Toon posts:

[Asus A8N-E] Internet verbinding niet stabiel?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort heb ik een Asus A8N-E moederbord waar de nVidia nForce 4 Ultra chipset op zit met bijbehorende netwerk/firewall. Na een schone install van Windows XP Pro SP2 met de nForce 6.65 drivers en een mobo bios update na 1008 leek alles prima te werken.

Echter was het laden van een website ietjes trager dan ik gewent was. Maar na het veranderen van de Speed/Duplex Settings van Autonegotiate for 1000 mbps Full Duplex, naar 100 mbps was dit gefixed. Alleen zit ik volgens mij nogsteeds tegen een probleem aan te kijken...

Tijdens het updaten van een game (via steam) verbrak de verbinding wel heel erg vaak. Daarna heb ik verschillende downloads gedaan, waarvan er 2 corrupt werden en meerdere bleven "hangen" tijdens het downloaden. Dus het download venster draaid nog altijd, maar de voortgang blijft hangen. De nVidia Firewall heb ik op LOW staan.

Zou er nog een setting zijn die mijn internet connectie stabieler kan maken? Mijn netwerk ziet er zo uit: nForce 4 Ultra onboard NIC --> UTP Cat5 kabel --> 3Com 10/100mbps switch --> alcatel pro (tweaked home) ADSL modem --> XS4ALL ADSL Basic.

Bij voorbaat dank!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2005 21:24 ]

• Fanaat
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08-2022

Fanaat

member of the former TeamBVD

Had ook veel gezeur met asus software. Heb uiteindelijk de netwerkmanager gedeïnstalleerd.
Probleem opgelost.

I3 6100, 16 gb Corsair Asus Prime B250 plus, AMD Radeon HD 6800

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:15

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Die nVidia firewall helemaal uitzetten zal waarschijnlijk al een boel helpen.

Hier stond een dode link.

Verwijderd

Topicstarter
strandbal schreef op zondag 25 september 2005 @ 21:52:
Die nVidia firewall helemaal uitzetten zal waarschijnlijk al een boel helpen.
Dat had ik al geprobeerd tijdens het updaten van die game (via steam) en leek niets uit te maken.

Maar ik vond het juist zo mooi dat dit nu hardware-matig word gedaan. Zo heeft het minder impact op mijn PC`s performance. Moet toch ook goed kunnen werken?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2005 01:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Fanaat schreef op zondag 25 september 2005 @ 21:30:
Had ook veel gezeur met asus software. Heb uiteindelijk de netwerkmanager gedeïnstalleerd.
Probleem opgelost.
Wil je iets specifieker zijn voor me? Wat voor problemen had je precies?

Verwijderd

Topicstarter
Het de-installeren van die nVida Network Manager software heeft idd het probleem opgelost. Blijft toch jammer dat je dus eigenlijk niets hebt aan die hardware-matig ondersteunde firewall van de nForce.

/me terug naar Sygate Personal Firewall Pro

Dan maar wachten op een nieuwe BIOS / nForce drivers

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2005 20:21 ]

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-01 18:16
ik installeer alleen de benodigde drivers (netwerk en chipset) want met dat nvidia firewall enzo heb ik slechte ervaringen.

eerst had ik wel alles gesellecteerd maar al snel kon hij bepaalde bestanden niet installeren, waarna alles vaag in de soep liep. en ik moest windows erop nieuw opzetten :(

• GoTman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:34
Had ik dus ook.
Iemand enig idee hoe het komt.
en e.v.t een oplossing?
want ik vind dat eigenlijk best zonde van die ingebouwde firewall

Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift, that’s why we call it the present.

Verwijderd

Yes dat had ik dus ook, met steam vooral eerst kon ik nog niet eens connecten, ik heb die firewall een beetj efatsoenlijk ingesteld en toen deed ie het weer ff, maar toen wilde ik me spellen gaan instaleren en toen hield ie er weer mee op, als ik nu met steam wil werken gooi ik die firewall uit en ga ik verder op norton antivirus en sp2 firewall das ook goed zat, maar als ik ga surfen etc dan zet ik em weer aan.

Op de website van je firewall kan kan je je applicaties kiezen die je "door" wilt laten daar moet je ook eens even aandacht aan besteden.

