Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Persoonlijke HoofdURL opgeven voor plaatjes ed

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-11 11:24

evaarties

Powerball @ 12.582

Topicstarter
Ik zal het even uitleggen:

Iedere tweaker heeft wel plaatjes die hij host om in z'n berichten te zetten (bv bij een casemod). Sommige hosten deze op zo'n picturesite, maar ook zoals ik op een eigen site.

Nu ga ik deze site opdoeken en alles verplaatsen.

Bij deze actie werken uiteraard mijn oude links niet meer, ik kan vragen of een modje een replace where bla bla uitvoerd op mijn berichten, maar dat is onbegonnen werk.

Ik dacht zelf aan het volgende om zulke problemen in de toekomst te verminderen:

Geef de mogelijkheid om in je profiel je standaard tweakers url op te geven. In mijn (oude) geval:

http://home.hccnet.nl/e.c.vaarties/tweakers/

En maak een nieuwe BB code zoals bv [homeurl/].

In berichten zou het er dan als volgt uitzien:

Hoi! Bekijk mijn mooie plaatje: [img][homeurl+kerstboom.jpg/][/img]. Of download hier een filmpje: [homeurl+racemonster.wmv/].

Dit wordt dan vertaald naar:

Hoi! Bekijk mijn mooie plaatje: [img]http://home.hccnet.nl/e.c.vaarties/tweakers/kerstboom.jpg>.[/img].

En bij het verhuizen van je website hoef je alleen die homeurl aan te passen, oude postings werken dan ook vaker nog gewoon goed.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Dit gaat denk ik niet lukken, aangezien posts niet real-time geparsed worden, maar alleen bij het posten/updaten.. :)

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-11 20:03

chem

Reist de wereld rond

ik vind het een leuk idee, zeker omdat mensen nog wel eens van ISP wisselen en 'oude' plaatjes verloren gaan.

maar goed, zoals osiris zegt: het kan door technische beperkingen helaas niet. Nou, het kan wel maar dan wordt GoT zo traag als stront door een trechter ;)

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:32
Osiris schreef op 23 september 2004 @ 19:59:
Dit gaat denk ik niet lukken, aangezien posts niet real-time geparsed worden, maar alleen bij het posten/updaten.. :)
Een knopje in de admin zou dit eventueel nog wel kunnen fixen. Dan zouden alle posts van de gebruiker opnieuw geparsed worden.
edit:
Of zou dat niet mogelijk zijn Chem? Users als hlpdsk e.d. uitgezonderd uiteraard met zulke belachelijke hoeveelheden posts ;)
Ik vind het een erg goed idee, het is namelijk best irritant om steeds verdwenen afbeeldingen in topics tegen te komen.

[ Voor 13% gewijzigd door djluc op 23-09-2004 20:19 ]

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

Topicstarter
djluc schreef op 23 september 2004 @ 20:18:
[...]
Ik vind het een erg goed idee, het is namelijk best irritant om steeds verdwenen afbeeldingen in topics tegen te komen.
Daar zijn nu dus ook mijn oude posts bij gekomen .. ;(

• Osiris
  • Niet online
't Is wel iets anders, maar hoeveel users zouden hiervan gebruik maken?

Niet iedereen is zo "nobel" om alle plaatjes mee te nemen naar de andere webspace.. Ik niet in ieder geval. Ik back het up en ben allang blij dat ik weer een lege directory voor me heb zonder troep..

Verder heeft het ook geen nut als je opeens plaatjes wilt her-indelen ofzo. Opeens is het niet meer 't mapje /got, maar /got/casemods en /got/overig terwijl je maar 1 "base url" hebt.. Heeft het alsnog geen nut :)

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:26

PromWarMachine

Forsaken Archer

De enige oplossing voor dergelijk probleem, waar ongetwijfeld iedereen zich wel eens aan geergerd heeft, is dat Tweakers.net de mogelijkheid bied om onbeperkt afbeeldingen op hun webspace te zetten, die daar vervolgens minimaal 10 jaar blijven staan.

Wie gaat dat betalen? Tweakers.net in ieder geval niet. :P

Bovendien: Ik gebruik diverse directories / webspaces om naartoe te uploaden.

[ Voor 12% gewijzigd door PromWarMachine op 23-09-2004 21:12 ]

Dividend for Starters

• Osiris
  • Niet online
PromWarMachine schreef op 23 september 2004 @ 21:11:
De enige oplossing voor dergelijk probleem, waar ongetwijfeld iedereen zich wel eens aan geergerd heeft, is dat Tweakers.net de mogelijkheid bied om onbeperkt afbeeldingen op hun webspace te zetten, die daar vervolgens minimaal 10 jaar blijven staan.

