

Persoonlijk vind ik dat beide monitoren aan de kanten geen mooi beeld geven. Voor mijn werk heb ik beide monitoren verkocht (videomontage, etc). De dot pitch is namelijk in het midden veel lager als aan de randen. Toch blijven het mooie jongens.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 00:22:
Het is niet een w900 daar heb ik wel op gelet

Ik kan niet zien of die erboven een w900 of fw900 is want ik zie geen verschil.
Maar deze heb ik

http://virtualconsole.nl/gdmfw/IMG_1116.jpg

http://virtualconsole.nl/gdmfw/IMG_1121.jpg

dus ik denk dat ik wel goed heb
Ik zeg ook niet dat het een W900 zou zijn (dat verschil zie je zo, de W900 is een stuk ouder en kan niet boven de 1600x900 @85Hz), maar waarschijnlijk werkt de OSD wel op dezelfde manier (zeker aan je beschrijving van wazigheid onderin vermoed ik dat sterk)

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Ik weet dat de W900 geen plat scherm heeft en de FW900 ook, daarom wou ik die ook, Ik zei dat ik het op het plaatje van de vorige poster niet kon zien.

En als je een GDM-FW900 zoekt op ebay zoek dan ook is is ebay.de en dan vragen of ze willen verzenden. Of gewoon geluk hebben en eentje op marktplaats of speurders ofzo vinden.

Het word vast een mooi plaatje in combinatie met mijn xbox 360

• snars
  • Niet online
Hm ik vind het maar lastig om het ding goed in te stellen in combinatie met de Nvidia software (ik heb een Asus Geforce 6600GT). Als ik uit ga van de standaard software-instellingen moet ik op de monitor de brightness op z'n laagst en contrast op z'n hoogst zetten om zwart/wit een beetje normaal te krijgen. Draai ik dan vervolgens de Adobe Gamma wizard, dan lukt het niet eens om de gamma goed te krijgen.

Ik had ook nog last van onscherpte op een paar rare plekken, maar nu ik de DSUB-stekkers goed strak heb aangedraaid lijkt dat voor een deel verholpen :)

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Mbt stekkers aandraiien - dat soort details worden erg belangrijk bij de soort bandbreedtes die je hiervoor nodig hebt, 1900x1200&85Hz eist meer dan 3x de bandbreedte van 1024x768@85Hz, dus is het ook 3x gevoeliger voor reflecties e.d.

Oslik blyat! Oslik!

• Y0ur1
  • Niet online
Er staat er een op een advertentiesite, een bod van 350 gedaan, is dat een beetje redelijk?

edit:
Damn iemand was me net voor

[ Voor 20% gewijzigd door Y0ur1 op 03-03-2006 12:26 ]

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

Ik heb de kleinere broer, de GDM F520, een superbak, voor SED komt er niets anders.

Niet op voorraad.

Verwijderd

Y0ur1 schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 12:14:
Er staat er een op een advertentiesite, een bod van 350 gedaan, is dat een beetje redelijk?

edit:
Beetje!? Door dit te posten ben je een masterlijk koop kwijt :| !
Zo ding koop je gewoon. Ik heb trouwens iets heel interesants te vertellen. Op mijn afdeling video bewerking op school staan deze monitoren. En wat blijkt... ze worden vervangen O-) door NEC schermen. Ze hebben nu daar 2jaar gestaan en gaan nu de deur uit vanwege de verhuizingen naar een grotere locatie en re-organisatie. En ze worden dus per 2 aangeboden (totaal zijn er 14stuks) aan de leerlingen die interesse hebben en dat heb ik wel :P . Alleen ik wil best die andere reseveren alleen mag je ze zelf in parijs komen op halen.
Alleen heeft BNC nou twee verschillende aansluiting? Ik bedoel niet die vga. maar in tulp-vorm?

Verwijderd

Y0ur1 schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 12:14:

edit:
Ik denk dat ik het was die je voor was.. heb hem al thuis staan. nu nog aansluiten op mijn xbox 360

Verwijderd

Hoi ik ben ook op zoek naar een FW900 voor aan m'n 360 te hooken.
Kun je eens vertellen hoe dat bevalt?

Greetz...

• Oof
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-07 07:47

Oof

Ik ga er over een uur eentje kopen alleen nu ben ik aan het twijfelen hij is 350 euro inclusief kabels Go or no Go?

• Brent
  • Laatst online: 13:22
Vind ik wel duur. Zit geen garantie enzo meer op neem ik aan?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08:13
350 euro vind ik veel geld voor een monitor van 5 a 6 jaar oud, ook al is het een bijzonder exemplaar. Crt's worden na verloop van tijd onscherper en de lichtopbrengst neemt af. Hij moet dan wel in perfecte staat zijn en nog perfect beeld geven. Garantie zul je er ook niet meer op hebben.

• Oof

Oof

Gedaan kreeg er nog 50 euro af en hij is uit 2002. Dus nu twee 24 beesten naast elkaar. De andere is een sun.

• jona
De leeftijd valt nog wel mee dan, hoewel zelfs 300 Euro nog veel is voor een tweedehands CRT. Wat voor bureau heb jij eigenlijk om twee monitors van 50 KG aan te kunnen >:).

En hoe bevalt de beeldkwaliteit? 1920x1200 Is wel een erg hoge resolutie om via VGA door te sturen. Op mijn 24" TFT merk ik een duidelijk verschil tussen de aansluitingen.

