Toon posts:

24" widescreen Sony GDW-FW 900 op E-bay

Pagina: 1
Acties:
  • 166 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Kijk effe hier:

http://search.benl.ebay.be/fw-900_W0QQfkrZ1QQfltZ9QQfromZR8

Nu begint het toch even te kriebelen bij mij hoor. Op de [Hard]OCP fora al veel goeds gehoord over deze monitor van mensen die hem in US via e-bay kochten.

Nieuwe prijs een aantal jaren geleden: 2200€

Nu kan je hem tweedehands makkelijk voor 300-400€ kopen in goede staat.

Even de specs:

24" diagonaal CRT scherm met Sony Trinitron beeldbuis. Volgens vele reviews de scherpste beeldbuis ooit gemaakt.

Voordeel:
• Prijs!
• Betere kleuren dan de Dell 2405 FPW
• Ideaal voor gaming omdat het een CRT is.

Nadeel:
Gewicht...deze "behemoth" zoals je hem gerust mag noemen weegt maar liefst 47kg en is bijna even diep als dat hij breed is. De verzendingskosten voor dit beest van Duitsland naar België bedragen volgens de verkoper "70€ on pallet".

*edit* extra nadeel: energieverbruik -> 170W.

Hmmmmm........choices choices....zou ik het riskeren?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2005 19:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
p.s. nog enkele links naar screenies van het [Hard]OCP forum:

Halflife 2 in 1280 X 800 op de FPW 900

http://zenblue.net/ded/fw900/HL2_1280x800.jpg

FW 900 naast de Dell 2405 FWP (damn lucky guy):

http://zenblue.net/ded/FW900_2405fpw.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2005 20:43 ]

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Wel een erg cool ding :)

Ik heb laatst voor 125 inc langsbrengen een compaq p1210 22 inch gekocht, ik doe veel grafisch werk en wilde nog geen tft kopen (want die zijn ook $$$). Een erg fijn beeldscherm, dus die 24 zal ook wel prima/beter zijn.

Een 22 inch zal wel makkelijker aan te komen zijn :)

specs

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Er was geloof ik 1 Gotter met deze monitor (een mod als ik het me goed herinner)
Kan me alleen niet meer herinneren wie het was :'(

De oppervlakte van de Dell 2405 FPW is trouwens wel iets groter, maar dat scheelt ook niet veel ;)
Als je de ruimte hebt is wel veel scherm oppervlak voor je geld :Y)

[ Voor 15% gewijzigd door Satch op 26-09-2005 21:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Metal schreef op maandag 26 september 2005 @ 21:09:
Er was geloof ik 1 Gotter met deze monitor (een mod als ik het me goed herinner)
Kan me alleen niet meer herinneren wie het was :'(

De oppervlakte van de Dell 2405 FPW is trouwens wel iets groter, maar dat scheelt ook niet veel ;)
Als je de ruimte hebt is wel veel scherm oppervlak voor je geld :Y)
Ja dat zie je op de foto van de FW900 naast de 2405FPW...scheelt wel niet veel.

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-07 17:42

jasjenl

Liab A Tymo

Op zich een pracht monitor, maar ik zou wel even uitkijken met de staat waarin de monitor verkeert. Mijn ervaring met (grote) tweedehands crt monitoren is dat je er vaak toch wel wat slijtage verschijnselen bij 'cadeau' krijgt, zoals verminderde maximale helderheid en mindere scherpte en convergentie door (langdurig) gebruik. Als het scherm nog helemaal perfect is, heb je er inderdaad waarschijnlijk iets heel erg moois aan, maar ik ben inmiddels toch een beetje huiverig geworden voor de aanschaf van een tweedehands crt monitor, na wat mindere ervaringen hiermee.

Jammer genoeg worden dit soort schermen niet meer nieuw gemaakt en heb je dus weinig keus als je er eentje wilt hebben.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:39
Het zijn inderdaad prachtige schermen, áls je een goede hebt. Vergeet niet dat het beeld mettertijd altijd minder wordt. En ook belangrijk, met 170W(!) vreten ze krap aan drie maal zoveel energie als een 24" Dell.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• daniel_ev
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-05 00:10
Ik ben als grafisch ontwerpet inderdaad nog steeds geen tft tegengekomen die het van een crt wint. Toch ga ook ik binnenkort overstag, want het zijn en blijven bakbeesten.
Ik ben nog steeds erg tevreden over mijn Samsung 1100DF, die ik indertijd heb gekocht vanwege de extreem lage dotpitch. Maar op een gegeven moment wil je gewoon wat meer bureauruimte, en dus zie je steeds meer monitoren op marktplaats verschijnen.

spammerdespam, maar wie geinteresseerd is kan eens kijken op http://tweakers.net/aanbod/advertentie/19498

Toch?

Verwijderd

Topicstarter
Hmm energieverbruik is een nadeel dat niet in m'n originele post stond, en waarschijnlijk een van de redenen dat ik toch maar ga passen. 170W is idd veel te veel.

Ik ga gewoon wachten op de Samsung 970P, of op de nieuwe Acer 24" panelen met 6ms response die binnenkort gaan uitkomen.

Het blijft toch kriebelen elke keer ik de FW900 zie :)

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-07 19:50
170 wat max vermogen en haalt dat alleen met geheel wit scherm, in praktijk is dat dus een stuk minder als je film of plaatjes kijkt. Geen probleem in mijn optiek. Zelfde als vbij plasmas, lijkt veel maar is altijd in max-vermogen gegeven. Dus vaak een stuk minder.

no comment

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 19:55:
Hmm energieverbruik is een nadeel dat niet in m'n originele post stond, en waarschijnlijk een van de redenen dat ik toch maar ga passen. 170W is idd veel te veel.

Ik ga gewoon wachten op de Samsung 970P, of op de nieuwe Acer 24" panelen met 6ms response die binnenkort gaan uitkomen.

Het blijft toch kriebelen elke keer ik de FW900 zie :)
Wees blij dat je m'n 21" Eizo F78 niet hebt dan. :P Die zuipt max. 195W!!!
Heeft een eigen 6cm fan om al deze warmte weg te pompen, welke ik zelf vervangen heb voor een stille 8cm fan.
Pagina: 1