Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Speedfan voltage resultaten zijn verontrustend

Pagina: 1
Acties:
  • 186 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Ik krijg sinds kort af en toe BSODs (MACHINE_CHECK_EXCEPTION) en eerst dacht ik dat het een softwarematig probleem was, maar toen las ik dat het ook kan liggen aan een voedingprobleem.
Dus, speedfan gedownload en gedraaid met de volgende resultaten:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~willi408/Speedfan.jpg

let vooral op de -12v en de -5v in het rechterblokje.. dit is toch niet zo goed?
Fan2 blijkt ook stil te staan... klopt ook niet echt?
Ik snap er in ieder geval de ballen van... ik hoop dat iemand me kan helpen.
Groetjes

[edit] machine specs, misschien handig.

Asus A8N-E
Athlon64 3500+
4x512 DDR (twinmos)
ati x850xt PE
SB audigy 2 zs
3x80GB harde schijf
sweex 400watt voeding

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2005 17:15 ]

Verwijderd

Dat fan 2 stil staat, is nog niet echt een probleem, dat is wss een niet aangesloten fan.

Ik vermoed dat het een probleem is met je voeding, die voltages zijn niet echt goed 8)7

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:55

_Ernst_

Mark It Zero!

Klopt allemaal wel hoor, de negatieve voltage zijn niet belangrijk. Ze worden vrijwel niet meer gebruikt, en de kans dat ze niet eens worden uitgelezen bestaat ook. Die kun je dus gewoon negeren.

Temperaturen zien er ook prima uit verder, en de voltages opzich ook (iig allemaal binnen de norm)

Last.fm

Verwijderd

_Ernst_ schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 17:09:
Klopt allemaal wel hoor, de negatieve voltage zijn niet belangrijk. Ze worden vrijwel niet meer gebruikt, en de kans dat ze niet eens worden uitgelezen bestaat ook. Die kun je dus gewoon negeren.

Temperaturen zien er ook prima uit verder, en de voltages opzich ook (iig allemaal binnen de norm)
Waarom krijgt hij wel de BSOD's dan? Waarschijnlijk een ander probleem dus?

Verwijderd

Topicstarter
Klopt niet echt, ofwel? :)
Is dit dan de reden van de BSOD's?
Het is trouwens een sweex 400 watt voeding.

[edit] andere berichten ook gelezen...

Dus wat zou het dan kunnen zijn? ik heb gehoord dat de nvidia IDE drivers helemaal verkeerd zijn, en die staan nu wel geinstalleerd (nieuwste versie).

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2005 17:13 ]

• _Ernst_
  • Laatst online: 11:55

_Ernst_

Mark It Zero!

Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 17:11:
[...]

Waarom krijgt hij wel de BSOD's dan? Waarschijnlijk een ander probleem dus?
Waarschijnlijk is zijn screenshot niet onder full load gemaakt. Dus het kan best zijn (ook aan het merk voeding te zien) dat de spanning erg inzakt als hij word belast, en dan kun je idd BSOD's krijgen...

Last.fm

Verwijderd

Topicstarter
_Ernst_ schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 17:14:
[...]

Waarschijnlijk is zijn screenshot niet onder full load gemaakt. Dus het kan best zijn (ook aan het merk voeding te zien) dat de spanning erg inzakt als hij word belast, en dan kun je idd BSOD's krijgen...
Deze screenshot heb ik inderdaad niet onder full load gemaakt. Maar voordat ik die screenshot maakte had ik wel 2 uur battlefield2 erop zitten, zonder problemen.
De bsods komen vooral voor bij het opstarten van de computer, of net nadat windows is geladen.

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-11 21:06

B-lennium

Volvo 164 1975!

Even windows opnieuw installeren dan maar denk ik

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-11 13:37
Als je zon error van machine hex exception krijgt, ram je die in google en de eerste hit vertelt je er alles over:
http://support.microsoft.com/?kbid=329284

Waar dus een paar kernpunten staan:
"Stroomvoorziening met pieken, overbelaste stopcontacten, overbelaste stroomvoorzieningen en onderbroken stroomvoorzieningen kunnen zorgen dat de computer instabiel wordt. Zorg ervoor dat u een stabiele, betrouwbare stroomtoevoer hebt voor de computer."

