[CIP] Twisted Li (T-Li) By: Decon Frost ![]() I LOVE ACRYAN I NEED ACRYAN Na vele kleine mod’s , 2 jaar ervaring opdoen en veel dingen gesloopt te hebben ben ik eindelijk begonnen aan mijn casemod. De plannen lagen er al een tijdje en een hoop van het benodigde hardware/materiaal was al aangeschaft. Het Watercool systeem komt uit een Evercool set, hiervan ga ik alleen het Proc en evt Vga gebruiken en de Radiators. De pomp is los bijgekocht. Het is de bedoeling dat het een nogal aparte mod word die niet te veel van de buitenkant opvalt. Vandaar heb ik dus gekozen voor de “Lian-Li Pc-71 Black” . Waarom dan, omdat ik hem ten eerste heel erg mooi vind ondanks dat symmetrie bij mij altijd voorgaat. En ten tweede omdat hij enorm veel ruimte te beschikking heeft. Verder ga ik voor de UV-groene en Blauwe afwerking. Er komt uiteraard ook een waterkoelsysteempje in en de benodigde hardware. Ik hou zelf van design maar deze kast krijgt toch een wat speelser tintje mee omdat hij ook niet in de huiskamer komt te staan. Het idee is om alles groen en blauw te maken behalve het koelings gedeelte. Ofwel fan’s Wc-vloeistof enz moeten rood zijn. Hier een raar schetsje maar er waren er zo'n hoop gemaakt dat ik ze niet allemaal ging fotograferen Ik zal eerst een lijstje maken met wat ik tot nu toe allemaal ga verwerken in de T-Li. Materiaal
![]() [img]Hier komt nog een foto van de 2e radiator[/img] |
Nu gaan we beginnen met het echte werk. Ik heb eerst echt uren lopen nadenken over wat het precies zou moeten worden. Ik had wel grote lijnen in mijn hoofd maar nog niks concreets. Plannen genoeg, en dus maar besloten om te beginnen met het strippen van de kast. Alle bay’s en houders en andere aluminium bakjes moesten verdwijnen. Hier het resultaat. Toen ben ik aan de slag gegaan met het nieuwe aluminium. Ik vind het jammer dat Lian Li echt OVERAL gaten heeft gemaakt voor hardware, daar zouden ze toch eens iets anders voor moeten verzinnen. Dan maar blinderen. Dit is het bakje voor de voeding Hier het paneel voor onder in de kast en meteen een sneak peak naar de positie van het mobo J. Ook moest er wat gepast worden. Nu eerst maar een het Plexi Voeding cover maken voor aan de achterkant van de voeding. Er zit overal tape omheen dus vandaar de rare randjes. Ook ga ik de achterkant van de kast met plexi dichtmaken, het lijkt hier allemaal heel gamel maar eigenlijk past het precies. Het harde schijf rack komt achter onder in de kast . dit moest dus even afgetekend worden. Even kijken hoe imbusjes er ook al weer uitszien. Ook wist ik waar de pomp moest komen dus dit mocht ook afgetekend worden Ik ben ook begonnen met de voeding. Ik ben er erg tevreden over en je zult nu zien wat ik bedoel met groen/blauw combinatie. Ook een ideetje Ik zoch nog een manier om de voor-onderste radiator vast te maken aan de kast. Helaas kwamen de gaatjes in een open gat van de kast terecht. Ik kon ze dus niet schroeven. Toen begon ik met wat moederbord afstandhouders te klooien en warempel na een beetje vijlen en wrikken zat het perfect. Hieronder natuurlijk in een test setup dus nog niet afgewerkt. Het zit ook echt muurvast, ik had gedacht dat klemmetjes wel flink zouden bewegen maar het blijkt echt te klemmen J . Dit was het voor nu ik hoop dat ik je hier terug zie. Je kunt nog veel verwachten zoals vortexen, moederbordcovers en meer. Greetz, Decon Frost. 22-09-2005 Tilburg |
[ Voor 10% gewijzigd door World Citizen op 25-09-2005 23:45 ]
FreeReef.nl