Toon posts:

[ME] Reboot bij kiezen voor 'afsluiten'

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een Windows ME computer staan. Als ik kies voor start > afsluiten > ok dan gaat hij afsluiten, staat er "u kunt nu de computer uitschakelen", wordt het beeld zwart, en start hij vervolgens gewoon weer opnieuw op.

Ik heb eerst alle Wake up on events in de bios uitgezet. Dit hielp helaas niets. Ook heb in in Windows de slaapstand uitgezet, hielp ook niks. Toen de voeding vervangen, maar dit hielp ook niks.

Iemand een idee?

Alvast bedankt

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:26

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Heb je dit gedeelte van de faq doorgenomen:
WOS FAQ | Waarom sluit Windows niet af, maar reboot hij?

Daarin staat genoeg informatie in over wat je nog kan proberen ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Outerspace op 28-09-2005 13:23 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Topicstarter
"Je hebt Roxio Easy CD Creator 5.0 of DirectCD 5.0 geinstalleerd staan. Zie hier voor een beschrijving en oplossing voor dit probleem."

Staat er dus niet op.

En ACPI stond ook al uit. Maar dat is geloof ik alleen voor XP/2000, ik gebruik dus ME.

• The_Priest
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-02 11:33
Je moet een nieuwe ASPI driver installeren.
dowload die van nero

http://www.nero.com/eng/ASPI_Driver.html

anders moet je even bij opstart instellingen van windows uitzetten dat de pc reboot bij het blue screenen, het kan zijn dat je pc bluescreent bij het afsluiten.

Verwijderd

Topicstarter
The_Priest schreef op woensdag 28 september 2005 @ 16:23:
Je moet een nieuwe ASPI driver installeren.
dowload die van nero

http://www.nero.com/eng/ASPI_Driver.html

anders moet je even bij opstart instellingen van windows uitzetten dat de pc reboot bij het blue screenen, het kan zijn dat je pc bluescreent bij het afsluiten.
Helaas heeft de ASPI driver ook niet geholpen. Nero stond wel geinstalleerd btw..

En het is ME, dus die instelling om niet te rebooten is er niet.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:47
En als je in de BIOS return to last power state (of iets dergelijks) uitzet? Dus gewoon altijd op Off of op Disabled?
Pagina: 1