Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[feature] definieren van variabelen voor gebruik in reacties

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Ik loop tegen een klein probleempje aan. Binnenkort kan ik waarschijnlijk minder gebruik gaan maken van het domein waar ik mijn plaatjes host die ik in reacties gebruikt heb.
Nu heb ik voor mezelf een nieuw domein geregged (doe eens een gok :) ) en ik zat te bedenken hoe je zoiets zou kunnen "automatiseren" voor het geval je van hoster of domein gaat veranderen.
Niets zo vervelend als een topic waarin de links en plaatjes niet meer werken zeg maar.

Maar goed, toen kwam ik op het idee om bijvoorbeeld $HOST (beetje Bash-achtig) te kunnen gebruiken in een post, zodat je alleen die variabele zou kunnen aanpassen in je MyReact en dat alle oude reacties dan ook verwijzen naar die nieuwe host.

Een andere feature die ik (dus) ook zou willen is een query-replace mogelijkheid op de oude reacties. (uiteraard alleen je eigen reacties)
Bijvoorbeeld "http://www.fmf.nl/~gijs/GoT/" vervangen door "http://GoT.TD-er.nl/" of als die variabelen werken "$HOST".
Uiteraard moet je voorkomen dat mensen daarmee ongewild de hele boel om zeep kunnen helpen, dus zou het wenselijk zijn om alle mogelijke dingen die je gaat vervangen in een lijstje te zetten en eventueel aan te geven dat je die niet wilt vervangen, maar het lijkt me dus vrij veilig om in eerste instantie alleen query's die beginnen met http:// toe te staan (en een overzicht van de query-history lijkt me handig)

Is zoiets haalbaar?

Een ander voordeel van variabelen is natuurlijk dat je ook eigen ubb-achtige-code kunt verzinnen.
Persoonlijk kan ik bijvoorbeeld maar niet onthouden hoe de syntax is van een anchor. Die moet ik telkens weer opzoeken.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-11 09:42

JHS

Splitting the thaum.

Als je dat soort variabelen hebt moeten al je oude posts worden geherparsed als je hem aanpast :) . En daarom is dat, iirc, de vorige keer dat dit werd voorgesteld ook afgeschoten :) .

DM!

• TD-er
  • Nu online
JHS schreef op maandag 26 september 2005 @ 20:30:
Als je dat soort variabelen hebt moeten al je oude posts worden geherparsed als je hem aanpast :) . En daarom is dat, iirc, de vorige keer dat dit werd voorgesteld ook afgeschoten :) .
Mijn idee is dus dat die dingen bij het weergeven worden ingevuld, net zoals smiles.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-11 09:42

JHS

Splitting the thaum.

TD-er schreef op maandag 26 september 2005 @ 20:35:
[...]Mijn idee is dus dat die dingen bij het weergeven worden ingevuld, net zoals smiles.
Als je nu een ubb code in een post stopt, wordt die geparsed, er wordt dan, afaik, een aparte versie opgeslagen met de output zoals die naar de browser moet. Als je dus iets verandert aan wat die ubb code betekent, moeten al jouw posts, en die van degene die jouw quoten, opnieuw geparsed worden, de opgeslagen versie moet worden verandert. En dat kost wel wat load :) .

DM!

• Pacjack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:37
JHS schreef op maandag 26 september 2005 @ 21:59:
Als je nu een ubb code in een post stopt, wordt die geparsed, er wordt dan, afaik, een aparte versie opgeslagen met de output zoals die naar de browser moet. Als je dus iets verandert aan wat die ubb code betekent, moeten al jouw posts, en die van degene die jouw quoten, opnieuw geparsed worden, de opgeslagen versie moet worden verandert. En dat kost wel wat load :) .
Juist. Alleen dit is al een enorm nadeel.

⌘ | deze gebruiker weet waar zijn handdoek is

• TD-er
  • Nu online
Het query-replacen mag wat mij betreft ook wel in een grote batch 's nachts verwerkt worden, van alle gebruikers in een keer.
Zo heel vaak hoeft een update zoals ik beschreef niet uitgevoerd te worden, maar om nou de admins te vragen of ze dat voor 1 gebruiker zouden kunnen willen aanpassen vind ik ook een beetje veel van het goede.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Beter idee is volgens mij allang voorgesteld; het gebruik van de image tag als volgt:

code:
1
[img]asdf.jpg[/img]

wat wordt omgezet naar

code:
1
[img]http://domein.com/photos/asdf.jpg[/img]

Het http://domein.com/photos/ is iets wat dan uit je preferences komt :)
JHS schreef op maandag 26 september 2005 @ 21:59:
[...]
Alleen jouw posts; niet van degene die jouw quoten hoor ;) Verder valt het wel mee met die load; de berichten worden pas opnieuw geparsed als ze worden bekeken wat de load enigsinds verdeelt :)

[ Voor 57% gewijzigd door Spider.007 op 26-09-2005 23:55 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Hierboven werd er al een opmerking over gemaakt, maar bij de preferences geldt het helemaal: wat gebeurt er als mensen je quoten?

• TD-er
  • Nu online
Dat idee van Afbeeldingslocatie: http://bla.jpg is inderdaad ook handig, maar volgens mij werkt dat nu nog niet, of wel?
In elk geval kan ik nergens zien waar de hoofdurl kan worden neergezet.

@Chem, een jaar geleden :)
Er zijn dus wel mensen die het een handige feature vinden en het ook wel eens een keertje willen gaan gebruiken :)

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

GlowMouse schreef op maandag 26 september 2005 @ 23:55:
[...]

Hierboven werd er al een opmerking over gemaakt, maar bij de preferences geldt het helemaal: wat gebeurt er als mensen je quoten?
Lijkt mij dat dat hetzelfde zal gaan als /me. Ik kan me nog herinneren dat heel lang geleden dit nog door de war werd gehaald (volgens mij nog in de Topix tijd), maar dat is nu allang opgelost. :)

Signature

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

TD-er schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 01:47:
Dat idee van [afbeelding] is inderdaad ook handig, maar volgens mij werkt dat nu nog niet, of wel?
In elk geval kan ik nergens zien waar de hoofdurl kan worden neergezet.

@Chem, een jaar geleden :)
Er zijn dus wel mensen die het een handige feature vinden en het ook wel eens een keertje willen gaan gebruiken :)
Nope, maar dat zou de enige manier zijn waarop we zoiets zouden implementeren; het gebruik van $variabelen in posts is echt overdone voor een forum en haalt de performance erg naar beneden. Over die image-tag gaan we dus nog eens nadenken; maar het idee met variabelen gaat er niet komen :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.