Toon posts:

Photshop, filters

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Een paar probleempjes waarop ik graag antwoord zou willen:

- Hoe verwijder ik een filter op een afbeelding?
Kan namelijk alleen vinden hoe ik hem erop krijg, en hoe ik een andere kan selecteren.

- Hoe vervang ik een foto waarvan ik de vorm al helemaal heb gemaakt?
Ik krijg die vorm niet weer zo mooi..., dus zou ik graag alleen de foto willen vervangen.

Ik hoop dat jullie het weten, ik kan het voor elkaar krijgen.
Ook heb ik al wat gegoogled maar kan het antwoord niet vinden.

Bvd.

Gr.,
J.D.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Na je vorige topic vindt ik ook dit topic niet uitblinken in duidelijkheid. Je stelt wederom vragen die eenvoudig zelf te beantwoorden zijn. Ook geef je weer een minumum aan informatie; waar heb je bijvoorbeeld precies op gezocht en wat heb je toen wel gevonden? Waarom zoek je niet eens naar een goed boek of handleiding in de boekhandel? :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Spider.007 schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 13:29:
Je stelt wederom vragen die eenvoudig zelf te beantwoorden zijn. Ook geef je weer een minumum aan informatie; waar heb je bijvoorbeeld precies op gezocht en wat heb je toen wel gevonden? Waarom zoek je niet eens naar een goed boek of handleiding in de boekhandel? :)
Je stelt wederom vragen die eenvoudig zelf te beantwoorden zijn.
Voor mij niet, anders had ik de vragen hier niet gevraagd.
Als iets voor jouw makkelijk is te beantwoorden hoeft dat voor een ander nog niet zo te zijn.
En als dat zo makkelijk is, waarom beantwoord je ze dan niet ff voor me?
En dan zeg je dat ik een minimum aan info geef terwijl je de vragen heel erg simpel vind te beantwoorden..., dan is er vast ook niet meer info nodig.

Na je vorige topic vindt ik ook dit topic niet uitblinken in duidelijkheid.
Ik dacht dat de vragen helder waren, vooral de eerste.
Zou niet weten wat jullie nog meer zouden moeten weten om de vraag te beantwoorden...

Ook geef je weer een minumum aan informatie; waar heb je bijvoorbeeld precies op gezocht
Diverse zoektermen waarvan ik weinig wijzer werd...zoals: Photoshop filter verwijderen en zulk soort zoek termen.

Waarom zoek je niet eens naar een goed boek of handleiding in de boekhandel?
Omdat ik weinig fotobewerking doe, en maar een paar vraagjes heb...

Ik heb dus liever een antwoord op mijn vraagjes, dan commentaar op mijn bericht....
Als het opbouwend is vind ik het niet erg, maar jij doet alsof iedereen veel van photoshop af weet...

Zou iemand mij nog verder willen helpen?

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:39

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Hij doet niet alsof iedereen veel van PS afweet, hij vraagt alleen een bepaald niveau van eigen kennis ;). Als je dat niet bezit, is dit forum miss te hoog gegrepen voor je :)

BTW Als je een filter over een foto heen doet en hij bevalt niet, dan doe je toch gewoon ongedaan maken ;) (CTRL + Z)

Xbox Live ID:Notna8310

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:47

Haan

dotnetter

- Hoe verwijder ik een filter op een afbeelding?
Kan namelijk alleen vinden hoe ik hem erop krijg, en hoe ik een andere kan selecteren.
Als je een *.jpg afbeelding bedoelt waarop een filter is gebruikt, heb je pech, die krijg je niet meer weg ;)
Bij een *psd file moet het gewoon in je layers menu uit te vinken zijn.
- Hoe vervang ik een foto waarvan ik de vorm al helemaal heb gemaakt?
Ik krijg die vorm niet weer zo mooi..., dus zou ik graag alleen de foto willen vervangen.
Ik snap niet wat je bedoelt..

