Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Mijn muis beweegt soms vanzelf

Pagina: 1
Acties:
  • 9.556 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een week beweegt mijn muis soms vanzelf.
Dan gaat ie ineens naar een andere plek op het beeldscherm.
Nu is het een wired-optische muis en kan het daardoor komen.
Echter denk ik zelf dat mijn pc besmet is met een virus en hierdoor dingen van mijn computer verzonden worden. ik zie namelijk om de 10 sec. mijn internettraffic met een paar bytes verzonden en ontvangen worden. kan ook spyware zijn natuurlijk.

maar goed, het zit me niet lekker. mijn norton antivirus werkt prima en firewall staat aan. hoe kom ik erachter of bovenstaand geval aan de hand is en of er een onrechtmatig process op de achtergrond draait. ik zit niet te wachten op zoiets als zonealarm, heeft diverse malen nooit echt lekker gedraaid.

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11 02:50

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

ctrl-alt-delete en kijk of er vreemde processen op je systeem draaien
Post eens een hijackthis log en dan kunnen medetweakers mischien even meekijken om het probleem op te lossen.

Is je systeem traag controleer je systeem eens op spyware met bijvoorbeeld spybot of nog beter hitmanpro (zie meuktracker)

of anders installeer eens overnieuw de drivers van je muis om die achtergrondsoftware uit te schakelen.
Probeer eens een gewone muis die werkt met usb of ps2 aansluiting kijken of je nu nog het probleem hebt

Verder verzend en ontvangt mijn pc ook bits en bytes net als alle andere pc's die op internet aangesloten zitten.

ps geef verder eens meer info van je systeem en wat je er zelf al aan gedaan hebt om het tegen te gaan :)

[ Voor 9% gewijzigd door Edwin van Cleef op 28-09-2005 03:51 ]

computer voor alle werkzaamheden

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11 22:12

lordsnow

I know nothing

Open een DOS venster:
Start -> Run -> CMD -> Enter

Toon de aktieve verbindingen:
NETSTAT -A -O -> Enter

Kontroleer de lijst met aktieve verbindingen voor hosts die je niet herkent. Aan de hand van het PID kan je in Taakbeheer controleren welk process te maken heeft met welke verbinding.

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06:48

GVR

Zit dr niet gewoon een stofje voor de sensor?

• piems
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-11 21:51

piems

:KEIN:NIELS:SIEM

laat me raden.
een logitech oem muisje wel een optical en hij schiet dan naar links bovenin je scherm.
je hebt geen drivers geinstalleerd voor de muis.

das normaal met die muizen ;) of laat ik het zo zeggen dat is me ook regelmatig overkomen op systemen met die goedkope muisjes en geen drivers geinstalleerd.

probeer het eens met drivers of een muisupgrade.

is het niets van dit bovenstaande, dan weet ik het ook niet :+

24-11-2007 birth of a king! 12-04-2011 birth of a legend!

• assembler
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Volgens mij heb je echt geen virus hoor.

Ik werk op 3 locaties met usb-optical muizen en op alledrie de plekken heb ik ook last van dat verschijnsel.

Het lijkt idd net of er iemand 'meekijkt' en perongeluk de zijn muis een hengst geeft :)

BTW: Bij mij zijn het allemaal logitech muizen die dat doen, met andere merken weet ik het niet.

Oppervlak is op de meeste plekken zo'n lichtbruin gelakt (licht spiegelend) bureau, misschien dat het daar nog door komt.

• Monsie
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-11 08:33
Ik heb dat probleem ook wel eens gehad. Met mijn logitech muis. Probeer hem eens schoon te maken en je bureau/muismat ook. Ik heb op een gegeven moment de muis maar vervangen omdat ik er helemaal gek van werd.

Sign here please

• lord.farquaad
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-02 09:22
Ik heb het hier ook. Logitech optische muis met staart. Bureau is MDF met een laagje verf erover. (Geen muismat dus.) Soms als ik muis even niet gebruik (om dit in te typen bv) begint de cursor langzaam te kruipen. Eerste keer dat dit gebeurde dacht ik dat de muis door het gewicht van de kabel langzaam verschoof, maar dit was niet het geval. Geef muis klein tikje en de cursor is weer stil. Ik ga d'r vanuit dat dit komt door kleine verontreinigingen.
Een ander verschijnsel is dat tijdens muis gebruik, opeens de cursor naar een hoek schiet. Heel soms gebeurt me dit in Counter-Strike en dan kijk is recht omhoog of omlaag. Hoe dit komt weet ik niet, maar ik heb wel door dat optische muizen ook niet perfect zijn...

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11 02:50

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

zou het niet met iets anders te maken hebben?

in de regel van:
De muispointer staat in de weg dus gaat automatisch naar een hoekje tot je hem weer nodig hebt.
Moet je zeggen als ik bijvoorbeeld hier zit te typen staat hij ook standaard midden in de berichtenregel en moet ik hem verschuiven.

computer voor alle werkzaamheden

Verwijderd

Til je de muis niet per ongeluk een stukje op? Ik heb gemerkt dat dit bij bepaalde muizen en ondergronden ook een irritante beweging in de cursor kan veroorzaken (lees van links naar rechts of iets dergelijks...).

