GeForce 5200go driver werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:17

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Topicstarter
Het klinkt misschien een beetje simpel, maar was het maar zo. Ik heb hier een Acer Apsire 1363LMi laptop staan er na een reinstall wil ik de drivers van de GeForce 5200go installeren.

Maar.... De driver die ik via nvivia.com binnen haal (78.01) werkt niet. De driver die ik via acer.com binnenhaal (62.12) werkt ook niet. Ik heb steeds last van het "ghosting effect" in Windows.

Ik wat rond zoeken op GoT. Heb alleen dit topic gevonden. Dus ik die Dell driver eens proberen (en ook de rest van de drivers). Maar het werkt allemaal voor geen meter.

Wie-o-wie kent dit probleem en heeft een oplossing :) Ik heb wel alle updates en DirectX 9.0c erop staan. OS is Windows XP.

[ Voor 14% gewijzigd door LoeiOrdinair op 24-09-2005 22:33 ]

Verwijderd

Wat houd dat Ghosting Effect precies in?

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Topicstarter
Als je venstertjes sleept in Windows dat deze dan haperen alsof er geen driver is geinstalleerd.

Als ik de driver installeer dan geeft mijn apparatenbeheer nog steeds de melding dat de driver fout is en ik krijg geen nVidia optie bij mijn beelscherm instellingen.

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Heb je wel de overige drivers geinstalleerd? Misschien dat een serie Mobodingen (GART oid) mee kunnen werken. Ik zou me pas zorgen maken als je hele rijtje uitroeptekens in apparaatbeheer verdwenen is.

En uiteraard de originele installatieCD opzoeken; weliswaar staan daarop hopeloos verouderde drivers maar die deden het ooit wel goed.

• KaMiKaZe
  • Laatst online: 04-07 16:34
Dat ding heeft een via chipset. Even naar www.viaarena.com gaan en daar de laatste via chipset drivers downloaden.

Iets anders grappigs waar ik gisteren ben achtergekomen is dat Acer een fout heeft gemaakt in preinstall cd's van XP voor bepaalde series laptops. Het zoekpad naar de inf map klopt niet. In de registry staat er in plaats van de variabele %systemroot%\inf -> systemroot%\inf waardoor windows niet de inf map zoekt naar drivers. In de praktijk kom je hier vrij weinig problemen mee tegen, maar als je dus 1 van de standaard windows drivers op de acer verwijdert dan kan hij hem niet opnieuw installeren. Erg slordig van acer dus. In de nieuwere installs is dit overigens hersteld.

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Topicstarter
Ik heb alles geinstalleerd inc. de chipset, updates echt alles wat ik maar kon installeren. Nu heb ik nog steeds een vraagteken bij "PCI Sipmle Communications-controller" en "Videocontroller (VGA-complatible)".
Maar het werkt dus nog steeds niet. 8)7

Ik heb hier al mijn drivers vandaan. Dit zou toch moeten werken. :?

Denk dat het probleem misschien zit in de controller die waarschijnlijk mijn videokaar aan moet sturen.

[ Voor 41% gewijzigd door LoeiOrdinair op 25-09-2005 14:55 ]

• KaMiKaZe
Heb je al gelezen wat ik onder in de post zette ?

start -> uitvoeren -> regedit

ga naar HKEY_LOCAL_MACHINE
-> software -> Microsoft -> Windows -> current version

kijk naar de 3de entry Devicepath

dit moet er staan %SystemRoot%\inf

Acer heeft in hun preinstallers per ongeluk dat eerste % teken weggelaten waardoor het geen variabele meer is. Gewoon een procent tekentje ervoor zetten. Die 2 apparaten er uitgooien in apparaatbeheer. en opnieuw dedecteren en je kunt weer vooruit.

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Topicstarter
KaMiKaZe schreef op zondag 25 september 2005 @ 16:12:
Heb je al gelezen wat ik onder in de post zette ?

start -> uitvoeren -> regedit

ga naar HKEY_LOCAL_MACHINE
-> software -> Microsoft -> Windows -> current version

kijk naar de 3de entry Devicepath

dit moet er staan %SystemRoot%\inf

Acer heeft in hun preinstallers per ongeluk dat eerste % teken weggelaten waardoor het geen variabele meer is. Gewoon een procent tekentje ervoor zetten. Die 2 apparaten er uitgooien in apparaatbeheer. en opnieuw dedecteren en je kunt weer vooruit.
Dit staat gewoon goed bij mij. Ik krijg ook geen error ofzo tijdens het installeren van mijn VGA driver. Maar toch wordt de videokaart niet goed herkend.... Het blijft erg vreemd. Meestal kan ik dit soort dingen wel oplossen, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt.

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Topicstarter
Is er hier iemand die mij de juiste drivers van de CD kan geven? Deze heb ik namelijk niet....

• KaMiKaZe
Laatste forceware's downloaden en die extracten, dan de onderstaande nv4_disp.inf over degene in de nvidia map kopïeren.

http://home.zcu.cz/~cnainee/temp/nv4_disp.inf

Verwijderd

Kijk hier eens, http://www.laptopvideo2go.com/

Daar haal ik ook de inf files vandaan voor mn vaders Geforce 4GO.. :)

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Topicstarter
Ik wordt echt gek hier. Heb bijde opties geprobeerd. verschillende versies geinstalleerd. Handmatig en via de setup. Niks werkt.... :(

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Topicstarter
Iemand?

• KaMiKaZe
Herinstallatie van acer cd ?

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Topicstarter
Tjah... als er niks anders opzit... maar dan is het geen uitdaging meer :p
Pagina: 1