Toon posts:

Problemen met Asus A8N-E en Dual Channel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb nu een systeem met een Asus A8N-E moederbord en het geheugen bestaat uit een Twinmos 1024 MB DDR PC3200 CL 2.5 (2x 512 MB) Dual Channel Kit. Het probleem: ik krijg dual channel maar niet aan de praat. Windows en de bios geven netjes 1 GB geheugen aan, maar nergens word dual channel aangegeven. Ik heb de dimmetjes in het eerste en derde slot geplaatst, de dual channel opstelling. In de bios zijn helemaal geen opties voor dual channel te vinden, alleen maar voor ram overclocking. Ik heb de bios geupdate maar nog steeds geen opties te bekennen. Ook heb ik de ASUS holland helpdesk gebeld maar die wisten er niks vanaf want die hielden zich alleen maar bezig met laptops... 8)7

Herkent iemand dit probleem of weet iemand dit op te lossen? Alvast bedankt Tweakertjes en Tweakerinnetjes... _/-\o_

EDIT: voordat mensen het gaan vragen: de dimmetjes zijn precies hetzelfde, het is niet voor niks een dual channel kitje

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2005 15:10 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:50

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Heb je dit in de faq gevonden :?
Soms wil een bepaald merk/type geheugen helemaal niet naar behoren werken op een bepaald merk/type moederbord, ook al zijn ze allebei op zich uitstekende merken. Bekende voorbeelden zijn Asus borden en Twinmos geheugen. Ze zijn beiden uitstekende producten, maar op een of andere manier dulden ze elkaar gewoonweg niet.
Veel moederbordfabrikanten hebben op op hun websites compatibiliteitstabellen staan waarin je kunt terugvinden welk geheugen volgens de mobofabrikant uitstekend of zelfs helemaal niet op het mobo gaat werken. Op de handleidingen van de meeste moederborden staat ook welke geheugenconfiguraties cq combinaties wel gaat werken en welke niet.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:08
Hij hoort ook niet echt aan te geven dat het in Dual Cnannel staat. Als er bij het booten achter het geheugen iets van 128-bits staat (staat dikgedrukt tijdens opstarten, DDR400 128-bits), dan is het gewoon dual channel. Staat er 64 bits, dan moet je echt ander geheugen gaan gebruiken maar ik kan me niet voorstellen dat de pc dan al uberhaupt opstart.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:56
Over het algemeen moeten bij een Dual Channel-setup de dimmetjes toch in slot 1 en 2?
Slot 1 en 3 maken gebruiken van memortycontroller A, en 2 en 4 van controller B.
Door 1 en 2 te gebruiken kan de bandbreedte van beide controllers worden gebruikt.

-edit
Laat maar. Volgens je manual (pag 1-9) zijn de eerste 2 sloten A, en de 2de B. Je hebt ze dus wel goed zitten.
Maar probeer het eens met het 3de en 4de slot?

[ Voor 51% gewijzigd door frickY op 22-09-2005 18:45 ]

Verwijderd

Euh ja dit zou ik wel graag willen weten hoe dit juist zit, want in mijn toekomstige pc komt ook aan A8N-E te zitten met zo'n Twinmos 1gb dualchannel kitje!

• Arny
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-09 11:59

Arny

Heerst!

Ik heb ook een A8N-E met een 2 x 512MB Twinmos Dula Channel kit.
Volgens Sisoft Sandra is de Databreedte 128 bit, dus dat zou betekenen dat Dual Channel het goed doet.

All things move towards their end

Pagina: 1