Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[WinXP sp2] Spookmuisaanwijzer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eigenlijk sinds ik SP2 heb geinstalleerd heb ik het vage 'probleem' dat mijn muisaanwijzer zonder aantoonbare reden ineens zomaar gaat bewegen, als ik bijvoorbeeld een dvd aan het kijken ben komt vaak mijn aanwijzer naar voren toe en loop mijn hele scherm over van bv. link naar recht dit zonder dat ik de muis aanraak.

Ik heb het systeem al gechecked op virussen met kasperscy (laatste updates) tevens heb ik een scan gedaan vanuit dos (f-prot met ntfs-pro) beide vonden niets.
Checken op spyware met spybot en adaware die vinden ook geen verdachte zaken.

Omdat ik een optische muis heb dacht ik dat het misschien aan vuil kon liggen dus heb ik de muis maar eens een keertje schoongemaakt en voor de zekerheid ook maar mijn oude optische logitech geprobeerd, maar de aanwijzer blijft kuren vertonen.

Verwijderd

Welke chipset en muis heb je?

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Beide muizen zijn draadloos?

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Hans.Solo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-11 16:46

Hans.Solo

Tank n00bje :P

Staat je bureau misschien scheef??? 8)7 8)7

De meest voorkomende redenen zijn trojans (maar je had al gescanned)
Rotzooi in de muis (maar je had hem al schoon gemaakt)

Blijft er nog eentje over die ik zo weet, en dat is een hardware of software bug.
Is er misschien een nieuwere versie van je drivers beschikbaar?
Zo ja probeer die eens...
Je kunt ook nog eens proberen om je drivers er helemaal af te gooien en de XP standaard drivers uit te proberen....

99 bugs in the code , 99 bugs in the code
Take on down and patch it up...
117 bugs in the code.

Verwijderd

Topicstarter
Nee de normale muis die ik gebruik betreft een logitech MX500 degene die ik ernaast heb geprobeert is een logitech pilot optical.

PC specs:

- AMD XP2000
- Abit KR7A-133R (VIA KT266A)
- 512MB Kingston

4 in 1 is geinstalleerd

Ik heb zowel de standaard XP drivers als de logitech drivers geprobeerd leverd niets op.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2004 12:08 ]

• Hermarcel
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ik heb last van hetzelfde fenomeen. Trad ook voor het eerst op na installatie van SP2. Het gaat hier om een Logitech mini pilot optical (zoals door Asus bij mijn notebook L3500/TP is geleverd). Machine draait verder als een trein. Ik heb er nog geen oplossing voor gevonden.

• koe161
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:25

koe161

koe(c)

zelfde probleem. Logitech iFeel optical mouse.

Er is een tijd van werken en een tijd van genieten.

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-11 10:22

samo

yo/wassup

Soortgelijk probleem, microsoft optical mouse, na sp2 inderdaad...

edit: wel een logitech toetsenbord dus wel logitech drivers geinstalleerd.
Natuurlijk niet de muisdrivers, maar je weet maar nooit... :D

[ Voor 52% gewijzigd door samo op 12-10-2004 12:29 ]

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Verwijderd

Topicstarter
samo-arne schreef op 12 oktober 2004 @ 12:22:
Soortgelijk probleem, microsoft optical mouse, na sp2 inderdaad...
Sluit in elk geval al uit dat het probleem bij Logitech gezocht moet worden.

• Rudolph
  • Laatst online: 21-05 19:18
Heb hier ook last van het zelfde probleem met een microsoft intelli mouse en een medion draadloze muis. De onvanger geeft tijdens de beweging aan dat die niks ontvangt

Verwijderd

Topicstarter
Omdat het probleem niet alleen bij mij voordoet en blijkbaar logitech ook niet als 'boosdoender' aangewezen kan worden heb ik net een mailtje gestuurt naar de klantenservice van microsoft.nl in de hoop dat zij een oplossing kunnen geven voor dit toch wel vreemde fenomeen.

Mocht ik antwoord krijgen zal ik deze hier posten ;)

edit:

De 'normale' technische ondersteuning kost ruim 49 euro per vraag :( :?
Ik heb toch gvd betaald voor mijn XP dan wil ik ook normaal support hebben en ik hoop dat de klantenservice waar ik de 'klacht' heb ingedient ons van een verlossend antwoord kan voorzien.

Een schot in openruimte ik weet het, maar proberen is beter dan niets doen lijkt me zo.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2004 12:48 ]

• kleefding
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-11 09:55
schijnt een bekend probleem te zijn met windows xp sp2, (ik weet zeker dat er hier ergens ook een topic met de oplossing is)

volgens mij was het verwijderen van je muis uit apparaabeheer genoeg

kan ook iets emt de software van logitech te maken hebben

[ Voor 14% gewijzigd door kleefding op 12-10-2004 12:48 ]

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Hmm ik heb het al mogen ervaren op een sp1 doos, icm MX500.

Verwijderd

Topicstarter
kleefding schreef op 12 oktober 2004 @ 12:44:
kan ook iets met de software van logitech te maken hebben
Dus niet zie ook:
DWT schreef op 12 oktober 2004 @ 12:32:
het zelfde probleem met een microsoft intelli mouse en een medion draadloze muis.
Ahh mogelijke oplossing gevonden:
I had the same moving cursor symtom after installing SP2. I corrected or masked it by going to Control Panel - Mouse - Pointer Options - and uncheck 'Enhance pointer precision'.