"Beschadigd geheugen of geheugen dat niet geschikt is voor uw computer"

MAW je voeding kan het dus inderdaad zijn. Sweex is nou niet bepaald een merk waarvan ik zeg joepie, ik koop liever iets merkloos dan van sweex eigenlijk. Koop gewoon een echte voeding en geen el cheapo rommel van sweex.

Wat je ook kan proberen, is met memtest86 je memory controleren. het zou iig een mogelijke fout kunnen zijn, de kans erop is niet echt groot als je normaal met je spullen omgaat maar het is wel slim om het uit te sluiten.

Daarnaast zijn die progsels die je voltmeten niet echt betrouwbaar. Ik bedoel voor 60 euro heb je tegenwoordig een mobo met echt extreem veel functies, en het lijkt mij niet dat ze daar voltmeters van kwaliteit in zetten. Pak gewoon een multimeter en meet de voltages op, dan heb je teminste zekerheid dat het goed of niet goed zit.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-11 21:46

Nox

Noxiuz

hang een multimeter ertegenaan. onjuiste waardes kunnen op die manier soms zeer goede waardes opleveren.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Verwijderd

Topicstarter
Was ik even vergeten te melden, ik heb al memtest gedraaid. Geen errors, dus daar ligt het niet aan.

Widowmaker, wat voor merk voeding raad je aan? Ik had al een asus 450 watt gezien voor een redelijke prijs... is dat okee?

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2005 01:27 ]

• bastian.hoen
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-09-2024
denk niet dat je voeding gaar is maar wat je wel kunt doen is
wat al eerder gemeld is pak 2 multie meters neem een molex conector
pak de 5 volt lijn met een nul lijn pak de 12 volt lijn met een nul lijn(dit zijn de meest gebruikte volten) en start windows op of ga een groot spel spelen hou vervolgens de je volten in de gaten krijg je nog steeds fouten en zijn de volten goed dan zal je de conector van je moederbord er ook bij moeten pakken maar dan moet je wel creatief zijn of met zijn 2en dan kan er 1 de volten meten en de andere het spel spelen voor de deze volten moet je even je handleiding raadplegen deze weet ik ook niet uit mijn hoofd klinkt heel moeilijk maar is heel makelijk
meet je voeding nooit onbelast daar krijg je geen goede resultaten van

veel sterkte met het meten

gr bastian })

• HENNEP
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-07 09:51

HENNEP

Just Someone

wat een onzin hier,

die voltage's zien er perfect uit!

Als je BSOD's krijgt, draai MEMTEST op je geheugen.

Nog steeds geen fouten, dan even je BIOS opnieuw instellen, en eventueel als laatste controle windows herinstalleren.

Doet het probleem zich nog steeds voor, dan moet je verder kijken naar je hardware onderdelen.
en nogmaals, je voltage's zien er perfect uit, zoals je snelheid van je fans en temps ook!

Verwijderd

HENNEP schreef op woensdag 28 september 2005 @ 12:08:
wat een onzin hier,

die voltage's zien er perfect uit!

Als je BSOD's krijgt, draai MEMTEST op je geheugen.

Nog steeds geen fouten, dan even je BIOS opnieuw instellen, en eventueel als laatste controle windows herinstalleren.

Doet het probleem zich nog steeds voor, dan moet je verder kijken naar je hardware onderdelen.
en nogmaals, je voltage's zien er perfect uit, zoals je snelheid van je fans en temps ook!
Je moet beter lezen, memtest heeft ie al gedraaid en dat was ok.
ik had een voeding die het prima deed maar onder load zakte de voltages wel wat in.
Tot ik op een lanparty zat, eerst een paar bsod en daarna ging de pc uit ging en niet meer aan.
Voeding van binnen net zo zwart als van buiten, exit voeding.

