Toon posts:

Nieuwe videokaart, geen boot.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag een nieuwe videokaart gekocht; een MSI NX6600GT. Ik heb deze in mijn AGP slot geplaatst, maar zodra ik de PC aanzet blijft alleen het lampje van de harde schijf continu branden. Ik heb daarna mijn oude RADEON 9200SE teruggezet en alles werkt weer.
Ook heb ik geprobeerd om de BIOS te flashen, maar ik heb al de meest recente BIOS.
Ik ben ook niet vergeten om de extra voeding aan te sluiten op de kaart. Iemand die mij kan helpen?

Ik heb een Acer Aspire T120
AMD 3000+
1,5 GB werkgeheugen

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:24

Thandor

SilverStreak

Wat voor een voeding steekt er in het systeem ?

De nVidia GeForce 6600GT verbruikt meer stroom dan de ATi Radeon 9200SE en zal dus een zwaardere voeding nodig hebben :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Jaeger
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-04-2020
Toevallig ook de 12 volt plug in je videokaart gestopt? Meen dat de MSI NX6600GT dat ook heeft.
Was vriend van me ook een keer vergeten, tja dan doet tie het niet :9

edit: ik moet beter lezen :/

[ Voor 10% gewijzigd door Jaeger op 20-09-2005 19:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thandor schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 19:34:
Wat voor een voeding steekt er in het systeem ?

De nVidia GeForce 6600GT verbruikt meer stroom dan de ATi Radeon 9200SE en zal dus een zwaardere voeding nodig hebben :)
300 Watt. Zou dus geen probleem mogen zijn. Ik denk ook dat het ergens anders in zit. Het lampje van de harddisk gaat eigenlijk direct aan. Alle fans gaan draaien (ook die van de nieuwe kaart) en verder gebeurt er helemaal niets.

Verwijderd

Topicstarter
Jaeger schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 19:37:
Toevallig ook de 12 volt plug in je videokaart gestopt? Meen dat de MSI NX6600GT dat ook heeft.
Was vriend van me ook een keer vergeten, tja dan doet tie het niet :9
Ik ben ook niet vergeten om de extra voeding aan te sluiten op de kaart. Iemand die mij kan helpen?
:7.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:24

Thandor

SilverStreak

Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 19:37:
[...]

300 Watt. Zou dus geen probleem mogen zijn. Ik denk ook dat het ergens anders in zit. Het lampje van de harddisk gaat eigenlijk direct aan. Alle fans gaan draaien (ook die van de nieuwe kaart) en verder gebeurt er helemaal niets.
300W zegt mij niets. Als het een goedkoop merk is heb je grote kans dat de PSU het niet trekt.

Daarnaast, hoe weet jij zo zeker dat het de voeding niet is ?.
Stel dat de voeding het niet trekt en dusdanig verkeerde voltages afgeeft waarmee de PC niet goed kan op starten, dan kan de hardeschijf aangaan terwijl er niets gebeurd :)

Sluit de voeding dus zeker niet uit.

Als tweede mogelijkheid :
Staan de BIOS instellingen wel goed ?
Zet de ATi Radeon 9200SE erin en kijk of het AGP slot wel op AGP8x is ingesteld. Kijk ook of de AGP bus niet overclocked is. Desnoods (als het überhaupt kan) verhoog je het AGP voltage met 0,1V zodat het op 1,6V komt te liggen :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
Thandor schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 19:45:
[...]

300W zegt mij niets. Als het een goedkoop merk is heb je grote kans dat de PSU het niet trekt.

Stel dat de voeding het niet trekt en dusdanig verkeerde voltages afgeeft waarmee de PC niet goed kan op starten, dan kan de hardeschijf aangaan terwijl er niets gebeurd :)

Zet de ATi Radeon 9200SE erin en kijk of het AGP slot wel op AGP8x is ingesteld. Kijk ook of de AGP bus niet overclocked is. Desnoods (als het überhaupt kan) verhoog je het AGP voltage met 0,1V zodat het op 1,6V komt te liggen :)
Oke. Ik ga het eens proberen. :).

Verwijderd

krijg je beeld? ik heb ook ooit zo iets gehad, ik had iets aan me hardware verandert en om een of andere rede heeft dat de FSB clock van me CPU verandert naar iets wat die niet kon trekke endus deed me PC alles behalve beeld geven.. en TB deed ook niets en muis, maar alle fans en lichtjes brandden wel.. :)

Verwijderd

Topicstarter
Thandor schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 19:45:
[...]

Nou, ik heb zojuist even in mijn BIOS gekeken, maar ik kan deze instellingen NIET doen. Volgens de specificaties van de fabrikant, zou mijn moederbord wel AGP 8X ondersteunen.

