Het beste socket 939 (non-Sli) mobo?

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

• poepkop
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-04-2021
Ik ben van plan van mijn oude socket A over te stappen naar een Socket 939... Mijn budget is 110 euro en ik ben nieuwsgierig wat ik het beste kan halen. Het mag natuurlijk ook goedkoper... ik wil een goede prijs-prestatie verhouding (60 euro mag dus ook, al kan deze iets minder).

Op deze s939 ga ik een 3500+ venice prikken met een zahlmann cooler, ik ben ook van plan om deze dus nog een flink stuk over te klokken.

Sli hoef ik niet, één videokaart vindt ik al duur genoeg en ik speel toch niet echt veel spellen... (ik maak muziek). Wel een must is een extra PciE (edit) slot op lagere snelheid (1x), voor misschien de toekomstige geluidskaarten...

Verder nog 2 vraagjes:
Ik zag een bord van asus met 2000mhz FSB? heb ik hier wat aan?
Wat is het voordeel van Nforce 4 op je mobo?
Wat is de kwaliteit van Asrock & ECS elitegroup moederborden, deze zijn namelijk een stuk goedkoper... maar ook een stuk slechter?

[ Voor 1% gewijzigd door poepkop op 25-09-2005 18:54 . Reden: PCIx moet PCIE zijn... sorry ]

Athlon X8 3,6ghz 15000+ | 4 x 4GB PC 21000 | 2 x 4TB... < das pas patsen :-)

Verwijderd

Ik kan je de Asrock 939Dual-Sata2 aanraden, voor info klik hier. Hij voldoet aan al je eisen en heeft 1x PCI-e x16 slot, 1x PCI-e x1 slot, AGP 8x en 3x PCI. En hij presteerd niet minder dan een Nforce 4 chipset.

• mae-t.net
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
De Epox 9HDAI-PRO lijkt me op papier een aardig bordje. Ik heb altijd goeie ervaringen met Epox gehad, en geen reden om te denken dat het hiermee anders zou zijn. Asrock houd ik op een stevige afstand, met z'n dubbele sockets en upgrade slots die aan de stabiliteit afdoen.

[ Voor 26% gewijzigd door mae-t.net op 25-09-2005 18:50 ]

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

ThunderNet

Flits!

Zijn er uberhaupt wel s939 mobo's met PCI-X ?

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• Gaming247
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-05 21:06
Wel een must is een extra PciX slot op lagere snelheid (1x)
Heb z'n vaag idee dat hij PCI- Express bedoelt dat eigenlijk wordt af gekort met PCI-E en niet met PCI-X.

[Updated spec's]

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

ThunderNet

Flits!

Gaming247 schreef op zondag 25 september 2005 @ 18:50:
[...]

Heb z'n vaag idee dat hij PCI- Express bedoelt dat eigenlijk wordt af gekort met PCI-E en niet met PCI-X.
ah ok :) aangezien PCI-X ook niet geheel ongebruikelijk is in de prof-muziek wereld :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• poepkop
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-04-2021
Sorry verwarrend, PciX.... en E... omdat er ook een radeon Xpress is en dat dat ook met videokaarten te maken heeft... Maar ik bedoel pci express :Y)

Athlon X8 3,6ghz 15000+ | 4 x 4GB PC 21000 | 2 x 4TB... < das pas patsen :-)

• J-air
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-11-2023
Het beste Socket 939 Moederbord is toch wel;

Dfi Lanparty UT Nf4 Ultra-D

Deze komt in elke test het beste uit.

Ook een goede Keus is de Asus A8N-E

Deze heeft genoeg extra voor een super prijs + - 80 euro

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 10:34
Ik ben de gelukkige bezitter van een Asus A8N-E, en vind het tot nu toe een super bord. Northbrdige fan kan makkelijk vervangen worden door een zalman heatsink, en het bord blijft nog steeds heerlijk stabiel.
Kan je dit bord echt aanraden. Heb hem draaien met een 3000+ venice en een zalman 7000Cu.

Het voordeel van een nForce 4 is dat je tocheen chipset moet hebben. Op dit moment is de nForce 4 chipset van nVidia volgens mij wel de beste, ik weet niet wat VIA op dit moment allemaal levert.

Om op je asrock vraag terug te komen : ik heb zelf geen ervaringen met de s939 borden van asrock, maar over het algemeen zijn ze behoorlijk van kwaliteit (tis het B merk van asus). Je moet echter wel genoegen nemen met een redelijk kaal uitgevoerd moederbord. ECS elitegroup, pcpartner, pc-chips (allemaal hetzelfde) zou ik persoonlijk vermijden. Teveel dooie borden gehad daarvan.

Verwijderd

voor overclocken moet je bij dfi zijn :)
asus wil ook nog wel goed clocken, maar asrock of epox zijn niet echt overclock bordjes

Verwijderd

De meeste mensen kiezen juist expres SLI omdat ze in de toekomst óf een extra PCI-e vid.kaart inwillen hebben, goedkope upgrade. Of ze vinden dat PCI-e slot wel handig voor toekomstige kaarten.
Aan te raden is dan deze: Gigabyte GA-K8NXP-SLI, nForce4 SLI (Sound, LAN, SATA II RAID)
Die deze week nog enorm met prijs gedaald is.€ 113,38 ipv € 140,-
Er is ook een non-sli versie van dit bord...

http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/475

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-05 16:12
Dreamstar schreef op zondag 25 september 2005 @ 19:46:

Het voordeel van een nForce 4 is dat je tocheen chipset moet hebben. .
jep...maar ieder voordeel heb z'n nadeel :D

leuke uitspraak dit...heet jij toevallig cruijff van achteren :)

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

polini, zeggen dat Epox geen overclockbord is, dat is flink krom :/ . Epox staat bekend op erg goede resultaten, denk eens aan de K8AH+ (ofzo :D ). Superding!

De meeste mensen deugen!

Verwijderd

Dreamstar schreef op zondag 25 september 2005 @ 19:46:

Om op je asrock vraag terug te komen : ik heb zelf geen ervaringen met de s939 borden van asrock, maar over het algemeen zijn ze behoorlijk van kwaliteit (tis het B merk van asus). Je moet echter wel genoegen nemen met een redelijk kaal uitgevoerd moederbord. ECS elitegroup, pcpartner, pc-chips (allemaal hetzelfde) zou ik persoonlijk vermijden. Teveel dooie borden gehad daarvan.
Nou dat moderbord wat ik noemde van Asrock was toch niet echt kaal te noemen. Hij ondersteund 8 USb 2.0 poorten, onboard 7.1 geluidskaart, onboard 100mbit netwerkchip, 2xSATA Raid en 1x SATA2 (3Gbit). Is ook een best goede overklokker zelfs, hij staat minstens in de top5 en in die top 5 moet hij alleen de borden van DFI voor zich laten. En hij is maar rond de €60,-

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-05 15:34

Mentalist

[avdD]

Welke processor/moederbord/geheugen moet ik nemen?

Er bestaat geen "beste" S939 board : dat hangt geheel af van je wensen. Lage prijs, stabiliteit, overclockability, features, stilte, layout, ledjes en andere ongein, verkrijgbaarheid, goede garantie. Er bestaat geen bord dat op alle punten het beste is, dus wat voor jou het beste S939 board is zal van jouw wensen afhangen :). Zie ook de faq, we komen nergens zo, bijna iedereen zal weer een ander bord noemen ;).

[ Voor 9% gewijzigd door Mentalist op 25-09-2005 22:26 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.