Toon posts:

geheugen?

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

Ik heb op dit moment dual channel geheugen erin zitten van 2 x 512 mb. Nu is mijn vraag kan ik er nog 256mb erbij prikken of heeft dit geen zin?

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Kijk op de site van de fabrikant van je moederbord of in je manual ;)

Zie ook de PMG FAQ en dan vooral de kopjes:
Welke processor/moederbord/geheugen moet ik nemen?
Hoeveel/welk geheugen kan ik maximaal op mijn mobo plaatsen?
Hoe zit het met de geheugen compatibiliteit?
Kan ik verschillende merken/groottes/snelheden geheugen mixen?

En dan hebben we nog de RAM FAQ :)

[ Voor 117% gewijzigd door Rone op 27-09-2005 20:43 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Welkom om GoT ;)

Allereerst lees Policy: Alle regels die op het forum gelden verder zou ik gewoon in de handleiding van je mobo kijken daar staat het ongetwijfeld in.

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Verwijderd

Topicstarter
Ja oke dat begrijp ik maar ik heb geen handleiding meer ervan omdat het moederbord al aardig gedateerd is vandaar.

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:18

DaWaN

'r you wicked ??

Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 20:42:
Ja oke dat begrijp ik maar ik heb geen handleiding meer ervan omdat het moederbord al aardig gedateerd is vandaar.
Hebben wij hier op GoT dan een glazen bol? |:( Misschien is deze post ter overdaad, maar aan dit topic klopt niets. De titel is fout. De vraag is makkelijk op te zoeken en bovendien geef je veel te weinig informatie over de spullen !

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• Rone
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 20:42:
Dat bedoel ik dus met Welke processor/moederbord/geheugen moet ik nemen?
Aldaar staat:
Het komt concreet hierop neer: er wordt immers van een echte Tweaker verwacht dat hij/zij zélf zijn/haar eisen kan opstellen en daarna zélf op zoek gaat:
• check de specs/info/compatibiliteitslijsten op websites van desbetreffende fabrikanten
bekijk/download de online handleidingen
Kijk dus even op Google.

• loodgieter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-03 14:28

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

Duik in je kast en kijk tussen de PCi sloten (of ergens anders)
Welk merk en type en stamp dat in Google in. mocht je er dan nog niet uitkomen dan kan je altijd hier nog even wat posten.

• Iet
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08-2025

Iet

Err, deze keer gewoon een antwoord op je vraag dan maar... nee, dat kan niet :P

(Ligt het aan mij of is dat voor ons gewoon een open deur? 2x 512 + 1x 256 in DC? ..hoe? Onnodig topic, ok... maar het antwoord is korter dan 4 letters, laat staan 4 5 replies.)

I use a <insert heavy config>."Dude! Solitaire must load like instantly"

Verwijderd

Topicstarter
ohw oke im sorry ik ben dus al niet goedd bezig zie ik hier. Dan zal ik maar kijken in de andere topics of ik het zelf kan terug vinden.

• loodgieter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-03 14:28

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

helemaal grappig je post hier je gegevens

geheugen probleem (je zei dat het gedateerd was en wat ik hier zo zie is dit gedateerd :))

en je weet niet welk bord je hebt en waar je het kan vinden |:(

[ Voor 29% gewijzigd door loodgieter op 27-09-2005 20:55 ]

• Rone
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Fart schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 20:50:
Err, deze keer gewoon een antwoord op je vraag dan maar... nee, dat kan niet :P

(Ligt het aan mij of is dat voor ons gewoon een open deur? 2x 512 + 1x 256 in DC? ..hoe?
Jij kunt dus ook even opnieuw gaan lezen, want dat kan namelijk prima, zolang je beide 512MB modules maar in de daarvoor bestemde Dual Channel DIMM-sloten plaatst.
Maar goed, ga er nou niet te diep op in. De TS kon dit gemakkelijk zelf vinden.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:34

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Flugel22, welkom op GoT :)

Zoals je merkt aan de reacties van sommige anderen kunnen we niet zoveel met de vraag die je stelt omdat je heel weinig informatie geeft. Ik zou je aanraden om op te zoeken wat voor moederbord je hebt (er staan tips in de PMG FAQ voor als dat niet gelijk duidelijk is) en dan op de site van de fabrikant een handleiding te downloaden. Daar staat waarschijnlijk de juiste informatie in. Let vooral op wat je chipset (zit op moederbord, exact welke staat in de specs van je bord) aankan qua combinaties en hoeveelheden en op welke modules getest zijn met je bord (staat op de sites van de betere fabrikanten).

Dat gezegd hebbende, DaWaN, een stuk vriendelijker mag ook wel (zeker aangezien jouw eigen geschiedenis hier op GoT... :X ) en Fart, jij kunt helemaal niet weten of het wel of niet kan - dat hangt af van welk chipset hij heeft en dat weten we juist niet 8)7

Kortom, voor meerdere mensen (nadrukkelijk niet alleen de TS) is het lezen van FAQs en de GoT Huisregels geen overbodige luxe :z

Sowieso zijn de meeste reacties na die van r00n eigenlijk overbodig ;)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.