Laptop keuze probleem

Pagina: 1
Acties:

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:57
Matched: laptop
Ik zit met een heel erg groot probleem. Ik wil een laptop kopen. Ik wil daarmee internetten, msnen, mail, MP3 en games kunnen spelen.
Hoeft natuurlijk niet de vetste games te zijn. Maar age of empires II of III of Unreal tournament 2003 en dat soort spellen zou natuurlijk ook wel leuk zijn. Als ik in de trein zit zit ik daar normaal wel zo`n 2 uur in. Dus ik wil dat de laptop zeker wel 2,5 uur wel een gamepje zou moeten kunnen draaien. Ik heb al global een keuze gemaakt tussen een 3tal laptops.
Sommige merken hebben zeer mooie laptops alleen de videokaart is meestal nogal aan de matig tot slechte kant. Ik wil dus zoiezo een x700 videokaart. De hardeschijf is niet belangrijk en de geheugen ook niet zo eigenlijk. Maar als alles al perfect is zou natuurlijk wel al mooi zijn.
Het grootste probleem is dat ik zeker wel een hele tijd wel met de laptop wil gaan werken(zeker wel 5 jaar en iets langer). Nou dat 64-bit voor de deur staat zit ik daarom ook met een groot probleem. Ik zou daarom wel 64-bit compatible willen zijn dus dan zou ik voor de ACER 5024WLMI kunnen gaan, alleen ik zit dan met het probleem dat de accu niet bepaald super zuinig is. Ik hoorde dat deze laptop in de zuinigste stand 3 uur kan halen en in een anders ongeveer 1,5 uur a 2 uur en dat vind ik eigenlijk wel net wat te weinig. Een extra accu vind ik te duur.

Een betere keuze is de Acer 1692WLMI die eigenlijk de laptop is wat je maar kan krijgen voor het geld. Specs moeten jullie maar even zoeken.
Voordeel is dat deze sneller en zuiniger is dan de Turion64 ML alleen is die laptop geen 64-bit. En ik vind (zo ik dat zie) dat het problemen gaat opleveren voor in de toekomst. 2 Jaar kan ik zonder zorgen er zeker nog wel mee werken. Maar als er steeds meer 64-bit software gaan komen ben ik wel bang dat ik vroeg tijdig de laptop al weer moet gaan verkopen wat me niet zo goed keuze lijkt te zijn.

Een andere keuze voor de centrino zou de asus A6VA kunnen worden.
Voordeel is de betere azalia geluid, extra muis en tas, en een steviger behuizing en langere garantie.

Zou iemand mij kunnen helpen want ik kom er echt niet uit.
Anders zit ik echt te denken om tot volgend jaar te wachten en dan te hopen op de zuiniger turion 64 MT of een Pentium M met 64-bit. Maar dat zal wel jammer zijn en moet ik alleen maar weer langer wachten.

Budget is overigens 1200 euro +/-

Ik heb de acer 1692 al in de winkel gezien. Hij ziet er naar mijn weten zeer goed uit.
Alleen mijn probleem heeft te maken met de accu duur en 64-bit compatible.

Extra vragen:

Weet iemand hoeveel mAH de standaard accu`s hebben van de 1692wlmi en de 5024wlmi

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Geen matches
Ik zou hier eens kijken:
Notebook Best Buy Guide 2005.1: Inleiding
Daar kan je vinden of het goed genoeg is en wat de voordelen en nadelen zijn...

• Drake
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-02 13:53
je hebt ook laptops waarin je twee 9-cels accu's in kan stoppen (1tje standaard en 1tje ipv een cdrom/dvdspeler). Dell heeft ze onder andere.

Systeem Specificaties Workstation Systeem Specificatie Toshiba Portege M200

• Robin4
Dat heb ik ook al gelezen, maar ik heb er niet echt veel aan gehad. Want de infomatie die ik zoek staat er niet tussen. Ik weet welke laptops welke specs hebben. Ik heb alles al nagezocht en ben ook al bij de winkels geweest als dixons, computerland, 2x mycom, dynabyte, paradigit.

Zoals ik al zei als de 1692wlmi 64-bit zou zit en een goede accu duur zou hebben dan zou de keuze wel makkelijk zijn geweest en had ik ook dit hier niet hoeven te vragen.

