HDD in USB case formatteren

Pagina: 1
Acties:

• jdsm
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-02-2019
Hallo allemaal,

ik heb vanmiddag een nieuwe 80GB WD schijf gehaald voor in mijn externe USB2 HDD case. Nu wil ik deze gaan partitioneren en formatteren zoals gebruikelijk, hoewel Windows ziet de schijf totaal niet ook niet bij Windows Disk Management. Mijn gewone systeem gebruikt S-ATA schijven en mijn externe case IDE, dus ik kan de schijf ook niet even in mijn systeem gooien om hem daar te formatteren. Weet iemand of en hoe het mogelijk is om een HDD in een USB behuizing te partitioneren en formatteren ?

• diekstra
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-12-2025
Dit moet gewoon mogelijk zijn in de case, zelf al meerdere malen gedaan...

Weet je zeker dat de usb-case wel goed geinstalleerd is in Windows? Disk manager moet hem dan wel kunnen zien, als nog niet geinitialiseerde schijf....

The Matrix is everywhere, It is all around us, Even now in this very room

Verwijderd

zorgen dat de usb hdd op master staat en je usb drivers goed geinstaleerd zijn, disk management ziet dan je schijf en dan kan je hem partititioneren/formatteren.

als dat niet helpt is of je schijf niet goed of je usb case.

maakt je schijf wel geluid in de case?

• jdsm
diekstra schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 15:53:
Dit moet gewoon mogelijk zijn in de case, zelf al meerdere malen gedaan...

Weet je zeker dat de usb-case wel goed geinstalleerd is in Windows? Disk manager moet hem dan wel kunnen zien, als nog niet geinitialiseerde schijf....
Hoi diekstra,

bedankt voor je zeer snelle reactie. De case is plug en play, dus de installatie moet geen problemen opleveren, bij het aankoppelen ziet windows het apparaat ook als Mass USB Storage Device, maar nog geen schijf erin, wat logisch is aangezien deze nog geen FS heeft. De enige driver die bij de case (Q-Tec 3.5" Harddisk Case USB 2.0) geleverd is is voor Windows 98, volgens de documentatie zou het onder XP meteen moeten werken.
Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 15:55:
zorgen dat de usb hdd op master staat en je usb drivers goed geinstaleerd zijn, disk management ziet dan je schijf en dan kan je hem partititioneren/formatteren.

als dat niet helpt is of je schijf niet goed of je usb case.

maakt je schijf wel geluid in de case?
Ook jij erg bedankt voor je snelle reactie, ExceL010,

daar heb je een goed punt, de jumper staat op CS, wat achteraf niet zo handig is natuurlijk gezien USB geen selectie kan maken maar alleen de IDE controller op een mobo, zal een proberen hem op Master te zetten en kijken wat dat voor gevolgen heeft, zal het zsm laten weten.

[ Voor 61% gewijzigd door jdsm op 20-09-2005 15:59 ]

• jdsm
Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 15:55:
zorgen dat de usb hdd op master staat
Dat heeft het hem gedaan, schijf wordt nu wel herkend in Windows Disk Management. Hartstikke bedankt voor de snelle reacties, kan ik weer verder gaan klooien :)