Toon posts:

Flashen van origineel Acer BIOS?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Rede van dit topic is dit topic.

Ik ben er achter dat in mijn Acer Aspire T120 precies DIT MOEDERBORD zit. Nu is het zo dat mijn huidige BIOS aangepast is naar de wensen van Acer wat volgens mij wat beperkingen met zich meebrengt. Ik wil namelijk de AGP spanning iets verhogen wat in mijn huidige bios niet gaat.

Mijn vraag is nu; kan ik zonder meer mijn huidige bios overschrijven door een nieuwere BIOS van dat moederbord?

Zelffs het motherboard ID uit Everest geeft hetzelfde aan (Motherboard ID 12/02/2003-KM400-8235-6A6LYE1BC-00 ).

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als die dingen exact overeenkomen dan is het gewoon mogelijk om er een andere bios op te gooien, het enige waar je even op moet letten is of Acer geen beveiliging erop heeft gezet (dan zul je even met uniflash aan de gang moeten ofzo).

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op donderdag 22 september 2005 @ 13:12:
Als die dingen exact overeenkomen dan is het gewoon mogelijk om er een andere bios op te gooien, het enige waar je even op moet letten is of Acer geen beveiliging erop heeft gezet (dan zul je even met uniflash aan de gang moeten ofzo).
Ik heb het al geprobeerd en het werkt. :). Ik heb alleen Windows opnieuw moeten activeren met een telefoontje.