Heb ik mijn boxen opgeblazen?

Pagina: 1
Acties:

• $n@p$hot
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:54
Ik heb aan mijn pc een versterker hangen met 2 boxen (het zijn van die boxen die je bij zo'n alles in 1 set krijgt, maar altijd beter als gewone pc-speakers). Nu is het probleem dat soms mijn boxen alleen nog maar gekraak met veel bas voortbrengen totdat ik er een keer flink opsla. Zijn mijn boxen nu opgeblazen?

Verwijderd

Losse speakers, te hoog uitgestuurd? Als ze het na een klap nog doen lijkt 't me dat je ze niet hebt opgeblazen......

Verwijderd

Draadje los misschien, die gaat misschien weer vast als je erop slaat.

Verwijderd

kan je het frontje er niet afhalen? dan zie je namelijk of ze kapot zijn..

Verwijderd

Op dinsdag 16 januari 2001 16:05 schreef Xanandu het volgende:
kan je het frontje er niet afhalen? dan zie je namelijk of ze kapot zijn..
NOT!

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
Op dinsdag 16 januari 2001 16:08 schreef drLiter het volgende:

[..]
NOT!
wat bedoel je daarmee?? dat ie ze er niet kan afhalen of omdat ie volgens jou niet aan de buitenkant kan zien dat ze kapot zijn???

je kan namenlijk soms wel zien dat ze opgeblazen zijn, heb ik zelf met mijn eigen ogen gezien (gelukkig waren het niet mijn speakers)

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Aaah, daar komt het woordje soms naar voren. Je kan je speakers mechanisch opblazen dwz je rubber ophangring kapot blazen, of elektrisch je spoel doorbranden. De tweede variant kan je niet zien, alleen horen.

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
Op dinsdag 16 januari 2001 16:20 schreef Wekkel het volgende:
Aaah, daar komt het woordje soms naar voren. Je kan je speakers mechanisch opblazen dwz je rubber ophangring kapot blazen, of elektrisch je spoel doorbranden. De tweede variant kan je niet zien, alleen horen.
ik heb gezien dat die spoel ofzo naar buiten gesmolten was

• $n@p$hot
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:54
De rubberen ring is in ieder geval nog heel, maar ik ben er net achter gekomen dat er opslaan ook geen zin heeft. Dat ze het de laatste keer weer deden was gewoon toevalk denk ik

• ShittyOldMan
  • Laatst online: 14-08 15:07
Een dergelijk probleem heb ik ook zelfs twee keer gehad met een subwoofer. Dat was in de tijd dat ik nog het lef had om een Yoko/Marquant(!) sub te kopen.

Anyway, de woofer was niet mechanisch kapot. De ophanging en rubberen rand waren in goede staat. Echter klonkt het geluid zo nu en dan erg krakerig. In het begin alleen in vlagen, later met de dag erger.
Ik kwam er achter dat je de woofer (het chassis, dus niet de kast) maar iets hoefde aan te raken en hij deed het weer. Of je drukte 'm iets in en het geluid was weer goed. [vergelijkbaar met een klap erop geven] Echter naarmate de tijd vorderde ging 'ie steeds verder achteruit en ik kreeg 'm niet meer goed. Jammer maar helaas.
Per direct bij de Conrad een woofer van Cat met precies dezelfde afmetingen besteld. Een half jaar later kreeg ik wederom dezelfde problemen. Achteraf gezien kwam dat gewoon omdat ik het geluid te hard had staan en de uitwijking van de conus (of in ieder geval, dat ding dat heen en weer gaat :)) te groot moet zijn geweest.

Als je mazzel hebt zijn het de draadjes, maar ik vrees het ergste voor je.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Wekkel
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Er kan ook wat troep in de luchtspleet tussen spoel en magneet zitten. Dat levert ook gekraak op. Heb ik wel eens last van bij mijn autowoofertje.

Een spoel die naar buiten smelt heb ik nog nooit gezien. Damn, wat voor feestjes geef jij??
Pagina: 1