Voor welke voeding je moet hebben moet je in overige hardware zijn, daar is een speciaal topic voor waar je je specs neer kunt zetten of gewoon even lezen en kijken naar iets gelijkwaardigs.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga windows opnieuw installeren, met alle drivers waarmee de PC origineel kwam. Hopelijk komt het dan weer allemaal goed, anders kom ik hier weer terug! :) Bedankt voor de hulp hoor.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, windows installeren ging niet echt goed. Tijdens de installatie kreeg ik een error dat er een bepaald bestand niet gekopieerd kon worden...

Op een andere harde schijf staat er nog een "schone" windows installatie, en die kan ik wel opstarten, maar af en toe duurt het verschrikkelijk lang, en dan zie ik de leds van de harde schijf wel continu branden.
Ik heb met behulp van de windows debugger een kijkje genomen in de minidump directory, en blijkbaar is het constant "ntoskrnl.exe" die het probleem veroorzaakt.
De blue screens die ik constant krijg komen bij het opstarten voor, of als ik een willekeurige actie uitvoer, of als de computer gewoon een tijdje aanstaat terwijl ik er niets mee gedaan heb.

Het begint er toch sterk op te lijken dat het probleem bij de voeding ligt, of niet?

• bastian.hoen
download is nieuwe drivers voor je moederbord/videokaart/etc
ik had ook het probleem dat als ik even niks deed op de computer dat ik een blauw scherm kreeg
en dat was na het installeren van nieuwe drivers over
wat je ook nog kunt proberen controleer alle contact punten op de kaarten en alle connectors op corrossie
nou sterkte we horen het wel wat het geworden is

gr bastian })

• teun-v
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online

teun-v

Koffie? ja graag...

Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2005 @ 23:07:
Nou, windows installeren ging niet echt goed. Tijdens de installatie kreeg ik een error dat er een bepaald bestand niet gekopieerd kon worden...

...
Dan zou ik het toch nog even een blik nemen op je hardware. ik heb dit een keer gehad lag bij mij aan een reepje geheugen met slecht kontact. Maar kan ook door andere hardware worden veroorzaakt. Een driver probleem zou ik laten varen want in dit stadium worden er geen drivers geladen voor exotische zaken.

Ook gek op Ovalracen? | Canon EOS 350 D | Canon EF-S 10-22mm F/3.5-4.5 | Sigma 17-70 F/2.8-4.5 DC Macro | Canon EF 70-200 F/2.8L USM | >Blog< |

• brinkdinges
  • Laatst online: 14-10 11:03
Ik ben toch niet de enige die denkt dat die voeding dat allemaal absoluut niet kan trekken? :X Iemand had al google-results laten zien, waarin staat dat de voeding overbelast is.

Je hebt zoveel geld uitgegeven aan hardware, dan moet je zeker nog even wat extra gaan uitgeven aan een goede voeding. Dan loopt het hoogstwaarschijnlijk veel beter :)

Casemod: Cubeleon

• Berik
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-12-2023
Sweex, Q-tec en dat soort merken horen simpelweg niet in een beetje fatsoenlijke pc/netwerk thuis. Het zijn leuke apparaten, maar als je iets meer als heel erg simpele dingen ermee wil doen, zit al gauw tegen de limieten aan.
* Berik heeft zelf ervaring met zowel voedingen als netwerk-apparatuur
Alles van die merken is vroegtijdig overleden, zet je er een echt merk tegenover, merk je direct een aanzienlijke prestatie verbetering.

Verwijderd

Aangezien memtest geen fouten gaf (als is memtest niet foolprrof) en je constant de meeste wazige hardware errors hebt zou ik toch echt eens een andere voeding proberen als ik jou was.

Verwijderd

voeding is het probleem niet, je moet eens even al je hardware eruit trekken en opnieuw erin doen. Ik denk dat je ergens een slecht / rot contactje heb. Dus even atx kabel eruit en ook even het geheugen eruit etc.