Er zijn mensen die over 2 jaar gewoon weer een nieuw laptop als er dan 64-bit is. Maar je hebt ook mensen die veel langer er mee willen werken en niet constant een nieuw apparaat willen aanschaffen.

Ik hoor dan bij de onderste mensen. Heb het geld niet in de boom hangen en heb hard voor die laptop moeten werken en daarom wil ik nou ook meteen een goede keuze maken dat ik straks geen spijt heb van mijn aankoop.

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

2.5 uur gamen op een laptop die niet in 't stopcontact zit lijkt me ERG optimistisch... Daar komt nog bij dat in ieder geval mijn wat oudere laptop de videokaart in power save mode gaat als ie niet in het stopcontact zit en spellen dus voor geen ene meter draaien. Ik heb geen idee of dat ook het geval is bij nieuwere laptops.

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• Robin4
Drake3 schreef op zondag 25 september 2005 @ 17:20:
je hebt ook laptops waarin je twee 9-cels accu's in kan stoppen (1tje standaard en 1tje ipv een cdrom/dvdspeler). Dell heeft ze onder andere.
Opzicht een goed idee, maar dan kan ik geen cdrom / DVD speler gebruiken.
Plus dat die laptops waarschijnlijk geen goede grafisch kaart of een minder zouden hebben
En waarschijnlijk zijn de laptops al boven me budget. :)

• Robin4
BTW Ik vraag me ook eigenlijk af hoeveel jaar ik ongeveer met 32-bits laptop zou kunnen werken voordat er geen 32-bits software meer is / begint af te sterven. Want anders zou ik eerder voor de Acer Aspire 1692 WLMI kiezen of de ASUS A6VA. Want klopt het dat een PentiuM met centrino zuiniger is dan de Turion64 ML 1,8 Ghz? (35watt)

• Robin4
Geen matches
Weet iemand hoeveel mAH de standaard accu`s hebben van de 1692wlmi en de 5024wlmi

Verwijderd

Geen matches
Mijn vader heeft op aanraden van mij een acer 1694 WLMib gehaald
Het ie echt een super ding
Over het hele 64 bits verhaal
Ik heb zelf een AMD 64 3400+ maar ik draai nogsteeds onder 32bit windhooz en achteraf heb ik dat ding veel te vroeg gekocht puur om het feit dat windhooz 64 bit nog zo brak is als de gemiddelde scholier op zondag ochtend en er bijna geen goede 64 bit software is
Daar komt nog eens bij dat de nieuwe Windhooz Longhorn toch ook nog in 32bit versie zal komen naast een 64 bit en dus ook gewoon daarmee verder kan
voordat 32 bit is waar 16 bit nu is is het echt nog wel een tijdje verder dus ik zou gewoon een pentium mobile aanraden omdat ze zuinig zijn en lekker rap

Verwijderd

64bit maak ik mij nog niet echt druk om, kijk eens om je heen hoeveel mensen nu nog Pentium 2 en Pentium 3 pc's gebruiken. Ze kunnen het niet maken om binnen x jaar alle software 64bits te maken.
Centrino is inderdaad zuiniger dan Turion.
Wat Nvidiot zegt klopt, je videokaart en cpu worden teruggeklokt om energie te besparen. Wat jij wil is afaik gewoon niet mogelijk, hoogstens met een 2e accu i.p.v. je dvd drive (games kun je als iso spelen).

Als je echt lang en veel met je laptop wil gaan werken zou ik zeker voor 3 jaar garantie gaan, ik heb bij mijn Acer er enorm spijt van gehad dat ik dat niet gedaan heb.

• Robin4
@ harde kak

Ja oke ik snap je verhaal wel. Maar ik koop nou niet een notebook om over 2 jaar weer te verkopen.
Ik wil er gewoon een hele tijd mee willen doen, net zo lang dat hij echt te sloom begint te worden.
Ik denk dat over 3 jaar zeker wel 64-bit kunnen gaan verwachten. Dus als ik nou al een 1692 wlmi zou kopen dan denk ik die 3 jaar later van verdomt had ik nou maar 64-bit want dan moet ik die laptop weer verkopen. En of ik nou nog 32-bit gebruik maakt me niks uit, want ik wil straks ook de mogelijkheid hebben om naar 64-bit te kunnen.

• Robin4
Geen matches
Zijn er nog mensen die nog andere argumenten hebben?