• Bladeslayer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-07 16:24
Jij hebt geen verwarming meer nodig in de winter! :+

ik krijg al een muffe kamer als ik mijn 21" en 19" tegelijk aan zet.
en die bakken vreten vast ook heel wat stroom!

maar toch ben ik een beetje jaloers, die dingen zijn echt enorm 8)

www.frees-it.com

• Oof

Oof

Er is geen verschil of ik de dvi (en dan een verloopstukje, volgens mij ook wel logisch) uitgang pak of de d-sub. Wel is het heel belangerijk om hoge kwaliteit kabels te pakken en die goed aan te sluiten dus helemaal vastdraaien. Toen ik net mijn sun had pakte ik een willekeurige vga kabel stak die zo erin resultaat belabbert beeld. Maar nu >:)
Nadeel van de monitors is wel dat je om zoveel tijd de schermafstellingen weer even moet aanpassen.
Over het bureau ik heb er eentje voor mij laten maken van 5 dik massief hout van 2.20 mbij 1m _/-\o_
Gelukkig hoef ik zelf mij stroomrekening niet te betalen :)
4 keer tweakers naast elkaar of 3 keer en got of >:) _/-\o_

[ Voor 26% gewijzigd door Oof op 02-10-2006 18:18 ]

• deeltje

deeltje

Topicstarter
Geinig dat er op dit topicje nog gereageerd is :)

Ik werk al enige tijd nu met mijn Sony-tje :) en ik kan je vertellen dat ik niet meer zonder kan. Nieuwe monitor moet heel wat in huis hebben wil hij deze vervangen. Die van mij komt uit 2001 (uit duitsland, particulier).

Af en toe geeft ie een klein kick (beeld hersteld zich lijkt het wel), maar voor de rest weinig aan op te merken qua fouten.

Je moet wel voorzichtig zijn met schoonmaken, je beschadigd namelijk zeer snel de coating (denk dat het de coating is).

Ik draai hem op 1600-1024 bij 100Hz.

• Oof

Oof

deeltje schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 02:37:
Geinig dat er op dit topicje nog gereageerd is :)

Ik werk al enige tijd nu met mijn Sony-tje :) en ik kan je vertellen dat ik niet meer zonder kan. Nieuwe monitor moet heel wat in huis hebben wil hij deze vervangen. Die van mij komt uit 2001 (uit duitsland, particulier).

Af en toe geeft ie een klein kick (beeld hersteld zich lijkt het wel), maar voor de rest weinig aan op te merken qua fouten.

Je moet wel voorzichtig zijn met schoonmaken, je beschadigd namelijk zeer snel de coating (denk dat het de coating is).

Ik draai hem op 1600-1024 bij 100Hz.
Met welk middel en soort doek maak jij hem schoon?

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-07 10:50

BruT@LysT

Fear and Loathing

Tjah ik hou het wel bij 21" trinitrons voor 50 euro :). Over dat schoonmaken, heel apart, ik heb hier ook zo'n Dell P1110 staan nog niet meer in gebruik omdat daar een coating opzit die heel makkelijke er af ging en allemaal krasjes in het beeld lijkt te hebben daardoor. Ook zien de kleuren er onder de coating veel mooier uit maar reflecteert hij 10x zo erg. Ik ga hem denk ik maar gewoon polijsten want momenteel ziet het er niet uit. Een andere Dell 21" trinitron van mij (een HT1626 ofzo) die heeft dat effect weer niet. Ook zie je het aan het oppervlak van de beeldbuis als hij uistaat. Die MET coating is reflecteert een wat bruinige waas, terwijl die andere juist heel mooi zwart is. En nee het is geen rookaanslag oid :)
Jah ik ga maar gewoon voor een polijstbeurt, worden de helderheid en de kleuren ook nog eens beter en ik was toch van plan dat scherm in een dichte racesimulatorkast te bouwen, last van reflecties door licht heb je dan toch nauwelijks.

Verwijderd

Ik heb hetzelfde scherm en heb een dvi naar 5bnc kabel besteld ervoor en hoop er beter beeld door te krijgen. Ook heb ik de rand van het scherm eraf gehad en mooi satijnzwart gespoten en dit is super gelukt. Nu is het echt helemaal een superscherm en als je games op 1920x1200 speelt is het helemaal feest :-)

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-07 17:44
mag ik vragen waar jij dat beeldscherm gekocht hebt? weet je misschien nog 1 te koop staan?
mooi dingetje :)

• onno2
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-05-2024
Deze prachtige monitor had ik drie jaar geleden voor , schrik niet 750HKD + 250 HKD vervoer gekocht. Dat is omgerekend 100 euro(!) Het is natuurlijk tweede hands, maar het kon me niks schelen. Zelf werk ik al met 2 Cornerstone 21" monitoren, maar deze Sony is echt een stuk groter en fijner om op te werken. Dat auto in stellen is gewoon prachtig.

Alleen mijn Ikea tafel is krom geworden omdat het waarschijnlijk TE zwaar is. Ik raad iedereen dan ook aan om een echte houten tafel te gebruiken inplaats van dat samengestelde spul, want na een paar weken is die echt krom.

Het is nu te laat voor een fotootje, tis hier 3:14 am...
Pagina: 1