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-11 10:38

Gutteguttegut

CEO of TFD

Hoe herkenbaar, ik had dezelfde problemen met deze zelfde voeding :)
Na de voeding vervangen te hebben door een Huntkey voeding is mn pc weer stabiel en nog een slag stiller ook. Voor het geld hoef je het niet te laten.

Ik zou het gewoon een keer proberen (een andere voeding) dan kun je die optie eventueel uitsluiten voor je verder gaat zoeken, maar ik geef je grote kans dat een andere (goede) voeding je problemen in 1x oplost.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• brinkdinges
Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2005 @ 10:27:
voeding is het probleem niet, je moet eens even al je hardware eruit trekken en opnieuw erin doen. Ik denk dat je ergens een slecht / rot contactje heb. Dus even atx kabel eruit en ook even het geheugen eruit etc.
Waarom zou het de voeding niet kunnen zijn? Ik vind het nogal wat hardware voor dat kleine voedinkje.

Verwijderd

waarom met zulke hardware, bezuinigen op je voeding?

ik bedoel:

Asus A8N-E
Athlon64 3500+
4x512 DDR (twinmos)
ati x850xt PE
SB audigy 2 zs
3x80GB harde schijf

is toch wel redelijk mid-high end
waarom dan in godsnaam een sweex voeding?

ik durf je op papier wel te geven dat als jij een enermax (oid) aan dit systeem koppelt jou BSOD's minder / weg zijn

400 W sweex wil zeggen de max belasting (piek) het werkelijk vermogen is waarschijnlijk ROND de 300 W en dat is naar mijn mening veel te karig voor jou systeem.

Dat hij nog boot vind ik al een wonder
brinkdinges schreef op donderdag 29 september 2005 @ 08:47:
Ik ben toch niet de enige die denkt dat die voeding dat allemaal absoluut niet kan trekken? :X Iemand had al google-results laten zien, waarin staat dat de voeding overbelast is.

Je hebt zoveel geld uitgegeven aan hardware, dan moet je zeker nog even wat extra gaan uitgeven aan een goede voeding. Dan loopt het hoogstwaarschijnlijk veel beter :)
:>

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2005 13:38 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2005 @ 10:27:
dat baseer jij op waarden die SpeedFan uitleest??

zelfs mijn enermax 500W geeft af en toe een rare waarde, maar die is toch wel degelijk rockstabiel.

ik bedoel hiermee te zeggen vertrouw speedfan niet blindelings, ik denk dat het wel degelijk aan de voeding ligt; gezien de hardware

Verwijderd

nog ff een losse opmerking, ik zie dat je 4x 512 MB in je geheugen bankjes hebt zitten.

dit kan (buiten memtest om) in stress situaties ook een instabiel systeem veroorzaken, je kan beter of 2x 512 MB draaien of 2x 1 GB.

Als het goed is staat dit ook vermeld in je handleiding van je mainboard

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 17:07:
Dat fan 2 stil staat, is nog niet echt een probleem, dat is wss een niet aangesloten fan.

Ik vermoed dat het een probleem is met je voeding, die voltages zijn niet echt goed 8)7
Ik heb ditzelfde probleem met een bak van me broertje... Daarvan is een condensator ooit kapot geweest. Die heb ik vervangen en nu geeft hij ook telage volts aan bij idd ook de -12 en de -5...

Heb ook andere voedingen getest, die geven allemaal hetzelfde probleem. kan dus ook je mobo zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Daar ben ik weer :)
Poe, een hoop replies... dank allemaal.
download is nieuwe drivers voor je moederbord/videokaart/etc
ik had ook het probleem dat als ik even niks deed op de computer dat ik een blauw scherm kreeg
en dat was na het installeren van nieuwe drivers over
wat je ook nog kunt proberen controleer alle contact punten op de kaarten en alle connectors op corrossie
nou sterkte we horen het wel wat het geworden is

gr bastian
Ik kan niet eens windows installeren :) Maar ik houdt sowieso altijd drivers uptodate hoor.
Dan zou ik het toch nog even een blik nemen op je hardware. ik heb dit een keer gehad lag bij mij aan een reepje geheugen met slecht kontact. Maar kan ook door andere hardware worden veroorzaakt. Een driver probleem zou ik laten varen want in dit stadium worden er geen drivers geladen voor exotische zaken.
Memtest zou dit dan moeten zien toch? Heb gisteren memtest nog een keer gedraaid, zonder problemen.
waarom met zulke hardware, bezuinigen op je voeding?