Verwijderd

Ik denk dat je gewoon concessies moet doen. Techniek blijft nou eenmaal niet stilstaan en over een maand of 4-6 koop je veel beter/nieuwer spul voor hetzelfde geld als dat je nu doet.

Een laptop is nou eenmaal geen gamemachine en 2,5 uur gamen op een snelle machine kost nou eenmaal vermogen. Met een 2e batterij heb je idd geen mogelijkheid meer tot cd/dvdspeler, tenzij extern.

Zit je aan een beperkt budget en wil je toch het snelste spul dan ga je waarschijnlijk op kwaliteit en of service achteruit.

Neem deze dingen in overweging en sluit er vrede mee is mijn advies.

Verwijderd

Geen matches
Ik kan het alleen maar eens zijn met Felony.
Geen DVD drive kun je echter wel met virtual drives oplossen, en je kunt die dvd drive er altijd indoen als je 'm nodig hebt.

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:45

mr_petit

opperprutser

Geen matches
Ik heb zelf een MSI M635
Deze is/heeft:
-64 bits
-zuinig (turion MT-30 (1,6ghz)
-is een stuk platter en compacter dan de acers/asussen/enz met dezelfde schermgroote (15,4")
-is behoorlijk degelijk gebouwd
-heeft een 14,4v 4400mah accu
-X700 aan boord
-2 jaar garantie

Zie het ervaringentopic alhier

Ik denk niet dat je 2 uur hardcore gamen haalt, maar 1,5 uur moet waarschijnlijk wel te doen zijn (aangezien ik geen hardcore gamer ben kan ik dat niet ff voor je testen.)

Overigens heb ik windowsXP X64 draaien als een zonnetje (alle drivers gevonden).

Hij valt net binnen je budget.
Je kan misschien ook kijken naar de targa traveller nogiets; deze is vaak in de aanbieding bij de lidl, en is dan goedkoper, heeft een iets snellere processor, en meer geheugen. Je moet dan wel het 'glanzende scherm' laten varen (da's voor gamen denk ik een minpunt; maar voor in de trein misschien wel een pluspunt (lichte omgeving)).

[ Voor 13% gewijzigd door mr_petit op 26-09-2005 20:45 ]

"man is not truly one, but truly two,"

• Robin4
Geen matches
Ik ben nog niet klaar met dit topic dus ik ga weer verder.

Ik heb die notebook guide 2005 gelezen maar die mag wel eens geupdate worden want die is volgens mij een beetje erg outdated.

Graag wil ik ook me topic titel veranderd hebben in : Welke goede en zuinige notebook
Ik heb gekozen voor de Athlon XP-M en de Intel Pentium M, met een voorkeur aan de laatste. De mobile versies van de Athlon64 die op dit moment op de markt zijn, stoken op volle kracht toch nog teveel hitte. De Athlon XP-M houdt het netjes rond de christelijke 35W.
Eigenlijk is dit volgens mij onzin want de ML serie van de turion verbruikt dus ook 35 watt. En de MT maar 25 watt.
Nou wil ik dus van mensen weten kijken jullie ook naar 64-bit of maakt dit voor jullie niks uit en waarom?

• BaseT
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-12-2025
Je wilt 5 jaar met een laptop gaan doen???

Dit is al bijna een onmogelijke eis. Mijn ervaring is dat de gemiddelde laptop zo'n 3 jaar meekan en daarna erg outdated is. Hij doet het dan nog wel voor de applicaties waar je ooit mee begonnen bent maar voor de software die over 3 jaar kunt aanschaffen is hij dan toch echt te traag.

Ik zou dus gewoon nu voor een goede centrino laptop gaan en over 3 jaar weer een nieuwe aanschaf doen. Ook al kies je nu voor 64bit dan zul je mijn inziens toch ook over 3 jaar een nieuwe moeten kopen om nog een normaal spel of wat veeleisende applicaties te kunnen draaien.

Is er iets fout? "Ik heb het niet gedaan"

Verwijderd

Ik vind het zonde geld om zo,n peperdure laptop te kopen voor games te spelen.
Ik vind zelf dat je voor games op een desktop moet wezen omdat ze daarvoor ook erg geschikt zijn .
Een laptop is geen game machine maar sommige mensen zien dat niet in .
Als je echt geld teveel hebt koop dan een desktop en een laptop voor het lichtere werk

• Robin4
Geen matches
Laat het aantal jaar maar zitten hoelang ik ermee wil doen, maar laat ik het maar zo zeggen dat ik hem binnen 2 a 3 jaar niet wil verkopen. Mobiliteit is erg belangrijk, en het liefst ook meteen 64-bit compatible zijn. Ik wil er zoiezo ongeveer 2,5 uur met de accu kunnen doen als ik redelijke intensieve taken doe.