Het probleem is dus nog niet opgelost.
Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 20:09:
krijg je beeld? ik heb ook ooit zo iets gehad, ik had iets aan me hardware verandert en om een of andere rede heeft dat de FSB clock van me CPU verandert naar iets wat die niet kon trekke endus deed me PC alles behalve beeld geven.. en TB deed ook niets en muis, maar alle fans en lichtjes brandden wel.. :)
Nee, ik krijg geen beeld. De monitor springt ook niet aan. Er werkt eigenlijk helemaal niks als alleen de DVD-drives en fans. Hoe heb jij jouw probleem dan opgelost?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb jullie adviezen ter harte genomen en het een en ander opgezocht wat betrekking heeft op de voeding. Het blijkt dus dat ik maar een 200W voeding heb en het inderdaad wel eens hiermee te maken kan hebben. Hoe groot is die kans denken jullie? Anders haal ik morgen een nieuwe. :).

Verwijderd

ik zou snel naar de winkel rennen en een goede sterke voeding kopen.
twee weken geleden had ik hetzelfde probleem met mijn X800XTPE
had maar een 400 watt Q-tec voeding. trok het niet.
meteen flinke upgrade van mijn qtec 400 watt naar een OCZ powerstream 520 watt.

mn systeem ineens 4x stabieler

succes

Verwijderd

Topicstarter
Super. Morgen maar eentje halen. Is 400W te weinig? :?. Lijkt erg veel.

• Yofresh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-05 21:13
Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 21:39:
Ik heb jullie adviezen ter harte genomen en het een en ander opgezocht wat betrekking heeft op de voeding. Het blijkt dus dat ik maar een 200W voeding heb en het inderdaad wel eens hiermee te maken kan hebben. Hoe groot is die kans denken jullie? Anders haal ik morgen een nieuwe. :).
Nooit goed in kansberekening geweest, maar gok op een procentje of 65 :)

Verder werkt eerst Atidrivers en daarna een Nvidiakaart ook nooit zo lekker, dacht ik. Heb je eerst de oude drivers verwijderd?
Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 21:52:
Super. Morgen maar eentje halen. Is 400W te weinig? :?. Lijkt erg veel.
Ik moet morgen naar Amsterdam rijden, is 20 liter benzine genoeg? Ligt weer aan hoe efficient de auto is en hoeveel afstand het is. Met andere woorden, een 400 Watt A-voeding moet het trucje wel lukken, een 400 watt crap voeding niet...

[ Voor 27% gewijzigd door Yofresh op 20-09-2005 21:59 ]

"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca

Verwijderd

Topicstarter
Yofresh_750 schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 21:53:
[...]

Verder werkt eerst Atidrivers en daarna een Nvidiakaart ook nooit zo lekker, dacht ik. Heb je eerst de oude drivers verwijderd?
De PC blijft al op de BIOS hangen, dus drivers acht ik uitgesloten. :).

Verwijderd

Topicstarter
Yofresh_750 schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 21:53:
[...]

[...]

Ik moet morgen naar Amsterdam rijden, is 20 liter benzine genoeg? Ligt weer aan hoe efficient de auto is en hoeveel afstand het is. Met andere woorden, een 400 Watt A-voeding moet het trucje wel lukken, een 400 watt crap voeding niet...
Duidelijk!

Verwijderd

Ik heb tegenwoordig een HuntKey voeding (500W) in mijn systeem liggen.
Super goed en nog stil ook (12CM fan)!
Kijk maar naar mijn specs.
Alles draait perfect en de voeding was nog aardig goedkoop ook(59,95).
Op PW is vast wel een veel goedkopere winkel te vinden, maar ik had de voeding gewoon snel nodig dus dan maar naar de lokale pc-boeren he.

PW HuntKey 500W

pricewatch: Huntkey LW-6500H V2.0 500W (ATX)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2005 23:51 ]

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:55
Toch zou je op z'n minst beeld moeten krijgen. M'n redelijk zware systeem gebruikt bij boot-up niet meer dan 250W en dan heb ik het dus over een systeem met een 3500+/3x HD/7800GTX en 2 opticals+ nog wat onbelangrijke meuk.

Kaart al in een andere bak getest

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist een nieuwe voeding gehaald van 420 Watt en deze aangesloten. Jammergenoeg is hiermee het probleem ook niet opgelost. Wederom HDD LED blijft continu aan en het beeldscherm blijft op standby. Tot overmaat van ramp heb ik ook geen 2e systeem waar ik de kaart in kan testen.

Nog iemand suggesties?

Verwijderd

de nieuwe kaart idd ff testen in een andere pc.
met de oude kaart werkt alles prima,
en de voeding is het niet.
aangezien het met de oude kaart allemaal werkt, zou de rest van de hardware ook gewoon deugdelijk zijn. Dus wie weet is je nieuwe kaart misschien gaar?
ff testen als t kan..
Pagina: 1