ik bedoel:

Asus A8N-E
Athlon64 3500+
4x512 DDR (twinmos)
ati x850xt PE
SB audigy 2 zs
3x80GB harde schijf

is toch wel redelijk mid-high end
waarom dan in godsnaam een sweex voeding?

ik durf je op papier wel te geven dat als jij een enermax (oid) aan dit systeem koppelt jou BSOD's minder / weg zijn

400 W sweex wil zeggen de max belasting (piek) het werkelijk vermogen is waarschijnlijk ROND de 300 W en dat is naar mijn mening veel te karig voor jou systeem.

Dat hij nog boot vind ik al een wonder
Je hebt helemaal gelijk... ik had nooit zon sweex voeding moeten kopen. Ik heb op een website gekeken hoeveel mijn PC aan vermogen gebruikt, en dat kwam neer op rond de 330-340 watt... en als die sweex inderdaad zo bagger is als je zegt, dan is dit ongetwijfeld het probleem.
Ik denk dat ik voor een coolermaster true power voeding dit keer ga :)
Go of no-go? :)
nog ff een losse opmerking, ik zie dat je 4x 512 MB in je geheugen bankjes hebt zitten.

dit kan (buiten memtest om) in stress situaties ook een instabiel systeem veroorzaken, je kan beter of 2x 512 MB draaien of 2x 1 GB.

Als het goed is staat dit ook vermeld in je handleiding van je mainboard
Deze problemen had ik al toen ik er nog 2x512 MB in had zitten, die andere twee reepjes kreeg ik afgelopen dinsdag pas binnen.

• brinkdinges
Coolermaster True Power zijn goede voedingen :)

Lees voor advies eventueel nog Welke voeding heb ik nodig? Deel 13

[ Voor 5% gewijzigd door brinkdinges op 29-09-2005 16:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Yep, dat heb ik ook uit die thread. Beste kwaliteit/prijs verhouding, wordt er beweerd.

• AMD 64
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

(overleden)
Ik kan je ook wel een andere voeding aanraden, de Tagan 480W ook een erg goede voeding!

Waterchiller te koop 250 euro. Mail voor info!

Verwijderd

ik heb dit zelfde probleem gezien bij iemand, alleen als je de multimeter erop houd is alles wel goed waarschijnelijk een software bug dus! :o

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2005 @ 13:36:
[...]

dat baseer jij op waarden die SpeedFan uitleest??

zelfs mijn enermax 500W geeft af en toe een rare waarde, maar die is toch wel degelijk rockstabiel.

ik bedoel hiermee te zeggen vertrouw speedfan niet blindelings, ik denk dat het wel degelijk aan de voeding ligt; gezien de hardware
NEE DAT BASSEER IK NIET OP SPEEDFAN maar op ERVARINGEN!! Ik heb hetzelfde probleem toch ook gehad :r (nofi)

Verwijderd

Die hardware verdient rustig een Zalman of Coolermaster voeding van 400 watt of hoger.
Duurdere voedingen komen dichter bij hun beloofde vermogen in de buurt.

Over die spanningspieken is met zo'n goedkope voeding niet te praten. Wellicht is er zeer bezuinigd op condensatoren (RM-filter) en de gelijkrichter. De spanningslijn moet onder belasting stabiel blijven en goedkope voedingen zijn hier slecht in. En al zou die Sweex het trekken dan nog.

