Toon posts:

Photoshop - fotobewerking: snijden en filters

Pagina: 1
Acties:
  • 77 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben bezig met fotobewerking en heb een aantal problemen:
  • Welk filter moet ik gebruiken om een soort van getekend effect te krijgen?
  • Ik heb een rechthoekige foto. Hierbij wil de rechterkant rond/ovaal snijden, hoe doe ik dit?
Bvd voor de antwoorden.

Gr.,

J.D.

• Syntagma
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-02-2020
Voor die filters kun je vast wel op Google zoeken.

Dat snijden kun je doen door een ovale selectie te maken en hetgeen je niet wilt te deleten.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Je kunt natuurlijk ook gewoon wat filters proberen :? Zoveel zijn het er niet, en lang leve de UNDO functie als het gewenste effect niet wordt bereikt. Overigens valt alles wat je hier vraagt prima te Googlen of met een tutorial uit te zoeken.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
Syntagma schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 11:43:
Voor die filters kun je vast wel op Google zoeken.

Dat snijden kun je doen door een ovale selectie te maken en hetgeen je niet wilt te deleten.
Zou je mij kunnen vertellen hoe ik dan zo'n ovale selectie maak?

En die filters heb ik al opgezocht, maar ik weet niet wat voor zoektermen ik moet gebruiken.

Bvd.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 11:45:
[...]

Zou je mij kunnen vertellen hoe ik dan zo'n ovale selectie maak?

En die filters heb ik al opgezocht, maar ik weet niet wat voor zoektermen ik moet gebruiken.

Bvd.
Klik eens op het selectie knopje en hou je muis ingedrukt... Kom op, een beetje zelf moeite doen kan geen kwaad.
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/62331/full.gif
Daarna gewoon CTRL-Shift-I als je je selectie hebt gemaakt (of menu Select -> Inverse) en dan Delete drukken.

Wat betreft die filters: Hmmm, wat zouden deze doen?
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/62332/full.gif
Of deze?
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/62333/full.gif
Syntagma schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 11:48:
edit:
Hij vroeg het aan mij hoor Roblll ;)
offtopic:
O, ik dacht dat vragen op GoT in zijn algemeenheid werden gesteld. Ik wist niet dat je het alleenrecht had om te antwoorden ;) :+

[ Voor 55% gewijzigd door RobIII op 12-07-2005 11:58 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Syntagma
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-02-2020
Ik weet niet welke versie je gebruikt, maar ik neem aan dat je linksboven bij de selectietool kunt kiezen uit een rechthoek en een rondje e.d. Dus je kiest het rondje (wellicht even rechtermuis klikken op icoontje). Dan maak je van je foto een nieuwe layer (duplicate layer) en trek je een selectie met je muis zodat je aan de rechterkant een ovale selectie hebt. Doe dan 'inverse selection' zodat juist het deel dat je niet wilt geselecteerd wordt, delete dat, plak je layers weer op elkaar en klaar.

Zo ongeveer.

edit:

Hij vroeg het aan mij hoor Roblll ;)

edit:

Na een quote van mij: "Zou JE me kunnen vertellen..."
Haha, wat een gezeik :+

[ Voor 21% gewijzigd door Syntagma op 12-07-2005 12:17 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Het lijkt me toch wel een goed idee als de Topicstarter wat dingen zelf probeerd voor je een topic opent :) Dit topic zou beter in WG passen; maar ook daar worden dergelijke open vragen zonder enige zichtbare eigen inzet niet echt gewaardeerd; vandaar dat ik je topic sluit met het verzoek in het vervolg wat duidelijker te laten blijken wat je zelf al hebt geprobeerd :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.