Wie gaat dat betalen? Tweakers.net in ieder geval niet. :P
Jij? Neem een abo :Y)
PromWarMachine schreef op 23 september 2004 @ 21:11:
Bovendien: Ik gebruik diverse directories / webspaces om naartoe te uploaden.
Diverse directories hoeft geen probleem te zijn, dat kun je wel met [img]subdir/blaat.jpg[/] oplossen..

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-11 21:54

Zoefff

❤ 

Osiris schreef op 23 september 2004 @ 19:59:
Hoe zit het dan met smileys ed? Worden die bij het editen van een bericht weer "teruggeparsed"?

Een goede oplossing is trouwens om gewoon een T.net abbo te nemen, heb ik ook, en is ideaal voor dit soort dingen :)

[ Voor 18% gewijzigd door Zoefff op 23-09-2004 21:18 ]

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:39

crisp

Devver

Pixelated

Zoefff schreef op 23 september 2004 @ 21:17:
[...]

Hoe zit het dan met smileys ed? Worden die bij het editen van een bericht weer "teruggeparsed"?

Een goede oplossing is trouwens om gewoon een T.net abbo te nemen, heb ik ook, en is ideaal voor dit soort dingen :)
er worden 2 versies van het bericht opgeslagen; een ruwe versie en een geparsede versie; enkel bij een update wordt de ruwe versie opnieuw geparsed.

Intentionally left blank

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Ah oke. Dan is het bij die "homeurl" dus ook vrij makkelijk opnieuw te parsen :)

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:26

PromWarMachine

Forsaken Archer

En dat zegt een niet abonnee, tegen een abo, ROFL :D :P

Dividend for Starters

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

Topicstarter
Zoefff schreef op 23 september 2004 @ 21:17:
[...]

Bij een T.net abbo kan toch ook de url veranderen?

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Gaan plaatjes niet verloren wanneer je je t.net abo opzegt?

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
GlowMouse schreef op 23 september 2004 @ 21:27:
Gaan plaatjes niet verloren wanneer je je t.net abo opzegt?
Ze blijven nog een maand staan.

• Zoefff

Zoefff

❤ 

evaarties schreef op 23 september 2004 @ 21:26:
[...]

Bij een T.net abbo kan toch ook de url veranderen?
Zolang ze geen drastische dingen gaan doen niet.

Je kan je foto's wel ordenen in mappen, en ook verplaatsen, maar omdat die mappen virtueel zijn heeft dat geen invloed op de bestandsnaam.

En ja, je kan je T.net abo idd opzeggen, dan zijn ze wel weg. Moet je dat maar gewoon niet doen :P

• Osiris
  • Niet online
Zoefff schreef op 23 september 2004 @ 21:22:
Ah oke. Dan is het bij die "homeurl" dus ook vrij makkelijk opnieuw te parsen :)
Ehm, nee? :P

Er wordt alleen opnieuw geparsed als jij 1 bericht edit ofzo :) En dat is dan ook maar 1 bericht wat opnieuw geparsed hoeft te worden..
Bedenk eens wat voor load die servers wel niet krijgen als HlpDsK z'n plaatjes-base-url aan zou willen passen 8)7

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Mja, zo'n ramp zal dat toch wel niet zijn. HlpDsK is een extreem voorbeeld, maar die zal dat ook nooit doen omdat ie alles op crewspace heeft staan.

Stel dat een gemiddelde user van 3k posts dit wil doen, dan geeft ie dat gewoon aan bij een admin. Die zet hem in een queue, en om 4 uur 's nachts, als het rustig is, word deze uitgevoerd :)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Als omweg zou je ook gebruik kunnen maken van een redirect service; bijvoorbeeld zoiets als wat ik op http://redirect.spider007.net/ heb staan :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:32
Spider.007 schreef op 24 september 2004 @ 11:08:
Als omweg zou je ook gebruik kunnen maken van een redirect service; bijvoorbeeld zoiets als wat ik op http://redirect.spider007.net/ heb staan :)
Inderdaad! Dat kan een oplossing zijn. * djluc denk dat react ook wel een dergelijke service in zou kunnen bouwen. Je links zouden dan zoiets worden:
code:
1
[img]lalala.jpg[/img]
Dit wordt dan automatisch: http://gathering.tweakers...ges/mijnuserid/lalala.jpg In die map kan je dan met een htaccess gewoon alles doorlinken.

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-11 20:03

chem

Reist de wereld rond

Mjah, alhoewel een leuk idee denk ik dat het vrijwel niet gebruikt gaat worden, en dus de tijd niet waard is.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.