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2004 13:09 ]

• samo
  • Laatst online: 30-11 10:22

samo

yo/wassup

* samo test en zal wat laten weten

edit: en heb er nog geen last van gehad!

[ Voor 39% gewijzigd door samo op 14-10-2004 11:04 ]

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• Hermarcel
  • Niet online
samo-arne schreef op 12 oktober 2004 @ 16:47:
* Hermarcel test en zal wat laten weten
* Hermarcel too

Verwijderd

Topicstarter
Hier lijkt die "oplossing" in elk geval te werken, misschien juich ik te vroeg maar ik heb er tot nu geen last meer van gehad :)

• Hermarcel
  • Niet online
Bijna 24 uur later: Geen problemen meer gehad met mijn muis :)

Verwijderd

sluit een virus of aggro spyware niet te vroeg uit.
als ie een dll laadt of zich inject in processes, wil je muis ook wel es "glitchen"
en een backdoor heeft ook wel es een functie die je desktop overneemt.
m.a.w er kunnen nog een aantal andere zaken scheef zitten

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Als je grafisch bezig bent is "enhance pointer precision" uitzetten geen optie. Mijn muis snelheid staat standaard voluit (21" @ hoge reso), omdat ik anders mijn hele bureaublad overmoet om de muis naar de andere kant te krijgen. Enhance Pointer Precision dient als 'acceleratie'-dinges, die de muis snelelr beweegt nagelang deze langer een kant op beweegt. Zonder die optie verschuift je muis in 1 tik al 4 of 5 pixels :o

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

• Hermarcel
  • Niet online
Verwijderd schreef op 13 oktober 2004 @ 14:42:
sluit een virus of aggro spyware niet te vroeg uit.
als ie een dll laadt of zich inject in processes, wil je muis ook wel es "glitchen"
en een backdoor heeft ook wel es een functie die je desktop overneemt.
m.a.w er kunnen nog een aantal andere zaken scheef zitten
Maar dan zou het uitzetten van de "enhanced pointer precision" geen effect hebben. Toch?

• Hermarcel
  • Niet online
Scyth schreef op 13 oktober 2004 @ 15:28:
Als je grafisch bezig bent is "enhance pointer precision" uitzetten geen optie. Mijn muis snelheid staat standaard voluit (21" @ hoge reso), omdat ik anders mijn hele bureaublad overmoet om de muis naar de andere kant te krijgen. Enhance Pointer Precision dient als 'acceleratie'-dinges, die de muis snelelr beweegt nagelang deze langer een kant op beweegt. Zonder die optie verschuift je muis in 1 tik al 4 of 5 pixels :o
Misschien is het dan inderdaad geen goede optie, maar het spontaan gaan wandelen van je muis over je desktop is ook niet alles.

Verwijderd

ander Muis-matje ??????????
sommige opticals trekken zo'n matje met rommelige opdruk niet.......

• lSltAlKeR
  • Laatst online: 19-11 00:30

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Nou, volgens mij is er gewoon plots een medewerker van de MS SP2 divisie overleden, waarvan zijn taak op aarde nog niet volbracht was O-)

Speedtouch freak

Verwijderd

Heb dit eerder gelezen, en het lad idd aan sp2.

Je kon het beste je muis in apparaat beheer verwijderen en dan de muis opnieuw installeren.

Maar het werkt dus ook zoals hierboven beschreven.

• Hermarcel
  • Niet online
we zijn nu weer een dag verder en het probleem blijft weg. Ik heb de optie ook weer even ingeschakeld gehad en prompt ging mijn muis weer wandelen (op het scherm :Y) ). Omdat het uitschakelen voor mij geen merkbare negatieve consequenties heeft, beschouw ik het probleem als ge-tackled :)

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
lol en ik maar denken dat ik gek ben :D ik heb de optie die genoemd werd ook toegepast alleen gaat nu die muis wel erg traag, maargoed wel zullen zien :+

Eve char: Warock <TEST>

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:40

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Bekend probleem van SP2. Heb het hier ook. Nieuwe drivers van logitic zouden oplossing bieden heb ik gehoord, maar installeer die drivers liever niet :). Geen probleem toch dat het af en toe beweegt

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:11
Even een kickje, ik heb hier een medion wireless mouse, maar mijn muis is gewoon als HID-compliant mouse geïnstalleerd. Een andere driver gaat dus ook niet lukken, en met dat vinkje uit muist het gewoon niet lekker.
Zou ik er een of andere driver overheen kunnen mikken? Bij microsoft lijken ze van niks te weten.

/me Mistral hoopt dat hij raak klikt, als hij dit bericht verstuurt.... :(

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• eghie
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Ik heb hier 2 computers en op stage er ook 1 en ze hebben het allemaal.

2x Windows XP SP-1, Optical Sweex muis USB @ PS2 (convertertje)
1x Windows XP SP-2, Optical Logitech muis USB (ook aangesloten op USB)

Bij beide zijn het muizen met draad. Alle systemen hebben alle updates erop staan.

Bij die eerste 2 had ik het eerder nooit, maar dat is dus na een van de laatste updates gekomen. (al wel een maandje of 2 á 3 terug).
Pagina: 1