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03-2025
Ik denk dat de levensduur van een laptop heel erg afhangt van je gebruik. Mijn vorige laptop heeft het bijna 4 jaar uitgehouden. Het belangrijkste gemis was uiteindelijk ingebouwde WLan en USB 2.0. Ook was de harde schijf te klein. Voor gebruik als internet en office bak is deze computer over 4 jaar denk ik ook nog prima geschikt.

Als je ermee wil gamen of écht intensieve applicaties wil draaien koop je waarschijnlijk toch niet deze laptop..

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-02 13:57

janklp

FortyTwo Capital

Geen matches
Coolmaster schreef op zondag 27 november 2005 @ 22:10:
Laat het aantal jaar maar zitten hoelang ik ermee wil doen, maar laat ik het maar zo zeggen dat ik hem binnen 2 a 3 jaar niet wil verkopen. Mobiliteit is erg belangrijk, en het liefst ook meteen 64-bit compatible zijn. Ik wil er zoiezo ongeveer 2,5 uur met de accu kunnen doen als ik redelijke intensieve taken doe.
Als je al deze eisen stelt dan moet je dus ergens consessies doen. En lange batterij duur, en 64 bit, en een goede videokaart en dat voor 1200 euro dan zou je moeten kiezen tussen 1 van die acers of de asus a6va. En dat is een persoonlijke keuze waar hier al veel over gediscussieerd is.

• Robin4
Geen matches
Asus a6va is geen turion 64 en de batterij duur is ook niet al te lang heb ik begrepen.
Acer heeft wel goede notebooks alleen de behuizing zuigt gewoon.

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-02 13:57

janklp

FortyTwo Capital

Geen matches
Coolmaster schreef op zondag 27 november 2005 @ 22:56:
Asus a6va is geen turion 64 en de batterij duur is ook niet al te lang heb ik begrepen.
Acer heeft wel goede notebooks alleen de behuizing zuigt gewoon.
Dan is er bijna geen andere keus mogelijk. Dan moet je wachten of toch een consessie doen. Maarja, wachten kan je altijd natuurlijk soms moet je gewoon de knoop doorhakken.

• Robin4
Geen matches
De notebooks die mij aandacht wel trekken zijn:

Asus A6va
Acer 1692wlmi
MSI M635
Fujitsi-siemens 1437G (de aanbieding van mediamarkt)

Wie heeft deze notebooks? En kan mij vertellen hoe lang de accu bij jou gemiddeld meegaat bij redelijk zwaar gebruik.

Of misschien heb ik de keuze om een Turion ML Notebook te kopen met x700 videokaart en de cpu vervangen voor een MT turion?

Jongens ik wil graag wat meer infomatie voor de mensen die 1 van deze notebooks bezitten.

[ Voor 31% gewijzigd door Robin4 op 28-11-2005 18:45 ]

Verwijderd

A6Va (maar daar heb je al eerder naar geinformeerd). 3 uur met niet te hoge brightness en energy saving profiel (en dan dus internet, office etc.). Lang gamen kun je natuurlijk wel vergeten op de accu. Ik heb het al eerder gezegd, maar de laptop die jij zoekt bestaat gewoon niet.

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Geen matches
Coolmaster schreef op zondag 27 november 2005 @ 22:10:
redelijk intensieve taken is toch niet iets wat je in de trein of waar dan ook doet waar je zonder stroom zit? ik neem aan dat doet als je op plaats van bestemming ben en hem dan op een stopcontact aansluit en zo de batterij ook weer wat voller maakt.

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:34

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Ik heb zelf een Asus M6Va maar die ligt wat boven budget. M'n accu gaat tot 4 uur mee bij beetje word documentjes tikken. Denk zo'n 3 uur met film kijken (Sin City gekeken en nog ruim een uur accu tijd over). Verder stel je nogal extreme eisen voor een laptop. Sowieso de levensduur, de gemiddelde pc is naar 2 jaar alweer verouderd en zeker als je games speelt. Dat je geheugen en harde schijf niet belangrijk vind, is ook opmerkelijk. Vooral omdat de HD in een laptop vaak een vertragende factor is. Dus bij geheugen vol -> swappen naar trage HD. Daarom is het geheugen en de HD juist erg belangrijk voor de performance. Zou ik toch maar naar kijken als ik jou was. Persoonlijk irriteer ik mezelf mateloos achter traag werkende apparatuur.