Doe je hardware een groot plezier en haal zo snel mogelijk een degelijke voeding. Een goed advies.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2005 22:10 ]

Verwijderd

Hier zijn echt een hoop mensen met een glazen bol die metteen kunnen zien wat het probleem is.

Ik heb ongeveer hetzelfde systeem met 2x512+4x256 MB erin zitten die wordt getrokken door een Enermax 365 watt, totaal geen stabiliteitsproblemen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 22:08:
Die hardware verdient rustig een Zalman of Coolermaster voeding van 400 watt of hoger.
Duurdere voedingen komen dichter bij hun beloofde vermogen in de buurt.
Ik zou een Tagan adviseren - ik had er al een toen de heren tweakers het merk nog niet vertrouwden ;) en deze haalt wel het beloofde wattage. Ik heb een 380 Watt versie, en die moet het volgende systeem in leven houden:

Asus A7N8X
Athlon XP 2800+
GeForce 6600GT AGP
2X 512 MB PC2700
Terratec DMX X-fire
Highpoint RocketRaid 1520
2x 40GB
2x 80GB
DVD brander
DVD speler
5 case fans
Baybus
Tig van USB spullen

En hij geeft geen commentaar of BSOD' s
Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 22:19:
Hier zijn echt een hoop mensen met een glazen bol die metteen kunnen zien wat het probleem is.

Ik heb ongeveer hetzelfde systeem met 2x512+4x256 MB erin zitten die wordt getrokken door een Enermax 365 watt, totaal geen stabiliteitsproblemen.
Dat heet ervaring... Menigeen hier kan je de drama' s omtrent Qtec 550 watt dual fan gold we vertellen.

Sweex dat zijn nou eenmaal de goedkoopste van de goedkoopste voedingen en er moet toch ergens op bezuinigd zijn... En geloof bij die Enermax is nergens ook maar een kantje afgesneden om het zo maar te stellen.

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2005 22:34 ]

Verwijderd

Zal ik ook even gaan opsommen wat mijn Enermax allemaal heeft te trekken? als ervaringsdeskundige dan he..... B)

Gigabyte 8KNXP rev 2
Pentium 4 2.4GHz
2GB geheugen (Samsung)
ASUS V9999GE 6800 @ Ultra
Audigy 1
3ware 7000-2 ATA RAID Controller
Promise TX2 IDE controller
2x 200GB Maxtor
1x 40G WD 10.000RPM
1x 120G WD
2x DVD lezer
1x CD Brander
1x DVD Brander
6x case fan

Meeste USB meuk heeft een voeding van zich zelf.....

Never nooit niet misgegaan, zelfs niet als die 6800 het zwaar krijgt. en dat voor 365 watt jaja O-)

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 23:59:
Zal ik ook even gaan opsommen wat mijn Enermax allemaal heeft te trekken? als ervaringsdeskundige dan he..... B)

Gigabyte 8KNXP rev 2
Pentium 4 2.4GHz
2GB geheugen (Samsung)
ASUS V9999GE 6800 @ Ultra
Audigy 1
3ware 7000-2 ATA RAID Controller
Promise TX2 IDE controller
2x 200GB Maxtor
1x 40G WD 10.000RPM
1x 120G WD
2x DVD lezer
1x CD Brander
1x DVD Brander
6x case fan

Meeste USB meuk heeft een voeding van zich zelf.....

Never nooit niet misgegaan, zelfs niet als die 6800 het zwaar krijgt. en dat voor 365 watt jaja O-)
En heb je het allemaal ook al eens op een 400 Watt Sweex (oid) gehad :+ Nou met de USB spullen met voeding erbij heb ik nog meer meuk ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2005 22:00 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 17:11:
Het is trouwens een sweex 400 watt voeding.
Ik denk dat dat het probleem is. :P

edit: zoals hierboven ook al enkele malen is gezegd: Tagen maakt hele goeie voedingen, heb er hier ook 1 (480W), is verschrikkelijk stabiel, en hartstikke stil.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2005 20:00 ]

• Micha
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Is je vcore niet erg laag? Geen idee wat dat bij amd 64 moet zijn.. Maar lijkt me wat laag.