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

Houtnerf in een bureaublad kan dit ook veroorzaken :)

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• babbaloerie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-09-2023

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

Mijn muis beweegt ook soms zomaar, of hij begint zomaar naar links ofzo te bewegen of hij springt ineens helemaal naar een hoek van het scherm, geen spyware, want ik heb pas m'n pc opnieuw geinstalleerd en nu heb ik het ook weer. Ik heb ook een optische muis met draadje :)

• SLeddert
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-10 12:59

SLeddert

SLeddert

't wordt ook vaak veroorzaakt door een defecte touchpad (op laptops welteverstaan)

Karsten

Verwijderd

Dit probleem komt door XP Service Pack 2 en is inderdaad bij Oem Logitech muizen het meest voorgekomen.
Is niks aan te doen. Soms wil wel eens helpen drivers te instaleren voor de muis.
Het kan in ieder geval geen kwaad.
Wat dat dataverkeer is dat kan van alles zijn .. Zoals je MSN (de reclame of gewoon connectie controle van de contact lijst)

Scannen met housecall en of hitman voor de zekerheid.

Http://housecall.trendmicro.com
Http://www.HitmanPro.nl

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:48
komt ws door foute beslissing van de software in de muis die de data van de optische sensor verwerkt.

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-11 16:39
Om nog maar ff wat toe te voegen: ik heb een muismatje met opdruk (tweety, jaja...) en soms gebreurt het mij ook. Waarschijnlijk doordat hij ineens over een kleurverandering oid gaat, dat dacht ik iig altijd. Al gaat hij niet altijd in een hoekje zitten, maar verspringt de cursor gewoon naar een willekeurige plek op het scherm.

[ Voor 24% gewijzigd door stefan001 op 28-09-2005 16:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
zat inderdaad een haar op de lens, gelijk verwijderd nu ff aankijken of het nog gebeurd.
ook heb ik kleurverschillen in mijn muismat, zou het dus ook kunnen zijn, echter zou ik dat altijd al moeten hebben.
ook heb ik de software niet geïnstalleerd
menig mogelijkheden dus

heb hitman pro net eropgezet en gedraaid.
kwam opeens een melding van een internet explorer hijacker genaamd xiti cookie
nu ken ik dit niet, zegt jullie dit iets?
is dit spyware of echt iets kwaadaardigs.
verder niets unusuals tegengekomen, dus kijk het nog even een weekie aan of alles nu verdwenen is en anders nog zat mogelijkheden dus zoals egale muismat, nieuwe muis, opnieuw OS installation, software muis installation........

in ieder geval bedankt voor de reacties zover
als iemand nog iets weet over die xiti, dan hoor ik het graag.

Verwijderd

Ik ken het probleem,
Ik een MX510 gehaald omdat ik een keer een goede muis wilde hebben
Vrienden van me hadden precies het zelfde dat de muis ineens verschoot, wat overigens tot leuke situaties in shooters leidde :P
maar het verschuiven hadden ze nooit last van ik denk dat dat aan je ondergrond ligt, igg bij ons op school zonder muismat ligt het wel aan de ondergrond.
Meestal zijn de cheap ass muizen de muizen die zogenaamt "Flippen" en daarom ben ik echt heel lang met mijn pilot mouse blijven hangen met mouse ball tot dat ik een goede optische muis had gevonden die niet versprong. Gebruik btw altijd een muismat, tenzijn ondergrond egaal van kleur

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2005 17:26 ]

• Hermarcel
  • Niet online
Een quote uit dit topic:
I had the same moving cursor symtom after installing SP2. I corrected or masked it by going to Control Panel - Mouse - Pointer Options - and uncheck 'Enhance pointer precision'.
In het Nederlands:
Configuratiescherm - Muis - Opties voor de aanwijzer - Precisie van de aanwijzer verbeteren
Deze optie uitschakelen.

Worked for me :)

• babbaloerie
  • Laatst online: 25-09-2023

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

Vrijbuiter schreef op woensdag 28 september 2005 @ 18:05:
Een quote uit dit topic:

[...]

In het Nederlands:
Configuratiescherm - Muis - Opties voor de aanwijzer - Precisie van de aanwijzer verbeteren
Deze optie uitschakelen.

Worked for me :)
Ik heb dit al eens eerder geprobeerd maar dan muist het niet lekker meer :/

• Hermarcel
  • Niet online
Ja, dat kan. Voor mij persoonlijk maakt het weinig uit in "muisbeleving" en loste het het probleem wel op. Maybe worth a try?

Verwijderd

Nvidiot schreef op woensdag 28 september 2005 @ 15:37:
Houtnerf in een bureaublad kan dit ook veroorzaken :)
Het is inderdaad zo, dat als je een lichte ondergrond heb, met spiegeling of glans, je muis ineens naar een andere hoek van het beeld kan schieten. Ook de houtnerven op je bureau kunnen daarvoor zorgen. Gebruik als het kan een ondergrond, zonder glans of spiegeling en gebruik je muis niet op de blote tafel/bureau.

Ik had namelijk hetzelfde probleem ;)
Pagina: 1