Toon posts:

Externe Hard drive behuizing niet herkend :(

Pagina: 1
Acties:
  • 239 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuwe externe behuizing gekocht voor mn oude schijf, maar het apparaat wordt niet herkend (vermeld als: onbekend apparaat). Er staat wel dat ik een usb apparaat voor massaopslag heb, maar wat erin zit wordt niet herkend. Als het goed is heb ik de harde schijf er goed ingezet. Via diskmgmt.msc is de harde schrijf niet te vinden (zoals in de install guide). OS= WinXP
tx

Verwijderd

Iets meer info is altijd goed.

Welke HD?
Staat er al data op de HD?
Welke behuizing?
Welke USB controller?
Als de de HD aanschakeld, brandt de HD-activity led?

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
1: Heb je de drivers al geinstalleerd via taakbeheer?
2: Heb je windows xp service pack 2 geinstalleerd?

Verwijderd

Topicstarter
HD= iets van Seagate met 120 GB
er staat al data op
behuizing= Q-TEC 3.5" Harddisk Case USB 2.0
USB 2.0 Controller (neem ik dan aan)
HD lampjes branden beide (groen+rood)
Er schijnt al software op xp foor externe drive te zitten. (standaard)
ik heb service pack 2

Verwijderd

Topicstarter
niemand?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heeft die behuizing een losse voeding? of wordt hij volledig gevoed door je USB poort?
mocht hij namelijk via de USB poort gevoed worden dan zou het goed eens kunnen zijn dat je schijfje niet genoeg stroom krijgt.

• FuzzyFocus
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-02 16:49

FuzzyFocus

May the thong be with you...

Heb je de jumper op je HD op master gezet?

Verwijderd

Maximum ondersteunde schijfgrootte van je case? Je bent ook beter af met een case van een beter merk dan Q-Tec. Zo ongeveer ALLES is beter dan dat >:)

• jdsm
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-02-2019
Ik heb deze zelfde case vorige week gekocht en had ook wat opstartprobleempjes, eerst een verrotte HDD en toen een nieuwe HDD waarvan ik de jumper op CS had gezet (maar dat was natuurlijk mijn eigen domme onnadenkendheid :P).

Voor wat betreft de vraag: "Heeft die behuizing een losse voeding? of wordt hij volledig gevoed door je USB poort?", de case heeft een aparte netvoeding aansluiting, dus aan een stroomtekort vanuit de USB poort zal het niet liggen.

@qqqsssd: Check inderdaad even je jumpersetting, dit was dus bij mij het "probleem" waardoor de schijf niet herkend werd.

Mijn topic over deze case: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1071488

[ Voor 10% gewijzigd door jdsm op 21-09-2005 00:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb idd niets op master gezet, staat wel wat over in in informatie boekje, maar kon het niet vinden. Waar zit het?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2005 07:23 ]

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:09

Ray

nou op de achterkant van je hd :) en het jumper schematje zal er vast bovenop staan zoals bij de meeste hdz

• jdsm
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-02-2019
Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2005 @ 07:21:
Ik heb idd niets op master gezet, staat wel wat over in in informatie boekje, maar kon het niet vinden. Waar zit het?
Afhankelijk van het merk en type HD staan de jumperstanden op het label of onderop op de printkaart gedrukt met witte letters MA, SL en CS (Master, Slave, Cable Select).

De jumper zelf zit aan de achterzijde van de schijf, dit is een klein (vaak) wit stukje plastic wat over 2 pinnetjes geschoven zit.

Afbeeldingslocatie: http://yalor.yru.ac.th/~nipon/bnipon/pic/drive/Harddisk-install-set-jumper.jpeg

Zo ziet dat er uit. De jumpersettings die er op dit plaatje ook bij staan hoeven niet per sé voor jou schijf te gelden, dus kijk daarvoor naar je eigen schijf.

[ Voor 35% gewijzigd door jdsm op 21-09-2005 12:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
.

[ Voor 122% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2005 19:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
thanks, de jumper stond niet correct, nu werkt ie :)

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2005 19:02 ]

Pagina: 1