Verwijderd

MicDis schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 21:51:
Is je vcore niet erg laag? Geen idee wat dat bij amd 64 moet zijn.. Maar lijkt me wat laag.
Mijn amd64 3000+ draait lekker op 1,34 V (grofweg)

1,38 V is een perfecte waarde voor een AMD64
Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 21:20:
[...]

NEE DAT BASSEER IK NIET OP SPEEDFAN maar op ERVARINGEN!! Ik heb hetzelfde probleem toch ook gehad :r (nofi)
Bleef je caps hangen? :+

Ook ik reageerde uit ervaring; zoals ik het verhaal las was er voor mij maar 1 conclusie ;)

• Stamgastje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-02-2020
Voordat we zomaar concluderen dat het de voeding is: is er geen mogelijkheid om Windows weer aan de praat te krijgen? Zo ja, draai dan eens een aantal uren motherboard monitor, ook onder flinke belasting en laat deze de waardes van je voedingslijnen loggen.

Edit: hmm, oh ja, mbm wordt niet langer ontwikkeld. Mocht je moederbord niet ondersteund worden, zoek dan eens een ander programma dat de waardes uitleest (PC Probe van Asus zelf misschien, klik!) en laat dat een logboek bijhouden.

[ Voor 42% gewijzigd door Stamgastje op 05-10-2005 14:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Morgen komt de nieuwe voeding als het goed is binnen, ik zal zsm laten weten of het allemaal weer goed werkt. Bedankt voor de hulp he!

Verwijderd

Topicstarter
Het heeft allemaal iets langer geduurd, maar de voeding is binnen en geinstalleerd :)
Mooi verpakt allemaal, jammer dat ik geen 3,5" bay over heb voor dat vermogen metertje...
Ben nu windows weer aan het installeren, hopen dat al mijn problemen nu over zijn.
Anders horen jullie het wel! Bedankt voor alle hulp.

Verwijderd

Topicstarter
Nadat ik windows geinstalleerd had ben ik gelijk aan het testen (lees:gamen) geslagen en tijdens het installeren van BF2 kreeg ik helaas weer een BSOD (MACHINE_CHECK_EXCEPTION, zelfde als altijd). Vloekend zette ik de PC weer uit, maar ditmaal haalde ik de kabels uit mijn andere twee harde schijven (2x SATA 80gb).
De computer loopt nu alweer een tijdje stabiel, dus ik heb de harde schijven weer aangesloten, en het lijkt erop dat de problemen over zijn.
Het probleem zou dan toch hebben gelegen aan een slechte verbinding met de harde schijven.
Hopelijk zijn de problemen nu toch echt voorbij.

De voeding werkt overigens uitstekend, ik heb nu even mijn floppy drive verwisseld met dat grappige vermogen metertje, en zelfs tijdens 3Dmark05 kwam het naaldje niet verder dan 150watt (is dit raar?). Kreeg een mooie score van 6365 punten :).

Dus als iemand met hetzelfde probleem kampt, éérst alle hardware checken, kabeltjes los trekken, opnieuw installeren etc.

Nogmaals bedankt voor alle hulp.

• bastian.hoen
niet om je af te zeiken maar dit heb ik even lettelijk uit de tekst

je moet eens even al je hardware eruit trekken en opnieuw erin doen. Ik denk dat je ergens een slecht / rot contactje heb. Dus even atx kabel eruit en ook even het geheugen eruit etc.

maar goed veel plezier met het gamen

gr bastian

Verwijderd

De computer loopt nu alweer een tijdje stabiel, dus ik heb de harde schijven weer aangesloten, en het lijkt erop dat de problemen over zijn.
Het probleem zou dan toch hebben gelegen aan een slechte verbinding met de harde schijven.
Hopelijk zijn de problemen nu toch echt voorbij.
Zo te zien ben ik de enige in dit topic geweest die iets nuttigs heeft gezegd :/
Pagina: 1