Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[EL] Volumeknop Sennheiser PC 150 defect ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu al een geruime tijd een sennsheiser pc 150 headset. En hij bevalt me uitstekend, en heeft tot een paar weken geleden probleemloos gewerkt. Helaas heeft hij nu problemen met de volumeknop die aan de kabel zit. ( Ik hoop dat je me snapt :> ).

Het gaat dus om het draaiknopje voor mijn volume, zodra ik hieraan draai gaat mijn geluid kraken, dat vind ik nog niet eens zo'n hele ramp, maar ik heb ook vaak dat mijn rechterkanaal dan gewoon niet meer werkt, en als ik er dan een keer een tik op geef dan werkt hij wel weer.

Afbeeldingslocatie: http://www.pc-arena.net/images/reviews/sennheiser_pc150/volumecontrol.jpg
Het draaiknopje

Helaas heb ik er ondertussen geen garantie meer opzitten, en een nieuwe kopen vind ik ook niet zo'n leuke gedachte. Ik heb goede soldeerskills alleen ik soldeer niet vaak audio apparatuur dus ik zou niet weten of het wel mogelijk is.

Weet iemand hoe ik dit kan fixen, of heeft iemand een goed idee ?

• willyfreak
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-08 22:45
Mss als je dat dingentje toch niet gebruikt knip je dat eraf en soldeert de 2 draadjes aan elkaar links en rechts.
Volengs mij zal dat wel moeten lukken ben op dit gebied beetje n00b ;)
Maar zo zal ik het doen

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Kan je 'm niet voorzichtig open maken zodat je kan kijken of er een los contactje zit?
Denk dat dat het is...

Verwijderd

Contactspray al geprobeerd? (Ziet er lastig uit door zo'n nauwe opening, dus ik zou m ff open wrikken)

Vervangen van de potmeter is misschien nodig, misschien is het gewoon een verrotte soldeerverbinding. Open maken moet je denk ik sowieso dus post een pic daarvan?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem open nu ( stom dat ik dat nog niet had gedaan ). Het lijkt de potmeter te zijn, kan ik daar ook contactspray op spuiten, of gaat dat dan verkeerd ?

Verwijderd

dat kan gewoon JUIST! dat staat altijd op de verpakking zelf van de bus contactspray >:)

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-10 11:03
Veel potmetertjes beginnen te kraken na een tijdje. Bij mij heeft het altijd nog gewerkt om hem gewoon heel vaak te bewegen, gewoon 20-50 keer heen en weer. Dan maakte hij gewoon weer goed contact. Als dat nog niet werkt kun je contactspray gebruiken.

Casemod: Cubeleon

Verwijderd

verhelpt die contact spray ook het kraken bij het wijzigen van t volume? dan gooi ik dat er ook op bij m'n plantronics audio90. Die kraakt ook nogal. (btw, ik heb in m'n audio90 ook laatst dat hele printje opnieuw gesoldeerd, omdat ik een stuk kabel had weggeknipt (zat ergens een kabelbreuk) en dat kan gewoon hoor :) beetje kleine soldeereilandjes maar je zei dat je goed kan solderen).

Verwijderd

ik heb toevallig sinds kort precies hetzelfde probleem...dan moet ik net alsof ik op een radio zender instem goed heen en weer gaan met et wieltje zodat me linkerkant even hard geluid laat horen als de rechterkant...en hij kraakt tijdens het proces...echt goed kud :S

ennuh..... dat 20x heen en weer helpt ook nou niet echt :P :D

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-10 11:03
Verwijderd schreef op maandag 19 september 2005 @ 19:39:
ik heb toevallig sinds kort precies hetzelfde probleem...dan moet ik net alsof ik op een radio zender instem goed heen en weer gaan met et wieltje zodat me linkerkant even hard geluid laat horen als de rechterkant...en hij kraakt tijdens het proces...echt goed kud :S

ennuh..... dat 20x heen en weer helpt ook nou niet echt :P :D
Kun je trouwens beter doen als je je apparaat uit hebt staan, krijg je ook geen last van je oren en hoeft het apparaat niet steeds een ander vermogen te leveren :P