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

Topicstarter
Notna schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 16:06:
Hij doet niet alsof iedereen veel van PS afweet, hij vraagt alleen een bepaald niveau van eigen kennis ;). Als je dat niet bezit, is dit forum miss te hoog gegrepen voor je :)

BTW Als je een filter over een foto heen doet en hij bevalt niet, dan doe je toch gewoon ongedaan maken ;) (CTRL + Z)
Hij doet niet alsof iedereen veel van PS afweet, hij vraagt alleen een bepaald niveau van eigen kennis
Het lijkt me duidelijk in de startpost dat mijn niveau laag ligt..., maar dat ik er wel mee aan de gang wil...

Als je dat niet bezit, is dit forum miss te hoog gegrepen voor je :)
Op dit gebied bezit ik die kennis idd niet, maar ik denk dat dit forum ook geschikt is voor beginnelingen...en dat het niet alleen voor de profs bestemd is.

In dit geval niet meer mogelijk, ik heb het document van iemand anders gekregen..., maar wil zelf het filter er af halen...

• ramonp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 15:28
Haan schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 16:09:

Of de layer naar het prullenbakje slepen,
of rechtermuisknop en delete layer kiezen.

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Een filter kan je ongedaan maken door op control-z te drukken. Je kan verder soms het effect van een filter ongedaan maken door een filter te gebruiken die het tegenovergestelde doet. Sharpen-->Blur etc. Gaat meestal wel ten kostte van de kwaliteit.

Is die vorm van je daadwerkelijk een shape of hoe heb je die 'vorm' gemaakt?

Verder zijn het simpele vragen die je wél zelf op kan lossen, met behulp van Google. Het tekeneffect van je vorige topic bijvoorbeeld.

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-08 18:55

ThunderNet

Flits!

Je kunt ook eens een boek over Photoshop bij de bibliotheek halen :)
Dat is ook rendabel als je niet veel gebruik maakt van photoshop :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Verwijderd

Topicstarter
Haan schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 16:09:
[...]

Als je een *.jpg afbeelding bedoelt waarop een filter is gebruikt, heb je pech, die krijg je niet meer weg ;)

[...]

Ik snap niet wat je bedoelt..
Zou je me kunnen vertellen hoe die functie heet? Kan hem zelf namelijk niet vinden..., bvd.

Ik snap niet wat je bedoelt.

In de PSD die ik heb gekregen zit een afbeelding met een mooie ronding.
Die foto wil ik vervangen, maar daar moet dezelfde ronding weer in komen.
Nouw wou ik de foto vervangen, en de ronding die erin zit behouden. Hoe doe ik dit?

Verwijderd

Topicstarter
ramonp schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 16:12:
[...]

Of de layer naar het prullenbakje slepen,
of rechtermuisknop en delete layer kiezen.
Dat probeer ik even, bedankt!

EDIT: Dan is de hele layer weg...ik wou alleen het effect eraf halen

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2005 16:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
ThunderNet schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 16:13:
Je kunt ook eens een boek over Photoshop bij de bibliotheek halen :)
Dat is ook rendabel als je niet veel gebruik maakt van photoshop :)
Onze biblitheek hiero stelt weinig voor...

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-08 18:55

ThunderNet

Flits!

Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 16:15:
[...]

Onze biblitheek hiero stelt weinig voor...
Bij een bibliotheek kun je meestal boeken bestellen? :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• Dreadramon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21-08 06:47
Als het gewoon een fotootje is dan is dat niet mogelijk. Als het een .psdtje is, dan misschien nog wel als de bewerking nog in de history zit(boven layers).

Om op je 2e vraag te komen:
Als je de 'vormfoto' (de foto waar je de vorm al van hebt) opent over de foto die je aan wilt passen en dan ctrl+clickt op de layer van de 'vormfoto' dan selecteer ie de vorm van de foto. Als je nu naar de layer van de foto die je aan wilt passen gaat en de selectie omkeert(selection->inverse) en dan op delete druk heb je die foto in precies dezelfde vorm.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 16:11:
In dit geval niet meer mogelijk, ik heb het document van iemand anders gekregen..., maar wil zelf het filter er af halen...
Vergeet het dan maar rustig. Eenmaal uit je actions historie kun je een actie NIET meer ongedaan maken. Als ze (b.v.) een blur op je document hebben los gelaten, dat hebben gesaved en daarna naar jou gemaild dan kun je het dus NIET meer ongedaan maken met een simpele druk op de knop. Je kunt hooguit proberen het weer ongedaan te maken door er (in dit geval) een sharpen op los te laten ofzo, maar dan houdt het toch écht op. Ik geef je een kans van 0.0001% dat het nog ongedaan te maken is ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
Een filter kan je ongedaan maken door op control-z te drukken.
Dat lukt dus niet meer

Je kan verder soms het effect van een filter ongedaan maken door een filter te gebruiken die het tegenovergestelde doet. Sharpen-->Blur etc. Gaat meestal wel ten kostte van de kwaliteit.
Alleen welke filters staan "tegenoverelkaar"?