Verwijderd

Geen matches
Coolmaster schreef op maandag 28 november 2005 @ 18:42:
De notebooks die mij aandacht wel trekken zijn:

Asus A6va
Acer 1692wlmi
MSI M635
Fujitsi-siemens 1437G (de aanbieding van mediamarkt)

Wie heeft deze notebooks? En kan mij vertellen hoe lang de accu bij jou gemiddeld meegaat bij redelijk zwaar gebruik.

Of misschien heb ik de keuze om een Turion ML Notebook te kopen met x700 videokaart en de cpu vervangen voor een MT turion?

Jongens ik wil graag wat meer infomatie voor de mensen die 1 van deze notebooks bezitten.
Ik heb de Acer 1694wmli zelfde als de 1692 alleen dan beter :P

Allereerst voor de topicstarter, zet dat 64bit gedoe eens uit je hoofd!, Het is nog zo priel en onstabiel, de software die ervoor geleverd wordt is minimaal en dan moet je ook nog eens selectief jou software daaruit halen.
Pentium M, die zijn zeer zuinig en zeer snel. Deze gaan nog zeker 5 jaar op zn minst mee!
Persoonlijk denk ik dat 64bit pas een trek zal worden wanneer de pentium 3 en amd xp's verleden tijd zijn, en die tijd is nog ver weg :)

Betreft de accuduur, ff Checken ;)

De volgende specificaties gelden alleen wanneer deze aangesloten staat op de ACCU!, DC (dus niet onder netstroom AC).

Entertainment: 3uur en 40minuten
Presentation: 4uur en 0minuten
Word processing: 4uur en 15 minuten
Maximum Batterylife: 4uur en 45 minuten
Maximum Performance: 2uur en 30minuten

Deze metingen zijn door mijzelf uitgevoerd, met de volgende omstandigheden.
Alle metingen zijn van toepassing in idle stand, waaronder de volgende programma's actief waren:

Norton Antivirus 2006
MSN Messenger
Nero 6
ATI powerplay
Bluetooth
Lan
Tune Utilities 2006
Newsleecher, (die op het moment van meting headers aan het downloaden was met gemiddeld 500kb/s).

Dit waren de metingen in idle stand, betreft metingen bij het afspelen van een DVD,

Maximum performance bij het afspelen van een dvd, 1uur en 42minuten.
Gemiddelde snelheid, maximum beeldview tijdens het afspelen van een dvd 2uur en 10 minuten.
Maximum Battery life bij het afspelen van een dvd, 2uur en 35minuten.

________________________________________________________________________________

Betreft gebruik en tevredenheid van de Acer Aspire 1694 WMli.

Ik ben erg tevreden over mn notebook dit ook vanwege het 256mb x700 :D

een snelheid die momenteel subliem staat voor mobility notebooks.
prachtig helder scherm, schiet woorden te kort.
MAAR, het geluid valt tegen :S dit is gewoon weg te zacht.

Dit heb ik zelf opgelost met een SB Audigy ZS2 Notebook, maar dit is men eigen keus geen standaard dus.

Verder een globaal getal: een dikke 8.5waard!!

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2005 19:56 ]

• Robin4
SayWhatAgain! schreef op maandag 28 november 2005 @ 19:34:
Ik heb zelf een Asus M6Va maar die ligt wat boven budget. M'n accu gaat tot 4 uur mee bij beetje word documentjes tikken. Denk zo'n 3 uur met film kijken (Sin City gekeken en nog ruim een uur accu tijd over). Verder stel je nogal extreme eisen voor een laptop. Sowieso de levensduur, de gemiddelde pc is naar 2 jaar alweer verouderd en zeker als je games speelt. Dat je geheugen en harde schijf niet belangrijk vind, is ook opmerkelijk. Vooral omdat de HD in een laptop vaak een vertragende factor is. Dus bij geheugen vol -> swappen naar trage HD. Daarom is het geheugen en de HD juist erg belangrijk voor de performance. Zou ik toch maar naar kijken als ik jou was. Persoonlijk irriteer ik mezelf mateloos achter traag werkende apparatuur.
Ja maar geheugen en een hardeschijf is altijd later nog te vervangen, zoiets kan je niet met een videokaart. Dus daarom heb ik liever zo`n goede basis.