Bij mijn creative volumeknopje werkt het wel steeds, en bij mn vader thuis ook :)

Casemod: Cubeleon

• virus.elektro
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-11 20:33

virus.elektro

profesionele monitor sloper

op stage geleerd. Kraakt het volume dan wel toon regeling of balans: gewoon potmeter in spuiten met contact spray. vervolgens eventjes 5 minuten goed heen en weer bewegen, de loper dus, en het werkt weer als een zonnetje

elektrotechniek is leuk (nog wel). ik ga dus weer verder met leuke dingen ontwerpen. amd 2200+ 256mb 333mhz,gf4 440mx, 120gb,16X dvd. jarr-url

Verwijderd

Topicstarter
Oke, dankjke ik zal morgen ff kijken waar m'n contact spray ligt, en dan zal ik het even testen ;)

• Micha
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Contact spray is ED.... bagger spul dus.

Gewoon vervangen of opnieuw solderen.

• jll
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-11 19:26

jll

ik had het zelfde probleem bij mijn PC 150 kwaal van het product die van mij viel nog wel binnen de garantie ik heb alleen geen idee hoe lang dat is die garantie ik zou gewoon terug gaan waar je hem hebt gekocht want na een jaar werken moet het gewoon nog werken. en voor het solderen, dat is volgensmij lastig de aders zijn geëmaileerd of hoe je dat dan ook maar mag zeggen, rot klus. Ik heb voor mijn oude gewoon een compleet nieuwe gekregen !!

the right tool for the right job__smaken verschillen maar lelijk is niet mooi

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-11 21:46

Nox

Noxiuz

misschien heel lief de mensen opbellen. van sennheiser mag je verwachten dat het wat langer meegaat als een ruim jaartje.

bovendien was er een regel dat je altijv bij elektronica 2 jaar garantie hebt oid.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Verwijderd

Meestal bij volumeknoppen die analoog zijn (dus niet digitale regeling) is het gewoon een stroomdimmer. Als je die heel erg lang op dezelfde stand laat staan dan komt er een zwarte geblakerde laag op waardoor het contact dus gaat storen. Dit zie je vaak bij volumeknoppen van wekkerradios. Het beste is dus om de regelaar open te maken en te zoeken naar een rond koper of ijzeren plaatje wat het dimmend effect heeft. Daar zul je waarschijnlijk een klein zwart puntje op tegenkomen wat de boosdoener is.. Haal er even een schuurpapiertje overheen en het werkt weer.
Dit probleem heb je dus niet met digitale volumeknoppen.
Eventueel kun je na het schuren nog even contactspray spuiten maar dit is vooral NA het schuren.
Contactspray over het geblakerde deel heeft weinig zin.
Dit verklaart dus ook het 20-25 heen en weer bewegen. Wat er dan gebeurt als je dat doet is dat je heel de tijd over het zwarte puntje heenschraapt waardoor het afslijt. Hierdoor win je weer wat tijd maar het zal weer terugkomen.
Het beste is uit elkaar slopen, lekker schuren (krassen op het plaatje zelf is niet erg contact blijft goed en aanblakering komt minder snel doordat er groeven inzitten dan)beetje contactspray en hoppa hij is weer als nieuw.
Om dit te voorkomen moet je dus niet je volumeknop maandenlang op 1 stand laten staan. heel klein beetje harder of zachter voorkomt het al.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2005 00:04 ]

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-11 00:11

M14

Bij Sennheiser kun je alle onderdelen los nabestellen, dit volgens mij ook. Hier kun je misschien eens na informeren bij de winkel waar je het ding hebt gekocht.

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

Pagina: 1