Is die vorm van je daadwerkelijk een shape of hoe heb je die 'vorm' gemaakt?
Het is een ovaal, met 2 hoekige kant, en 1 ronde kant.
Het is voor een template, met linksboven die foto met mooie ronding.
En die vorm zat er dus al in toen ik hem kreeg...

Verder zijn het simpele vragen die je wél zelf op kan lossen, met behulp van Google. Het tekeneffect van je vorige topic bijvoorbeeld.[/quote]
Sorry, die heb ik helaas niet kunenn vinden, maar dat zal wel aan mij liggen.

Verwijderd

Topicstarter
RobIII schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 16:16:
[...]

Vergeet het dan maar rustig. Eenmaal uit je actions historie kun je een actie NIET meer ongedaan maken. Als ze (b.v.) een blur op je document hebben los gelaten, dat hebben gesaved en daarna naar jou gemaild dan kun je het dus NIET meer ongedaan maken met een simpele druk op de knop. Je kunt hooguit proberen het weer ongedaan te maken door er (in dit geval) een sharpen op los te laten ofzo, maar dan houdt het toch écht op. Ik geef je een kans van 0.0001% dat het nog ongedaan te maken is ;)
Das dan jammer, maar als de foto te vervangen is, is het ook goed...en dat word uitgelegd boven het berichtje jouw, bedankt daarvoor!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-02 15:08
Photoshop sluiten, en niet opslaan kiezen.

Dan heb je je originele foto nog tenminste. Ok misschien moet je grotendeels opnieuw beginnen. MAar van fouten leer je!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Verwijderd

misschien de volgende keer een idee om een paar boeken en tutorials te lezen voordat je een software pakket voor ruim 1000 euro aanschaft

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 16:27:
misschien de volgende keer een idee om een paar boeken en tutorials te lezen voordat je een software pakket voor ruim 1000 euro aanschaft
Klopt, was een rib uit mn lijf!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2005 16:30 ]

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024

Verwijderd

Topicstarter
Al veranderd...

Bedankt voor de reacties, ik vervang de foto wel!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 16:11:
[...]

Hij doet niet alsof iedereen veel van PS afweet, hij vraagt alleen een bepaald niveau van eigen kennis
Het lijkt me duidelijk in de startpost dat mijn niveau laag ligt..., maar dat ik er wel mee aan de gang wil...
Belangrijk is dan dat je wat duidelijker bent in je vraagstelling. Duidelijker kun je bijvoorbeeld zijn door meer specifieke details te geven, zaken die je al hebt geprobeerd enzovoorts. Dat zijn allemaal dingen die ik mis in je startposts :)
Als je dat niet bezit, is dit forum miss te hoog gegrepen voor je :)
Op dit gebied bezit ik die kennis idd niet, maar ik denk dat dit forum ook geschikt is voor beginnelingen...en dat het niet alleen voor de profs bestemd is.
Er is een verschil tussen beginnelingen die simpele vragen stellen zonder enige vorm van eigen inzet te tonen; en mensen die dat wel doen. Zoals jouw startpost nu is lijkt het niets meer dan een verzameling vragen die wij voor je mogen beantwoorden waarna jij weer verder gaat knoeien/spelen/werken
Meld dat soort dingen dan in het vervolg gewoon in je startpost; dan hoeft die vraag niet eens te komen :)
Dat download ik hoor :D
Dat waarderen we al helemaal niet. Al met al voldoende redenen om je topic te sluiten; ik stel voor dat je bovenstaande punten meeneemt voor je in het vervolg een topic start. eea staat overigens hier ook goed uitgelegd

[ Voor 9% gewijzigd door Spider.007 op 23-09-2005 16:35 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.