NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.
Verwijderd
het is alleen zo dat hij 2 taken tegelijk kan verrichten,
wat zogenaamd sneller moet gaan,
maar naar mijn idee werkt het meer averechts.
Dat zijn voornamelijk videobewerkingsprogramma's enzo...
Of foto bewerkingsprogramma's...
Het kan inderdaad tegen je gaan werken, maar of dat tegenwoordig nog zo is weet ik niet...
Dat was wel de reden waarom Dell HT had/heeft uitgezet...
Voor een duidelijke uitleg over HT, neem een kijkje in de FAQ van dit subforum: Mijn P4 wordt voor maar 50% belast? Wat is Hyperthreading?
Overigens kan het weinig kwaad om HT even proefondervindelijk te inschakelen en vervolgens de RC5 resultaten te vergelijken met die van zonder HT.
Op http://www.tomshardware.com/cpu/20021114/p4_306ht-19.html kun je zien dat in bepaalde gevallen HT inderdaad trager kan zijn dan zonder HT.
[ Voor 6% gewijzigd door biobak op 19-09-2005 15:46 ]
[ Voor 6% gewijzigd door BalusC op 19-09-2005 15:48 ]
In theorie wel, echter bij de Distributed.net cliënt zit er een addertje onder het gras: Bij RC5-72 gaat de snelheid zelfs iets achteruit bij HT (dwz als je 2 crunchers aan heb staan), de extra rekenkracht die zoiets oplevert gaat hierbij verloren aan overhead. Bij OGR(-P2) is er een klein snelheidsvoordeel. Daarover liep trouwens al een discussie op DPC: [DPC] discussie Hyper-Threading goed voor je koe?BalusC schreef op maandag 19 september 2005 @ 15:41:
RC5 is een multithreaded programma, dus je trekt er zeer zeker wel profijt van
Voor een duidelijke uitleg over HT, neem een kijkje in de FAQ van dit subforum: Mijn P4 wordt voor maar 50% belast? Wat is Hyperthreading?
Overigens kan het weinig kwaad om HT even proefondervindelijk te inschakelen en vervolgens de RC5 resultaten te vergelijken met die van zonder HT.
Ow, en de FAQ van Distributed.net: http://faq.distributed.net/cache/279.html
[ Voor 11% gewijzigd door SleutelMan op 19-09-2005 16:05 ]
Verwijderd
Als je de beste instellingen wil weten voor jouw situatie, kan je het beste wat tests doen. Hiervoor dien je allereerst zeker te stellen dat de gekozen RC5-core voor jouw systeem de beste is:
Voer hiervoor uit:
Dnetc.exe -bench RC5-72
(of selecteer benchmark in de console)
De benchmark is altijd single-threaded, dus die kan je niet gebruiken voor je HT vergelijk. Om dit te bekijken zal je in beide situaties de PC een tijdje moeten laten draaien en de scores vergelijken. Dit is wat eenvoudiger als je logging aanzet, zodat je het later na kan lezen. ("dnetc.exe -config", menu logging).
Je hoeft niet fysiek HT uit te schakelen in je BIOS om te testen. Je kan het max. aantal cores wat de client mag gebruiken voor de koe instellen via dezelfde -config.
Je kan ook handmatig dit in de dnetc.ini toevoegen overigens:
[processor-usage]
max-threads=1
Deze laatste instelling zorgt er dus tevens voor dat je je koe op 1 thread kan laten lopen, en toch HT aan kan laten staan voor de rest van je systeem.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2005 16:35 ]
Om nu een kleine 400 machines langs te lopen om HT aan te zetten.... Nee. Als het 2x zo snel ging dan zou ik het wel doen.
NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.