Greets

• MPAnnihilator
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-12-2025
Gisteren tesamen met een collega van me om een Asus A8N-e mobo geweest + een XFX 7800GT in NL , thuisgekomen en potverdorie al anderhalve dag kloterij met die 2 moederborden... :(

Overclocken met een Venice 3000+ bleek extreem moeilijk daar de DDR333 multiplier met bios 1008 niet werkte bij mijn collega...
Ik heb een winchester 3000+ en hier werkt hij normaal... heel raar ...

Die netwerkdriver heeft me al 3 reinstalls gekost om te vinden wat nu het probleem was. Eerst dacht ik dat het aan die nvidia SW raid driver lag , maar nadien ineenkeer tot de conclusie gekomen zoals jullie hier dat er iets mis is met die Nvidia Firewall :r

Voorlopig durf ik die nic niet meer gebruiken en heb ik er maar een 10 mbit realtec netwerkkaartje ingestoken... zijn er mensen die kunnen bevestigen 100 % goed te kunnen werken met de onboard NIC zonder de Nvidia Firewall ?

En heeft iemand die Beta bios 1010 al draaien ?

Mijn Specs

• Dubbeldrank
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Dubbeldrank

Get lucky!

Ik heb exact hetzelfde bord en werk ook zonder de nvidia firewall, nooit problemen mee gehad eerlijkgezegd.

It takes one to know one...

Verwijderd

Ik draai hier ook op de onboard netwerkkaart.
Zonder firewall zonder nVidia netwerk programma.
Draait perfect moet ik zeggen alleen wil de energie besparende modus niet uit :P

Edit: Gewoon een andere firewall gebruiken. Die van XP maar je kan ook ZoneLabs proberen

Succes ermee

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2005 16:50 ]

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:57
werk hier ook zonder nvidia firewall. ook zeer veel problemen mee nu maar realtec 10/100 kaartje erbij gezet en nergens meer last van.

• Arny
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-09-2025

Arny

Heerst!

Ik heb ook ontzettend veel problemen gehad met die nVidia netwerktroep op dit mobo. Sinds ik die eraf heb gegooid gaat alles als een zonnetje. Wel jammer want die firewall zag er mooi uit. Nu gebruik ik de XP-firewall.
Mijn advies: weghalen die netwerkmanager.

All things move towards their end

• mheikens
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-01 20:00
Deze week ook NVidia Firewall uitgezet en gebruik nu slechts XP Firewall. Ik kreeg allemaal corrupte images te zien in Firefox sinds de installatie. Na het legen van de cache werkt het weer naar behoren.

• WingsOfFury
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-10-2018
Ik draai mijn A8N-E nu zonder netwerk/firewall installs: werkt 100%

Maar ik had hem eerder al gedraait MET de netwerk software (geen firewall) en ook toen had ik geen problemen... Beide keren uiteraard op de onboard lan.

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08-2021
* IRCfreAk vraagt zich of hoe een nvidia firewall waar software voor nodig is toch weer hardwarematig is, zeker net zo'n sigaar uit eigen doos als onboard raid op mijn a8nsli deluxe..

Verwijderd

Als ik zo aan het checken ben over de BSODS en de netwerk fouten bij de ASUS mobo's is er toch een schrikbarend groot gedeelte van de gebruikers ontevreden over vooral de A8N-E plank....ik heb em ook en ben er ook mieters ontevreden over....met onboard lan kon ik niet fatsoenlijk çomputeren zonder een BSOD elke 3 uur....en 5 bij het opstarten....PCI kaartje erin en alles liep soepel...

Conclusie: Asus sucks @ Onboardnetwerkkaartjes?

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2005 10:04 . Reden: plank niet plant :) ]

• mheikens
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-01 20:00
... een schrikbarend groot gedeelte van de gebruikers ontevreden over vooral de A8N-E plank
Nou nou, het gaat alleen om de crappy NVidia Firewall die je gewoon niet moet gebruiken. That's it. Iedereen is tevreden zolang die firewall niet wordt gebruikt.

Dat sommigen daarnaast nog problemen hebben zal hoogstwaarschijnlijk liggen aan rotte kabels, foute instellingen of een brak modem.

Als het echt zo'n dramatische plank was dat was er wel een lang draadje over te vinden zoals bij de ASUS A8N_VM CSM
Pagina: 1