Ik wil iedereen alvast harstikke bedanken voor alle infomatie die ik heb gehad.

daarvan is de infomatie van Mr.Julliano en Saywhatagain al heel erg informatie vol.
Maar hoe denken andere over 64-bit, want hij duurt nog maar tot de helft van volgend jaar en intel komt dan ook met een 64-bitter. En ik denk dat het dan nog hoogstens 1,5 jaar nog duurt voordat we echt meer 64-bit software gaan zien. Zie maar als met pci-e. Sommige mensen dachten ook niet dat dit zo snel zal gaan intreden. Maar dat even terzijde.
Verwijderd schreef op maandag 28 november 2005 @ 19:38:
[...]

Ik heb de Acer 1694wmli zelfde als de 1692 alleen dan beter :P

Allereerst voor de topicstarter, zet dat 64bit gedoe eens uit je hoofd!, Het is nog zo priel en onstabiel, de software die ervoor geleverd wordt is minimaal en dan moet je ook nog eens selectief jou software daaruit halen.
Pentium M, die zijn zeer zuinig en zeer snel. Deze gaan nog zeker 5 jaar op zn minst mee!
Persoonlijk denk ik dat 64bit pas een trek zal worden wanneer de pentium 3 en amd xp's verleden tijd zijn, en die tijd is nog ver weg :)

Betreft de accuduur, ff Checken ;)

De volgende specificaties gelden alleen wanneer deze aangesloten staat op de ACCU!, DC (dus niet onder netstroom AC).

Entertainment: 3uur en 40minuten
Presentation: 4uur en 0minuten
Word processing: 4uur en 15 minuten
Maximum Batterylife: 4uur en 45 minuten
Maximum Performance: 2uur en 30minuten

Deze metingen zijn door mijzelf uitgevoerd, met de volgende omstandigheden.
Alle metingen zijn van toepassing in idle stand, waaronder de volgende programma's actief waren:

Norton Antivirus 2006
MSN Messenger
Nero 6
ATI powerplay
Bluetooth
Lan
Tune Utilities 2006
Newsleecher, (die op het moment van meting headers aan het downloaden was met gemiddeld 500kb/s).

Dit waren de metingen in idle stand, betreft metingen bij het afspelen van een DVD,

Maximum performance bij het afspelen van een dvd, 1uur en 42minuten.
Gemiddelde snelheid, maximum beeldview tijdens het afspelen van een dvd 2uur en 10 minuten.
Maximum Battery life bij het afspelen van een dvd, 2uur en 35minuten.

________________________________________________________________________________

Betreft gebruik en tevredenheid van de Acer Aspire 1694 WMli.

Ik ben erg tevreden over mn notebook dit ook vanwege het 256mb x700 :D

een snelheid die momenteel subliem staat voor mobility notebooks.
prachtig helder scherm, schiet woorden te kort.
MAAR, het geluid valt tegen :S dit is gewoon weg te zacht.

Dit heb ik zelf opgelost met een SB Audigy ZS2 Notebook, maar dit is men eigen keus geen standaard dus.

Verder een globaal getal: een dikke 8.5waard!!
Kijk hier heb ik wat aan. Maar zal de SB Audigy ZS 2 notebook niet teveel van je accu slurpen? En hoe zit het met de kwaliteit van de behuizing van dat ding?

Zou ik zoiets als boven ook van de asus a6va kunnen krijgen van mensen en van:
fujitsi-siemens 1437G (de aanbieding van media-markt)
En hoeveel beter is azalia audio? Of is de Audigy dan altijd beter?

[ Voor 70% gewijzigd door Robin4 op 28-11-2005 20:44 ]

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:45

mr_petit

opperprutser

Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 28 november 2005 @ 19:38:
[...]
Allereerst voor de topicstarter, zet dat 64bit gedoe eens uit je hoofd!, Het is nog zo priel en onstabiel,
als echte tweaker kom je nu natuurlijk ook met een goedgedocumenteerd voorbeeld welke een specifieke bug beschrijft; zo nee, dan blijft het een beetje een loze aanname die niet echt hout snijdt...

