Toon posts:

MSI K7TPro2 houdt MP niet vast? Do it the hardway!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn MSI K7TPro2+duron600 combo weigerde z'n multiplier na meerder reboots vast te houden (8,5), hij sprong steeds terug naar 6x. En kwam vervolgens niet hoger dan 6,5. ALs ik m hoger instelde boote hij niet of starte hij op 500/600 mhz. |:(

De L1 brugjes heb ik netjes verbonden, eerst met potlood toen meerdere malen met bison electro. Je wilt toch zeker weten dat t daar niet aan ligt..
toen las ik:
Die-hard Overclocking & Case Modding / Overclocken met behulp van bruggen gelukt!!!! - http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/104740

en ben aan de slag gegaan....

En bij mij is t ook gelukt !!! :)
Heeft me wel 3 uur gekost om 4 brugjes te verbreken!!. :(

Tools: stanleymesjes, dremel (0.8 mm grafeerfreesje (f 3,65), bezweek na 10 min), schuurpapiertje, nagellakremover&stofzuiger (om te reinigen) en bison electro. Helaas hadden ze geen kraspen bij de MegaPraxis.

Heb net zo lang gekrast tot er van de brugjes nog slecht 2 stipjes over waren. Het is trouwens heel moeilijk te zien, zelfs met vergrootglas, of zo inderdaad verbroken zijn. Je moet telkens na het 'hakken en zagen' de boel ff schoonmaken en checken of ze al verbroken zijn.
Daarna enkele brugjes verbonden met bison electro en de L1 brugjes weer open gemaakt.
Eindelijk boot m'n MSI K7TPro2 + duron600 continue met een multiplier van 8,5x. :) Tot 875 mhz is ie stabiel, moet de airflow in de kast nog wat beter maken.

Conclusie:
OF de cpu was kut / het moederbord (MSI K7TPro2), wie zal t zeggen, ik verdenk het moederbord, zie ook verhaaltjes op www.overclockers.com.
Maar nu werkt t eindelijk en hoor je mij niet meer klagen!! :):)