"man is not truly one, but truly two,"

Verwijderd

Geen matches
Ik heb een Asus A6Va.. Maar ik haal die tijden egt nooit.. Maximum tijd idle is zo'n max 3 uur.. Kan misschien wel langer maar heb geen zin om de brightness van mn scherm om laag te gooien.. Tijdens gamen houdt het met anderhalf uur wel op.. :/

Mijn specs van A6Va:
Pentium M750 1.86GHz
Mobility Radeon X700
2 GB DDR2 ram (2 x 1024)

Dus als je zonder netstroom wilt gaan werken is de Asus naar mijn idee egt niet de goede keuze..

Verwijderd

Geen matches
mr_petit schreef op maandag 28 november 2005 @ 20:43:
[...]

als echte tweaker kom je nu natuurlijk ook met een goedgedocumenteerd voorbeeld welke een specifieke bug beschrijft; zo nee, dan blijft het een beetje een loze aanname die niet echt hout snijdt...
Ik ben geen echte tweaker, ik ben een gemiddelde gebruiker die weleens artikelen leest en vaker hier op got zit... die ervaringen van een ander op sheats zet zoals hier.

Maar idd uit eigen bronnen kan ik niets vertellen over 64bit.

Verwijderd

Geen matches
Coolmaster schreef op maandag 28 november 2005 @ 20:34:
[...]

Ja maar geheugen en een hardeschijf is altijd later nog te vervangen, zoiets kan je niet met een videokaart. Dus daarom heb ik liever zo`n goede basis.

Ik wil iedereen alvast harstikke bedanken voor alle infomatie die ik heb gehad.

daarvan is de infomatie van Mr.Julliano en Saywhatagain al heel erg informatie vol.
Maar hoe denken andere over 64-bit, want hij duurt nog maar tot de helft van volgend jaar en intel komt dan ook met een 64-bitter. En ik denk dat het dan nog hoogstens 1,5 jaar nog duurt voordat we echt meer 64-bit software gaan zien. Zie maar als met pci-e. Sommige mensen dachten ook niet dat dit zo snel zal gaan intreden. Maar dat even terzijde.

[...]

Kijk hier heb ik wat aan. Maar zal de SB Audigy ZS 2 notebook niet teveel van je accu slurpen? En hoe zit het met de kwaliteit van de behuizing van dat ding?

Zou ik zoiets als boven ook van de asus a6va kunnen krijgen van mensen en van:
fujitsi-siemens 1437G (de aanbieding van media-markt)
En hoeveel beter is azalia audio? Of is de Audigy dan altijd beter?
De sb audigy ZS slurpt ook stroom maar die heb je ook alleen nodig als je films bekijkt of een versterker aansluit en dit doe je meestal onder netstroom mee eens?

betreft behuizing daar kan ik weinig over zeggen ik heb dat ding nu pas een maand, je kunt pas behuizingen gaan vergelijken als deze alles hebben meegemaakt.

Maar tot nu toe redt hij zich prima :) doe op een dag tig keer de klep open en dicht... aantal keer tas in tas uit... nog geen problemen ondervonden, al moet ik wel zeggen ik ben super super super voorzichtig.

• Robin4
Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 28 november 2005 @ 20:54:
Ik heb een Asus A6Va.. Maar ik haal die tijden egt nooit.. Maximum tijd idle is zo'n max 3 uur.. Kan misschien wel langer maar heb geen zin om de brightness van mn scherm om laag te gooien.. Tijdens gamen houdt het met anderhalf uur wel op.. :/

Mijn specs van A6Va:
Pentium M750 1.86GHz
Mobility Radeon X700
2 GB DDR2 ram (2 x 1024)

Dus als je zonder netstroom wilt gaan werken is de Asus naar mijn idee egt niet de goede keuze..
Oke dan valt die asus a6va al af. Hoge accu duur is wel het vereiste.
Iemand die ook nog iets kan vertellen over de accu duur van de fujitsu-siemens 1437G.
Dus de pentium M + x700 128mb (aanbieding) van de media-markt (deze zou ik dus zo kunnen kopen) Ik vind het btw gek dat de acer 1692 + 1694 veel langer met de accu doen dan de asus a6va. Aangezien ze zowat de zelfde specs hebben. En het punt is dat bij de acer 1692 veel makkelijker extra accu`s te vinden zijn dan bij de overige modellen wat me wel erg stoort.

[ Voor 16% gewijzigd door Robin4 op 28-11-2005 22:20 ]

Pagina: 1